Gość bonczek_hydroforgroup Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Powolutku rozgl?dam się za większ? pojemno?ci?. Na uwadze mam skutery 4setki. Przegl?dam fora, aukcje, dyskusje. W kręgu zainteresowania s? dwa modele jak w tytule. Chciałbym się tylko zorientować, dlaczego w prawie każdym przypadku ten sam rocznik Hondy jest droższy od Bergmanna tej samej pojemno?ci? Z czego to wynika? Dostępno?ć czę?ci, jako?ć, niezawodno?ć ??? Odnośnik do komentarza
Gość duke75 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Nie siedze w 400-kach ale pewnie to wynika z tego że to Honda a tamto Suzuki czyli dwie różne klasy motocykli. Honda jest najdroższa spo?ród wszystkich japońskich marek. Odnośnik do komentarza
dr.big Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Odpowiedz? 1 cylinder w Burgmanie, 2 cylindry w Hondzie... Odnośnik do komentarza
Gość jj23 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Słyszałem od dalekiego kuzynopociotka z USA : jako?ć to honda a ciut za ni? reszta. Odnośnik do komentarza
dr.big Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Tu akurat sie nie zgodze, pamietam jak lata temu powalilo mnie wykonanie SW. Byly (i sa) to bardzo negatywne szczegoly w nowych skuterach, ktore biora sie po prostu z checi oszczednosci na materialach i wykonaniu . Wykonczenie AN650 czy Tmaxa bylo o niebo lepsze... Odnośnik do komentarza
Gość gepard73 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Odpowiedz? 1 cylinder w Burgmanie, 2 cylindry w Hondzie... Lepiej zakupić skuterek z 2 cylindrami, inna kultura pracy Odnośnik do komentarza
Sympatycy smok.wawelski Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Sympatycy Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Z tych dwóch wybrałbym T-maxa A poważnie: bez gadania SW 400 - dwa garnki. A je?li zniesiesz nieco większe spalanie to weĽ 600 - wymiary i masa takie same, ale jeĽdzi lepiej... Odnośnik do komentarza
Administrator Artix Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Administrator Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Wizualnie Burgman jest ladniejszy, lzejszy, mniej pali ma wiekszy schowek i na pewno jest zdecydowanie lepiej wykonany od hondy. Ale ja bym wybral Honde ktore nie podoba mi sie wizualnie, pali wiecej, ale ma 2 garki, wymiane oleju co 12 tys, olej w zasadzie mozna nie sprawdzac bo nie siorbie nawet grama i to bez wzgledu czy to trasa czy miasto, wg Gosi pasazer ma o niebo lepiej i wygodniej czyli dla mnie technicznie i turystycznie nie ma porownania do Burgmana, a to sie dla mnie liczy bardziej niz optyka, wole technike i ergonomie. Odnośnik do komentarza
Artemis Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Jak ostatnio (w Dyngusa) ?migałem gdańsk? z Płońska do Warszawy także jako? tak pilnie zachciało mi się większej pojemno?ci. Głupio tak jechać 110-115km/h jak wszyscy w katamaranach za....lali min. 140- i wyżej. Skuter gdzie lekka przelotowa to 130 km/h to wg. mnie mniej nerwów i więcej 'bezpieczeństwa'. Dlatego Bonczku 3mam kciuk za Ciebie, oby? znalazł jak?? wymarzon? maszynę !scooter Odnośnik do komentarza
ŻABA Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Witam! Zgadzam się z Bigiem. Po 4 latach na B400 przesiadłem się na S400. Silnik i zawieszenie zdecydowanie na plus. Natomiast denerwuj? drobne, ale ważne w codziennym użytkowaniu pierdoły: -fatalne lusterka -głupio rozplanowany schowek i niedomykaj?ca się kanapa -ostra krawędĽ schowka -za krótka nóżka boczna, za długa centralka Położenie stacyjki też nie jest zbyt szczę?liwe: deszcz leje się prosto na stacyjkę, a kierownica obciera się od breloczka:) Odnośnik do komentarza
Administrator Artix Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Administrator Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Kanapa dobrze sie domyka po walnieciu piescia !scooter centralka po ANtku nie widzialem roznicy, a boczna nozka to kwestia przyzwyczajenia zreszta w kazdym skucie jest tak ze czlowiek sie przyzwyczaja do pewnego polozenia i oczekuje intuicyjnego polozenia w innych sprzetach a tak nie jest. W czasie jazdy nic nie leje sie na stacyjke, a krople wody przechodza od wewnetrznej strony szyby i leca prosto w twarz to dopiero drazni !scooter Odnośnik do komentarza
dr.big Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 (...)-fatalne lusterka(...) To jest pierwsza rzecz za ktora trzeba w Hondzie dodatkowo zaplacic (chyba cos ok. 60€). Dystansy do lusterek, ktore podnosza i "rozstawiaja" je na boki. Az wstyd, ze nie ma ich w wersjach europejskich od razu. W koncu to nie Japonia, gdzie wiekszosc ma metr piecdziesiat w kapeluszu ... A rozwiazanie problemu (czyli te czesci) to totalny fajans i do dzisiaj nie moge zrozumiec, dlaczego tyle kosztuja . Odnośnik do komentarza
RobB. Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 A ja optował bym jednak za B 400 rocznik >2003 ten na wtrysku. Równie szybki, równie pakowny, równie wygodny, Duuuużo ekonomiczniejszy 4 ltr VS6 ltr. Proszę nie ulegaj magii 2 cylindrów, to chyba nie jest najważniejsze. 1 ma z reguły większy moment z tej samej pojemno?ci zwłaszcza na górze obr. W B400 co do pracy napędu i silnika trudno się doczepić, trakcja i hamulce też niczego sobie. Cena niższa czę?ci tańsze i łatwiej dostępne, a co do zużycia oleju - w końcu to nie PRL nie trzeba wujka prosić, a można zawsze kupić tańszy porz?dny olej np. Midlanda?! Chyba że Ci KM brakuje to S600 może ( ) zrekompensuje swoje braki, paliwożłopno?ć i awaryjno?ć regulatorów napięcia, o ciekn?cych amorkach z tyłu i archaiczno?ci napędu nie wspomnę! A reszta to po prostu fajna ciężarówka na 2 kołach. Broń boże nie kupuj B400 >=2007 to skuter dla karakanów wagi piórkowej (przepraszam braci K...). Mimo nieco lepszych hamulców i trakcji to baardzo niewygodna pozycja i lipa nie sprzęgło Pozdrawiam RobB. Ale to moje zdanie, ja kupił bym .....Tmaxa lub Nexusa 500 choć to podobno nie najlepsze sprzęty?! Odnośnik do komentarza
dr.big Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Jezdzilem troche jednocylindrowkami i musze stwierdzic, ze wiecej sie na "klepaka" nie dam namowic !YES . Chyba !OKK . Po przesiadce na 2 cylindry, uwiodl mnie jedwabisty styl pracy silnika !OK !OKK . O calej reszcie mozna dyskutowac !YES ... O tym jednym fakcie juz nie !OKK . Odnośnik do komentarza
Klubowicze Joasia70 Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Klubowicze Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 no to sie dowiedzialam ech, ale co ja zrobie ze się w tym akurat zakochalam ? hihi !OKK Odnośnik do komentarza
krzys-68 Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Jezdzilem troche jednocylindrowkami i musze stwierdzic, ze wiecej sie na "klepaka" nie dam namowic !piwko . Chyba !OK .Po przesiadce na 2 cylindry, uwiodl mnie jedwabisty styl pracy silnika !TAZ !YES . O calej reszcie mozna dyskutowac !walkm ... O tym jednym fakcie juz nie !OKK . mawiaj? że wibracje też s? wazne !YES poza tym optyka-dla mnie Suzuki jest zdecydowanie ładniejsze od SW i marka tak samo "zacna" jak inne !OKK skustyka-fajnie jest jak słychać motorek kwestia doboru egzemplarza( nie zawsze mały przebieg i cena) i preferencji !OKK Inna sprawa pomijana przez wielu to skład chemiczny paliwa(specjalnie nie piszę benzyny bo to co teraz tankujemy tak nazwac nie mozna-nie spełni zadnych norm) i wpływ na trwało?ć instalacji paliwowej.do 2002 roku jest gaĽnik i on do poruszania B400 wystarcza je?łi jest prawidłowo( o to nietrudno) wyregulowany.Przejechałem sie mlodszym modelem K7 i powiem że dynamik? mnie zachwycił-nie bylo różnicy - wiec po co przeplacac? !OKK Odnośnik do komentarza
Fok3r Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 omg bonku bo ja też zacznę się zastanawiać nad zmian? joke Ja bym zmienił na SW mi się podoba. !scooter Odnośnik do komentarza
ŻABA Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 A ja optował bym jednak za B 400 rocznik >2003 ten na wtrysku.Równie szybki, równie pakowny, równie wygodny, Duuuużo ekonomiczniejszy 4 ltr VS6 ltr. Proszę nie ulegaj magii 2 cylindrów, to chyba nie jest najważniejsze. 1 ma z reguły większy moment z tej samej pojemno?ci zwłaszcza na górze obr. W B400 co do pracy napędu i silnika trudno się doczepić, trakcja i hamulce też niczego sobie. Ostatnie 2 sezony przejeĽdziłem wła?nie takim Burgerem i muszę przyznać, że jak na razie był to najlepszy skuter jaki miałem. Pakowny jest na pewno bardziej niż SWing. Funkcjonalny (co jest dyskusyjne w przypadku SWinga), tani w eksploatacji, niezawodny (o ile jest utrzymywany w należytym stanie), prosty i łatwy w obsłudze.!TAZ Natomiast je?li chodzi o sinik i trakcję to się nie zgodzę. W SWingu czuć wyraĽnie, że to inna konstrukcja, sztywniejsza, bardziej pewna. O kulturze pracy nie ma co dyskutować, bo jest wyższa w dwucylindrówce i koniec. Co do momentu obrotowego tym bardziej się nie zgodzę. W Silverze jest on wyższy, tyle że inaczej rozłożony - silnik zaczyna żyć na 5 tys. obr. Dzięki temu dynamika przy wyższych prędko?ciach jest lepsza niż w B400. Niestety st?d też pewnie większe zużycie paliwa (będę m?drzejszy jak przepalę więcej, na razie dopiero 1 zbiornik !TAZ ). Pomiar po 1 zbiorniku: 5,4 l/100, 2 osoby, jazda miejska. O litr więcej niż B400! Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się