Carrea Opublikowano 13 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 Cze?ć !TAZ Rejestruj?c się na tym forum liczyłem na wasz? pomoc w wyborze skutera o pojemno?ci 125cc ale na szczę?cie u?wiadomili?cie mnie, że skuter z tak? takim silnikiem nie za bardzo nadaję się na dłuższe trasy.Tak więc po wielu namy?leniach i porównaniach przymierzam się do dwóch Yamaszek !TAZ Majesty 400 (04-05) and T-MAX 500 (01-02) Oba skutery chodz? mniej więc w takich samych cenach tak więc mam dylemat Bardziej skłaniam się w stronę Majesty ponieważ ma wtrysk paliwa...ale czy słusznie? Który by? wybrał/a skuter? Proszę o krótkie uzasadnienie dlaczego. Odnośnik do komentarza
dr.big Opublikowano 13 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 Jezdzilem jednym i drugim skuterem i jesli oba sa zadbane to zawsze wybralbym Tmaxa. Pewnie ze za chwile uzytkownicy Majesty mnie "zjedza" . Tmax swoja kultura pracy przewyzsza Majesty w kazdym calu. Dodatkowo poziomem zestrojenia zawieszenia i jego jakoscia (ze wzglegu na techn. rozwiazanie) nie ma sobie rownych wsrod skuterow. Wiem, ze brzmi to troche jak piesn pochwalna ... ale tak jest. Jedynym duzym minusem jest przestrzen bagazowa. Bez kufra za duzo do niego nie zapakujesz. Nie ma sensu "bac sie" gaznikow, w stosunku do wtrysku maja swoje plusy i minusy i jesli sie minimalnie dba o ich stan, to sa niezawodne. Fakt, ze spalanie jest nieco wieksze niz modelu na wtrysku. Ja wybralbym Tmaxa, pomimo tego, ze bedzie rocznikowo starszy. Kultura pracy 2 cylindrow i zawieszenie robi swoje . Musisz jednak uwazac na stan, a zwaz, ze Tmaxy w dobrym stanie nawet w Italii sa w cenie !bicz ... Odnośnik do komentarza
Klubowicze bilety Opublikowano 13 Marca 2009 Klubowicze Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 dr.big - ja ciebie popieram sportowy charakter t-maxa, jest naprawdę warty zaniżonej wielko?ci bagażowej i oczywi?cie praca dwu-cylindrówki. Z drugiej strony turystyczny walor 400-tki. jest też super. Najlepiej byłoby aby? miał taka możliwo?ć przetestowania obu Z mojej strony ja wolę Hondę - każdy ma swój gust inaczej była by tylko jedna marka na forum a tak mamy cały wachlarz !happybth Witam na forum ! Odnośnik do komentarza
KAZI Opublikowano 13 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 Nie jestem znawc? marki więc opowiem Ci jak ja kupowałem. Na pocz?tku (listopad 2008) wymy?liłem sobie, że będzie to bugman 400 k2 - k3. Bardzo mi się podobał, szukałem i zbierałem kasę. Po nowym roku szukałem nadal burgmana ale już k5 -k7. Im więcej szukałem tym bardziej się zniechęcałem - niewiadome pochodzenie, podejrzany przebieg, powypadkowy itd. Zacz?łem szukać maxi jakiejkolwiek marki ale w odpowiednim stanie z pełn? dokumentacj? - zwiększyła się oferta ale nadal były trudno?ci. Miałem duże szczę?cie, małe wsparcie finansowe i w końcu kupiłem nowego. Moim zdaniem najważniejsze żeby? kupił sprzęt w takim stanie, który pozwoli Ci na bezpieczn? i bezawaryjn? eksploatację przez czas jaki sobie założysz do następnego zakupu. Zyczę powodzenia. Odnośnik do komentarza
MISIEK Opublikowano 13 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 Który by? wybrał/a skuter?Proszę o krótkie uzasadnienie dlaczego. Z punktu finansowego -odpowiem krótko i zwięĽle: Majesty 400... dlaczego ? Lepszy stosunek: cena/stan techniczny, rocznik ! Odnośnik do komentarza
dr.big Opublikowano 13 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 Zgodze sie calkowicie. Do tego mniejsze zuzycie paliwa. Jesli chodzi o aspekt ekonomiczny, Majesty jest lepszym wyborem . Jednak porozmawiaj z kims, kto wlasnie przesiadl sie z jednocylindrowki na rzedowa dwucylindrowke !happybth ... Ja juz teraz wiem co powie !holiday . Odnośnik do komentarza
Bobas Opublikowano 13 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 Big-u ma oczywi?cie rację. Pukanie jednocylindrówki nie ma zbyt wiele wspólnego ze ?wistem dwóch cylindrów. Jak chcesz pojeĽdzić skutem kilka sezonów to kup od razu T-maxa. W dłuższych trasach na pewno docenisz jego walory Odnośnik do komentarza
misioooo Opublikowano 13 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 Jak miałbym używkę kupować - to tak jak dr.big napisał - co dwa garnki to nie jeden Ja bym brał pod uwagę Majkę 400 oraz Hondę SiWi 400/600. Tych FJS 400 mało u nas, ale za to większa szansa, że zadbana się trafi chyba. Np: FJS 400, 2006r, 16tys km, f-vat - mi to wygl?da, że jaki? wła?ciciel warszatu (lub pracownik) swojego sprzedaje. Odnośnik do komentarza
Carrea Opublikowano 13 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 Honda jest dla mnie trochę za droga dr.big masz może GG? Mam kilka pytań do Ciebie je?li mógł by?... Odnośnik do komentarza
eMKa Opublikowano 13 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 Pewnie ze za chwile uzytkownicy Majesty mnie "zjedza" !sciana . Eeee tam, ciężkostrawny jeste? z takimi pogl?dami A tak z powag?, to porównać nie mogę i nic odkrywczego nie napiszę ale znam zalety Majki w temacie turystyka. Do tego jest stworzona: przestrzeń bagażowa, siedzenie (no dobra ciut za twarde), zawieszenie (jak to możliwe że T-max ma lepsze? my?lałem, że to już ideał) i wszystko o czym już było wyżej. Nie wiem czy bierzesz pod uwagę podróżowanie z plecaczkiem - je?li tak, to i tu Majka oferuje większy komfort. Kultura pracy, przyspieszenie, sportowy pazur to T-max. Obydwa dobrze skonstruowane (niemal bezawaryjne). Mogę się mylić, ale to chyba w skrócie będzie tak: Majesty dla turysty, T-max dla wyważonego sportowca. Szkoda, że w "budzie" Majki nie montuj? jednostki z T-maxa - no to chyba byłby ideał. Pewnie nie pomogłem, ale wybierasz między dwoma bardzo udanymi konstrukcyjnie maszynami. Odnośnik do komentarza
Carrea Opublikowano 14 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2009 Słyszałem, że Majesty do 60Km/h jest ,,mulasta''.To prawda? !happybth T-MAX rzecz jasna jest silniejsz? maszyn? ale 500cc, dwa gary i gaĽnik to pewnie żłopie sporo benzyny:/Pytanie tylko ile? Odnośnik do komentarza
eMKa Opublikowano 14 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2009 Tak, Majesty jest majestatyczna ale żeby od razu "mulasta"... !happybth Rzeczywi?cie "dół" w Majce jest bardziej zbliżony do "?migłowca" niż "szlifierki". Je?li jednak chcesz "odjechać" ze ?wiateł, to katamarany zostan? w tyle bez słowa. Np. Majka 250 ma zdecydowanie dynamiczniejszy "dół", więc T-maxa sobie nawet nie wyobrażam. Ale z kolei Majesty pięknie się porusza w zakresie obrotów wykorzystywanych na trasie (urodzona turystka) - nie zauważysz kiedy 100 km/h zmieni się w 140 i odwrotnie (jakaż szkoda, że autostrady s? dopiero za granic? !happybth ). Odnośnik do komentarza
dr.big Opublikowano 15 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 Jesli chodzi o "dol" w Tmaxie podam taki przyklad. 2- 3 razy mialem podobny przypadek, startujac spod swiatel na mokrej nawierzchni na calkowicie nierozgrzanych oponach (Dunlop) ... Tmax uciekl mi ze startu nie do przodu, lecz w bok !scooter . Na asfalcie, temp. ok. 12- 15°C. To chyba doskonale oddaje obraz sytuacji !w00t ? Odnośnik do komentarza
melmacie Opublikowano 15 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 Kup ten, który bedzie w lepszym stanie technicznym. Przejedz kazdym troche i zobacz ktory Ci lepiej pasuje. Polecam Honde. Nie zawsze jest drogo. Honda jest zwykle bardzie niezawodna. Poki co jest troche ofert. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza
adamgt Opublikowano 15 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 No wła?nie Honda SW ma 2 cylindry i spory kufer, także miałby? dwa w jednym , tylko wydaje mi się że Yamaha ma bardziej sportowe zawieszenie. Odnośnik do komentarza
Gość 32 Opublikowano 16 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2009 ja latałem za nowym skuterem na p?czatku był majesty stwierdziłem ze starczy. Poczytałem zobaczyłem stweirdziłem z na 100 procent to będzie t-max. Już prawie zamówiłem stwierdziłem żę zobacze jeszcze suzuki no i po dlugim za i przecic kupiłem burgmana 650. zobacz wszystko dokladnie przemysl do czego potrzebny na co sie przyda i samo przyjdzie. Zacznij uzywac zasad pisowni obowiazujacych w jezyku polskim. dr.big Odnośnik do komentarza
Carrea Opublikowano 16 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2009 Przepraszam ale czy aby na pewno Majesty 400 występuje tylko w wersji z jednym cylindrem?Wg. Encyklopedii Bikez.com występuję w wersji Single cylinder i Two Cylinder Boxer, na zdjęciu występuj? z elementem który już wcze?niej zwrócił moj? uwagę czyli z dwiema i jedn? tarcz? przedniego hamulca !scooter http://www.bikez.com/motorcycles/yamaha_majesty_400_2006.php Single cylinder http://www.bikez.com/motorcycles/yamaha_majesty_400_2004.php Two cylinder boxer O co w tym chodzi? Odnośnik do komentarza
dr.big Opublikowano 17 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 Pomylka, "two cylinder boxer" to na pewno nie jest !scooter ... Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się