MISIEK Opublikowano 28 Stycznia 2009 Opublikowano 28 Stycznia 2009 u mnie na kursie będzie:"5,6 zajęcia - prowadzenie motocykla za pomoc? ciała(slalom bez trzymanki), przeciwskręt." taaa... motocyklem może i łatwiej, ale skutera... hmm... chyba faktycznie nie jest już tak łatwo wyczuć -jak wspomniał powyżej Klaud.
Gość bonczek_hydroforgroup Opublikowano 28 Stycznia 2009 Opublikowano 28 Stycznia 2009 Przeczytałem posty za 3 razy a film ogl?dałem uważnie 4 razy - nadal niestety nie mam pojęcia czym jest ów przeciwskręt i jak się go wykonuje. Ot receptory i synapsy u mnie szwankuj?, lub brak umiejętno?ci logicznego wyci?gania wniosków. Czy jest kto? z Wawy kto mógłby mi łopatologicznie ów manewr wytłumaczyć lub pokazać? Pozdrawiam traumatyczne - bonk
Sympatycy Worlan Opublikowano 28 Stycznia 2009 Sympatycy Opublikowano 28 Stycznia 2009 Przeczytałem posty za 3 razy a film ogl?dałem uważnie 4 razy - nadal niestety nie mam pojęcia czym jest ów przeciwskręt i jak się go wykonuje. Ot receptory i synapsy u mnie szwankuj?, lub brak umiejętno?ci logicznego wyci?gania wniosków. Czy jest kto? z Wawy kto mógłby mi łopatologicznie ów manewr wytłumaczyć lub pokazać? Pozdrawiam traumatyczne - bonk Nie ma co tłumaczyć. Trzeba spróbować. Wybierz sobie jaki? prosty odcinek drogi, w miarę możliwo?ci szeroki. Podczas jazdy na wprost delikatnie, powtarzam delikatnie odepchnij od siebie praw? ręk? kierownicę. Motocykl zacznie się składać na praw? stronę i będzie skręcał w prawo. Kiedy przestaniesz działać sił? na praw? stronę kierownicy, motocykl wyprostuje się i będziesz jechał prosto. W lew? stronę- odwrotnie. Następnie powtórz to samo, ale przy wchodzeniu w zakręt. Tylko bardzo delikatnie !!
michu Opublikowano 28 Stycznia 2009 Opublikowano 28 Stycznia 2009 Tak jak napisałe? jedynym wyj?ciem jest częste ćwiczenie przeciwskrętu i hamowania awaryjnego. Zgadzam się z tym w 100% trzeba ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyc , bo warto
drogowiec Opublikowano 28 Stycznia 2009 Opublikowano 28 Stycznia 2009 Worlan dobrze gada (dać Mu wódki). Mam tylko jedn? uwagę. Do tego ćwiczenia trzeba mieć minimum 70 na budziku, żeby wyeliminować możliwo?ć kierowania balansem ciała. Pozdrówka
misioooo Opublikowano 28 Stycznia 2009 Opublikowano 28 Stycznia 2009 Najbardziej łopatologicznie jak potrafię. My?lisz, że aby skręcić w prawo kręcisz kierownic? w prawo? Może i tak, ale jak jedziesz 10-30km/h. Spróbuj tak jak Worlan napisał - jedziesz prosto i bardzo delikatnie skręć kierownic? w... lewo. Motocykl/skuter powinien się pochylić na prawo i w prawo zacz?ć skręcać. Najlepiej nie ?ciskać kierownicy, a jedynie położyć na niej ręce. Jak nazwa wskazuje - "przeciwskręt", czyli skręcamy kierownicę w przeciwn? stronę niż chcemy skręcić. Czym większa prędko?ć tym bardziej jest to widoczne.
Agnus Opublikowano 29 Stycznia 2009 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Przetrenowałem to niedawno i to w warunkach powiedzmy niezupełnie sprzyjaj?cych. W międzyczasie zadałem pytanie pewnym zaufanym osobom jeżdż?cym "stale" na 2oo !OK Odpowiedzi, to jedna wielka beka, jak mawiaj? moje dzieci !TAZ !OKK Szczerze, jak na spowiedzi... pomimo przejechania na 2oo cirka about 50.000 km nie wiedziałem o czym? takim... albo intuicyjnie lub pod?wiadomie używałem tego nie wiedz?c, że to co? istnieje Ostatecznie mogłem mieć tylko szczę?cie. W ci?gu 30 lat, na 2oo zaliczyłem glebę 3 razy /bez obrażeń/, jednej w ogóle można nie liczyć - piaszczysta droga le?na. Życzę forumowiczom podobnych doznań /bezpiecznych i bezszwankowych/.
Relayed Opublikowano 4 Lutego 2009 Opublikowano 4 Lutego 2009 Jeszcze jeden materiał, znajduje się na 1:30.
Agnus Opublikowano 5 Lutego 2009 Opublikowano 5 Lutego 2009 Jeszcze jeden materiał, znajduje się na 1:30. Odno?nie komentarza z w/w filmu w czasie: 2:17 - 2:25 "...należy pamiętać, że liczba motocykli nie może być większa niż 10..." /ze słuchu/ Z czego to wynika? Z przepisów? Poniżej kopia mojego postu, z innego topica ale jak najbardziej na miejscu: Dzisiaj w okolicach godz. południowych przy temp. ok. -2 "przerobiłem" dłuższy przebieg niż zwykle tj. ok. 30 km trenuj?c/doskonal?c po okolicznych drogach omawiany na tym forum tzw. przeciwskręt. Krętych ?cieżek ci u nas pod dostatkiem, więc i frajda spora. Warunki do treningu w zasadzie dobre o ile się pamięta, że woda przy -ile? tam zamarza !guns Zdarzaj? się jeszcze do?ć często pułapki lodowe, które widać gołym okiem i które niestety trzeba: 1. przewidywać, 2. omijać i po 3. nie jechać bezpo?rednio za 4oo, bo można się przejechać Niektórzy na tym forum wiedz?, że moja Majeczka zaopatrzona jest w zimowy model HEIDENAU K58 modz z tyłu (przedniej niestety w wersji snow nie wyprodukowano, ale jest o tym samym oznaczeniu i bieżniku, tyle, że nie zimowa: HEIDENAU K58 mod). Dziwne, ale specjalnej różnicy organoleptycznie nie dostrzegam. Wrażenia z jazdy całkiem sympatyczne a je?li idzie o wyżej wspomniany przeciwskręt, to rzeczywi?cie jest to pewna metoda "na głoda", czyli na tego potwora z przeciwka, który chciałby nas "schrupać" w zakręcie. !guns Radzę TO trenować! Naprawdę skuteczne i daje pewniejsze szanse przeżycia niż bezmy?lne hamowanie w sytuacji awaryjnej! I tu jest podstawowy problem leż?cy głęboko w naszej psychice!!! No bo jak tu w zakręcie "wychylać" kierownicę W KIERUNKU nadjeżdżaj?cego na nas Z PRZECIWKA a nie np. hamować?! Stare przysłowie mówi: "człowiek uczy się przez całe życie". Powiem tyko - tak, to prawda! Tyle tylko, że trzeba to TRENOWAĆ i MUSI to nam "wej?ć w krew" ZAMIAST odruchu hamowania. To po prostu DZIAŁA!!! Mówię tu jednak o sytuacjach KRYTYCZNYCH. Chociaż, stosuj?c ten wynalazek z rozs?dkiem i ?wiadomie można całkiem przyjemnie pomykać na winklach przy do?ć dużych szybko?ciach
Marcin S. Opublikowano 5 Lutego 2009 Opublikowano 5 Lutego 2009 Odno?nie komentarza z w/w filmu w czasie: 2:17 - 2:25 "...należy pamiętać, że liczba motocykli nie może być większa niż 10..." /ze słuchu/ Z czego to wynika? Z przepisów? PORD, Oddział 10 - Ruch pojazdów w kolumnie Art. 32 1. Liczba pojazdów jad?cych w zorganizowanej kolumnie nie może przekraczać: 1) samochodów osobowych, motorowerów lub motocykli - 10; 2) rowerów jedno?ladowych - 15; 3) pozostałych pojazdów - 5. Pozdrawiam Marcin S.
Gość gepard73 Opublikowano 5 Lutego 2009 Opublikowano 5 Lutego 2009 Odno?nie przeciwskrętu, to nie wiem czy kto? był na zawodach żużlowych, bo to jedyna dyscyplina gdzie ta czynno?ć jest tak widoczna, każdy żużlowiec przed wej?ciem w zakręt łamie motor, i jedzie cały wiraż na przeciwskręcie, ale nie polecał bym tego stylu jazdy skuterem, bo to inna moc i inna nawierzchnia (chodzi oczywi?cie o tak przesadny przeciwskręt) Pozdrowionka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się