Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Ogólne


Gość klemens

Rekomendowane odpowiedzi

Gość klemens

LIST OTWARTY –dzięki Panu Robertowi Górskiemu – dilerowi Suzuki Moto Poland ! tel: 609 106 494

Nie mog?c skontaktować się bezpo?rednio z „ NET RUNNER’EM” tzn. Rafałem, który zapewne „szaleje” rozs?dnie przejeżdżaj?c swój kolejny tysi?c kilometrów pragnę przedstawić swoj? konfrontację Burgman’a 650. poprzez pryzmat B 400

„Skutery nie s? tylko małymi pojazdami miejskimi, ale również dużymi i praktycznymi turystykami”. Skromnie – fakt. Nieskromnie też prawda, bo po co i w jakim celu TO jest ? Potrafię okre?lić pewien pesymizm naszych PRZYJACIÓŁ którzy chcieliby pojechać .hm.....dalej tzn. poza zasięg baku. Sam to czułem 20 lat temu, kiedy zasiadłem za stery hulajnogi ( I’m so sorry) motocykla. To było doznanie na całe życie!. Po 20 latach wróciłem do rozs?dnego wrażenia – może marzeń.. Pełen bak ! Tak jak w samochodzie denerwuj?ce jest ?wiatełko koloru pomarańczowego / rezerwa . Ten co kocha- troszkę niezależno?ci , no jeszcze nie latania na lotni to na całe życie tego nie zapomni. Mówię, bo po 1,5 roku prób nastał ten moment, kiedy stwierdziłem, że .......urodziłem się na hulajnodze ! Wbrew pozorom - to nie jest / z perspektywy czasu / szaleństwo. Jak mam trochę pieniędzy na bak to jeżdżę – marzenie każdego /wolnego / człowieka.

A teraz nowo?ć

”Co to jest ten Burgman „ W sierpniu/wrze?niu 02’ s? informacje, że będzie Burgman 150 ccm. Czy Kto? widział tę linię ? Delikatna, mocna i zwarta zabudowa.

Miejmy nadzieję, że korporacja „Suzuki Moto Poland” przekaże nam więcej danych technicznych. Paweł - Szef Motocykli i Silników Zaburtowych wraz z „Hołkiem” dali nam szansę na przeczytanie wypowiedzi Mistrza na temat ekstremalnych – nie tylko - reakcji profesjonalisty. / wywiad w prasie „Motor” 08.02’ poprzez małe 1300 ccm. Hayabusa./. Warto przeczytać !

„Net Runner” przekazał doskonałe swoje obserwacje oraz wrażenia / bez zbędnych wrażeń i dywagacji/ „Burgman jest wielki i budzi respekt - pamiętać należy jednak o kilku szczegółach:

- wyposażono go w jednocylindrowy silnik

- cały silnik poł?czony jest na stałe z kołem/zawieszeniem

- charakterystyka zawieszenia nastawiona jest bardziej na kanapowe toczenie się po drogach „

Burgman 650 ccm ma inn? charakterystykę, hm ...od czego zaczynamy ?

Wygl?d

Na pewno potężniejszy niż 400-ka. Nie ma tak delikatnego wygl?du, potężna

obudowa kanału silnikowego inspiruje do pytania czy to jest skuter ? Na pewno tak, ale przyspieszenie porównuję do Lamborgini w swerze 4-kół.

Przy?pieszenie:

6,3 sek.do 100-ki to dla pasażera /jak się nie zgubi/ przeżycie warte małego wyrzeczenia .

Dla kierowcy jest to poczucie własnego bezpieczeństwa. Jadę konsekwentnie spokojnie , w przypadku spotkania 3- TIR-ów pod rz?d to 1,5 sek. i jestem przed karawan? „pogrzebow?”, bo s? to w wielu przypadkach chłoptasie w klapkach nie maj?cy żadnego wyczucia drogi.

Nie będę porównywał własnych wrażeń , jak NETRUNNR w 400- setce w kwestii miejsca dla pasażera. Moja Pani stwierdziła, że nie jest konieczne oparcie dla niej jako pasażera. Kanapa formuje byt – bez polityki! Wygoda, komfort i co? takiego .... jak troszeczkę mię?niowego i psychicznego luzu daje nam kierowcom również poczucie bezpieczeństwa dla hm..... „te?ciowej”, która chciałaby też co? przeżyć.

Miejsce kierowcy też jest doskonałe. Tak jak w T-Max’ie –Yamaha miejsca dla długo?ci nóg jest profesjonalnie rozplanowane. Burgman 400- setka, któr? jeĽdziłem nie zapewniała takiego komfortu. Przód jest optycznie piękny. Ładniejsza stylistyka błotnika wtopionego w potężne płuca /chłodnicę hulajnogi nadaje wygl?d oraz jazdę ustabilizowan? Tablica rozdzielcza posiada praktycznie wszystko co ma informować kierowcę: cyfrowy prędko?ciomierz, obrotomierz, wskazania manual & automatic & Power mode, temperatura, paliwo oraz ! podwójny wskaĽnik rezerwy paliwa, podwójny licznik dzienny.

650-ka ma najwięcej elektroniki ze wszystkich jedno?ladów. Martwych lampek-kontrolek jest bardzo dużo Oby na stałe. Układy kontroluj?ce obwodu wtrysku/dozowania paliwa s? ciekawie zaplanowane. Po 2-ch dniach eksploatacji jeszcze nie wiem jak porównać wtrysk DOHC -4 zawory/1 cylinder z parametrami ewolwenty krzywek wałków rozrz?du. Jak kto? ma informacje jak zeszlifować tłok od strony wlotu mieszanki w 2-suwach to wie bardzo dużo.

.

W B-400 kierowca siedział nisko – to zawsze jest moim zdaniem – jest lepsze rozwi?zanie niż „latać” na lotni. . Punkt ciężko?ci moi Panowie powinien być jak najniżej . Oczywi?cie długo?ć – rozstaw osi ma niebagatelne znaczenie dla jako?ci, szybko?ci jazdy, pływania tył/przód pojazdu. W B-650 pozycja prowadz?cego może być dla własnych potrzeb regulowana poprzez nasze chęci . Pozycja sportowa - elastyczne łokcie, na pewno ugięte ręce Stopy cofnięte, blisko kanału silnikowego. Apogeum jest pozycja turystyczna. Stopy daleko przed sob?. Spokojnie pracuj?cy kręgosłup. Prędko?ć max. do 100 km/h.

Patrz?c z tyłu, hulajnoga wywołuje też pozytywne wrażenie. Mercedes z charyzm? to prawda, ale czy to jest istotne - jaki kolor sukienki do koloru paznokci ?

„Do bagażnika bez problemu wchodz? 2 kaski integralne. Żeby tego było mało można jeszcze dorzucić tam np. kurtkę i parę drobiazgów. Szkoda tylko że nie można kupić na firmę wersji ciężarowej z kratk? żeby wyszło taniej odliczaj?c VAT” Bardzo m?dre stwierdzenie . Może należałoby spotkać się z Ministrem Przemysłu Ciężkiego. Bez żartów. Poprzeć NET RUNNERA w tej kwestii to zaszczyt. Przedstawcie Koledzy swoje opinie przy zakładaniu Swoich firm.!!!!!

Jazda Burgmanem 650-k? tak jak wspomniałem zależy od tego co chcemy uzyskać. Sport, miasto, relaks. Jak we wszystkich pojazdach zależy od psychiki kieruj?cego. Oby pojemno?ć silnika nie przerastała pojemno?ci mózgu. Powinno być to dewiz? nawet dla przyszłych motorowerzystów !

Dwa cylindry – tak to łatwy start – przy elektronicznej skrzyni biegów w funkcji automat – sport / „Power Mode” oraz przy doci?nięciu kierownicy do podłoża ruszamy.. Co się dzieje? Na ?wiatłach najnowszy model citroena –za kółkiem 25 - 30 lat wyrzeczeń rodziców- najnormalniejszy domowy Upierdek rusza pierwszy. Ma przewagę spoconych dłoni i drgaj?cego portfela ojca. Dostawiam luĽn? stopę na podpórkę i manetkę prędko?ci troszkę bardziej odkręcam. 4 – sek i widzę nie!........ go?cia w lusterku. Na następnych ?wiatłach pytam się czy mu klima nie szkodzi , bo jest chorym objawem młodo?ci.

Ruszamy.

Spokojne brzmienie dwóch cylindrów poprzez doskonały nisko decybelowy tłumik daje chwilę relaksu. Zapalaj? się przy zał?czeniu stacyjki dwa /słownie dwa reflektory/ na ?wiatłach mijania – co? nareĽcie m?drego. Nocna jazda jest rzeczywi?ci bezpieczna. Tłumik - jak będę miał możliwo?ć – rozbiorę. Sam konstruowałem tłumiki z wolnym wylotem w 126-p. 5 kM więcej to bardzo dużo.

Katalizator spalin z kontrol? emisji spalin / dopalaniem jest to czego nie ma jeszcze normalny pojazd. Bez przycinek – ekologia to rzeczywi?cie kolejny problem Naszej epoki.

Przy ruszaniu nie ma lekko podnosz?cego się tyłu. Jest spokojny start Układ przekładni pasowej oraz łańcuchowej nie uderza w kręgosłup. NETRUNNER doskonale / jak rzadko kto/ wyczuł delikatno?ć i subtelno?ć /wady B-400. Powinien zostać ekspertem w naszym kraju. Ma oko!.

Koła: przód 14 tył 15 cali przy 160 szeroko?ci opony tylnej w osnowie Bridgestone – niskoprofilowanej. Daj? niewiarygodn? przyczepno?ć przy położeniu się w 50 st nie miałem uciekania przodu i tyłu . Na szczę?cie. Jutro spróbuję w większym pochyle. Jeżdżę jak wspomniałem 2-3 dni po 20 latach przerwy.

Prze?wit podłużny wynosi 125 mm – to dużo jak na kr?żownika. Ale trzeba uważać na wspaniałe krawężniki dróg polskich. B-400 w ciasnych zakrętach miał rzeczywi?cie tendencję do szorowania podnóżkami. B-650 ma perfekcyjne rozplanowanie linii podwozia.

Spalanie .

Po przejechaniu pierwszych 350 km przy pojemno?ci 15 litrów baku na trasie – to około 5,12 l/km . W tym docieranie motoru, speed start – jak na drodze.

Hamulce! W tym modelu s? niezintegrowane Z punktu widzenia amatora to bł?d, ale daje nam większ? możliwo?ć kontrolowanego u?lizgu opon ! Tu jest też bardzo ważne.

Łatwo zahamować z każdej prędko?ci- dwie przednie tarcze wiele potrafi? . Nie jest to bęben malucha. Tył jest raczej koryguj?cy, kiedy działa sam jest efektywny ale nie wyhamuje się nim ze 100 km/h do 0 na drodze o długo?ci 39,9 m.

Osi?gi

Maj?c dwa cylindry DOHC 4 z/cyl można stwierdzić, że pojazdy czterokołowe s? wolne. Hulajnogi staraj? się być dynamiczniejsze.

Na co dzień jeżdżę bryk? 2- litrow? o nowych parametrach motoru i skrzyni biegów. Nie palę opon!

B-650 ma „kopnięcie” elastyczne ale piekielnie konsekwentne. To co chcemy osi?gn?ć to jest tylko w naszych możliwo?ciach psychofizycznych. Nie ma uderzenia / zasprzęglenia przełożenia silnik – skrzynia jak NETRUNNER słusznie zaobserwował w B-400 . W funkcji auto – podstawowe przełożenie rusza płynnie i dynamicznie. W funkcji POWER MODE jest doładowanie no to jak turbosprężarka w motorze 3-5 litrów. Uwaga – trzeba docisn?ć kierownicę, bo koło tylne pomimo osiowo?ci potrafi zadziwić.

Ruszamy. Od 0 km/h jak wspomniałem czujemy dynamikę równomiernie zbieraj?cego się motoru do okre?lonych obrotów.

SZE|Ć sek do 100-ki to ból utraty ukochanej dziewczyny pomimo że jest bardzo dzielna./przyp. autora/

Do 170 – km/h hulajnoga przy?piesza - nie rozkręca się. Szybciej jeszcze nie jechałem. To jest niewypowiedziane, nieokre?lone dla Nas spokojnych ludzi, nie dla DAWCÓW

Dane mówi? o 190 km/h . Fakt przy?pieszenia jest niezaprzeczalny, ale to w sytuacjach ekstremalnych jest bardzo ważne. T?pniecie z prędko?ci 40 km/h do hm.. większej jest sekundowe. W wielu przypadkach ratuje to nam nasze życie. Oby to było wykorzystywane rozs?dnie. Widzę ludzików w „apostołach” / sandałach , w krótkich spodenkach, którzy przemierzaj? północ /południe z prędko?ci? ponad mózgow?.

Niesławna jako?ć

Jest na pewno czynnikiem reklamy i handlu. Dobry sprzęt sprzedaje się jak sami wiemy sam.

Potoczna opinia o Suzuki na polskim rynku, to większa ilo?ć pobieranego oleju w stosunku do Hondy, Yamahy czy Kawasaki

Ale czy przedstawiciel Suzuki Moto Poland nie powien być dynamiczniejszy / skromniejszy . Nie krytykuję ludzi tylko organizację from Japan, która wierzy jak Korea w twórców epoki Polski

My j? tworzymy- klienci, którzy nie maj? profesjonalnej obsługi na rynku.

Dalej...

Nic nie lata na wybojach. Nic się nie rozkręca. Tak więc w sumie moim zdaniem ten skuter pozostanie w długim czasie w naszych pamięciach.

Do czego on jest

”Wydaje się że najbardziej pasuje do osoby w konkretnym wieku, z rodzin?, żyłk? motocyklisty i eleganckim stylem życia.” No to jest tak jak widzi się przechodz?c? osobę na pasach. Maluch przejedzie po palcach, kierowca saab’a zatrzyma się z przepraszaj?cym u?miechem maj?c 5 minutowe spóĽnienie.

Podsumowanie

Negatyw to cena 10.000 Euro, to przesada. Brak tylnego oparcia w tej cenie to jawne wykorzystanie klienta. Widać w Japonii też brakuje pieniędzy. Brak katalogu również w Niemczech w obszarze akcesorii dyskwalifikuje profesjonalne zdobywanie rynku

/w zał?czniku zdjęcia / Przepraszam- ale muszę kończyć . Moja Połowa ma doskonały instynkt . Ja znowu wróciłem do swych marzeń / Pozdrawiam. Do następnych TECHNICZO / INŻYNIERYJNYCH obserwacji – przejechałem już 420 km w ci?gu 2/3- ch dni.

Slowly and long road.

(-) b650

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Witam Piotrze.

Na wstępie napiszę,że nie do końca jest dla mnie jasne dlaczego często jest wymieniana pewna osoba.Nie widzę podstawy ale może sens był zawarty gdzie? bardzo głęboko.

Do rzeczy:wiele w tym li?cie (choć nie wszystko) mogę potwierdzić>Znalazłem jednak w nim totaln? bzdurę.

Szkoda tylko że nie można kupić na firmę wersji ciężarowej z kratk? żeby wyszło taniej odliczaj?c VAT” Bardzo m?dre stwierdzenie . Może należałoby spotkać się z Ministrem Przemysłu Ciężkiego. Bez żartów. Poprzeć NET RUNNERA w tej kwestii to zaszczyt. Przedstawcie Koledzy swoje opinie przy zakładaniu Swoich firm

Nie wiem czemu tak słodzisz osobie która napisała kompletn? bzdurę???

Zarówno mój jak i drugi Burgi 650 Adamsa jest wzięty na firmę.Każd? złotówkę wydanego Vat'u można odlaczać.Nie ma z tym najmniejszego problemu.Nie ma również najmniejszego problemu z leasingiem.Nie potrzeba żadnych kratek itp.

To chyba tyle...

Odnośnik do komentarza
Gość klemens

Witam.

Tak jak napisalem jest to stary temat. Ma conajmniej 2-a lata. Nikogo nie obrazam o bzbury. I tym samym prosze o pewna kulture. Jezeli ktos mi zarzuca nieprawde to prosze o realia nie o pomowienia. Od dawna jestem FANEM 2-ch KÓLEK.Jezeli chcecie mnie zniszczyc to prosze zadzwonic do mnie a nie p... o sztuce przetrwania w zyciu. Nie kazdy moze byc profesionall w swoim wieku. Kolejne pytanie dla Fanów: jaki powinien byc wydech dla dwu suwow oraz czterosuwuw. Tzn komora otwarta czy zamknieta. Od M.B nie przyjmuje odpowiedzie oraz od "japonczyka". Dla osoby, która da trafna odpowiedzc mam plyte CD z mojego wyscigu w Europie. Zaklad wynosil 40 tys. baksow

Pozdrawiam:

(-)b650

P.S. Wk.. mnie papugi,ryby, koty, psy w domu.

Jezeli jest w jezyku polskim/inglese/germany/ french, etc... jakis inzynier to prosze o kontakt. Mariusz ma kontakt ze mna . To ma byc klub lul stowazuszenie w najwyzszej formie.

(-) Sciskam Wasze jaja - na trasie.

Sznuje inzynierow a nie gadaczy

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Panowie:::spokojnie.Kolega Klemens to osoba znana mi.Postać bardzo sympatyczna aczkolwiek kontrowersyjna :angry: .

Mam nadzieje,ze już wkrótce spotkamy się na jakim? spędzie i pogadamy o wielu tematach Burgman'owych.

Proszę tylko bez ataków :angry:

Odnośnik do komentarza

Prosze nie odbierac tego jako jakikolwiek atak ani nic w tym rodzaju, to cos z pogranicza podziwu, jako humanista nie rozumiem inzynierow i chyba tak juz zostanie. Klemens dajesz mi, jak sadze, mozliwosc wejrzenia w dusze inzyniera.

Zajrzalem i zlaklem sie. :angry:

Odnośnik do komentarza

Dzieki klemesnsowi mozna sie poczuć pijanym nie pij?c alkocholu :angry: Niezłe jaja. Nie dziwie się że babcie boj? sie motocyklistów.

Odnośnik do komentarza

witam

a jak jest z tym braniem na firmę skarbowy się nie wscieka przy kontroli że skuter wsadziło się w koszty chciałbym tak zrobić tylko żeby potem nie mieć problemów (jak kluska i inni) lepiej się zapytać m?drzejszych

pozdrawiam Andrzej

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
witam

a jak jest z tym braniem na firmę skarbowy się nie wscieka przy kontroli że skuter wsadziło się w koszty chciałbym tak zrobić tylko żeby potem nie mieć problemów (jak kluska i inni) lepiej się zapytać m?drzejszych

pozdrawiam Andrzej

Wiem z własnego do?wiadczenia jak również innych,że u.s nie robi jak narazie żadnych problemów w zwi?zku z rejestracj? motocykli na firmę.

Najważniejsze jest to,że nie trzeba zakładać kratki na plecami :angry:

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...