Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Ranking sprzedaży w Niemczech.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Znalazlem dane z Niemiec z 11 miesiecy (bez grudnia) 2010 roku.

Skutery powyzej 125 ccm: 9290 sztuk (11345 w 2009), z czego Kymco, jako jedyne, zanotowalo 70% przyrost sprzedazy z 565 szt. w 2009 na 963 szt. w 2010.

Najwiekszy spadek zanotowala Honda, -43,5% z 874 szt. na 494 szt.

W grupie skuterow 50- 125ccm bylo to w 2009r. 25248 szt. zas w roku 2010 20690 szt. co daje -18,05%.

Ciekawostka jest fakt, ze Piaggio w rynku maxi ma 55,95% udzialu (5198 szt.), zas w rynku 50-125ccm 18,41% (3808 szt.).

Opublikowano
Ciekawostka jest fakt, ze Piaggio w rynku maxi ma 55,95% udzialu (5198 szt.), zas w rynku 50-125ccm 18,41% (3808 szt.).

A to faktycznie ciekawostka, wiedziałem, że w maxi Piaggio jest królem, ale że w mniejszych litrażach ustępuje, to mnie zdziwiło.

Opublikowano

Ustepuje tylko pozycji "inne marki", ktora jest polaczeniem (zapewne kilku lub kilkunastu, razem 24,94%) marek z kraju(-ow) gdzie rozpowszechnione sa skosne oczy !OKK ... W tym roku jednak "inne marki" -35,64%.

PS. I w tym przedziale pojemnosciowym jedynie Kymco zanotowalo przyrost z 1285 szt. w roku 2009 na 1396 szt. w biezacym, co odpowiada +8,64%.

Wszystkie inne marki w przedziale od -10% do rekordzisty Suzuki -39,58%.

  • 1 rok później...
Opublikowano

No i znowu trochę danych ze sprzedaży na rok 2012... dane z końca września (skumulowane z całego 2012).

1. Piaggio Vespa GTS-300 Super -1913 szt.

2. Piaggio MP-3 500 Business/Sport -1242 szt.

3. Piaggio Beverly 350 Sport Touring -813 szt.

4. Honda Integra -472 szt.

5. Piaggio MP3 300 Yourban -374 szt.

6. BMW C650 GT -362 szt.

7. BMW C600 Sport -356 szt.

8. Yamaha X-Max 250 -319 szt.

9. Kymco Downtown 300 -316 szt.

10. Honda SH 150 -311 szt.

W 125ccm pierwsze miejsce ma Piaggio Vespa LX 125 z sprzedanymi 1212 szt.

I dla porównania motocykle.

1. BMW R1200GS -5987 szt.

2. Kawasaki ER-6n -2325 szt.

3. BMW F800GS -1658 szt.

4. BMW F800R -1629 szt.

5. BMW S1000RR -1596 szt.

6. BMW R1200R -1594 szt.

7. Yamaha XJ6 -1456 szt.

8. Honda NC700X -1425 szt.

9. Honda NC700S -1375 szt.

10. HD XL1200X -1156 szt.

Dodam, że na pewno duża część liczb Integry, C600 Sport, C650 GT, NC700X i 700S to testówki rozprowadzane po wszystkich punktach dealerskich tych marek... Ja akurat zwracałem uwagę na salony BMW sprzedające moto, w każdym stały dwie sztuki demo (jedna C600 i jedna C650).

Edit: A tych salonów jest, w każdym dużym mieście po kilka, w średnich miastach 1- 2... Trochę się tych sztuk demo uzbiera (80 miast powyżej 100 tys mieszkańców) :wink32: .

Opublikowano

Hmm, ciekawe, że nie ma SWT-600 w tym zestawieniu. Czyżby miał powstać zupełnie nowy model i dlatego nikt nie chce brać silvera ze zmienionymi plastikami?

Skuter to jednak wciąż pojazd niszowy dla pasjonatów i ludzi ceniących wygodę, dlatego takie ilości sprzedanych sprzętów w porównaniu z moto....

Opublikowano

Jak szukałem info na temat c600 sport, to trafiłem na forum użytkowników w Niemczech. Liczba postów i udział w dyskusji był tak liczny, ze odniosłem wrażenie, ze tam chyba każdy w domu trzyma ten skuter :)

A tu "ledwie " 700 sztuk sprzedanych

Ale jak porównamy to z liczba sprzedanych motocykli, to faktycznie nasze skutery to produkt niszowy.

Chociaż ja wolę określenie : ekskluzywny

  • Klubowicze
Opublikowano

To ani jednego B-650 nie sprzedali?

  • Administrator
Opublikowano

To ani jednego B-650 nie sprzedali?

Krzytro... podanych masz tylko 10 pierwszych miejsc.

Sprzedaż modelu poniżej 311 sztuk jest pewnie nie warta wymieniania :)

  • Użytkownicy+
Opublikowano

To ani jednego B-650 nie sprzedali?

Ja myślę, że czekają na "nowe" z 2013

  • Klubowicze
Opublikowano

Pojawiło się BMW to normalne że Niemiec zawsze wybierze SWOJE :)

Opublikowano

Akurat z tego źródła mam tylko 10 pierwszych maxi...

Moto jest 50 sztuk i na pięćdziesiątym miejscu jest Ducati Diavel ze sprzedanymi 513 szt.

Opublikowano

czyli sytuacja zupełnie odwrotna do naszej polskiej rzeczywistości, może i u nas za jakiś czas zmienią się proporcje i będzie więcej maxi Piaggio, a co za tym idzie i o serwis będzie łatwiej.

  • Administrator
Opublikowano

W Niemczech Piaggio ma dość dobrą renomę... ale sprzedaż napędza mocno MP3. Trajką po pewnych przeróbkach można w de jeździć na PJ kat. B czyli samochodowym. To mocno napędza sprzedaż tego modelu.

Vespa od zawsze w Niemczech była lubiana ale... taki T-max już nie bije rekordów sprzedaży. Za to Burgman 650 jest bliższy preferencji niemców. Dokładnie odwrotnie jest we Włoszech... Co kraj to obyczaj. :wink32:

Polska rzeczywistość jest taka, że ostatnio wszystko sprzedaje się w ilościach "śladowych".

Opublikowano

Dużo łatwiej na drodze w de spotkać AN650, teraz BMW GT czy nawet Sport niż Tmaxa, w tym roku w Berlinie widziałem ze dwa razy 530- kę i może z pięć razy XP500...

Dla porównania, skutery BMW widuję ok. raz na tydzień (ale to związane było z jazdami próbnymi, przez co "snuły" się często w mieście), AN650 też po kilka na miesiąc. Najlepszą wykładnią jest miejsce sobotnich i niedzielnych spędów 2oo: najwięcej tam Burgmanów 400 i 650, różnych MP3 i Piaggio, teraz (we wrześniu) widać było też skutery BMW. A Tmaxy widać tam naprawdę barrrdzo rzadko...

  • Administrator
Opublikowano

... dane z końca września (skumulowane z całego 2012).

6. BMW C650 GT -362 szt.

7. BMW C600 Sport -356 szt.

W moim odczuciu te liczby powinny robić wrażenie. Dane z końca września a jak wiemy pierwsze sztuki zaczęły trafiać do klientów tuż przed wakacjami. Jak na 3 miesiące sprzedaży to chyba nie ma wstydu...

Chciałbym się odnieść w tym miejscu do rynku włoskiego ale niestety, na tą chwilę dane są niedostępne.

Opublikowano

A miejsce 3 - Piaggio Beverly 350 sport touring nie widziałam w PL nigdy. A tam ponad 800 sztuk. We Włoszech tez bardzo popularny jest ten model i tu się zgadzają. Ale Piaggio miażdży w DE konkurencję, jeśli zsumujemy wszystkie ich modele w pierwszej dziesiątce.

Opublikowano

A miejsce 3 - Piaggio Beverly 350 sport touring nie widziałam w PL nigdy.

Nic dziwnego przy cenie 25000pln

Opublikowano

MP3 też nie jest u nas popularne ;)

Grubość portfela swoje robi niestety.

Zastanawiam się tylko co się dzieje z używkami Piaggio skoro do PL trafiają głównie Suzuki i Yamaha. Lecą do innych krajów? Czy może mają większą cenę i się nie opłaca do PL sprowadzać?

Opublikowano

Tomek jak sam widziałeś w Piasecznie do nas trafiają głównie sprzęty po przejściach = atrakcyjne cenowo (tzw. okazje, igły itp) W Niemczech MP3 użytkują głównie "emeryci" i to w wersjii przerobionej na prawojazdy samochodowe - to głównie nakręca sprzedaż tego modelu. Odkupienie od takiego "dziadka" nie jest dla handlarza atrakcyjne, nie ma miejsca na zarobek. Dlatego MP3 trafiają do nas głównie z Francjii i Włoch gdzie używane są troche w inny sposób - do codziennej pracy no i z tych rynków handlarzowi łatwiej jest "wyrwać" tzw. okazje...

Opublikowano

Dominacja BMW w rankingu moto jak dla mnie uzasadniona. Maszyny rewelacyjne.

  • 6 lat później...
Opublikowano

Tegoroczna sprzedaż większych skuterów w Niemczech do końca marca:

1 Piaggio VESPA GTS-300 SUPER 1.419
2 Piaggio MP3 -500 LT 210
3 Yamaha X-MAX 300 208
4 BMW C 400 X 172
5 Piaggio BEVERLY 350 SPORT TOURING 152
6 Honda SH 300A 151
7 Honda FORZA 300 145
8 BMW C 400 GT 128
9 Kymco XCITING 400 126
10 Peugeot METROPOLIS 400 107

 

Tegoroczna sprzedaż skuterowej klasy 125 ccm w Niemczech do końca marca:

1 Piaggio VESPA PRIMAVERA 360
2 NIU ELECTRO ROLLER 278
3 Piaggio MEDLEY 125 163
4 Piaggio VESPA GTS SUPER 125 144
5 Piaggio LIBERTY 125 134
6 Peugeot SPEEDFIGHT 125 124
7 Yamaha NMAX 119
8 Honda PCX-WW 125 101
9 Honda Super Cub C 125 93
10 Honda NSS 125 89

 

BMW C400X i GT "nakręciło" sprzedaż tym, że każde ASO musiało kupić testówki. Na ulicy jeszcze tego skutera nie widziałem. Podobnie było kiedyś przy wprowadzeniu do sprzedaży C650GT i C600Sport. Ale z niektórymi innymi modelami i markami jest pewnie podobnie.

Ogólnie trend jest bardzo dobry, przyrosty w porównaniu z pierwszymi 3 miesiącami 2018 na poziomie: maxiskutery: 37,67% , skutery klasy 125ccm: 26,65%  !

 

No i czysto informacyjnie, dla obserwacji proporcji sprzedaży, pierwsze miejsce na liście motocykli z tego okresu: 

1 BMW R 1250 GS 3.592
Opublikowano

nie jestem w stanie pojąc pierwszego miejsca i ilości sprzedanej Vespy... Dla mnie to ostatni skuter na jakim chciałbym jeździć.

Opublikowano

Dla wielu Vespa jest jednak pierwszym skuterem, na który chcieliby popatrzeć, a wszelkie "nowoczesne" linie maxi budzą u nich odrazę.

Ja też typowego maxi raczej nie kupię, a Vespę zakupiłbym chętnie. Chociaż tę unowocześnioną HPE to już mniej chętnie, a wersję z ekranikiem zamiast zegarów to już wcale.

Opublikowano
3 godziny temu, pawulon napisał:

nie jestem w stanie pojąc pierwszego miejsca(...)

Wiąże się trochę z historią ostatnich 60- ciu lat obydwu krajów. No i głównie z La Dolce Vita ? ...

Opublikowano

Po prostu ludzie szukają klasyki
Dość mają podobnych do siebie skuterów, jakby z jednej fabryki wyszły
:)
No i Vespa jest metalowa
;)
Jako Vespista czyli fun Vespy cieszę się z dobrego gustu sąsiadów
:)
I nie wrócę już do moto i skuterów innych niż Vespa
A kilka miałem zarówno japońskich jak i europejskich oraz tajwańskich
Vespa rules
;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...