Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Ranking sprzedaży w Niemczech.


dr.big

Rekomendowane odpowiedzi

Swiezy "News" na stronie glownej w ktorym podane sa wyniki sprzedazy Burgmanow w Polsce sklonil mnie do napisania tego postu i przyblizenia liczb sprzedanych skuterow w Niemczech w roku 2003. Model AN 650 zajal 2 miejsce :P w klasie Maxiskuterow z liczba 1109 sprzedanych egzeplarzy. AN 400 zajal 3 miejsce z iloscia 908 sprzedanych sztuk i oba zosaly pobite tylko przez Vespe GT 200(1123 szt.). Z konkurentow warto wymienic Honde Silverwing: 5 miejsce, 506 sztuk oraz yamahe TMAX ktora sprzedala sie "tylko" 154 razy zajmujac 13 pozycje. Zostala pobita nawet przez Piaggio X9 500, 307 szt, 6 miejsce.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Bigu>>>przede wszystkim dzięki za ten ranking.Daje sporo do my?lenia.

Ciekawe dla mnie jest w tym jak udało się włochom uzyskać taki wynik z Vesp? GT200 na rynku Niemieckim??Dlaczego preferencje Niemców s? zupełnie inne jak nasze?????

W Polsce model GT200 w 2003 roku został sprzedany (może) w kilku egzemlarzach.Je?li mam być szczery nie znam nikogo ani nie słyszałem o nikim kto by go zakupił...a Tu piszesz o takiej ciekawostce...

Dane odno?nie T-maxa s? dla mnie jasne.Te rankingi widziałem często (2002 i 2003).Nawet w Japoni Xp500 sprzedaje się opornie.

Dziwi mnie natomiast nie najlepsza sprzedaż FJS600 ale z drugiej strony nie jest tragiczna.

Co by nie mówić wynik Burgmanów jest imponuj?cy i pomijaj?c liczby niemieckie w Polsce sprzedaż? też góruje nad innymi.

Swoj? drog? rynek niemiecki jest bardzo chłonny.Maxi skutery s? tam wyj?tkowo popularne ale i kredyty mniej oprocentowane.Dla przeciętnego człowieka który zarabia 1.5-2 ty?.EUR jest on dużo bardziej dostępny niż w Polsce.Poza tym Niemcy przez wiele już lat rozkochali się w tego typu jedno?ladach a my narazie zaczynamy się przekonywać do maxi rollerów.

Może za 5-10 lat i my będziemy kupować 1000szt rocznie jakiego? Burgmana 1000 :P:P:(

Odnośnik do komentarza
  • 5 lat później...

Odgrzewam stary temat, 5 lat juz minelo (na 10 trzeba jeszcze poczekac :angry: ), sprzedaz w porownaniu do roku 2003 chyba wzrosla :lol: ? Burgmana 1000 jeszcze nie widac, ale do 2014 roku zostalo troche czasu :lol: ...

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy
Zostala pobita nawet przez Piaggio X9 500, 307 szt, 6 miejsce.

Bigu, a co to za "NAWET" ??? :angry: Pisałe? tak jakby to jaki? "Chinol" był a

ci, co to kupuj? to buraki, bo przecież tego T-Maxa powinni kupować.

Tyle, że nie chcieli :lol::lol:

Wiem, wiem, żartowałem... Każdy ma hopla na punkcie swojego sprzętu :lol::lol:

Swoj? drog?, ciekawe jak sympatie kupuj?cych rozkładaj? się obecnie ?

pzdr

Odnośnik do komentarza

Spoko Szorstki :angry: , zauwaz, ze w momencie pisania tego posta jezdzilem YP250 :lol: ...

Edit: PS. Dzisiejsze "sympatie" skuterowe :lol: ?

Na pierwszym miejscu- kolejnosc przypadkowa :lol: : Tmax, AN650 i byc moze GP800 (nie wiem, bo nie jezdzilem- jak sie niedawno chcialem przejechac, to wszystkie testowki byly juz sprzedane). Tu musze powiedziec, ze Fuoco tez bylem zafascynowany, jednak jego wykonanie mnie odrzucilo :lol: ...

Na drugim miejscu wszystkie inne skutery ;) ...

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy
Spoko Szorstki :angry: , zauwaz, ze w momencie pisania tego posta jezdzilem YP250 :lol: ...

No, czyli jednak Yamaha :lol::lol:

pzdr :lol:

Odnośnik do komentarza
  • 1 rok później...

Znowu troche odkopie temat ;) .

Znalazlem dane sprzedazy w Niemczech z paru miesiecy 2010:

Liczba skuterow kazdego nastepnego miesiaca jest suma sprzedazy z miesiecy poprzednich !!!

Czyli np. Piaggio MP3 400 sprzedano do sierpnia 1441 sztuk.

Stycznia 2010:

1 Piaggio MP3 -400 19

2 Piaggio VESPA GTS-300 SUPER 15

3 Piaggio VESPA GTS 250 14

4 Piaggio MP3-250 8

5 Honda SH 300 8

6 Suzuki AN 400 BURGMAN 6

7 Yamaha X-MAX-250 5

8 Kwang Yang DOWNTOWN 300 4

9 Aprilia SPORT CITY 300 4

10 Piaggio X7 250 4

Lutego 2010:

1 Piaggio MP3 -400 75

2 Piaggio VESPA GTS-300 SUPER 43

3 Piaggio VESPA GTS 250 34

4 Kwang Yang DOWNTOWN 300 33

5 Piaggio MP3-250 25

6 Yamaha X-MAX-250 18

7 Honda SH 300 16

8 Piaggio VESPA GTV-250 12

9 Suzuki AN 400 BURGMAN 11

10 SYM GTS-250 VOYAGER 9

Marca 2010:

1 Piaggio MP3 -400 309

2 Piaggio VESPA GTS-300 SUPER 244

3 Kwang Yang DOWNTOWN 300 150

4 Piaggio VESPA GTS 250 128

5 Honda SH 300 119

6 Piaggio MP3-250 92

7 Suzuki AN 650 BURGMAN 81

8 Yamaha X-MAX-250 76

9 Honda SILVER WING 400 71

10 Suzuki AN 400 BURGMAN 62

Kwietnia 2010:

1 Piaggio MP3 -400 575

2 Piaggio VESPA GTS-300 SUPER 544

3 Kwang Yang DOWNTOWN 300 246

4 Piaggio VESPA GTS 250 196

5 Honda SH 300 175

6 Piaggio MP3-250 142

7 Yamaha X-MAX-250 125

8 Suzuki AN 650 BURGMAN 116

9 Suzuki AN 400 BURGMAN 104

10 Honda SILVER WING 400 89

Maja 2010:

1 Piaggio MP3 -400 760

2 Piaggio VESPA GTS-300 SUPER 730

3 Kwang Yang DOWNTOWN 300 290

4 Piaggio VESPA GTS 250 259

5 Honda SH 300 195

6 Piaggio MP3-250 161

7 Yamaha X-MAX-250 160

8 Suzuki AN 650 BURGMAN 155

9 Suzuki AN 400 BURGMAN 137

10 Kwang Yang XCITING 500 116

Czerwca 2010:

1 Piaggio MP3 -400 1.006

2 Piaggio VESPA GTS-300 SUPER 937

3 Piaggio VESPA GTS 250 328

4 Kwang Yang DOWNTOWN 300 316

5 Honda SH 300 227

6 Yamaha X-MAX-250 218

7 Suzuki AN 400 BURGMAN 203

8 Suzuki AN 650 BURGMAN 193

9 Piaggio MP3-250 178

10 Kwang Yang XCITING 500 153

Lipca 2010:

1 Piaggio MP3 -400 1.261

2 Piaggio VESPA GTS-300 SUPER 1.223

3 Piaggio VESPA GTS 250 382

4 Kwang Yang DOWNTOWN 300 359

5 Yamaha X-MAX-250 298

6 Honda SH 300 260

7 Suzuki AN 400 BURGMAN 259

8 Suzuki AN 650 BURGMAN 230

9 Piaggio MP3 -300 193

10 Piaggio MP3-250 188

Sierpnia 2010:

1 Piaggio MP3 -400 1.441

2 Piaggio VESPA GTS-300 SUPER 1.416

3 Piaggio VESPA GTS 250 431

4 Kwang Yang DOWNTOWN 300 379

5 Yamaha X-MAX-250 340

6 Suzuki AN 400 BURGMAN 302

7 Honda SH 300 290

8 Suzuki AN 650 BURGMAN 260

9 Piaggio MP3 -300 215

10 Kwang Yang XCITING 500 200

No i jeszcze producenci procentowo, porownanie maja 2009 z majem 2010:

Skutery powyzej 125ccm

Ilosc w 2009: 6.072 100,00 %, ilosc w 2010: 4.485 100,00 % Roznica: -26,14%

I dalej na podobnych zasadach:

Piaggio 3.328 54,81% 2.446 54,54% -26,50%

Kwang Yang 226 3,72% 547 12,20% 142,04%

Suzuki 712 11,73% 327 7,29% -54,07%

Yamaha 419 6,90% 316 7,05% -24,58%

Honda 560 9,22% 303 6,76% -45,89%

Sonstige Hersteller 306 5,04% 155 3,46% -49,35%

Peugeot 206 3,39% 147 3,28% -28,64%

SYM 117 1,93% 103 2,30% -11,97%

Aprilia 99 1,63% 91 2,03% -8,08%

Malaguti 0 0,00% 20 0,45% 0,00%

Derbi / National 34 0,56% 19 0,42% -44,12%

Lifan China 6 0,10% 4 0,09% -33,33%

Hyosung 58 0,96% 4 0,09% -93,10%

Taiwan Golden Bee 0 0,00% 2 0,04% 0,00%

Zhejiang Wangye Powe 0 0,00% 1 0,02% 0,00%

BMW 1 0,02% 0 0,00% 0,00%

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Jestem pod wrażeniem wyników sprzedaży MP3 400 oraz Downtowna ;)

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
To chyba z tego powodu, ze MP3 mozna zarejestrowac jako samochod...

Tylko, o ile dobrze kojarzę, po domontowaniu specjalnego "pedała" ;)

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy
To chyba z tego powodu, ze MP3 mozna zarejestrowac jako samochod...

Tylko, o ile dobrze kojarzę, po domontowaniu specjalnego "pedała" :lol:

Faktycznie, jak byliśmy w Marl widziałem kilka Fuoco z "pedałem" whist

Odnośnik do komentarza
To chyba z tego powodu, ze MP3 mozna zarejestrowac jako samochod...

Sądzę, że nie z tego powodu, tylko dlatego, że trójkołowce są przede wszystkim stabilniejsze, ergo bezpieczniejsze ergo lepsze, niż najbardziej wypaśny skuter classic version. I Niemcy mają tego (rosnącą jak widać po wynikach sprzedaży) świadomość. Miałem większą lub mniejszą przyjemność ujeżdżania klasyków, ale w porównaniu do trójkołowców w zakresie najważniejszych dla mnie parametrów - wysiadają. Moje spostrzeżenia jako kierownika MP3 (obecnie Fuoco): droga hamowania - krótsza, stabilność - większa, stabilność w deszczu (na śliskiej nawierzchni) - nieporównywalna, stabilność w deszczu na torowisku lub kostce brukowej - nieporównywalna^2, wygoda parkowania, możliwość zatrzymania bez podpórki, identyczna manewrowość i jednocześnie zryw i prędkość, etc. Coraz więcej modeli koncepcyjnych skuterów (nawet spod znaku trzech kamertonów vide Tesseract) opiera się o konstrukcję trzech lub czterech kół. Takie modele poza Piaggio/Gilerą też są już seryjnie produkowane (Carver, Peugeot Hymotion). Nie wieszczę, broń cię Boże, śmierci dwóch kółek, ale na pewno z czasem będą musiały one ustąpić nieco miejsca na skuterowym rynku, wielokołowym kolegom.

Odnośnik do komentarza

Będąc w Paryżu 1 X, bardzo mnie zaskoczyła ilość 3oo. Tak na oko to 1/5-1/3 maxiskuterów. U nas takiego się widuje raz na miesiac (w Stolicy!); tam - nie było minuty, żeby jakiś nie przelatywał. Ewidentnie system się przyjął. Bez dwóch zdań. Jest to popularny pojazd.

Ale bym polemizował z Kolegą który widzi w nich same zalety.

Na pewno z tym samym silnikiem: jest cięższy, pali więcej, jeździ wolniej, jest droższy i (domyślam się) droższy na przeglądach. W dodatku są miejsca, gdzie 3oo się tak gładko nie wciśnie. Np jeśli między autem a sąsiednim krawężnikiem jest mało miejsca, jadąc 2oo tuż przy krawężniku i w lekkim pochyle - się przecisnę, to mając 2 kółka z przodu, mogę albo się pchać na krawężnik (a jeśli wysoki, to doopa), albo grzecznie czekać. Czasem też między dziurami w jezdni da się przemknąć jednośladem, a trójkołowcem nie mam wyjścia i muszę się w dziurę którymś kołem wpakować.

No, ale szukam chyba dziur w całym. Jednak dla porzadku chciałem też trochę oczernić 3 kółka. :lol:

3oo to na pewno tajna broń producentów opon i klocków hamulcowych whist

Odnośnik do komentarza
To chyba z tego powodu, ze MP3 mozna zarejestrowac jako samochod...

Sądzę, że nie z tego powodu(...)

A ja wiem, ze w De wlasnie z tego :lol: .

To chyba z tego powodu, ze MP3 mozna zarejestrowac jako samochod...

Tylko, o ile dobrze kojarzę, po domontowaniu specjalnego "pedała" whist

Faktycznie, jak byliśmy w Marl widziałem kilka Fuoco z "pedałem" !OK

Tak, oraz kierunki , bo nie wystarczaja te zintegrowane. Jezdzi tego pelno i wlasnie z daleka poznaje po kierunkach whist .

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
Moje spostrzeżenia jako kierownika MP3 (obecnie Fuoco): droga hamowania - krótsza, stabilność - większa,

Jeśli idzie o hamulce to nie sposób zaprzeczyć.

Sami nie tak dawno przeprowadzaliśmy dość dokładne pomiary i porównania drogi hamowania 3oo vs 2oo ... wyniki > KLIK

Największa wada 3oo... tam gdzie typowym maxi klasy średniej z grupy 250/400 mieścisz się "na styk" MP3 już nie wiedziesz. Przy małej ilości miejsca w typowym garażu to także będzie problem.

No i cena... choć przy sprzętach używanych różnice w cenach trike vs typowy maxi zacierają się.

Tak czy owak faktycznie Mp3/Fuoco przypasowały naszym zach sąsiadom. Widać to było np. na zeszłorocznym zlocie w MARL.

Odnośnik do komentarza

Trudno się dziwić, że schodzą MP3 , bo jakby nie patrząc jest to nowość i techniczna i wizualna.

Załóżmy , że mam 3 letni skuter i kasę na koncie. Chciałbym kupić coś nowego............ i co ??? Kupić to samo w nowym roczniku i innym kolorze ??? Stagnacja , a kto stoi ten się cofa , więc ja minusom się nie dziwię.

Odnośnik do komentarza

Z moich obserwacja jezdza tu na tym glownie dziadki, "bojazliwi asekuranci" i nie posiadajacy uprawnien na 2oo tylko na 4oo, ostatnie 10- 20% to ludzie ktorzy wybrali sobie wlasnie MP3. Ale nie ma to nic do rzeczy whist .

PS. Sam troche jezdzilem MP3 i Fuoco, jednak moje odczucia nie byly az takie "och i ach" :lol: .

Edit: Wnioski takie wyciagnalem, obserwujac przez lata (poczawszy od klienteli i stylu na jazdach probnych), poprzez rozmowy z uzytkownikami i obserwacje zachowan na drodze... Mowie tu tylko o D !!!

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Tak sobie teraz przypominam, że w kraju-matce, czyli w IT, Mp3ek jest (na tle innych maxi) bardzo mało. W rankingach sprzedaży zajmuje odleeeegłe 48 miejsce whist

Jak widać co kraj to obyczaj :lol:

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Pewnie cena, ale też i stereotyp motocyklisty, powodują, że takie nowinki jak jednoślado-wieloślad, nie są specjalnie popularne na południu...

W Cro, w morzu jednośladów, widziałem może z 2 razy MP3. Fuoco - null (moje obserwacje).

pzdr

Odnośnik do komentarza

Na pierwszych miejscach w DE VESPA i MP3 400...

Kurde, może ja Niemiec jestem... :lol:

A poważniej; to jednak zaskakujące, że tak konserwatywny naród wybiera takie esktrawaganckie skądinąd pojazdy.

Aczkolwiek miłe dla właściciela MP3. Jakieby nie były tego przyczyny pojazd jest bardzo wdzięczny i na pewno wart rozpowszechnienia jako trochę bezpieczniejsza alternatywa dla 200.

whist

Odnośnik do komentarza

Kurka wodna.

To już nie dziwię się, że od pewnego czasu ze stron handlowych www w D poznikały różne gadżety do piaggiolotów.

To samo zrobiło się na ebayu.

Tzn części mechaniczne są, ale szukałem akcesoriów karoseryjnych.

Gdy na wiosnę chwilowo "wydoiłem się" na zakup w D mojego pierdolota, to na stronce np. Roller-Scholza różne pierdy były.

Gdy w środku lata chciałem weekendowo polecieć sobie pierdolotem do Berlina i zacząłem rozglądać się za dedykowanym mocowaniem i kufrem oraz innymi duperelami do Evo, to nieoczekiwanie nastąpiła posucha.

Jeden plus tego jest taki, że w D przy dużej liczbie użytkowników tej marki lepszy bedzie tam serwis. Szkoda tylko, że autoryzowane warsztaty najbliżej są dopiero pod Berlinem i w nim, sprawdzałem, na stronie piaggio.de, a nie np. tuż przy granicy.

U nas, przynajmniej w Poznaniu, z serwisami dedykowanymi do piaggio jest krucho. Mieloch, to monopolista i zdzierca, a jego warsztat, to wg mnie manufaktura.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...