Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Ranking sprzedaży w Niemczech.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Piękna klasyczna linia Vespy to wystarczające uzasadnienie sukcesu w sprzedaży. Tylko zgadzam się ze stwierdzeniem, ze im więcej elektroniki pokładowej w Vespie, tym mniej klasyki niestety. No i jednak w tym konkretnym wypadku Chiny nie licują z klasyką, powinny być dalej montowane we Włoszech (ale oczywiście zdaję sobie sprawę z realiów obecnej globalizacji).

Opublikowano

GTS jest cały czas w 100% produkowany w Pontaderze we Włoszech

Inne modele też, to jest naprawdę duża fabryka

Byłem widziałem

:)

Na marginesie, fajne muzeum przy zakładzie jest

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Opublikowano

W Niemczech przepisy ruchu drogowego oraz "klimat" sprawiają że skutery to raczej hobby a nie woły robocze. A co może być piękniejszego od klasycznych linii  Vespy ? Jakiś plastik? Owszem jest to pakowane, praktyczne i niezawodne ale Vespa to taki klejnot i zamożne społeczeństwo może sobie pozwolić na taką "biżuterię". 

Opublikowano

A to widać miałem błędne przekonanie o tych Chinach. Tym bardziej super, że Vespy są nadal w 100% włoskie.

Opublikowano

Poręczność w porównaniu z nowoczesnym skuterem mocno ograniczona, zawieszenie przednie mocno dyskusyjne, mikroskopijne kółeczka w sam raz na dziury w drodze i krawężniki, prędkość maksymalna nawet wersji 300 bardzo słaba, przestrzeń bagażowa brak, pozycja jak na sedesie jak ktoś jest trochę wyższy to nos ma przed przednią osią, jak pukniesz w coś jadącego z przodu to zamiast skuterem to walisz od razu czołem... retro to można mieć osę do pyrkania w weekend ale nie coś czego konstrukcja ma 70 lat.
Jeździłem 2 dni i nigdy więcej.

Opublikowano

Każdy ma prawo do swojego zdania, ale trzeba wziąć poprawkę, że nie mamy w przypadku Vespy do czynienia z rozbudowanym maxi skuterem, a ze skuterem o klasycznej skuterowej linii. Równie dobrze można napisać, że twoja Forza prowadzi się gorzej od przeciętnej klasy motocykla, ma słabe osiągi w porównaniu np. do Hondy CB300R, a jej małe kółeczka są dużo gorsze od 17-tek na nierównościach, nie mówiąc już że nie nadaje się do zjazdu poza utwardzoną nawierzchnię, bo ma niski prześwit w porównaniu do Hondy CRF250L. Vespie więc dajmy być Vespą. Ja jeździłem Vespą GTS300 3dni i byłem bardzo zadowolony. 

Opublikowano

Komfort jazdy na GTS w porównaniu do np Xcitinga to poduszka wobec roweru
Miałem Kymco więc mam skalę porównawczą
A wahacz przedni nie ma sobie równych
Także stabilność dzięki nadwoziu samonośnemu oraz niesamowita zwrotność dzięki kołom 12 cal i jazda między samochodami stojącymi w korku ... bajka gdy inne 2oo stoją
Przyspieszenie ze świateł, zostawiam inne 300 tki i burgmany 400, start bez żadnego opóźnienia, problemem jedynie szybko zużywająca się tylnia opona jeżeli ktoś lubi szybki start
A bagaże ... przekrok to fantastyczne miejsce na wszelkie torby, siatki czy plecaki, oprócz tego pod siodłem i dedykowany kufer
Na miasto nie ma konkurencji
A skuter to zwierze miejskie
:)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
4 godziny temu, pawulon napisał:

(...)retro to można mieć osę do pyrkania w weekend(...)

Nic bardziej ograniczenie błędnego?. Pamiętaj, nie wszystko kończy się na czubku własnego nosa.

 

Opublikowano
Dnia 1.07.2019 o 14:58, tomekmajesty napisał:

Komfort jazdy na GTS w porównaniu do np Xcitinga to poduszka wobec roweru
Miałem Kymco więc mam skalę porównawczą
A wahacz przedni nie ma sobie równych
Także stabilność dzięki nadwoziu samonośnemu oraz niesamowita zwrotność dzięki kołom 12 cal i jazda między samochodami stojącymi w korku ... bajka gdy inne 2oo stoją
Przyspieszenie ze świateł, zostawiam inne 300 tki i burgmany 400, start bez żadnego opóźnienia, problemem jedynie szybko zużywająca się tylnia opona jeżeli ktoś lubi szybki start
A bagaże ... przekrok to fantastyczne miejsce na wszelkie torby, siatki czy plecaki, oprócz tego pod siodłem i dedykowany kufer
Na miasto nie ma konkurencji
A skuter to zwierze miejskie
?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Proszę, w porównaniu do Forzy 300 czy X-Max 300 osiągi Vespy GT są co najwyżej średnie, mniejsza jest prędkość maksymalna, gorsze jest również przyśpieszenie. Może Burasa 400 który jest wielki, ciężki i powolny i nie przyśpiesza wyprzedzisz z pod świateł ale na pewno nie Forzę. Z tymi korkami to też bym nie przesadzał, bo jeżdzę codziennie Trasą Łazienkowską i po południu jak cała tras stoi to muszę przeganiać tych wszystkich Vespiarzy którzy zamiast jechać płynnie bujają się tymi blaszankami tylko na prawo i lewo.

 

Opublikowano

Resume
Każda pliszka swój ogonek chwali
;)
Ale faktem jest na rynku moto powrót klientów do tradycji i vintage
Nie tylko to widać po sprzedaży Vesp ale i po sukcesie zapomnianego przez lata Triumpha
:)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Przedstawiłbym ranking sprzedaży we Francji, ale to już inny temat, chociaż piszę to dla porównania z Niemcami. Tam (we Francji) dużo sprzedaje się skuterów, głównie 125ccm ze względu na możliwość prowadzenia ich na PJ kat. B. (+ 7-godzinne szkolenie). W 2018 wśród skuterów od pojemności 125 ccm wzwyż najlepiej sprzedającym modelem była Yamaha X-max 125, tuż przed Hondą Forzą 125. Oba modele sprzedały się w liczbie ponad pięciu tysięcy każdy. Jeśli jest to interesujące, to mogę rozwinąć wątek w nowym temacie.

 

Wysłane przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Administrator
Opublikowano
3 godziny temu, Damianci napisał:

Jeśli jest to interesujące, to mogę rozwinąć wątek w nowym temacie.

Oczywiście. Działaj proszę ?

Mamy już raport z DE oraz Ranking sprzedaży maxi z IT... tak więc FR mile widziana ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...