Gość radiolog Opublikowano 10 Czerwca 2010 Opublikowano 10 Czerwca 2010 A mnie sie w gillerze nie podoba to,ze nog do przodu nie mozna wylozyc i ten lamerski chlapacz na tylnym kole pod zadupkiem !piwko
Sympatycy szorstki Opublikowano 10 Czerwca 2010 Sympatycy Opublikowano 10 Czerwca 2010 Edit: Widze, ze panuje przekonanie, iz olej o pierwszym oznaczeniu 5 ma zwiazek z pora zimowa !piwko ... Chyba nic bardziej blednego, gdzies czytalem !OKK , ze on ogolnie jest "bardziej plynny" niezaleznie od temperatury. Nie chodziło o porę zimową stricte. Mój tekst o wożeniu pizzy zimą był może zbyt zawoalowaną ironią... A co do "płynności" jak to piszesz to akurat ta część normy świadczy o tej płynności w niskich temperaturach. np. 5W - płynność w niskich temperaturach 40 - lepkość w wysokich temperaturach cyt: "W przemyśle olejowym, SAE określa stopnie lepkości w warunkach wysokich oraz niskich temperatur" źródełko: SAE A wracając do Nexusa, kiedyś był to mój cel, ale jak się przymierzyłem, to stwierdziłem, że poza estetyką i silnikiem nie ma nic więcej do zaoferowania. pzdr
Marcin S. Opublikowano 10 Czerwca 2010 Opublikowano 10 Czerwca 2010 Nie wiem czy pracujesz w Rafinerii czy nie (oby nie !piwko bo wpadłem), ale moja (cały czas niewielka) wiedza mi podpowiada, że skoro oleje mineralne, półsyntetyczne i syntetyczne mają praktycznie ten sam składnik bazowy (nawet różnych firm), różnią się zastosowanymi dodatkami to sądzę, że skoro jest coś takiego jak olej do motocykla, który zazwyczaj osiąga wyższe obroty niż samochód - to jest specjalnie do tego skonstruowany. Są oleje przeznaczone do silników "skuterowych". Ja ostatnio kupiłem ELF Scooter 4 Fortissimo (5W40, syntetyk) w cenie poniżej 40PLN/ltr (w InterMoto). Czyli attraktiv und preisvert (czy jak się to tam pisze !OKK Pzdr. M. PS. Nie, w rafinerii nie pracuję. Kiedyś przez jakieś pół roku na platformie pracowałem, ale to zupełnie inna bajka !OKK M.
tomektt Opublikowano 10 Czerwca 2010 Opublikowano 10 Czerwca 2010 Zasada jest prosta. Leje się olej taki jak podaje w instrukcji producent sprzętu. Albo wymienia on wprost nazwę i niejako ją dedykuje, albo wymienia, że olej ma być zgodny z przyjętymi dla tego motoru ogólnymi normami, API srapi itd. i dodanymi do nich oznaczeniami kodowymi B/C oraz dolnymi i górnymi zakresami temperatury. Ostatnie wypowiedzi fachowców z branży olejowej wskazują, że można stosować syntetyki do silników starszych, gdyż mają one lepsze własności smarne i odprowadzania ciepła, natomiast mówią oni, że nie należy do nowego konstrukcyjnie silnika lać oleju o niższych parametrach niż zalecany w instrukcji. A tak na marginesie oleje mineralne powstają z rafinacji ropy naftowej, dolewa sie do nich środki myjące, półsyntetyki mają domieszki oleju mineralnego i swoją bazę, a olej syntetyczny, to czysty wytwór laboratoryjny, który z ropą naftową nie ma nic wspólnego. Jego bazą powstawania jest substancja o nazwie PAO (polialfaolefina), która też wchodzi w procentowo do półsyntetyka.
waflo Opublikowano 13 Czerwca 2010 Opublikowano 13 Czerwca 2010 Kupilem w czwartek wysoka szybe (76cm) do Nexusa: zdjecie szyby Wyglad to kwestia gustu wiec napisze lepiej o wrazeniach z jazdy...hmm...mozna powiedziec, ze szyba zmniejsza o jakies 80% ped powietrza uderzajacy w kask kierowcy co jednoczesnie zmniejsza tez znacznie halas. Oczywistym jest, ze rosnie opor powietrza, stawiany przez skuter, co wyraznie przenosi sie na przyspieszenie. Przy jezdzie w miescie, gdzie czesto sie zatrzymuje i startuje ze skrzyzowan fakt ten wyraznie przeszkadza wiec mozna uznac, ze to szybka ktora montuje sie tylko przed dluga trasa, a na codzien uzywa sie oryginalnej. Przejechalem z nia jakies 80km na trasie, glownie autostrada, predkosc podrozna tak 130-140km/h, ochrona dobra, ale slychac wyraznie, ze silnik bardziej sie meczy, spalanie oczywiscie tez minimalnie wzroslo. Podczas trasy zaczal lekko padac deszcz, szyba mokra, ale na szybce od kasku ani jednej kropli - zebrala wszystko, punkt dla niej. Taka wysoka szyba to przydatny dodatek jesli wybiera sie ktos w dluga trase. Krecac sie tylko po okolicy i przemierzajac nieduze odleglosci nie warto sobie tym glowy zawracac. Zaplacilem za uzywana (poprzedni wlasciciel uzyl jej 2 razy wiec jak nowa) 40 funiakow plus koszta transportu wiec w przyblizeniu 200zl.
SimonWarka Opublikowano 13 Czerwca 2010 Opublikowano 13 Czerwca 2010 p.s. Mógłbyś sprawdzić jakie obroty kręci Ci Nex przy prędkościach: a) 100km/h 120km/h c) 130km/h d) 140km/h Będe Ci bardzo wdzieczny!
dr.big Opublikowano 13 Czerwca 2010 Opublikowano 13 Czerwca 2010 Edit: Widze, ze panuje przekonanie, iz olej o pierwszym oznaczeniu 5 ma zwiazek z pora zimowa ... Chyba nic bardziej blednego, gdzies czytalem , ze on ogolnie jest "bardziej plynny" niezaleznie od temperatury. Nie chodziło o porę zimową stricte. Mój tekst o wożeniu pizzy zimą był może zbyt zawoalowaną ironią... A co do "płynności" jak to piszesz to akurat ta część normy świadczy o tej płynności w niskich temperaturach. np. 5W - płynność w niskich temperaturach 40 - lepkość w wysokich temperaturach cyt: "W przemyśle olejowym, SAE określa stopnie lepkości w warunkach wysokich oraz niskich temperatur" źródełko: SAE (...) Szorstki, ja akurat doskonale wiem, co oznacza jaka liczba lub cyferka w oznaczeniu oleju !V . Napisalem, iz bledem jest zalewanie oleju np. o "oczko wyzej" niz zalecenia producenta i podpieranie sie "faktem", ze przeciez skuter "nie jezdzi w zimie" . Bo po co wydawac dodatkowo pieniadze na drozszy olej o wyzszej specyfikacji. Jesli ktos tego nie zrozumial, przepraszam bardzo . Sam nigdy nie nalalbym oleju o nizszej specyfikacji niz ta podana w instrukcji producenta, ale znam ludzi, dla ktorych najwazniejsze sa wydane pieniazki. Niezaleznie od zalecen dla danego modelu . Z mojej strony EOT w sprawach olejowych, bo temat dotyczy przeciez Nexusa, a ktorys z przedmowcow napisal juz dokladnie o co chodzi z tymi specyfikacjami dla danego modelu .
waflo Opublikowano 13 Czerwca 2010 Opublikowano 13 Czerwca 2010 p.s. Mógłbyś sprawdzić jakie obroty kręci Ci Nex przy prędkościach:a) 100km/h 120km/h c) 130km/h d) 140km/h Będe Ci bardzo wdzieczny! Jasne, sprawdze....z tym, ze poki co zdjelem duza. Za 2 tyg w piatek wybieram sie w trase to wowczas sprawdze.
Gość Halski Opublikowano 13 Czerwca 2010 Opublikowano 13 Czerwca 2010 ciekawe jak ta GIVI by się sprawdziła? trochę niższa od tej co pokazał waflo więc może być o.k. a i cena całkiem spoko. szyba GIVI
waflo Opublikowano 27 Czerwca 2010 Opublikowano 27 Czerwca 2010 @SimonWarka: Wrocilem wlasnie z weekendowej wyprawy ale nie montowalem wysokiem szyby bo pogoda jak marzenie wiec nie bylo sensu. Obroty przy podanych predkosciach sprawdze przy innej okazji. Wrzucilem za to dwie fotki Nexusa z sakwami i torba siedzeniowa. Zestaw Oxford'a, seria Sport. Na zdjeciach boczne sakwy (widac jedna) w najmniejsze konfiguracji, mozna ja poszerzyc prawie drugi raz tyle. Gorna torba maksymalnie rozlozona. fota1 fota2
SimonWarka Opublikowano 28 Czerwca 2010 Opublikowano 28 Czerwca 2010 WYglada to naprawdę dobrze Ci powiem. Może sakw nie potrzebuję, ale torba zamiast pasażera brzmi kusząco. Tylko dlatego aby nie psuć pięknego "tyłka" Nexusa p.s. Zauważyłem różne wartości obrotów na autostradzie i poza nią. Np przy 6000 miałem 130, czasem 135, a gdy zjechałem już na normalną trasę często miałem 120.....więc jednak wyniki mogą się różnić nie tylko ze względu na zestrojenie...a szkoda
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się