Gość Halski Opublikowano 8 Czerwca 2010 Opublikowano 8 Czerwca 2010 @waflo: ten też był po szlifie?? @zeman: schowek wygląda mniej więcej tak: ale to nie mój bo mój "jest po szlifie lub po dzwonie i ma inny kolor plastików z tyłu niż owiewka"
Gość Halski Opublikowano 8 Czerwca 2010 Opublikowano 8 Czerwca 2010 ha,ha,ha!!! wypas! Niezły artysta rzeźbiarz go robił!
Gość zeman76 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Wielkie dzięki Halski.Olej gościa!
waflo Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Wielkie dzięki Halski.Olej gościa! Zanim jeden z drugim zacznie kozaczyc (i obrazac innych) to sprawdzcie wpierw czy mozna kupic na rynku wtornym srebrne owiewki do Nexusa 500. Na ebay i allegro dostepne zwykle tylko czerwone wiec do srebrnych Nexusow po wypadku ludzie zmuszeni sa montowac wlasnie takie (lub lakierowac) wiec sporo takich kolorowcow na rynku wtornym. Jak kolega Halski udowodnil fotografia powyzej, takie mieszanki kolorowe wyjezdzaly rowniez z fabryki – dobrze wiedziec ale to nie zmienia powyzszego. Na forum obowiazuja zasady kultury i fakt wiec zwrotu typu „olej goscia” mozsz sobie koleszko podarowac. Fakt, ze jestem daleko i przez leb zdzielic Cie nie moge nie upowaznia Cie jeszcze do obrazania innych wiec zastanow sie dwa razy zanim nacisniesz „wyslij”. A wracajac do dyskusji z ludzmi na poziomie zapytam czy ktos wie jak sprawdzic ile km zostalo do przejechania przed kolejna wymiana oleju/paska? Znalazlem info jak zresetowac te liczniki ale jak odczytac ich obecny stan? Chcialem po prostu sprawdzic ile jeszcze moge zrobic zanim trzeba bedzie przy silniku chwilke podlubac. Pozdrawiam
SimonWarka Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Z informacji mi dostępnych, takowego licznika BRAK. Po resecie, załącza się kontrolka po 6 k km dla oleju i chyba 12k km dla paska - przynajmniej w ksiazce serwisowej sa takie dane podane. Cały czas nie mam czasu, aby usunąć inspekcje !OK
Sympatycy orzech Opublikowano 9 Czerwca 2010 Sympatycy Opublikowano 9 Czerwca 2010 A wracajac do dyskusji z ludzmi na poziomie zapytam czy ktos wie jak sprawdzic ile km zostalo do przejechania przed kolejna wymiana oleju/paska? Znalazlem info jak zresetowac te liczniki ale jak odczytac ich obecny stan? Chcialem po prostu sprawdzic ile jeszcze moge zrobic zanim trzeba bedzie przy silniku chwilke podlubac. Pozdrawiam Jeżeli masz kupiony sprzęt z nieznanego źródła wymieniaj olej i nie patrz na przebiegi, liczniki itp. Pasek wystarczy obadać, jeśli trzyma wymiar i nie jest popękany możesz jeszcze parę km pyknąć.
Sympatycy szorstki Opublikowano 9 Czerwca 2010 Sympatycy Opublikowano 9 Czerwca 2010 A wracajac do dyskusji z ludzmi na poziomie zapytam czy ktos wie jak sprawdzic ile km zostalo do przejechania przed kolejna wymiana oleju/paska? Znalazlem info jak zresetowac te liczniki ale jak odczytac ich obecny stan? Chcialem po prostu sprawdzic ile jeszcze moge zrobic zanim trzeba bedzie przy silniku chwilke podlubac. Pozdrawiam Generalnie masz serwis i wymianę oleju co wielokrotność 6 kkm. Pasek wymieniasz teoretycznie co 12 kkm. Inspekcje zapalają Ci się w powyższej kolejności, więc jeśli znasz przebieg to wiesz co i za ile km powinieneś robić. Proste czynności takie jak olej i filtry bez problemu poradzisz sobie sam. Co do paska, będzie więcej problemu, bo potrzebny jest do odkręcenia wariatora i sprzęgła pneumatyk, a do skręcenia wariatora blokada i duży klucz dynamometryczny (chyba 160Nm). pzdr
waflo Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Dzieki za info. Sprzet kupilem z ogloszenia ale gosc smigal na nim jakis czas, nie zaden handlarz czy cos. Mowil, ze olej zmienial jakis czas temu wiec moze wkrotce przyda sie to zrobic ponownie....Liczylem, ze da rade sprawdzic ile jeszcze przebiegu zostalo zanim stary olej pojdzie na recycle. Czy u siebie lejecie jakis dobry fullsyntetyk tzn 5w40 czy ze wzgledu na niskie przebiegi miedzy wymianami nie warto przeplacac? Tak tutaj robia w warsztatach naprawy motocykli (bylem raz wymienic opone to widzialem). Leja tani 10w40 nawet do wysokoobrotowych scigaczy. Zdziwiony zapytalem goscia czy to oby zgodne ze specyfikacja producenta, a on na to, ze wszystko jedno, bo koles posmiga pewnie ze 3 miechy i przyjedzie na zmiane oleju - troche dziwne podejscie no ale moze sie nie znam. Co prawda Nexus to nie szlifierka wiec pewnie wielkiej roznicy nie bedzie, bez wzgledu czy to pelen czy polsyntetyk. Swoje sprzety ogarniam samodzielnie od 15 lat. Mam doposazony garaz, klucze pneumatyczne, sciagacze...zastanawiam sie tylko czy juz zakasac rekawy czy posmigac jeszcze chwile. p.s. Jutro kupuje turingowa szybe. 21cm wyzsza niz standardowa (no i szersza u podstawy wiec troche dlonie kryje). Wrzuce jakies fotki. Szukam tez sakwy boczne pasujace stylistyka. Oxford ma troche ciekawych w ofercie...chyba sie na ktores skusze Pozdro
Marcin S. Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Czy u siebie lejecie jakis dobry fullsyntetyk tzn 5w40 czy ze wzgledu na niskie przebiegi miedzy wymianami nie warto przeplacac? Pełen syntetyk (mówię o silniku 500ccm, żeby nie było, że o moim Amalfi piszę, choć po tym, jak poznałem sposób smarowania główki korbowodu, nie odważyłbym się lać czegoś gęstszego). Pzdr. M.
Sympatycy szorstki Opublikowano 9 Czerwca 2010 Sympatycy Opublikowano 9 Czerwca 2010 Czy u siebie lejecie jakis dobry fullsyntetyk tzn 5w40 czy ze wzgledu na niskie przebiegi miedzy wymianami nie warto przeplacac? Najważniejsze żeby normy i certyfikaty się zgadzały: API SL, ACEA A3, JASO MA, Producent zaleca sytetyczny Agip 5W 40. Tyle, że 10W 40 nie oznacza "pół syntetyka" i jeśli znajdziesz taki syntetyk (np. Motul) z powyższymi normami, lej śmiało... pzdr
dr.big Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Do Nexusa zalecany jest 5W40 i tu raczej nie stosowalbym oleju o wiekszej gestosci, bo moze dojsc do "zamulenia" sie kanalikow olejowych i awarii silnika.
Sympatycy szorstki Opublikowano 9 Czerwca 2010 Sympatycy Opublikowano 9 Czerwca 2010 Bigu, juz kiedyś była tu dyskusja na temat różnicy 5W a 10W i zrozumiałem z niej tyle, że producent zalecając 5W niejako zabezpiecza się przed ew. problemami z pracą silnika w bardzo niskich temperaturach. A jeżdżenie z "olejem wielosezonowym" 10W 40, w warunkach "letnich" nie powinno być problemem. oznaczenie W Nexusie jest identyczny motor jak u mnie i odniosłem wrażenie, że jeśli nie będę "latał z pizzą zimą", nie będzie problemu... Czy to są herezje ? pzdr
superspeedo Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Gość w hurtowni olejów powiedział, że nie ma 5w40 do motocykli Więc poprosiłem go, żeby uzupełnił wiedzę. Żeby nie czekać, bo od ręki 5w40 AGIP-a nawet na motobajzlu nie mieli to kupiłem syntetyk 10w40 Castrol-a i wlałem. 5W-10W-15W to informacja o płynności oleju przy zimnym silniku (W jak winter), a że w Polsce (Ty gdzieś na Wyspach) w wakacje jest ciepło, to 10W będzie mi służył a po wakacjach kupię ze Agipa 5w40 i już taki będę lał. API SL, ACEA A3, JASO MA - to zalecane minima, nowsze technologie też mogą być (np. API SM). Najlepiej wszystko kupować w salonie i to co producent zalecił, ale pamiętajmy, że producent związuje się umową marketingową z daną marką i stąd takie a nie inne zalecenia. Ale dla konsumenta są instytuty tworzące klasyfikacje, żebyśmy mogli wybrać z większego koszyka.
dr.big Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Nie wiem, nie wiem ... Ja tylko napisalem, co na pewno wiem i co dotyczy jednego modelu silnika do ktorego zalecany jest olej 5W40. Lejac "tanszy zamiennik" wielu uzytkownikow tego modelu zniszczylo sobie silniki. PS. Do GP800 tez zalecaja wlewac 5W40, a ja nie zamierzam "sprawdzac" czy 10W40 bedzie dobry . Edit: Widze, ze panuje przekonanie, iz olej o pierwszym oznaczeniu 5 ma zwiazek z pora zimowa ... Chyba nic bardziej blednego, gdzies czytalem , ze on ogolnie jest "bardziej plynny" niezaleznie od temperatury.
SimonWarka Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 No szlag - teraz mnie wprowadziliście w pewne zakłopotanie. Jak to jest w końcu jest - Nex juz prześmigał kilka k km na 10W40 Castrola. Czy nie jest przypadkiem tak, że im większy przebieg to lepiej przechodzić z fulla na pół? Mam obecnie prawie 31000km na szafie. Czy w tej sytuacji przejście z pół (10W) na full (5W) będzie bezpieczne? Czy może jednak jak już był jeżdzony na pół, to już śmigać na pół? Jeśli macie link do jakieś dyskusji lub artykułu, będę wdzięczny...
Sympatycy szorstki Opublikowano 9 Czerwca 2010 Sympatycy Opublikowano 9 Czerwca 2010 Gość w hurtowni olejów powiedział, że nie ma 5w40 do motocykli Bo u nas mało kto śmiga na moto zimą, więc i sprzedawcy niewiele tego zamawiają (też zauważyłem słabą dostępność). Co do reszty, wydaje mi się, że dokładnie tak samo to rozumiem... -> SimonWarka, nie jeździj zimą, to 10W 40 nie narobi Ci szkody. Jesteś pewien, że ten Castrola to pół syntetyk ? Zalinkowany przezemnie wcześniej Motul 10W 40 to 100% syntetyk. Aaaa, i nie przechodź na inny rodzaj oleju wraz ze wzrostem przebiegu pzdr
superspeedo Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 pół (10W) na full (5W) To nie samochód 5w i 10W mogą być tak samo full
SimonWarka Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Przed chwilą wszystko sprawdziłem. Przyzwyczajenia z 2T robią mi burzę merytoryczną Ok, Castrol ma tylko 10W40, ale w wersji full (Racing) oraz pół (GPS). Jeżdżę na GPS - http://www.motolizak.pl/castrol-power-1-gp...-4l-p-4313.html Więc jedynym wyjściem u mnie, jest pozostawienie tego 10W pół? Czy może lepiej przejść na 5W, ale też z zastrzeżeniem pół?
dr.big Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 31 tys? Co to za przebieg, nie ma sensu zmieniac oleju przy tak niewielu kilometrach. PS. Napisze tak, bo nie chce mi sie juz dyskutowac na temat dlaczego 5, a nie 10 . Dlaczego np. w smarcie cdi powinnismy jezdzic na oleju 0W40 nawet latem? Bo konstrukcja silnika nas do tego zmusza... A fora mimo to pelne sa uzytkownikow "z problemami", a bo to silnik sie skonczyl za wczesnie, albo wrecz wybuchl . Gdyby bylo inaczej, nie byloby polowy tematow w dzialach "techniczne", a tak sa i jest OK . Nie chce nikogo na sile przekonywac do klasy oleju, ktos uwaza ze 5w40 jest ok, inny, ze 10w40 jest podobny i super .
waflo Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 No tak, temat oleju to temat rzeka wiec moze lepiej zostawic [oczywiscie piszac, ze 10w to polsyntetyk, a 5w to full dopuscilem sie uproszczenia bo wiemy doskonale, ze oznaczenie to tyczy sie czegos innego] p.s. Dr.Dig ja rowniez smigam Smartam...tzn tylko po miescie bo na trasy wole cos innego
Marcin S. Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Gość w hurtowni olejów powiedział, że nie ma 5w40 do motocykli Więc poprosiłem go, żeby uzupełnił wiedzę. O ile ja się znam na tej geografii do skutera (a przynajmniej do silników piaggio) nie trzeba lać oleju motocyklowego, którego własności wynikają z konieczności wspólnego smarowania silnika i skrzyni biegów. Pzdr. Marcin S.
superspeedo Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Gość w hurtowni olejów powiedział, że nie ma 5w40 do motocykli Więc poprosiłem go, żeby uzupełnił wiedzę. O ile ja się znam na tej geografii do skutera (a przynajmniej do silników piaggio) nie trzeba lać oleju motocyklowego, którego własności wynikają z konieczności wspólnego smarowania silnika i skrzyni biegów. Pzdr. Marcin S. Nie wiem czy pracujesz w Rafinerii czy nie (oby nie bo wpadłem), ale moja (cały czas niewielka) wiedza mi podpowiada, że skoro oleje mineralne, półsyntetyczne i syntetyczne mają praktycznie ten sam składnik bazowy (nawet różnych firm), różnią się zastosowanymi dodatkami to sądzę, że skoro jest coś takiego jak olej do motocykla, który zazwyczaj osiąga wyższe obroty niż samochód - to jest specjalnie do tego skonstruowany. Do samochodów rajdowych też się nie stosuje oleju 5w40 ze stacji Orlen
Gość Halski Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Wielkie dzięki Halski.Olej gościa! Zanim jeden z drugim zacznie kozaczyc (i obrazac innych) to sprawdzcie wpierw czy mozna kupic na rynku wtornym srebrne owiewki do Nexusa 500. Na ebay i allegro dostepne zwykle tylko czerwone wiec do srebrnych Nexusow po wypadku ludzie zmuszeni sa montowac wlasnie takie (lub lakierowac) wiec sporo takich kolorowcow na rynku wtornym. Jak kolega Halski udowodnil fotografia powyzej, takie mieszanki kolorowe wyjezdzaly rowniez z fabryki – dobrze wiedziec ale to nie zmienia powyzszego. Na forum obowiazuja zasady kultury i fakt wiec zwrotu typu „olej goscia” mozsz sobie koleszko podarowac. Fakt, ze jestem daleko i przez leb zdzielic Cie nie moge nie upowaznia Cie jeszcze do obrazania innych wiec zastanow sie dwa razy zanim nacisniesz „wyslij”. A wracajac do dyskusji z ludzmi na poziomie zapytam czy ktos wie jak sprawdzic ile km zostalo do przejechania przed kolejna wymiana oleju/paska? Znalazlem info jak zresetowac te liczniki ale jak odczytac ich obecny stan? Chcialem po prostu sprawdzic ile jeszcze moge zrobic zanim trzeba bedzie przy silniku chwilke podlubac. Pozdrawiam 1. Nikt tu nie kozaczy. Po prostu rozbawiłeś mnie swoim wywodem na temat orzekania wypadkowości skutera skoro nie wiesz do końca w jakich zestawach kolorystycznych opuszczał fabrykę. Tak w miom skuterze jak i w tym którego zdjęcie zamieściłem kilka postów wyżej widać że tylne plastiki są koloru grafitowego więc skąd przyszły Ci do głowy srebrna owiewka?? !piwko 2. Tekst w stylu: " i przez leb zdzielic Cie nie moge " poprostu pokazuje na jak wysokim Ty jesteś poziomie btw wyluzuj trochę bo niepotrzebnie się unosisz. Pozdro!
Gość zeman76 Opublikowano 10 Czerwca 2010 Opublikowano 10 Czerwca 2010 !piwko Waflo strasznie spięty jesteś !OKK Jak Ty za takie rzeczy każdego zdzielasz,to pewnie masz już parę wyroków.Masz kompleksy jakieś? Stary zrozum!Człowiek cieszy się ze swojego nowego nabytku,czego Halskiemu szczerze zazdroszcze.A ty co(ty celowo z małej)?Piszesz że kupił szrota.W co bardzo wątpię czytając odpowiedz na twoje odpowiedzi.Kto tu cierpi na brak kultury.A co do zdzielenia mnie to wątpię żebyś dał rade kochasiu,ale mogę się mylić
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się