Skocz do zawartości
Forum Burgmania

diesel raz jeszcze


rudy_56

Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawe

My?lę, że to tylko kwestia czasu i nowoczesne diesle zagoszcz? na stałe w motocyklach.

Duże skutery wydaj? się być dobrym obiektem do takich działań, wysoki moment obrotowy i dobra automatyczna przekładnia jak w AN650 - bedzie ci?gn?ć jak szatan.

A pomy?lcie o tych mozliwo?ciach chip tuningu i zestrajania silnika. Mam trochę takich do?wiadczeń z samochodów - zabawa przednia

Obelix

Odnośnik do komentarza

problem tego wszystkiego tkwi w czym innym ...

problemu w przystosowaniu motocykla/skutera jak widzimy nie ma ... 325Nm momentu to wynik b. dobry tak samo jak podana tam moc ...

to nad czym trzeba popracować to koszt osi?gnięcia tej przeróbki ... bo jezeli cena np Hondy SilverWing 600 z silnikiem CTDi (obecnie najlepszym na rynku turbo-dieselem) wynosiłaby 150 - 200% ceny skutera z silnikiem benzynowym to nikt tego nie kupi ...

jak powiedzieli diesel jest ciezki i trzebaby odchudzac pojazd - kevlarami i innymi super lekkimi, super drogimi materiałami ...

ostatnio przewin?ł mi sie materiał o mercedesie który jeĽdzi na pare wodn? ... 65% H20 i 35% benzyny ... sprawa opatentowana itd itp ... czemu jeszcze nie rozpoczęto produkcji seryjnej ?? ... nie wiadomo ... a jak nie wiadomo o co chodzi .. to chodzi o kase :-)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Dee Jay masz tu sporo racji mówi?c o kwestii "kasy" przy wprowadzaniu napędów alternatywnych. Ten wspomniany przez Ciebie Benz to nie żadna nowo?ć bo osobiscie mialem okazję prowadzić BMW serii 7 z napędem H2O w roku....2000 Dokładnie było to BMW 750hL o napędzie hydrogenicznym. Od roku 2001 można spokojnie pojezdzić MINI o takim samym napędzie :angry: Niestety wiadomo że alternatywne żródła energii tego typu wprowadzone masowo były by automatycznie ogromnym zagrożeniem dla przemysłu paliwowego...st?d jest jak jest.

Co do silników typu diesel to s? one już z powodzeniem wproadzone w lotnictwie. Od ponad 2 lat można zakupić, np. produkcji austryjackiej, awionetki turboprop napędzane nazwyklejszym silnikiem TDI.

My?lę więc jak sugerował Oeblix że to tylko kwestia czasu kiedy takie napędy zostan? wprowadzone do motocykli/skuterów. Co oczywi?cie nie znaczy że zdominuj? one ten rynek i każdy bedzie jeżdzil "na dieslu".

Matti.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Skuter z silnikiem Diesla, ciekawy pomysl, nawet nie z racji oszczednosci, bo roznica zapewne byla by nie wielka benzynowy AN400 pali w trasie max 4,5 litra a czesto nawet ponizej 4, wiec diesel wypalil by okolo litra mniej, co prawda przy wiekszej pojemnosci, ale podobnych osiagach. Za to mysle ze roznice w przebiegach maxymalnych byly by juz znaczne. Jesli wejdzie kiedys skuter z silnikiem diesla pewnie bede o tym myslal powaznie, chyba ze cena bedzie 2 krotnie wieksza od benzyniaka wtedy westchne tylko z rozzaleniem. Ale wydaje mi sie ze to odlegla przyszlosc. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
No i ropke mozna rozliczac w firmie  :D  (tzn VAT odliczac)

Hmm a benzyny nie można rozliczać? :D To chyba tyko i wył?cznie zależy od tego w jaki silnik (etylina czy diesel) jest wyposażony pojazd wci?gnięty od ewidencji ?rodków w firmie :huh:

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...