Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Skuter dla kuriera


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, w tym roku postanowiłem wrócić do pracy jako kurier, jednak postanowiłem się przesi??ć z 4 na 2 kółeczka. Mieszkam w Warszawie i tu też będę pracował, wiec wieczne korki. Teraz mam pytanie, mam zamiar kupić Yamahe Majesty 250 i czy ten skuter nie będzie zbyt mało zwinny i zrywny w miejskiej dżungli? Dodam iż mam 187cm wzrostu i 85kg wagi. Z tego co czytałem każdy zachwalał go za niezawodno?ć a to jest dla mnie bardzo istotne, gdyż miesięcznie będę pokonywał odległo?ci granicach 2,5-3tys km. Wybrałem Maje bo po prostu mi sie podoba i jest spora, co za tym idzie wygodna a to też dla mnie ważna cecha. Kolejn? kwestia jest kwota jak? dysponuje. Jest to ok 6,5tys PLN i teraz chciałbym zadać kolejne pytanko. Czy "wyszukać" YPki i ciut dołożyć czy kupić DXa? Szukałem na forum, jednak nie znalazłem nic na temat różnic między nimi, czy kto? może mi je przybliżyć?

Dziękuje za wszelki odpowiedzi i podpowiedzi.

Pozdrawiam szeroko?ci.

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • pablos

    4

  • Bierut

    4

  • Geni

    3

  • smok.wawelski

    3

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Do takiej pracy skłaniałbym się do zakupu Kymco Agility 125. Znajomy posiada takowy. Mały, zwinny i kopa ma niezłego. Poza tym mniej pali i nówke sztukę można zakupić chyba za 5900. Test http://www.burgmania.net/index.php?go=agi125

Wybór oczywi?cie należy do Ciebie. Niestety nie mogę nic powiedzieć na temat Majesty, na któr? do tej pory też byłem bardzo napalony. Co z tego wyjdzie jeszcze nie wiem.

Pozdrawiam.

  • Sympatycy
Opublikowano

S?dzę, że jeżeli chodzi o zwinno?ć i zrywno?ć to nie masz się czego obawaiać, przy Twoim wzro?cie możesz co najwyżej mieć troszkę ciasno jeżeli chodzi o nogi. Przy przebiegach jakie planujesz czeka Cię co miesi?c wymiana oleju ale to chyba jedyna niedogodno?ć. Mi osobi?cie YP-k? po Warszawskich ulicach jeĽdziło się bardzo dobrze i sprawnie, wydaje mi się że ten skuter jest faktycznie najbardziej kompromisowym rozwi?zaniem jezeli chodzi o poruszanie się po zakorkowanym mie?cie, wielko?ć, moc, niezawodno?ć, bagażnik, spalanie i cena sprawia że jest najbardziej wszechstronnym pojazdem do zadań jakie masz zamiar mu przeznaczyć.

Jeżeli chodzi o różnice to nie będę się wym?drzał. Sam jeĽdziłem Majk? z 2001 r. i ta wersja badziej mi się podoba. Na pewno wygl?d?d, a technicznie bardzo się chyba nie różni?.

Jak już znajdziesz YP-kę to ja mogę Ci zaoferować porz?dn?, nowoobszyt? kanapę na wymianę i szybę turystyczn?, która przy Twoim wzro?cie będzie jak znalazł.

  • Sympatycy
Opublikowano
Jak już znajdziesz YP-kę to ja mogę Ci zaoferować porz?dn?, nowoobszyt? kanapę na wymianę i szybę turystyczn?, która przy Twoim wzro?cie będzie jak znalazł.

Po warunkiem, że uda się kupić YP250A, ale za te pieni?dze to raczej rocznik przed 2000 (stary model) więc ani szyba ani kanapa nie będ? pasiły !OK

Co do różnic w starym modelu Majesty 250:

Pomiędzy standardow? a DX w zasadzie jest tylko jedna istotna różnica - tylny hamulec tarczowy - pozostałe s? bez znaczenia.

Jak Ci się będzie trafiała Majesty 125/150/180 to możesz się przymierzyć. Jeżeli tylko na miasto to moim zdaniem wystarczy - na pewno mniej pali.

Opublikowano

DX a YP>2000:

różnice użytkowe: model >=2000:kanapa dzielona, bagażnik większy, model do 2000 ma mniejszy bak (10 litrów) - czyli różnica w zasięgu - 250km w starszej do 300 w nowszej.

istotna różnica w "upierdliwo?ciach" serwisowych: regulacja gaĽnika, dostęp do pompy paliwa itd w DX wymaga rozebrania połowy skutera , w YP250A podobno jest znacznie łatwiej

różnice estetyczne - w mojej (wizualnie taka, jak DX) chronicznie rozłaż? się dolne plastiki. Jak zdobyłem dół z kompletem zaczepów, to serwis raczył był mi je pourywać (autoryzowany... a jakże) - w nowszej nie wiem.

wzrost: w DX i starej YP250 (<2001) znajomy słusznego wzrostu (i tuszy bardziej niż słusznej) narzekał na przestrzeń na kolana - przymierz się po prostu i będziesz wiedział, to popularny skuter. W nowszej nie wiem.

Osi?gi - sprawne przeniesienie napędu (wario i sprzęgło) i bzykasz ile fabryka dała;)

Większo?ć samochodów będzie się musiała nieco natężać by dorównać spod ?wiateł.

Serwis - co 3kkm olej silnikowy, co 10kkm olej w przekładni, pasek po >20kkm (wg serwisówki) ale - warto kontrolować czę?ciej jego stan, zużyte tarcze waria i sprzęgła wpływaj? na tempo zużycia paska (pierwszy pasek strzelił mi podczas jazdy po 12kkm od wymiany). Filtr powietrza "wielorazowy", f. oleju nie ma (st?d częsta wymiana).

  • Klubowicze
Opublikowano

Przez rok pracowałam jako kurier na skuterze i do tej roli poleciłabym Ci raczej typowo miejski zwinny skuter typu:

Aprilia Sportcity, Benelli Velvet, Derbi Boulevard, Honda Sh , Kymco Agility 125, Piaggio Typhon 125, Suzuki Epicuro, Yamaha X-city.

Ale wybór należy do Ciebie. !OKK

Opublikowano

Ja wci?ż nie mogę się nadziwić, jak zwrotna w ruchu miejskim jest Versitka Zołzy. Wzrost masz odpowiedni, bo to nie jest skuter dla wysokich inaczej.

Pozdrówka

Opublikowano

Za cenę 4500-5000 zł możesz wyszukac Kymco Bet & Win 125 lub 250 (czasem nazywa się Dink) bardzo zwinny wysoko lusterka (dobra widoczno?c, nie koliduj? z samochodowymi) i najważniejsze zużycie paliwa wahaj?ce się od nieco poniżej 2 litrów do 3,5 litra. Pojazd wygodny nadaj?cy się także do wypadów za miasto pod warunkiem zakupu szyby. Prędko?c V-max 125 = 110 km/h 250 = około 135 km/h

Pozdrawiam

Opublikowano

Jako alternatywa dla ww. mog? byc skutery na większych kolach- ?wietne na nasze warszawskie dziury, koleiny i inne syfy na drodze, np: Scarabeo, Sh, Beverly, X- max itp. Minusy tych wozidelek to na pewno mniejsze bagażniki pod fotelem (lub brak- > Scarabeo) i trochę gorszy promień skrętu.

  • Sympatycy
Opublikowano

Wydaje mi się, że YP 250 ma troche za mało miejsca na nogi przy wzroscie 187 cm... Mi to w każdym razie przeszkadza chociaz jestem troche mniejszy. Z tego powodu też kiepski będzie X-Max. Na miasto wybrałbym jak?? 125, s? lżejsze, zwinniejsze, mniej pal? i potrafi? się wszedzie wcisnać.

Opublikowano

Ja też plecam Kymco B&W 125 z prostej przyczyny.

Przy takich przebiegach powiniene? kupić co? nowego.

A w tej klasie jest to bodajże najtańszy model. Oczywi?cie jest jeszcze Agility. Ale przy twoich gabarytach odradzam. Ja jeżdzę codziennie B&W 125 i chwalę go za niezawodno?ć, ekonomię (spala max 3 l.) i dynamikę. Jako kurier będziesz ponadto parkował gdzie popadniej, jeĽdził chodnikami. A on się nie rzuca w oczy i nie hałasuje jak 2-suwy.Nie bez znaczenia s? dogodne serwisy w Warszawie. Polecam.

P.S.

Co do lusterek to s? wygodne, ale z wył?czeniem mijania dostawczaków. Akurat ich lusterka s? na tej samej wysoko?ci !yeah

Opublikowano

Dziękuje za tak szybki odzew, pierwsze co to ładniusi ten B&W. A teraz pytanko brać 125 czy 250? Tak czy siak będ? to używki w granicach rocznika 2002 co za tym idzie też z jakimi? przebiegami. Wiec jak z przebiegami B&W? Do ilu doci?gn? wolałbym by pojeĽdził kilka sezonów a 20tys w ci?gu jednego roku będzie u mnie bardzo realne.

Chciałem sie jeszcze tylko dowiedzieć czy Burgmany i Atlantiki 125-tki też raczej odpadaj??

Pozdrawiam

  • Sympatycy
Opublikowano
wolałbym by pojeĽdził kilka sezonów a 20tys w ci?gu jednego roku będzie u mnie bardzo realne

Przy przebiegu 20 tkm rocznie kilka sezonów czyli min. 3 daje nam 60tkm. Po takim przebiegu B&W to będzie TRUP. Jeżeli ma to być dodatkowo skuter już używany to nie da rady. Na takie przebiegi to Ci potrzeba jakiego? dwu-cylindrowca: T-max, FJS400, FJS600 ale niestety s? to duże pojazdy i w innej kategorii cenowej. Moim zdaniem B&W nie nadaje się na tak extremalne traktowanie.

  • Sympatycy
Opublikowano
Ja też plecam Kymco B&W 125 z prostej przyczyny.

Przy takich przebiegach powiniene? kupić co? nowego.

A w tej klasie jest to bodajże najtańszy model.

To byłby chyba najlepszy wybór, tylko że kolego powiedział:

dysponuję kwot? ~6.5kPLN. B&W kosztuje około dychy, więc

jako nowy pewnie odpada. Używki też chyba za 6.5 się nie kupi.

Pablos sprzedałby? swojego za tyle ? !yeah

Golw, a może mała dĽwigienka kredytowa ? Wtedy masz nówkę

B&W na gwarancji i bardzo przyzwoita jako?ć sprzętu.

pzdr

BTW:

Orzechu, dlaczego tak kategorycznie stwierdzasz że B&W będzie trup po 60kkm ?

Opublikowano
wolałbym by pojeĽdził kilka sezonów a 20tys w ci?gu jednego roku będzie u mnie bardzo realne

Przy przebiegu 20 tkm rocznie kilka sezonów czyli min. 3 daje nam 60tkm. Po takim przebiegu B&W to będzie TRUP. Jeżeli ma to być dodatkowo skuter już używany to nie da rady. Na takie przebiegi to Ci potrzeba jakiego? dwu-cylindrowca: T-max, FJS400, FJS600 ale niestety s? to duże pojazdy i w innej kategorii cenowej. Moim zdaniem B&W nie nadaje się na tak extremalne traktowanie.

Orzeszku dla kuriera T-max toz to profanacja sprzęta .....

Zawsze wydawało mi się, że kurier potrzebuje taniego w zakupie i eksploatacji pojazdu ..... a przedewszystkim ekonomicznego a zarazem w miarę dynamicznego.

Bet & Win 125 - silnik czterosówowy klon Hondy przy normalnej eksploatacji napewno posłuży tyle samo co np. silnik w Majce 125 i dokładnie podobnie jest z 250-tk?

Poza tym tani w zakupie a nadal ?wieży pojazd .... nie tylko na silniku się jeĽdzi .... inne elementy będ? także mniej zużyte (mówię o używce) więc trochę taki pojazd polata.Kupisz staruszka to będziesz dłubał zamiast zarabiać a chyba nie o to chodzi.

Nie polecam trupków ... poniżej 5 lat .... tam tak naprawdę wszystko zaczyna prosić o dokładny przegl?d i ew. wymianę.

  • Sympatycy
Opublikowano

Nie dodałem "moim zdaniem" ale tak mi się wydaje. Nie znam przypadku B&W z takim przebiegiem. Przyznasz Szorstki, że jest to sporo.

Jak wiesz mam YP400 i przy mojej jeĽdzie zapowiedzieli mi w MMP remont silnika po 50 tkm. Mam teraz 23 tkm i rok i 4 m-ce od nowo?ci. Wykonanie prawdopodobnie dokładniejsze jak B&W. Wszystko to gdybanie więc na 100% nikt tutaj nic nie wymy?li.

Edit: Pablosie T-max to taki sportowy mercedes w klasie skuterów. U nas w kraju to może się wydawać profanacja ale na zachodzie ni? nie będzie. Widziałem ostatnio w Londynie T-maxa z naklejkami DHL !yeah

Opublikowano

Patrz?c rozs?dnie, to najlepszym "skuterem" dla kuriera, który nie dysponuje duż? ilo?ci? kasy na starcie będ?: CB500, GS500 lub NTV650.

Jeżeli ma to być co? mniejszego, to CB250, CG125 lub Innova.

A jak kurier ma więcej gotóweczki, to Trampek.

Opublikowano

Hm, np. Majesty 250 po regularnym serwisowaniu i wymianie podzespolow po 95 tkm wymagala: wymiany 2 juz wydechu, wymiany amorkow, wymiany sprezyn zawieszenia przedniego, wymiany tloka i pierscieni (2 raz-nie wiadomo czy to by pomoglo), wymiany lozyskowania walu, i ogolnie takich rzeczy jak tarcza, lozyska kola i glowki, opon i klockow (oczywiscie ktorys z kolei :D ). Nie liczac elementow gumowych jak przewody, weze, itp, itd. Ogolnie odnowienie wszystkiego kosztuje kupe kasy, a skuter pozostaje nadal ... ;) .

Wlasciciel kupil inna uzywana, bo doprowadzenie "tej przebiegowej" do stanu "uzywalnosci" bylo po prostu za drogie. I wyszlo mu 2 razy taniej za podobny rocznik.

Czy B&W po 60 tkm bedzie TRUPEM (dobre okreslenie) :lol: ? To zalezy ile rzeczy sie w trakcie eksploatacji wymieni. Biorac dodatkowo pod uwage, ze nie bedzie ujezdzany na dlugich tarasach, tylko glownie w miescie, smiem twierdzic ze nie bedzie technicnie i optycznie zbyt zachecajacy ;) . A czy wytrzyma? Ktoz to wie ;) ...

Opublikowano

O kredycie to ja mogę sobie pomarzyć. Wiec zamiast skutera moto? Też jaka? opcja ale komfort już nie ten, a 9 godzin dziennie będzie trza wysiedzieć.

Opublikowano

Moim zdaniem nie powiniene? się kierować sympati? dla okre?lonego rodzaju pojazdów, ale po prostu pragmatyzmem. W końcu szukasz sprzętu do roboty, a nie do ogl?dania.

Zwróć uwagę na to ile km będziesz robił w miesi?cu, częstotliwo?ć serwisowania itp.

Zreszt? polecam ten temat:

http://forum.motocyklistow.pl/Kurierka-mot...owa-t92518.html

Wracaj?c do podniesionego przez ciebie tematu komfortu, tu nie tylko o kanapę chodzi, ale ze względu na miejskie dziury również o skok zawieszeń i ?rednicę kół.

Dlatego najlepszy byłby chyba Transalp.

Opublikowano

Wrzucam kilka linków

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M403565

http://moto.allegro.pl/item326620191_kymco...0cm_zobacz.html

http://moto.allegro.pl/item326109725_kymco...zuki_honda.html

Ostatnia pozycja do naprawy ale naprawdę za małe pieni?żki.... my?lę że za 600 zł uda się naprawić ... wtedy wyjdzie nadal poniżej 3000 zł. JeĽdzisz rok góra dwa sprzedajesz za podobne pieni?żki i kupujesz następny .... koszty serwisu s? tutaj naprawdę ?mieszne .... więc zarabiasz a nie wci?ż dokładasz.

Motocykl dla kuriera .... hmmm porażka z uwagi na wieczn? zmianę biegów ... na dłuższ? metę w korkach - dramat!.

Opublikowano

Tak się składa, że ja zamierzam kupić trochę wiekszy skuter bardziej przydatny do turystyki. Więc może będę sprzedawać swój - rocznik 2001. Używam go od roku i naprawdę jestem zadowolony. Jak cię interesuje to mogę podesłać ci zdjęcia mailem. Może to cię zachęci. Aha jestem z Warszawy.

bierutbb@interia.pl

Opublikowano
Motocykl dla kuriera .... hmmm porażka z uwagi na wieczn? zmianę biegów ... na dłuższ? metę w korkach - dramat!.

Pablos bez zło?liwo?ci, ale piszesz jakby?:

a) jeĽdził tylko automatem (samochody też)

b ) nie miał do?wiadczenia w jeĽdzie biegowym motocyklem (nie mam oczywi?cie na my?li czopków które i do skręcania trzeba namawiać) - w zakorkowanym/nie zakorkowanym mie?cie.

c) miał problem z synchronizacj? lewej nogi z lew? ręk? (oczywi?cie bywa po rożnych wypadkach)

motocyklem biegowym masz możliwo?ć wpływu na spalanie, zupełnie inn?

dynamikę, przy zastosowaniu gmoli czy crash-pad'ów nie odwiedzasz spawaczy plastików co tydzień i nie zostajesz bez warsztatu pracy na dzień czy dwa - przynajmniej na pocz?tku, skok zawieszenia pozwala na więcej na polskich drogach, mocniejsze heble ratuj? bardziej od skuterowych, wybór moto z wałem napędowym nie naraża na koszty paska-rolek-wariatora, o wymianach i przegl?dach co 3000km nie wspomnę :lol:

ochrona przed warunkami atmosferycznymi też bardzie uwidacznia się w trasie, a dla bezpieczeństwa i tak trzeba ubierać się w motocyklowe ciuchy - przynajmniej kurtka i buty

tutaj nie zamiłowanie a po prostu ekonomika powinna mieć zastosowanie. można oczywi?cie jeĽdzić i skuterem, bo wielu tak robi, ale trzeba je czę?ciej wymieniać, bo remontować nie ma co po takich przebiegach - chemia z ulic też swoje zjada

a po dwóch latach kurierki - gwarantowane, że nie sprzedasz skutera nawet za połowę kwoty.

i jeszcze ciekawy link o kurierce w Wwa -warto poczytać

Nadu?

Opublikowano

Pablos bez zło?liwo?ci, ale piszesz jakby?:

a) jeĽdził tylko automatem (samochody też)

b ) nie miał do?wiadczenia w jeĽdzie biegowym motocyklem (nie mam oczywi?cie na my?li czopków które i do skręcania trzeba namawiać) - w zakorkowanym/nie zakorkowanym mie?cie.

c) miał problem z synchronizacj? lewej nogi z lew? ręk? (oczywi?cie bywa po rożnych wypadkach)

a po dwóch latach kurierki - gwarantowane, że nie sprzedasz skutera nawet za połowę kwoty.

i jeszcze ciekawy link o kurierce w Wwa -warto poczytać

Nadu?

Odpowiem:

ad. 1. Tak na 5 pojazdów w moim posiadaniu tylko jeden ma biegi ;)

ad. 2. Tak Raqu nie mam do?wiadczenia (w sumie na biegowcach przejechałem może z 150 km ł?cznie) ... ale wydaje mi się, że w zakorkowanym mie?cie a do tego praca w ci?głym ruch plus ogarnianie w trakcie innych czynników zew. tj. krótkofalówka kuriera na skuterze będzie wygodniej.

ad.3 Chyba nie jest Ľle bo w samochodzie daję radę , a do tego rękoma w trakcie wykonuję inne czynno?ci ... ale jestem leniwy ot co .... po co się karać za własne pieni?dze i machać biegami raz w górę raz w dół.

Z ręszt? mógłbym się zgodzić oprócz twierdzenia ... nie sprzedasz nawet za połowę ceny..... tyczy się to chyba każdego pojazdu.

Więc dlatego zaproponowałem Kymco 125 za 2500 zł w miarę,?wieże nawet jak sprzeda po dwóch latach to ma mniejsz? stratę, innaczej jest to np. w przypadku jakiej? Majki 250- kupujesz przyzwoit? za 8000 zł musisz co? dołożyć i po dwóch latach sprzedajesz za mniej niż 5000 zł.

Więc chyba to logiczne.

Znajomy jeĽdził w kurierce na Kymco Bet&Winie 50 cm .... kupił nowego za 7200 i mógł go po roku sprzedać za około 5500zł ale to był dwusów i remont robi się po przynajmniej 15 000km a miał już nalatane 11500 km.

PS. Chwalił sobie szybko?ć z jak? docierał , wygodę na poziomie dobrym, możliwo?ci ładunkowe.

Pozdrawiam.

A ten link podesłany przez Ciebie Raqu- rewelka :lol:

Opublikowano

No i mamy chyba powoli klaruj?cy się obraz.

Wszystko zależy od tego, co za kurierkę chcesz uprawiać.

Czy bedziesz jeĽdził np. tylko w obrębie jednej dzielnicy = a to wtedy i skuter 50ccm sie nadaje, czy też pracować będziesz w firmie obsługuj?cejh cał? aglomerację miejsk?, czyli przebiegi większe i większe prędko?ci to będzie norma. Zreszt? koniec artykułu zalinkowanego przez Raqa wyja?nia chyba te kwestie.

Wracaj?c do biegów - przed wojn? było takie powiedzenie: "Pan szofer, czy tylko na Fordzie??".

Ja rozumiem, że automat jest, jak najbardziej ok, ale robienie z obecno?ci biegów problemu, lekk? lip? mi zalatuje szczególnie, gdy się do?wiadczenia w ich obsłudze nie ma żadnego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...