Użytkownicy Nazir Opublikowano Wtorek o 05:08 Autor Użytkownicy Opublikowano Wtorek o 05:08 9 godzin temu, Jacekd napisał(a): Gdzieś ktoś w komentarzach napisał, że 200euro z groszem ta modyfikacja kosztuje. Ale ile w tym prawdy nie wiem. :) Na razie AliExpress podsyła mi tylko reklamy z takim drogim systemem: Moduł elektrycznego podnoszenia szyby przedniej do ZONTES 368G, modyfikacja, roczniki 2024-2026, oryginalny przycisk samochodowy, elektryczne podnoszenie, funkcja pamięci, powrót do stanu podnoszonej szyby. - AliExpress Poczekaj aż pokażą się tańsze, tak jak ta moja przepłacona stopka poszerzana - teraz już po 10,64zł🤪 : Podpórka boczna do motocykla ZONTES 368G 368E 501G 368K 2024-2026, powiększona podkładka, blok pomocniczy, akcesoria do pedałów. - AliExpress Jakby tak na to spojrzeć to trzeba, by nic jeszcze nie kupować tylko poczekać aż wzrośnie dostępność - czytaj spadną ceny, podobnie jak kolejny przepłacony przeze mnie gadget -osłona tylnego koła: Akcesoria motocyklowe do ZONTES 368G G368 368g, błotnik tylnego koła, osłona przeciwbłotna, chlapacz, ochraniacz błotnika - AliExpress chociaż dodam na swoją obronę, że ten co ja zamówiłem ma udawać carbon i wyglądać troszkę jakby lepiej🤪: Dla ZONTES 368G G368 368 G Środkowy Błotnik Osłona Koła Czarny Akcesoria Motocyklowe Tylny Błotnik Osłona Koła Hugger Chlapacz - AliExpress 201355758 Jak teraz poszukać ....to ciągle taaaniej 1
Jacekd Opublikowano Wtorek o 07:04 Opublikowano Wtorek o 07:04 1 godzinę temu, Nazir napisał(a): chociaż dodam na swoją obronę, że ten co ja zamówiłem ma udawać carbon i wyglądać troszkę jakby lepiej🤪: Dla ZONTES 368G G368 368 G Środkowy Błotnik Osłona Koła Czarny Akcesoria Motocyklowe Tylny Błotnik Osłona Koła Hugger Chlapacz - AliExpress 201355758 Jak teraz poszukać ....to ciągle taaaniej No wiadomo "karbonit" to jest to...😁. Zontesiko teraz lewituje...🤭 i oczywiście wszystkie panny Twoje💪... Że ja go cholera nie wypatrzyłem wcześniej...😅... Ceny będą spadać jak mówisz. Będzie większa dostępność , będzie taniej. Tylko moje podejście jest takie, że jak cos potrzebuje to kupuję. Bo czekać można w nieskończoność.😃. Za błotnik zapłaciłem 160 coś zybli ( jakieś tam zniżki za monety aliekspresowe złapałem dodatkowo). Tylko ile mi on zaoszczędził czyszczenia błocka pod siedziskiem to wiem tylko ja.😂. 1
ryba1990 Opublikowano Wtorek o 13:14 Opublikowano Wtorek o 13:14 Byłem dziś u dilera, mieli na stanie tylko czarnego ale pozwolił się przymierzyć. Siedzi się wygodnie i fajnie współgra kierownica. Ogólne wrażenia bardzo dobre. Ale gdy zapytałem o kolor zielony to mówił że mają wszystko wysprzedane i dopiero na wiosnę się pojawią. A ten czarny jest już zarezerwowany. No i ogólnie chwalił całą tą firmę zontes, że wcale nie odbiega od X-ADV hondy Jak zamówili się do domu to przyjechał gotowy ? Odpalać i jechać ? Czy trzeba było go przeserwisowac najpierw? Wlać olej,nasmarować itp? Poczekam pewnie do wiosny bo mi się aż tak nie spieszy
Klubowicze arturo-bb Opublikowano Wtorek o 14:13 Klubowicze Opublikowano Wtorek o 14:13 58 minut temu, ryba1990 napisał(a): Jak zamówili się do domu to przyjechał gotowy ? Odpalać i jechać ? Czy trzeba było go przeserwisowac najpierw? Wlać olej,nasmarować itp? Jeśli to pytanie było do mnie to odpowiadam : Przyjechał gotowy do jazdy ,tylko benzyna i jazda z docieraniem.
Użytkownicy Nazir Opublikowano Wtorek o 15:06 Autor Użytkownicy Opublikowano Wtorek o 15:06 47 minut temu, ryba1990 napisał(a): Jak zamówili się do domu to przyjechał gotowy ? Odpalać i jechać ? Czy trzeba było go przeserwisowac najpierw? Wlać olej,nasmarować itp? Poczekam pewnie do wiosny bo mi się aż tak nie spieszy Jak zamówiłem z transportem do domu to przyjechał prawie gotowy - musiałem folie ochronne pozdejmować😜 Potem tylko dotankować i w ..pola😂 Bo, by legal na drogę wyjechać to trzeba jeszcze zarejestrować. Nie pisałbym o tym gdybym nie czekał aż trzech tygodni na ten zaszczyt. Do wiosny to i tak niewiele się najeździsz. No chociaż... to może być czas na docieranie sprzęta🤔
Jacekd Opublikowano Wtorek o 16:28 Opublikowano Wtorek o 16:28 3 godziny temu, ryba1990 napisał(a): Jak zamówili się do domu to przyjechał gotowy ? Odpalać i jechać ? Czy trzeba było go przeserwisowac najpierw? Wlać olej,nasmarować ..... Po tym jak mój egzemplarz przyjechał do dilera, dostałem telefon od Nich, czy coś mają przy nim zrobić ponad standardowego. Czy mam coś od siebie do zamontowania. Poprosiłem żeby mi tylko kierownicę przełożyli i odsunęli do przodu. Bez problemu to zrobili i motorek na gotowo przyjechał do domu 😄... Od następnego dnia rozpocząłem "tuning"...🤣🤣🤣🤣... polegający na zerwaniu prawie wszystkich naklejek z niego, bo mi się ta pstrokacizna nie podobała 😂😂😂.
Użytkownicy Nazir Opublikowano Wtorek o 16:41 Autor Użytkownicy Opublikowano Wtorek o 16:41 13 minut temu, Jacekd napisał(a): Od następnego dnia rozpocząłem "tuning"...🤣🤣🤣🤣... polegający na zerwaniu prawie wszystkich naklejek z niego, bo mi się ta pstrokacizna nie podobała 😂😂😂. Daj w końcu jakieś foty całego motonga, bo narazie mamy tylko część puzli. Jak tak będziesz robił to i za dwa lata ich nie poskładam😜 Pokaż jak teraz bez tego wygląda i pisz, czy przez ich brak szybciej jeździ☝️😃
Dendrolog Opublikowano Wtorek o 18:17 Opublikowano Wtorek o 18:17 Czołem, z premedytacją przedstawiam się w tym miejscu, bo nie interesują mnie inne tematy poza Zontes 368g. Zakupu sprzętu dokonałem 20.06.2025 i w tej chwili mam na liczniku 5400 km, czyli po dwu przeglądach. To pierwszy mój skuter. W pierwszych latach 21 wieku krótko jeździłem na Suzuki GS500. Kurs na A i B robiłem mając 15 lat (dokument wydali jak miałem 16). Inne moje, w większości byłe, hobby to: żeglarstwo (sternik), narciarstwo (były instruktor), hippika, windsurfing, kitesurfing, paralotniarstwo i triathlon. Po mieście jeżdżę na rowerze, a skuter ma mi służyć do dużej turystyki (GT). Wiem, że ten skuter nie jest do tego zaprojektowany, ale na podstawie doświadczeń z GS-em, wiedziałem, że jestem wywrotny i mój sprzęt musiał mieć gmole. Miałem rację, bo miałem już 12 parkingówek. Ostatnia na prawą burtę, dodała mi tempomat. Tu pierwsza wada sprzętu. Błąd konstrukcyjny osłabiający końcówki kierownicy - obie końcówki mam porozgniatane wewnątrz. Zalety 368g w stosunku do klasycznych skuterów, to regulowane amorki o dużym skoku, 17-to calowe przednie koło i duży prześwit (to daje możliwość głębokiego składania się w skrętach). Także, dodatkowe podnóżki robią robotę. Praktycznie w każdej wiosce jadę na stojąco. Wady to słaba aerodynamika - płaska owiewka, która szybko pokrywa się komarami i nie chroni przed bocznymi wiatrami, gmole też kreują dodatkowy opór. Motocyklowe przednie zawieszenie uniemożliwiło ulokowanie, tak charakterystycznych dla skuterów, przednich bagażników (jeden malutki to na 0,25 litra wody, albo telefon). Nie mam zamiaru wozić pasażerów, więc, jak widać na zdjęciu, kufer wożę na tylnym siedzeniu. Po doświadczeniach z tego roku, będę wymieniał go na większy - będzie to skrzynia 55 litrów. Szybę mam w najniższym położeniu, bo jest ona taka dziwna, że im wyżej się ją podnosi, tym bardziej jest pionowa. W najwyższym położeni ma Cx wagonu kolejowego. To samo mają hondy adv. Dziś dotarł do mnie deflektor. Jeżeli nie znajdę jakiejś szerokiej i wypukłej szyby, to latem bez deflektora, zimą z deflektorem. Jest dużo szyb w internecie, ale żadna nie powala. Może lepiej chronią, ale raczej nie zmniejszają oporów powietrza. Może coś doprodukują. Tyle na początek. Sporo przejechałem i myślę, że mógłbym udzielić odpowiedzi, gdyby były jakieś pytania.
Klubowicze arturo-bb Opublikowano Wtorek o 18:50 Klubowicze Opublikowano Wtorek o 18:50 30 minut temu, Dendrolog napisał(a): Nie mam zamiaru wozić pasażerów, więc, jak widać na zdjęciu, kufer wożę na tylnym siedzeniu. Po doświadczeniach z tego roku, będę wymieniał go na większy - będzie to skrzynia 55 litrów. Nie mi dyskutować o atrakcyjności takiego rozwiązania ( skoro tobie się podoba to OK ) ale jak z funkcjonalnością . Przy podnoszeniu kanapy zawsze trzeba go zdjąć . Czy to nie upierdliwe ?
ComoDo Opublikowano Wtorek o 18:55 Opublikowano Wtorek o 18:55 30 minut temu, Dendrolog napisał(a): Szybę mam w najniższym położeniu, bo jest ona taka dziwna, że im wyżej się ją podnosi, tym bardziej jest pionowa. W najwyższym położeni ma Cx wagonu kolejowego. To samo mają hondy adv. W hondzie NT i niektórych innych modelach jest to samo rozwiązanie . Im wyżej podnosisz szybę tym bardziej idzie do pionu i robi się co raz gorzej . Jakiś baran wymyślił i kolejni kopiują . Tak na prawdę jedynym sensownym rozwiązaniem jest montaż dużo wyższej szyby ale na niższym ustawieniu . Wtedy wysokość I kąt pochylenia są optymalne . Można patrzeć nad szybą a w kask nie wieje .
Użytkownicy+ EndriuBis Opublikowano Wtorek o 19:33 Użytkownicy+ Opublikowano Wtorek o 19:33 46 minut temu, ComoDo napisał(a): .... Jakiś baran wymyślił i kolejni kopiują . ... nie baran tylko chyba BMW 😀 Godzinę temu, Dendrolog napisał(a): ....z premedytacją przedstawiam się w tym miejscu, bo nie interesują mnie inne tematy poza Zontes 368g. .. OK, przyjmuje do wiadomości 😜
Użytkownicy Nazir Opublikowano Wtorek o 19:38 Autor Użytkownicy Opublikowano Wtorek o 19:38 @Dendrolog - witaj na forum👍 Gratki ze sprzętu😃 Godzinę temu, Dendrolog napisał(a): Sporo przejechałem i myślę, że mógłbym udzielić odpowiedzi, gdyby były jakieś pytania. Jak widzisz - pytania już były a Ty tu teraz możesz wzbogacić ten temat z tak zacnym przebiegiem i doświadczeniem życiowym. Teraz to już fajnie się pomyka jak już pewnie zapomniało się o docieraniu😉 Do powyższych pytań dodam swoje: czy zauważyłeś jakąś różnicę teraz jak już dotarty? - w sensie: czy rzeczywiście jest coś takiego jak odblokowywanie samoczynne- komputerowe mocy? A drugie pytanie: zmieniłeś GS-a na Zontesa bo...?? Bo liczysz na to, że szkody parkingowe będą tańsze?🤪 6 minut temu, EndriuBis napisał(a): OK, przyjmuje do wiadomości 😜 Noooo nie poznaję kolegi🧐
ComoDo Opublikowano Wtorek o 20:50 Opublikowano Wtorek o 20:50 Godzinę temu, EndriuBis napisał(a): nie baran tylko chyba BMW 😀 BMW - Baran Musiał Wymyślić . Czyli zgadza się. Jeszcze bym rozumiał koncepcję ,że szyba w miarę podnoszenia pochyla się bardziej by poprawić aerodynamikę ale nie im wyżej tym bardziej w pion, a kaskiem rzuca na boki jak łebkiem pieska na tylnej półce w PRLu . Gdyby projektowali samolot to latał by tylko w dół .
Klubowicze arturo-bb Opublikowano wczoraj o 06:24 Klubowicze Opublikowano wczoraj o 06:24 9 godzin temu, ComoDo napisał(a): ale nie im wyżej tym bardziej w pion, a kaskiem rzuca na boki jak łebkiem pieska na tylnej półce w PRLu . Mam małą szybę w ADV 350 . Ustawioną na stałe w "pion" jak tu piszecie i z podniesioną szczęką kasku jeżdżę do 130km/h przez wiele godzin ( w ogóle 90% kilometrów robię z podniesioną szczęką ) bez żadnych powtarzam ŻADNYCH problemów . Łba mi nie urwało ani nie mam skrętu karku . Słucham radia i navi i telefonu. Nie wali mi po barkach ani nie odczuwam żadnych innych problemów związanych z taką szybą. Może jesteście "przewrażliwieni" ? Może trzeba jeździć samochodem ? Tam nie wieje , nie pada i głowy nie urywa. 🤔
Kazekkazek Opublikowano wczoraj o 06:50 Opublikowano wczoraj o 06:50 24 minuty temu, arturo-bb napisał(a): Może jesteście "przewrażliwieni" Może mają 180 + 🤔 2
ComoDo Opublikowano wczoraj o 07:30 Opublikowano wczoraj o 07:30 Mam 188 cm I to swoje robi ale nie jest problemem wzrost tylko właśnie fatalne ustawienie szyby . Szyba ma najlepszą aerodynamikę na najniższych położeniach bo wtedy powietrze łagodnie przepływa nad nią tworząc strumień laminarny . Problem w tym że przy wzroście 180+ ten strumien wali prosto w kask generując hałas większy niż bez żadnej szyby . Żeby ten strumien skierować nad kask trzeba by podnieść szybę i mechanizm to umożliwia bo po to jest skonstruowany . Tylko żaden baran nie pomyślał o tym, że podnosząc szybę mechanizm zmienia również jej kąt pochylenia ustawiając ją do pionu co skutkuje tym , że opływ laminarny zmienia się w turbulentny i zaczyna rzucać kaskiem na boki jak przy jeździe za ciężarówką . Żeby zrobić to tak jak powinno być musiałem zamontować sporo wyższą szybę niż trzeba by było przy prawidłowo skonstruowanym mechaniźmie . Jaki sens jest dawać większą szybę niż potrzeba skoro wystarczyło by ten mechanizm zrobić pod odpowiednim kontem i liniowo podnoszony zamiast zmiennej geometrii w dodatku sprzecznej z aerodynamiką . Teraz mam wysoką szybę zamontowaną w najniższym punkcie bo tam był odpowiedni kąt nachylenia ,patrzę nad nią, a cały strumien powietrza przelatuje nad kaskiem I mogę 140 km/h jechać z podniesioną szybką w kasku . Da się to poprawić jak widać ale po co poprawiać jak można to było zaprojektować z głową . 1
Klubowicze arturo-bb Opublikowano wczoraj o 07:59 Klubowicze Opublikowano wczoraj o 07:59 Godzinę temu, Kazekkazek napisał(a): Może mają 180 + 🤔 Pewnie tak jest 28 minut temu, ComoDo napisał(a): Mam 188 cm I się okazało 28 minut temu, ComoDo napisał(a): Da się to poprawić jak widać ale po co poprawiać jak można to było zaprojektować z głową . A pomyśleliście że PROJEKTUJE się pod jakiś średni statystycznie wzrost ? Sorry ale dla drągali jest np Yamaha Tenere czy Super Tenere , Africa Twin czy inne KTM-y czy GS-y. Pojazdy o gabarytach "małych" czy "średnich " są zaprojektowane pod innego klienta . Ja jestem Hobbitem ( 170cm ) i na ADV 350 czy Zontesie jest mi idealnie a na motocyklach co wymieniłem powyżej albo słabo albo wręcz nie daje rady. I to nie jest wina PROJEKTANTA tylko tego że nie ma WSZYSTKIEGO dla WSZYSTKICH zawsze w takich konfiguracjach będzie komuś coś nie pasować. W za ciasnych czy za dużych butach też da się chodzić tylko mało wygodnie. 1
Użytkownicy Nazir Opublikowano wczoraj o 08:59 Autor Użytkownicy Opublikowano wczoraj o 08:59 2 godziny temu, Kazekkazek napisał(a): Może mają 180 + 🤔 I tu jest sedno! Jak @arturo-bb sobie siądzie na czymś, to doświadczy o czym mowa. Nie dziwię się też @ComoDo, że denerwuje go ten - jakby to ująć "banał techniczny", bo to nie jest projektowanie statku kosmicznego, tylko przyziemna podstawowa fizyka. Wystarczyłoby przekonstruować wsporniki i zrobić np. dwie dostępne wersje dla tych "więksiejszych i mniejsiejszych"😁. Dotyczy to wszystkich moto☝️W burgmanie wystarczyło dokupić większą szybę, by poczuć komfort tych deko niższych kierowników - ale tam szyba ma stale ten sam kąt, który kieruje powietrze nad kakask ( lub w twarz tym wyższym). Tak jak piszą poprzednicy dla wyższych i czasami szerszych kierowców pionowe ustawienie szyby zmniejsza uderzenie powietrza w twarz ale i rozbija powietrze na barki. W burgmanie z taką nie akcesoryjną (wyższą) szybą prawie zawsze jeżdżę jedynie z opuszczoną na oczy blendą bez szumów - przy standardowej szybie brak szans. Najlepsze ustawienie z tego co widzę, to jak linia wzroku jest tuż nad linią górną szyby - ale przy ustawieniu kątowym. Dając tylko wyższą szybę do Zontesa pewnie uzyskałoby się podobny efekt ale zabrałoby to możliwość opuszczenia (bo Zontes tylko w dolnej pozycji ma odpowiedni kąt) niżej szyby, co w czasie deszczu bardzo jednak poprawia widoczność (przed wzrokiem zostaje tylko szybka w kakasku) W odniesieniu do lamp przeciwmgłowych, to takie info dostałem - prawie z ostatniej chwili: na trzy funkcje tych lamp (żółte, stroboskop, białe) w pl, brak jest homologacji, dlatego podpinają tylko jeden tryb🥴. Mało tego - mają sprawdzać i przywracać oświetlenie do zgodnego z homologacją. Ot i Zonk🤷 1
ComoDo Opublikowano wczoraj o 10:17 Opublikowano wczoraj o 10:17 1 godzinę temu, arturo-bb napisał(a): Pewnie tak jest I się okazało A pomyśleliście że PROJEKTUJE się pod jakiś średni statystycznie wzrost ? Sorry ale dla drągali jest np Yamaha Tenere czy Super Tenere , Africa Twin czy inne KTM-y czy GS-y. Pojazdy o gabarytach "małych" czy "średnich " są zaprojektowane pod innego klienta . Ja jestem Hobbitem ( 170cm ) i na ADV 350 czy Zontesie jest mi idealnie a na motocyklach co wymieniłem powyżej albo słabo albo wręcz nie daje rady. I to nie jest wina PROJEKTANTA tylko tego że nie ma WSZYSTKIEGO dla WSZYSTKICH zawsze w takich konfiguracjach będzie komuś coś nie pasować. Tak się składa że piszę o hondzie NT1100 typowej krowie która nie jest projektowana z myślą o hobbitach jak to określiłeś. W przypadku innych modeli niestety jest podobnie więc nie ma znaczenie model skutera czy motocykla . Po prostu konstrukcja podnoszenia szyby która zmienia kąt na pion podczas podnoszenia jest kompletnie nietrafiona . Trzeba nie mieć za grosz wyobraźni, że już o aerodynamice nie wspomnę , żeby coś takiego zaprojektować. Wystarczyło by się przejechać takim wynalazkiem żeby wykminić w czym problem albo zerknąć na strugi powietrza w tunelu aerodynamicznym . Niestety jak widać przerasta to wyobrażenia konstruktorów którzy najwidoczniej mieli pod górkę do szkoły . Nawet turystyczne szyby robione przez Puig czy inne firmy nie potrafią wygrać z tą prostą aerodynamiką bo zmiana kąta nachylenia niweczy jej podniesienie do góry . Taka ciekawostka ,że na NT przy 140km/h przy wyższej akcesoryjnej szybie podniesionej do góry potrafi robić takie zawirowania że masz odczucie jak by pasażer pchał Cię na kierownicę i to dość mocno . Wystarczy zmienić kąt pochylenia i jest bajka - na autostradzie można śmigać z podniesioną szybką w kasku . Wniosek jest banalnie prosty - nie problem w wysokości szyby czy kierownika tylko w konstrukcji tego mechanizmu który podnosi szybę . Są dwa kluczowe elementy tej prostej układanki- kąt pochylenia i wysokość. Szyba ma być poniżej lini wzroku oraz pod kątem pozwalającym na laminarny przepływ strug powietrza nad kaskiem . Jak widać jest zbyt trudne zagadnienie dla projektantów albo zwyczajnie mają to w D myśląc że akcesoryjna szyba załatwia problem . Problem w tym że akcesoryjna szyba z reguły też tego nie załatwia, bo powiększanie powierzchni pod złym kątem robi jeszcze większe problemy . 2 miesiące jeździłem do producenta szyb akcesoryjnych żeby im wyjaśnić i wytestować szybę która te defekty zniweluje . Udało się to zrobić ale to producent motocykla powinien przewidzieć coś takiego . Niestety dzisiaj większość potrafi tylko "kopiuj wklej" I jak jeden baran coś wymyśli to drugi skopiuje . 1
Użytkownicy+ grzybek Opublikowano wczoraj o 10:40 Użytkownicy+ Opublikowano wczoraj o 10:40 Potwierdzam słowa Piotra, bo wiem o czym pisze. Razem ten temat rozkminialiśmy
Kazekkazek Opublikowano wczoraj o 12:02 Opublikowano wczoraj o 12:02 Duże znaczenie ma też jak siedzimy, czy rodzaj kasku. Temat złożony, oczywiście kąt pochylenia szyby jest kluczowy. 🙂
Klubowicze arturo-bb Opublikowano wczoraj o 12:54 Klubowicze Opublikowano wczoraj o 12:54 2 godziny temu, ComoDo napisał(a): Wniosek jest banalnie prosty - nie problem w wysokości szyby czy kierownika tylko w konstrukcji tego mechanizmu który podnosi szybę Ok Ale skoro jest tak jak piszesz to czemu TY masz problem przy takim ustawieniu a JA nie 🤔
Klubowicze arturo-bb Opublikowano wczoraj o 14:01 Klubowicze Opublikowano wczoraj o 14:01 1 godzinę temu, Kazekkazek napisał(a): Duże znaczenie ma też jak siedzimy, czy rodzaj kasku. Tu pełna zgoda. Jak na SW_T 600 jeździłem w moim Schubercie to do 140 km/h mogłem jechać z podniesioną szczęką i kręcić głową na boki oglądając fajne dziewuszki tzn widoki.😜 A jak miałem okazję tak jechać w pożyczonym chyba Cabergu (ale pasował ) to głową szarpało już powyżej 80km/h 😱
ComoDo Opublikowano wczoraj o 14:05 Opublikowano wczoraj o 14:05 33 minuty temu, arturo-bb napisał(a): Ok Ale skoro jest tak jak piszesz to czemu TY masz problem przy takim ustawieniu a JA nie 🤔 Podłóż coś pod tyłek , pojeździj chwilę z głową ustawioną 8 - 10 cm wyżej niż teraz i wtedy zobaczysz . Jest wiele zmiennych w tym temacie takich jak wysokość kierowcy , wysokość I kąt szyby , odległość kierowcy od szyby , wycięcia kompensacyjne w szybie , jej kształt , powierzchnia itp itd. Jedno natomiast jest pewne - szyba nachylona pod kątem zawsze będzie lepsza niż pionowa . Kąt ma tu kluczowe znaczenie a optymalny dla motocykli kąt to 60-65 stopni . Można by się tutaj doktoryzować bo każdy przypadek będzie inny w zależności od rzeczy które wyżej wymieniłem . Być może dla Ciebie Artur to ustawienie pasuje ale dla wielu innych nie I nie jest to tyło moje zdanie bo oglądałem masę testów różnych modeli i ludzie ewidentnie zauważają problem z tym typem mechanizmów. Dla przykładu szyba ustawiona pod kątem ale niżej wali pędem powietrza prosto w kask generując bardzo duży szum . Dajesz ząbek wyżej , szyba idzie w górę i bardziej w pion , a efekt delikatnie mniejszy szum ale rzucą kaskiem na boki bo robią się turbulencje za pionową szybą . Gdyby podnosząc szybę zachować jej kąt nachylenia to struga szła by nad kaskiem I nie było by problemu 1
Użytkownicy+ grzybek Opublikowano wczoraj o 15:52 Użytkownicy+ Opublikowano wczoraj o 15:52 A jeszcze w niższym położeniu, już pod kątem ,wieje wokół szyi
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się