Dystans jaki przejechałem PCX-em może nie jest jakiś wybitny, ale z racji tego że jest temat "po 3000km" pokuszę się o opisanie moich wrażeń:
Awarie
Przede wszystkim - zero awarii. Skuter kupiłem nowy, przez 3 lata przeszedł 2 przeglądy gwarancyjne, później dwa razy zmieniłem olej przed sezonem. Większy przegląd szykuje się dopiero teraz.
Spalanie
Spalanie - z reguły komputer pokazuje 2,2-2,3l/100km, ale nieco zaniża, myślę że realne przy jeździe mieszanej to 2,4-2,5l - bak ma pojemność 8 litrów, także po przekroczeniu 300km trzeba tankować. Kiedyś próbowałem przejechać 400km, ale niewiele brakło - a ja przeraziłem się na stacji jak blisko dna baku byłem. Maksymalne spalanie pokazywane przez komputer to 2.5l, ale to już pałowanie pod 100km/h na autostradzie. Minimalne - 1,7, spokojna jazda w trasie.
Schowek
Schowek pod siedzeniem ma 30l pojemności, spokojnie mieści małego jeta, Scorpion Exo City rozmiar L, HJC i30 rozmiar L niestety nie wchodził, integral Shoei NXR2 mieści się, ale trzeba minimalnie docisnąć kanapę. Poza tym można zmieścić średnie zakupy. Jest też nieblokowany kluczykiem schowek przy kierownicy z gniazdem USB-C, i z tego co widziałem można wypuścić kabel do ładowania przycinając go klapką.
Komfort i prowadzenie
W moim przypadku - 180cm wzrostu, nie mam powodów do narzekań. Mam wystarczająco miejsca żeby nieco wyprostować nogi, a na dłuższej trasie siadam sobie na miejscu pasażera/pomiędzy i wtedy nogi są wyprostowane. Rozważam przerobienie kanapy na tzw. flat, bez progu pomiędzy siedzeniem kierowcy/pasażera. Kanapa po tych 3 latach stała się bardziej miękka, maksymalny dystans jaki przejechałem w ciągu dnia to niecałe 700km, i nie narzekałem. Honda ma szeroką, wygodną kierownicę z opcją montażu akcesoriów. Standardowa szyba odbija wiatr/deszcz idealnie na klatkę piersiową. Pod lewym kciukiem klakson, pod prawym awaryjne.
Plusy dodatnie
Niskie spalanie, dużo miejsca na nogi, gabaryty i zwrotność, bardzo dobre oświetlenie LED, pojemny schowek, siedzi się stosunkowo niski bez problemu stawiając obie stopy pewnie na asfalcie, dobra widoczność w lusterkach, wygodne gaszenie stopką boczną (ale to już pewnie standard), pokrycie siedzenia szybko wysycha po deszczu.
Plusy ujemne
Trzeba uważać i przy nieco ostrzejszej jeździe ostrożniej prowadzić skuter, nie prowadzi się tak pewnie jak np. Forza 125 czy tak po sznurku jak ADV350. Brak osłony przed wiatrem/deszczem. Stosunkowo słabe hamulce - ale po przyzwyczajeniu się do używania obu jednocześnie jest nieco lepiej a skuter nie nurkuje. Kiepskie zawieszenie - utwardzony (skręcony) tył w miarę sobie radzi z moimi >90kg, ale przód jest bardzo słaby.
Pytanie
snajper-psg1
Dystans jaki przejechałem PCX-em może nie jest jakiś wybitny, ale z racji tego że jest temat "po 3000km" pokuszę się o opisanie moich wrażeń:
Awarie
Przede wszystkim - zero awarii. Skuter kupiłem nowy, przez 3 lata przeszedł 2 przeglądy gwarancyjne, później dwa razy zmieniłem olej przed sezonem. Większy przegląd szykuje się dopiero teraz.
Spalanie
Spalanie - z reguły komputer pokazuje 2,2-2,3l/100km, ale nieco zaniża, myślę że realne przy jeździe mieszanej to 2,4-2,5l - bak ma pojemność 8 litrów, także po przekroczeniu 300km trzeba tankować. Kiedyś próbowałem przejechać 400km, ale niewiele brakło - a ja przeraziłem się na stacji jak blisko dna baku byłem. Maksymalne spalanie pokazywane przez komputer to 2.5l, ale to już pałowanie pod 100km/h na autostradzie. Minimalne - 1,7, spokojna jazda w trasie.
Schowek
Schowek pod siedzeniem ma 30l pojemności, spokojnie mieści małego jeta, Scorpion Exo City rozmiar L, HJC i30 rozmiar L niestety nie wchodził, integral Shoei NXR2 mieści się, ale trzeba minimalnie docisnąć kanapę. Poza tym można zmieścić średnie zakupy. Jest też nieblokowany kluczykiem schowek przy kierownicy z gniazdem USB-C, i z tego co widziałem można wypuścić kabel do ładowania przycinając go klapką.
Komfort i prowadzenie
W moim przypadku - 180cm wzrostu, nie mam powodów do narzekań. Mam wystarczająco miejsca żeby nieco wyprostować nogi, a na dłuższej trasie siadam sobie na miejscu pasażera/pomiędzy i wtedy nogi są wyprostowane. Rozważam przerobienie kanapy na tzw. flat, bez progu pomiędzy siedzeniem kierowcy/pasażera. Kanapa po tych 3 latach stała się bardziej miękka, maksymalny dystans jaki przejechałem w ciągu dnia to niecałe 700km, i nie narzekałem. Honda ma szeroką, wygodną kierownicę z opcją montażu akcesoriów. Standardowa szyba odbija wiatr/deszcz idealnie na klatkę piersiową. Pod lewym kciukiem klakson, pod prawym awaryjne.
Plusy dodatnie
Niskie spalanie, dużo miejsca na nogi, gabaryty i zwrotność, bardzo dobre oświetlenie LED, pojemny schowek, siedzi się stosunkowo niski bez problemu stawiając obie stopy pewnie na asfalcie, dobra widoczność w lusterkach, wygodne gaszenie stopką boczną (ale to już pewnie standard), pokrycie siedzenia szybko wysycha po deszczu.
Plusy ujemne
Trzeba uważać i przy nieco ostrzejszej jeździe ostrożniej prowadzić skuter, nie prowadzi się tak pewnie jak np. Forza 125 czy tak po sznurku jak ADV350. Brak osłony przed wiatrem/deszczem. Stosunkowo słabe hamulce - ale po przyzwyczajeniu się do używania obu jednocześnie jest nieco lepiej a skuter nie nurkuje. Kiepskie zawieszenie - utwardzony (skręcony) tył w miarę sobie radzi z moimi >90kg, ale przód jest bardzo słaby.
Czy kupiłbym drugi raz? Bez zastanowienia.
1 odpowiedź na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się