LakiBurgman65078 Opublikowano 5 Czerwca Opublikowano 5 Czerwca Wiatm. Chciałem zapytać szanownych kolegów o przyspieszenie w burgmanie 650. Szczególnie z postoju. Mam wrażenie że im więcej dodaje gazu to słabiej przyspiesza. Więcej huku i obrotów niż jazdy. Oglądam filmiki z you tube i powiem że to nie ma porównania z moim. Nic się nie tłucze, nie wyswietla żadnych komunikatów. I wydaje się ze w czasie jazdy jest ok. Gorzej jak trzeba ruszyć ze świateł. Zaczyna mnie to irytowąc bo auta ruszają pierwsze :-)
Użytkownicy+ EndriuBis Opublikowano 5 Czerwca Użytkownicy+ Opublikowano 5 Czerwca Przyczyn może być kilka. Np. ślizgające się sprzęgło, brak powitania w odpowiednim dziale albo ścięte kliny na wałku w skrzyni. 1
videodarek Opublikowano 5 Czerwca Opublikowano 5 Czerwca jak przyspiesza jak włączysz POWER, i jak przyspiesza w trybie M
LakiBurgman65078 Opublikowano 9 Czerwca Autor Opublikowano 9 Czerwca Nie ma znaczenia. Jak się zagrzeje to ślizga. Nie istotne na jakim trybie. Może macie namiary na fachowca od regeneracji tego typu kosza sprzegłowego? Jestem mechanikiem samochodowym... Kosz zdemontowałem w 30 min. Teraz pytanie co dalej. Nie widzę zamienników tarcz i przekładek.
videodarek Opublikowano 9 Czerwca Opublikowano 9 Czerwca Godzinę temu, LakiBurgman65078 napisał(a): Nie ma znaczenia. Jak się zagrzeje to ślizga. Nie istotne na jakim trybie. Może macie namiary na fachowca od regeneracji tego typu kosza sprzegłowego? Jestem mechanikiem samochodowym... Kosz zdemontowałem w 30 min. Teraz pytanie co dalej. Nie widzę zamienników tarcz i przekładek. bo nie ma zamienników, albo jakiś badziew z chin, albo oryginały suzuki, https://dealersuzuki.pl/wyszukiwarka-czesci/1688/2594/25609/25611/20-transmission?d=338287#goto338287
Użytkownicy+ Saper Opublikowano 9 Czerwca Użytkownicy+ Opublikowano 9 Czerwca Tu masz filmik jak to rozebrać - KLIK.
Klubowicze kenobi Opublikowano 9 Czerwca Klubowicze Opublikowano 9 Czerwca Jezeli wina sprzęgła, to z reguły do wymiany wystarczy 1 i ostatni pierścień. ( korek z jednej strony). Taki przypadek to - 70% cvt - ( np. koniec klinów) - 30% sprzęgło ( np. niewłaściwy olej lub ceramizery.....)
videodarek Opublikowano 10 Czerwca Opublikowano 10 Czerwca no i jednak są zamienniki do sprzęgła w Burku 650, ale jak z jakością to h wie https://pl.aliexpress.com/item/1005008993704665.html?pdp_ext_f={"sku_id"%3A"12000047498030291"}&sourceType=1&spm=a2g0o.wish-manage-home.0.0&gatewayAdapt=glo2pol
LakiBurgman65078 Opublikowano 10 Czerwca Autor Opublikowano 10 Czerwca Wysłałem do expertyzy do fachowców od sprzęgieł. Jak wróci to napiszę.
Użytkownicy+ EndriuBis Opublikowano 10 Czerwca Użytkownicy+ Opublikowano 10 Czerwca Godzinę temu, LakiBurgman65078 napisał(a): Wysłałem do expertyzy do fachowców od sprzęgieł. Jak wróci to napiszę. o matko 😵 rozebrać, suwmiarka do ręki i pomierzyć. W książce serwisowej masz podane limity grubości okładzin i limity odkształcenia sprężyn. Rozumiem że uszkodzenie skrzyni biegów na razie wykluczasz ?
Klubowicze kenobi Opublikowano 10 Czerwca Klubowicze Opublikowano 10 Czerwca Ło matko🫣....jak kolega wyżej. Poza tym pisałem ile i jakie tarcze z reguły padają...
LakiBurgman65078 Opublikowano 10 Czerwca Autor Opublikowano 10 Czerwca Koledzy nie wyciągajcie pochopnych wniosków. Ja te filmiki znalazłem już wcześniej ale bardzo dziękuję. Rozebrałem ten kosz i zrobiłem wszystkie pomiary. I wygląda na to że mieści się wszystko w normie. Znaczy powiem tak - tragedii nie ma. I powiem wam koledze że zaczynam mieć mieszane uczucia że to nie to. Przynajmniej sugerowałem się wartościami podanymi na filmie. Natomiast fachowiec twierdził telefonicznie że może to być zupełnie inna przyczyna. Twierdzi że wymiary okładzin to jeszcze nie wszystko. Więc jak mam rozbierać silnik w ciemno to wolę się szatowni koledzy dowiedzieć czy chociaż sprzęgło jest sprawne na 100%. No to wysłałem i czekam. Jeżeli facet powie że wszystko okej no to trzeba rozbierać skrzynię. Jeżeli kolega tu pisze że w 70% są to kliny to trzeba będzie to sprawdzić. Wygląda na to że będę musiał to robić sam bo i tak nikt nie chce się podjąć naprawy. Tylko jeszcze pytanie do tego kolegi co pisał o klinach. Czy w przypadku kiedy miałby ścięte kliny to skuter jeździłby w ogóle? Bo mój na zimnym silniku jest prawie okej. Problem zaczyna się jak się zagrzeje .
Użytkownicy+ EndriuBis Opublikowano 11 Czerwca Użytkownicy+ Opublikowano 11 Czerwca 14 godzin temu, LakiBurgman65078 napisał(a): .... Tylko jeszcze pytanie do tego kolegi co pisał o klinach. Czy w przypadku kiedy miałby ścięte kliny to skuter jeździłby w ogóle? Bo mój na zimnym silniku jest prawie okej. Problem zaczyna się jak się zagrzeje . no czasami tak się zdarza że po mimo ściętych klinów skuter jeszcze jedzie. 😀 Był na tym forum co najmniej jeden taki przypadek. Ze sprzęgłem to ja miałem problem. Tylko ja jeżdżę przeważnie z pasażerem i efekt ślizgającego się sprzęgła był właśnie przy jeździe we dwoje z bagażem. Jeżdżąc solo problemu praktycznie nie było. Wytarte okazały się tak jak pisze kolega @kenobi dwie zewnętrzne tarcze (te z okładzinami z jednej strony), ale wymieniłem też wszystkie pozostałe i sprężyny "pod rolkami". U mnie diagnoza była prostsza - skrzynia po remoncie miała "dopiero" 20 tys. km 😜 A z przywitaniem się w odpowiednim dziale, to tylko takie przypomnienie, że kiedyś był taki fajny zwyczaj. 🙂
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się