Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiatm. Chciałem zapytać szanownych kolegów o przyspieszenie w burgmanie 650. Szczególnie z postoju. Mam wrażenie że im więcej dodaje gazu to słabiej przyspiesza. Więcej huku i obrotów niż jazdy. Oglądam filmiki z you tube i powiem że to nie ma porównania z moim. Nic się nie tłucze, nie wyswietla żadnych komunikatów. I wydaje się ze w czasie jazdy jest ok. Gorzej jak trzeba ruszyć ze świateł. Zaczyna mnie to irytowąc bo auta ruszają pierwsze :-) 

  • Użytkownicy+
Opublikowano

Przyczyn może być kilka. Np. ślizgające się sprzęgło, brak powitania w odpowiednim dziale albo ścięte kliny na wałku w skrzyni.

Opublikowano

jak przyspiesza jak włączysz POWER, i jak przyspiesza w trybie M 

Opublikowano

Nie ma znaczenia.  Jak się zagrzeje to ślizga. Nie istotne na jakim trybie. Może macie namiary na fachowca od regeneracji tego typu kosza sprzegłowego?

Jestem mechanikiem samochodowym... Kosz zdemontowałem w 30 min. Teraz pytanie co dalej. Nie widzę zamienników tarcz i przekładek.

WhatsApp Image 2025-06-08 at 11.49.13.jpeg

Opublikowano
Godzinę temu, LakiBurgman65078 napisał(a):

Nie ma znaczenia.  Jak się zagrzeje to ślizga. Nie istotne na jakim trybie. Może macie namiary na fachowca od regeneracji tego typu kosza sprzegłowego?

Jestem mechanikiem samochodowym... Kosz zdemontowałem w 30 min. Teraz pytanie co dalej. Nie widzę zamienników tarcz i przekładek.

WhatsApp Image 2025-06-08 at 11.49.13.jpeg

bo nie ma zamienników, albo jakiś badziew z chin, albo oryginały suzuki, https://dealersuzuki.pl/wyszukiwarka-czesci/1688/2594/25609/25611/20-transmission?d=338287#goto338287

  • Klubowicze
Opublikowano

Jezeli wina sprzęgła, to z reguły do wymiany wystarczy  1 i ostatni pierścień. ( korek z jednej strony). 

Taki przypadek to - 70% cvt - ( np. koniec klinów) - 30% sprzęgło ( np. niewłaściwy olej lub ceramizery.....)

Opublikowano

Wysłałem do expertyzy do fachowców od sprzęgieł. Jak wróci to napiszę.

  • Użytkownicy+
Opublikowano
Godzinę temu, LakiBurgman65078 napisał(a):

Wysłałem do expertyzy do fachowców od sprzęgieł. Jak wróci to napiszę.

o matko 😵 rozebrać, suwmiarka do ręki i pomierzyć. W książce serwisowej masz podane limity grubości okładzin i limity odkształcenia sprężyn.

Rozumiem że uszkodzenie skrzyni biegów na razie wykluczasz ?

  • Klubowicze
Opublikowano

Ło matko🫣....jak kolega wyżej.

Poza tym pisałem ile i jakie tarcze z reguły padają...

Opublikowano

Koledzy nie wyciągajcie pochopnych wniosków. Ja te filmiki znalazłem już wcześniej ale bardzo dziękuję. Rozebrałem ten kosz i zrobiłem wszystkie pomiary. I wygląda na to że mieści się wszystko w normie. Znaczy powiem tak - tragedii nie ma. I powiem wam koledze że zaczynam mieć mieszane uczucia że to nie to. Przynajmniej sugerowałem się wartościami podanymi na filmie. Natomiast fachowiec twierdził telefonicznie że może to być zupełnie inna przyczyna. Twierdzi że wymiary okładzin to jeszcze nie wszystko. Więc jak mam rozbierać silnik w ciemno to wolę się szatowni koledzy dowiedzieć czy chociaż sprzęgło jest sprawne na 100%. No to wysłałem i czekam. Jeżeli facet powie że wszystko okej no to trzeba rozbierać skrzynię. Jeżeli kolega tu pisze że w 70% są to kliny to trzeba będzie to sprawdzić. Wygląda na to że będę musiał to robić sam bo i tak nikt nie chce się podjąć naprawy.

Tylko jeszcze pytanie do tego kolegi co pisał o klinach. Czy w przypadku kiedy miałby ścięte kliny to skuter jeździłby w ogóle? Bo mój na zimnym silniku jest prawie okej. Problem zaczyna się jak się zagrzeje .

  • Użytkownicy+
Opublikowano
14 godzin temu, LakiBurgman65078 napisał(a):

.... Tylko jeszcze pytanie do tego kolegi co pisał o klinach. Czy w przypadku kiedy miałby ścięte kliny to skuter jeździłby w ogóle? Bo mój na zimnym silniku jest prawie okej. Problem zaczyna się jak się zagrzeje .

no czasami tak się zdarza że po mimo ściętych klinów skuter jeszcze jedzie. 😀   Był na tym forum co najmniej jeden taki przypadek.

Ze sprzęgłem to ja miałem problem. Tylko ja jeżdżę przeważnie z pasażerem i efekt ślizgającego się sprzęgła był właśnie przy jeździe we dwoje z bagażem. Jeżdżąc solo problemu praktycznie nie było. Wytarte okazały się tak jak pisze kolega @kenobi dwie zewnętrzne tarcze (te z okładzinami z jednej strony), ale wymieniłem też wszystkie pozostałe i sprężyny "pod rolkami".  U mnie diagnoza była prostsza - skrzynia po remoncie miała "dopiero" 20 tys. km  😜

A z przywitaniem się w odpowiednim dziale, to tylko takie przypomnienie, że kiedyś był taki fajny zwyczaj. 🙂

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam kolegów ponownie. Sprawa zakończyła się tak: wysłałem ten kosz sprzęgłowy do ekspertyzy i wyceny. Po czym po tygodniu otrzymałem telefon że facet który się tym zajmuje zaniemógł i że nie wiadomo kiedy wróci i że odeślą mi to z powrotem. Więc zamówiłem tarcze z tej chińskiej strony ale też zamówiłem oryginały. Chińskie przyszły po  tygodniu na  oryginały jeszcze czekam 😄 Dorobiłem przyrząd do rozbierania kosza sprzęgłowego i wymieniłem tarcze na chińskie. U mnie tarcze jednostronne zewnętrzne miały 1,35 mm natomiast tarcze dwustronne wewnętrzne miały 2,70 mm. Te chińskie proszę kolegów różnią się od tych oryginalnych tym że okładziny są tak jakby połączone dwie ze sobą czyli są rzadziej a większe. I te nowe chińskie miały wymiary  1,5 mm i 3 mm. Po złożeniu w mojego burgmana wstąpiło nowe życie. Już 1000 km i na razie wszystko w porządku. Na oryginalne tarcze jeszcze czekam 😅

  • Użytkownicy+
Opublikowano

No proszę. I zaoszczędzone grosiki można przeznaczyć na paliwo 😄 

Swoją drogą następnym razem przed demontażem poszukaj w serwisówce jak można sprawdzić poprawne działanie sprzęgła. 

Opublikowano

znalazłem komplet tarcz sprzęgłowych do burgmana 650  i zamówiłem do swojego, przed montażem trzeba namoczyć tarcze w oleju w którym potem będą pracować przez dobę 

co do przekładek to nie ma chyba zamienników 

https://pl.aliexpress.com/item/32425133653.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.17.16db1c24oioC15&gatewayAdapt=glo2pol

Opublikowano

wedlug mnie poprzedni 

własiciel mogł zapodać ceramizera do oleju albo nie właściwy olej - stąd nastąpiło slizganie sie sprzegieł

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jeszcze chciałem kolegów zapytać czy  jak przechodzicie magiczną strefę obrotów z 2,5 do trzech tysięcy macie drgania na obudowie. Takie dziwne wibracje. ? Zaznaczam że jak mocno dodam gazu to tego nie ma. Tylko jak stopniowo wchodzi na obroty. Zastanawia mnie czy w innych burgmanach jest tak samo? 

  • Użytkownicy+
Opublikowano
2 godziny temu, LakiBurgman65078 napisał(a):

..... Zastanawia mnie czy w innych burgmanach jest tak samo? 

Tak, ale raczej w AN400 😀 tam jest tradycyjny napęd CVT. 😜  A w Twoim przypadku znowu przyczyn może być kilka, a najbardziej prozaiczną -  "wyząbkowana" tylna opona. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...