Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Kymco downtown 125


Pytanie

Opublikowano

Koledzy mam zagwozdke, skuter ciężko odpala  mam wrażenie że go zalewa. Przy przegazówce  do 7-8tys jak schodzi z obrotów to tak około 3 tys buja na obrotach i po chwili się ustatkuje na 2 tys. Sprawdziłem  czujnik temperatury i przy 8 stopniach cel ma 3.3 kohm przy 17 stopniach ma 1,5 kohm a po rozgrzaniu do temperatury normalnej pracy 2 kreski  ma 0.2 kohm. Myślałem o profilaktyczne wymianie ale nie mogę go namierzyc ma opis 91007.w sklepach proponują 50519 lub 39400-ldf2. Sprawdzając termostat zapowietrzył em układ i teraz mi baluje w zbiorniczku wyrównawczym. I jeszcze jakim programem diagnozuje parametry pracy kymco. 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
Opublikowano

Czujnik temperatury

Kymco DT 125, po wymianie uszczelki pod głowicą nie mogę skasować błędu 16.czujnik temperatury płynu. Pomierzyłem i przy około 30 stopniach jest 1,7 kilo ohm ale jak mierze z podpięta wtyczką pokazuje tylko 1 kilo ohm. Czy tak ma być bo już głupieje ile powinno być i jak mierzyć. 

 

  • 0
Opublikowano
9 godzin temu, czarny-gda napisał(a):

Czujnik temperatury

Kymco DT 125, po wymianie uszczelki pod głowicą nie mogę skasować błędu 16.czujnik temperatury płynu. Pomierzyłem i przy około 30 stopniach jest 1,7 kilo ohm ale jak mierze z podpięta wtyczką pokazuje tylko 1 kilo ohm. Czy tak ma być bo już głupieje ile powinno być i jak mierzyć

 

1. Czujnik odłączony od instalacji.

Mierzymy rezystancję samego czujnika 

Dla ~30°C: wartość około 1,7 kΩ jest jak najbardziej prawidłowa.

Im wyższa temperatura, tym niższa rezystancja (np. dla 80°C może spaść do 300-500 Ω).

2. Z podpiętą wtyczką nie mierzymy czujnika!

Gdy mierzysz z podpiętą wtyczką, miernik "widzi" także opór całego układu ECU, masy, rezystorów pull-up i to nie daje wiarygodnego wyniku.

Dlaczego nadal masz błąd 16?

Oto co może być przyczyną:

1. Czujnik mimo poprawnej rezystancji jest uszkodzony wewnętrznie (np. chwilowo zrywa połączenie przy nagrzewaniu).


2. Wtyczka czujnika źle kontaktuje – zaśniedziałe piny, luz na pinach.


3. Przerwany/luźny przewód masowy lub sygnałowy między czujnikiem a ECU.


4. ECU „zapamiętało” stary błąd i trzeba go wykasować diagnostyką.


5. Czujnik nie styka z cieczą chłodzącą (powietrze w układzie!).

Temperatura vs Rezystancja czujnika (NTC)

Temperatura (°C)    Rezystancja (kΩ)

0°C    ~9,5 kΩ
10°C    ~5,8 kΩ
20°C    ~3,6 kΩ
25°C    ~2,7 kΩ
30°C    ~1,7–2,2 kΩ
40°C    ~1,2 kΩ
50°C    ~0,85 kΩ
60°C    ~0,6 kΩ
70°C    ~0,4 kΩ
80°C    ~0,29 kΩ (290 Ω)
90°C    ~0,22 kΩ
100°C    ~0,17 kΩ

  • 0
Opublikowano

Tak w ogóle to jak masz jakieś problemy ze skuterem i pytasz co robić to wypadało by podać rocznik 😉 . W Twoim przypadku kody błędów mogą się różnić w zależności od roku produkcji . Nie są to wielkie różnice ale jednak są.  Kod 16 równie dobrze może dotyczyć czujnika przepustnicy TPS . 

  • 0
Opublikowano

Kymco downtown rocznik 2010.mam błąd 16.i jak jest gorąco ponad 20 stopni to wolne obroty mam około 1500 jak jest chłodniej to idealnie 1850.jakim programem połączę się z ECU aby sprawdzić parametry. 

  • 0
Opublikowano
1 godzinę temu, czarny-gda napisał(a):

Kymco downtown rocznik 2010.mam błąd 16.i jak jest gorąco ponad 20 stopni to wolne obroty mam około 1500 jak jest chłodniej to idealnie 1850.jakim programem połączę się z ECU aby sprawdzić parametry. 

Błąd 16 w skuterach Kymco Downtown 125 (2010 rocznik) zazwyczaj odnosi się do czujnika temperatury powietrza dolotowego (IAT - Intake Air Temperature Sensor) lub jego sygnału. Ten czujnik jest częścią systemu wtrysku paliwa i odpowiada za pomiar temperatury zasysanego powietrza – dane te są używane przez ECU do optymalizacji mieszanki paliwowo-powietrznej.

Co oznacza błąd 16:

Nieprawidłowy sygnał z czujnika temperatury powietrza (za niski, za wysoki lub jego brak).

Zbyt wysokie lub zbyt niskie napięcie sygnałowe.

Uszkodzony czujnik lub jego przewody.

Złe styki lub korozja złączy.

Sprawdź czujnik IAT:

Zlokalizuj czujnik – zazwyczaj znajduje się w obudowie filtra powietrza lub na kolektorze dolotowym.

Odłącz go i sprawdź wtyczkę – poszukaj wilgoci, nalotu, luźnych styków.

Zmierz rezystancję czujnika (powinna zmieniać się zależnie od temperatury – np. ok. 2–3 kΩ przy 20°C, spada do setek omów przy 60–80°C).

Kymco nie udostępnia oficjalnego oprogramowania do użytku prywatnego – dlatego często trzeba testować różne programy.

 

  • 0
Opublikowano

Nie mogę znaleźć czujnika na dolocie powietrza. Ktoś potrafi go zlokalizować? U mnie są czujniki w głowicy 2 jeden podaje na zegary drugi nie wiem chyba na ECU i on ma 2.8 kiloohma przy około 13 stopniach. Jest jeszcze czujnik na wylocie benzyny i on ma 12.3 ohma przy 13 stopniach. Ma ktoś schemat elektryczny na jakie piny w ECU wchodzą sygnały. Ewentualnie patent na skasowanie błędu. Metoda 10 sekund nie działa. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...