Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Honda Forza 350 - wątek zbiorczy


snajper-psg1

Rekomendowane odpowiedzi

Pozwolę sobie założyć nowy wątek dotyczący średniej Forzy - z racji tego, że została nieco zmodyfikowana w stosunku do poprzedniczki, w wersji 300. 

Od razu zapytam o dwie sprawy. 

Czy faktycznie wersja 125 i 350 różnią się tylko silnikiem? Generalnie ciekawi mnie zawieszenie, czy zostało jakoś "dopasowane" do nieco większej masy skutera 350. Sprzedawcy nie potrafią jednoznacznie powiedzieć, na odpowiedź z Hondy czekam. 

A dwa - ktoś, poza @Migu z tego skutera korzysta? W salonach niestety mają do sprawdzenia tylko wersję 125ccm, która przy prędkości >90km/h nieco wibruje, i czuć to na podnóżkach. Przy większej pojemności nie powinno być tego problemu, albo pojawia się on przy wyższej prędkości. 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Tak forze 350 posiada jeszcze Colargol i myślę że jest zadowolony. 

Odnośnik do komentarza

Wrzucam odpowiedź z Hondy:

"W odpowiedzi na zapytanie dotyczące zawieszenia w modelach Honda Forza 125 oraz Forza 350, informujemy że jest takie samo.

Doprecyzowując, przedni widelec marki Showa w obydwu modelach jest ten sam.Zawieszenie tylne, również marki Showa, także występuje w obydwu modelach.

Różnicą może być nieco mocniej “skręcone” i tym samym bardziej sztywne tylne zawieszenie w modelu Forza 350, ze względu na większą wagę skutera.

Mogą także występować różnice w kolorze elementów zawieszenia."

 

Odnośnik do komentarza

Ja mam Forze 350 od roku, rocznik 2023, przejechałem nią ponad 5000 km, świetny skuter... był 🙂bo znalazłem bardziej mi odpowiadający i teraz sprzedaję ale dużo mogę o niej powiedzieć. Co byś chciał wiedzieć?

Odnośnik do komentarza
W dniu 25.04.2024 o 13:16, snajper-psg1 napisał(a):

"W odpowiedzi na zapytanie dotyczące zawieszenia w modelach Honda Forza 125 oraz Forza 350, informujemy że jest takie samo.

Doprecyzowując, przedni widelec marki Showa w obydwu modelach jest ten sam.Zawieszenie tylne, również marki Showa, także występuje w obydwu modelach.

Polemizował bym z tym, że F125 i F350 ma zawieszenie od Showa. Żadne materiały o tym nie wspominają. Co innego ADV-350, ten ma.

Odnośnik do komentarza

Myślę że Honda nie ma powodów żeby ściemniać, a jakiś duży producent musi się pod częściami podpisać. Pewnie temat do zgłębienia w sieci. 

Bo to prawda, przy ADV 350 chwalą się wszędzie. 

Próbowałem wybadać u sprzedawców jakieś parametry zawieszenia ale chyba jedyne nad czym można bazować to ich odczucia po testach, czy odczucia użytkowników prywatnych. 

Nie będę ukrywał że to głównie z powodu zawieszenia wybrałem ADV. Ale, okazuje się że są zestawy tuningowe np. Ohlinsa i można Forze ulepszyć. Ale i fabryczny zawias jest lepszy od PCX który ma jakieś byle co. Myślę że po tym sezonie jak gwarancja się skończy rozgrzebie PCX i coś z modyfikuję bo dobija od byle dziury. 

@stics tak naprawdę moje pytania są głównie o zawieszenie - jak się sprawdza, i ochronę przed wiatrem/deszczem - bo wydaje się naprawdę niezła. Ale tyle wiem po dwóch krótkich jazdach więc tak naprawdę jakbym nic nie wiedział. Może jeszcze o to jak się prowadzi na zakrętach przy większych prędkościach, bo nigdy na typowo skuterowej kierownicy tak nie jeździłem. 

 

Odnośnik do komentarza

Co prawda w katalogu części przy przednim widelcu F350 widnieje dumny napis SHOWA, ale taki sam napis jest też przy widelcu mojej byłej F300 z 2019, której zawieszenie szczególnie przednie bardzo źle wspominam. Więc ta nazwa o niczym nie świadczy. 

Odnośnik do komentarza

Przypomniałem sobie jeszcze jedną rzecz której jestem ciekaw - jak sprawdzają się światła w Forzy? Bo, póki co mam takie porównanie że w PCX są genialne, ale w ADV takie sobie, a widząc ile osób zakłada halogeny raczej kiepskie na dłuższą metę. 

Odnośnik do komentarza

Co do zawieszenia Forzy to na poprzecznych nierównościach potrafi podskoczyć ale ogólnie jest ok a z pokonywanych zakrętów byłem bardzo zadowolony i to jeżdżąc sam jak i we dwoje. Tylko we dwoje zawieszenie z tyłu utwardzone na maksa a jeżdżąc sam o jeden stopień zmiękczałem. Wszelkie zakręty były przyjemnością i ładnie kleił w dużym pochyleniu.

W PCX dla mnie światła były słabe ale Forza ma znacznie lepsze, może nie super bo mogłyby być jaśniejsze ale jest ok. Za to widoczność skutera jak ta cała przednia czasza się świeci i do tego świecące się kierunki na stałe to dla mnie super sprawa. Jak widziałem taką Forze jak ktoś jechał z przeciwka czy w lusterku to rewelacja.

 

Odnośnik do komentarza

A jaki miałeś rocznik PCXa? Bo swoim jeżdżę często po nocach i naprawdę jestem zadowolony. Dobrze wiedzieć że w Forzy jest tylko lepiej. 

Jak sprawdzałem ostatnio maszynę @Migui jechał za mną na ADV350 to też byłem pod wrażeniem tego jak jest widoczna w lusterkach. Honda zrobiła to naprawdę dobrze.

Odnośnik do komentarza
W dniu 9.05.2024 o 08:09, stics napisał(a):

Forza ma znacznie lepsze, może nie super bo mogłyby być jaśniejsze ale jest ok.

Naprawdę na światła w forzie nie można narzekać. Mam teraz x-adv 19 rok i tu światła są słabsze jak w forzie z tego samego roku. Najgorzej na boki, nie widać gdzie się skręca.

Odnośnik do komentarza
6 godzin temu, snajper-psg1 napisał(a):

A jaki miałeś rocznik PCXa? Bo swoim jeżdżę często po nocach i naprawdę jestem zadowolony. Dobrze wiedzieć że w Forzy jest tylko lepiej. 

Jak sprawdzałem ostatnio maszynę @Migui jechał za mną na ADV350 to też byłem pod wrażeniem tego jak jest widoczna w lusterkach. Honda zrobiła to naprawdę dobrze.

PCX-a miałem rocznik 2022, Forza 2023. Z tymi lusterkami w Forza świecącymi się na stałe to jest rewelacja.

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, stics napisał(a):

PCX-a miałem rocznik 2022

Czyli ten sam co mój. I wygląda że jakbym przesiadł się na Forze z ADV i PCX będę więcej niż zadowolony. 

Odnośnik do komentarza

Jeździłem testówką ADV 350 przed zakupem Forzy. Dobrze mi się na niej siedziało, tak bardziej motocyklowo ale bardzo szeroka kierownica już od razu przeszkadzała w mieście i mała szybka. Jak wsiadłem na testową Forze to od razu było super, bardzo stabilnie przy bardzo wolnej jeździe nawet we dwoje. Było tak "przytulnie jak w domu" 🙂 Dużo bardziej mi przypasowała ale to rzecz indywidualna.

Najlepiej się przejechać bo wtedy wszystko wychodzi.

Odnośnik do komentarza

Ja tę "przytulność" pamiętam z króciutkiej jazdy testowej jak byłem na przeglądzie PCX 😁 Dzień był chłodny, zmarzłem nieźle a tutaj przez moment dosłownie się zagrzałem na Forzy bo nie wiało. 

Także przejażdżki mam odbyte łącznie trzy ale na liście graczy jest jeszcze Burgman 400. Chociaż jak widzę wielkość jego schowka czy cenę to chyba Yamaha XMax 300.

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, snajper-psg1 napisał(a):

... na liście graczy jest jeszcze Burgman 400. Chociaż jak widzę wielkość jego schowka czy cenę to chyba Yamaha XMax 300.

A możesz rozwinąć ? Tak z ciekawości. Schowek w nowym Burgmanie 400 jest mniejszy jak w X-Maxie ?  Faktycznie po kolejnym liftingu B400 zrobił się bardzo wysmukły.   Tylko zwróć uwagę na jedną rzecz. Z tego co kojarzę - na X-maxie pozycja tylko krzesełkowa.

Odnośnik do komentarza

Przepraszam, że się wtrącę ale "ja tylko niosę pomoc"... ;)

X-Max 300 po 2017 ma podesty dolne oraz przednie, ale na pewno nie oferuje tyle miejsca na wyciągnięcie nóg, co w większych maszynach. Pozycja na leniucha idealna dla osób do 178cm (tak opisują różne testy i sam potwierdzam z autopsji), przy wyższym wzroście (mam 181 licząc zarówno od jak i do samej ziemi) ;) nie da się w pełni wyprostować nóg. 

P.S. Pracuję nad przesunięciem odkręcanego oparcia do tyłu, co ma sprzyjać właśnie bardziej komfortowej pozycji na trasie, jeśli się uda, na pewno się "pochwalę".

Odnośnik do komentarza
31 minut temu, falco napisał(a):

.... X-Max 300 po 2017 ma podesty dolne oraz przednie, ...

tego nie neguję, tylko 🙄  to przejście między dolnym, a przednim jest pod kątem prostym. 🤔  Przysiadałem się do tego i jakoś mało komfortowo się czułem. Ale może to po prostu przyzwyczajenie z Burgmana gdzie pięta opiera się o dolny podest.

Odnośnik do komentarza
43 minuty temu, EndriuBis napisał(a):

A możesz rozwinąć ?

Z tego co szukam wychodzi że Burgman 42 litry, X-Max 45 a Forza 48. Zmyliła mnie jedna recenzja i zdjęcie "od góry" schowka w Burgmanie, a ma jeszcze z tyłu zagłębienie więc ten schowek nie jest taki mały. 

A co do pozycji - to właśnie to chcę mierzyć. Głównym powodem przesiadki z ADV350 jest właśnie za mało miejsca nie tyle na wyprostowanie, co przesunięcie nóg do przodu. Na wyprostowanie nie liczę ale już pozycja jak w PCX mnie satysfakcjonuje - zawsze można ze 2cm ugrać przerabiając kanapę. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...