Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 5 Września 2023 Administrator Opublikowano 5 Września 2023 Podążamy za Max'em! Tak, wzięliśmy "na warsztat" nowego XmaxA 300 w wersji TechMax z rozbudowanym infotainment i 4.2-calowym TFT. Niebawem garść wrażeń! 2
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 11 Września 2023 Autor Administrator Opublikowano 11 Września 2023 Test Yamahy Xmax300 w wersji Tech Max Testował @Artix i @MariuszBurgi Kiedy dostałem go do testów zastanawiałem się czy będę miał frajdę z jazdy po przesiadce z ponad 100 KM motocykla i czy czas dojazdu na 35 km do centrum Warszawy się wydłuży. Jeśli jesteś ciekawa/y to zapraszam do poczytania wrażeń z testu, skutera Yamahy który na pierwszy rzut oka wydaje się luksusowy, patrząc na użyte materiały i wykończenie detali. Wygląd Na pierwszy rzut oka widzimy kanciaste nadwozie z przednim reflektorem w kształcie litery X, aluminiowe podesty, szeroka kanapa, zarówno dla kierowcy jak i pasażera z logo skutera, również aluminiowym pomiędzy kierowcą a pasażerem. Schowek pod kanapą jak na tej wielkości skuter, naprawdę spory, dużo rzeczy tam zmieścimy, mój szczękowiec wchodził bez problemu, do tego mamy w kokpicie dwa dodatkowe schowki, prawy ogólnodostępny i lewy zamykany w którym znajduje się gniazdo 12V i możemy tam trzymać telefon oraz go ładować. Chyba najmniej podobał mi się tył skutera. Nie żeby był brzydki, ale nie wyróżnia się jakąś ekstrawagancją. Wysoko zamontowane kierunkowskazy z przodu pełnią też funkcję odchylania strumienia powietrza, które płynie na ręce. Sprawdzone przy 10 st.C w szmacianych rękawiczkach, działa. Po zajęciu miejsca na siedzeniu kierowcy widzimy, ekran podzielony na 2 części. Prędkościomierz z czytelnym poziomem paliwa, przebiegiem i poniżej to co wyróżnia Tech Maxa, centrum dowodzenia. Nawigacja, pogoda, multimedia, temperatura otoczenia, godzina, dane które nas interesują żeby były wyświetlane. Wszystko to zmieszczone na 4,2 calowym wyświetlaczu który jest sterowany przyciskami znajdującymi się po lewej stronie. Niestety nie mogę Wam opisać jak się sprawował owy system, bo za czort nie mogłem się z nim połączyć. Telefon widział skuter, skuter widział telefon, nawet się dodał, ale kiedy przechodzimy do łączenia się z dedykowaną aplikacją Yamaha MyRide za pomocą wyświetlanego QR kodu to system mi odmawiał połączenia. Wytrwale próbowałem przez godzinę na wszelkie sposoby się połączyć ale się nie udało, a szkoda bo pewnie jako gadżeciarzowi kochającemu taki bajery pewnie bym się o tym rozpisywał przez kilka stron........... Natomiast udało się to Mariuszowi, o czym w dalszej części testu. Jazda po drogach Podchodzimy z kluczykiem w kieszeni i odpalamy pokrętłem, które służy też do blokady kierownicy, otwarcia wlewu paliwa, wyłączenia napięcia. Poniżej jeszcze przycisk do otwarcia lewego schowka w kokpicie i kanapy. System bezkluczykowy to naprawdę wygoda. Kanapa wygodna, luksusowy fotel z oparciem dla kierowcy idealnie podpierający lędźwia. Naprawdę bardzo pozytywne zaskoczenie. No a jak już usiądziemy za kierownicą, to ja mając 176 cm wzrostu musiałem stać na palcach, a po schowaniu nóg nie mogłem ich wyprostować. Gdyby oparcie pleców, które tak chwaliłem przed chwilą za wygodę, było odrobinę dalej, no ale nie jest. Większość kierowców lubi mieć stabilne podparcie stopy na asfalcie, ale spokojnie, skuter jest tak fantastycznie wyważony i ma tak dobrany środek ciężkości, że w zasadzie ta drobna wada, w niczym nie przeszkadza. Siedzimy dosyć wysoko, dzięki czemu nasz wzrok jest ponad dachami osobówek i mamy świetny widok na sytuację na drodze. Skuter ma dosyć mały rozstaw osi, zapewne jest to też powodem dlaczego nie możemy wygodnie wysunąć nóg, ale za to w korkach jesteśmy w stanie lawirować w zasadzie w dowolnym układzie i omijać zawalidrogi na 4 kołach. Konstrukcja i szerokość wręcz zachęca do przeciskania się pomiędzy autami. Genialne wyważenie, stabilność nawet przy małych prędkościach zachwyca, dając silne poczucie bezpieczeństwa podczas manewrów. To że nasze nogi nie mogą się wyprostować, a pozycja nóg jest albo krzesełkowa, albo mamy lekko ugięte nogi w mieście zupełnie w niczym nie przeszkadza. No chyba, że ktoś ma zamiar wybrać się w dłuższą trasę, wtedy zatęskni za zmianą pozycji nóg. Dynamika silnika o pojemności 292 cm3 i mocy około 28 KM jest na bardzo przyzwoitym poziomie, choć skok manetki gazu jest długi, ale bez przekładania ręki wystarczy żeby się rozpędzić do 115 km/h, później trzeba lekko przełożyć rękę. Jako że test był w mieście i na trasach na których nie było okazji się mocniej rozpędzić udało mi się bez najmniejszego problemu osiągnąć 145 km/h wg wskazań licznika. Jednak kiedy startujemy z pierwszej pozycji na światłach samochody zostawiamy natychmiast daleko z tyłu, a i z innymi motocyklami raczej wstydu mieć nie będziemy, bo dynamika jest na bardzo przyzwoitym poziomie. Nie ma żadnej dziury w przyspieszeniu, rozpędzamy się liniowo do żądanej prędkości, którą wskazują znaki drogowe, lub w bliskiej granicy Koła 15 i 14 cali oraz niezbyt duży skok zawieszenia 110 i 79 mm mogły by wskazywać na to że będzie twardo i będzie trząść. OK, i tak trochę jest, choć ja bym nie demonizował, bo akurat musiałem przejeżdżać po remontowanej drodze z wątpliwej jakości nawierzchnią, oraz drogą gruntową i zarówno zawieszenie jak i seryjne ogumienie świetnie się spisywało. W deszczu też, mokra nawierzchnia nie jest straszna dla agresywnego bieżnika. No a jak musimy się zatrzymać i to nagle. Słyszałem różne opinie, że hamulce mogły być lepsze. Ja tak nie uważam, jeśli zaciśniemy dynamicznie obie klamki to skuter zatrzyma się bardzo szybko, ale musimy zacisnąć obie klamki, bo jeśli będziemy chcieli to zrobić tylko przy użyciu przodu lub tyłu to faktycznie dobrze to nie wygląda. Nad wszystkim czuwa ABS i TCS – system kontroli trakcji. Który powoduje że czujemy się bezpiecznie. Szyba jest regulowana, ja jeździłem w wyższej pozycji i wg mnie idealnie się sprawdzała, wzrok nad nią, bo szyba była przyciemniana, ale spełniała swoją funkcję podczas jazdy i idealnie chroniła kierowcę odchylając strugę powietrza, tak że możemy jeździć z otwartą szybką w kasku, lub w jetcie. Podsumowanie @Artix Yamaha XMAX Tech Max najtańszy nie jest kosztuje około 34 tys zł. To sporo za 300tkę, a konkurencja w tym segmencie jest spora, Kymco, Honda nawet BMW. BMW też oferuje swój system „kontroli świata” TFT. No ale jak się zdecydujemy kupić uboższą wersję bez dodatkowego 4,2 cala wyświetlacza to zbliżamy się cen konkurencji. Ja uwielbiam takie systemy i na pewno wybierając skuter kupiłbym właśnie z takim wyświetlaczem. Do tego jak dodamy rewelacyjne spalanie, mi średnia wyszła na poziomie 3,5 litra na 100 km to jest się z czego cieszyć. Biorąc pod uwagę dynamikę jazdy, to rewelacyjny wynik. Czego mi zabrakło, a no zabrakło mi banalnego systemu wyłączenia kierunkowskazu, kiedy już skręciliśmy, wiem czepiam się, ale to czasem przydatne, hamulca postojowego, czasem trzeba zostawić skuter na wzniesieniu, a na biegu skutera nie zostawimy i elektrycznej szyby, bo tą musimy przepinać jeśli chcemy inną wysokość, lub łatwiejszego sposobu regulacji mechanicznej szyby. Czy bym go kupił ? Tak, to skuter warty zainteresowania, czułem się w nim jak w dobrze skrojonym garniturze, w którym użyto materiałów najwyższej jakości, który pozwoli mi pomimo niedużej pojemności podróżować z autostradowymi prędkościami a przy tankowaniu nie zrujnować mojego portfela. Przy 13,2 litra pojemności zbiornika paliwa pozwala mi na stację zajeżdżać co 350 km tak z grubsza. Do tego rewelacyjne właściwości jezdne, łatwość operowania nim w ekstremalnych korkach i możliwość zmiany pasy w zasadzie na życzenie, bo można się nim „łamać” w dowolnej konfiguracji pomiędzy zderzakami nie zdejmując nóg z podestów. Jest to zdecydowanie skuter warty uwagi, jeśli ktoś potrzebuje czegoś wygodnego i szybkiego na miasto, a ma dosyć korków. Kokpit z kolorowym 4,2-calowym wyświetlaczem TFT Komunikacja ze smartfonem Pokładowy system nawigacji obsługiwany przez smartfona Dynamiczna sylwetka Reflektor w kształcie litery X Wyżej zamontowane przednie kierunkowskazy Pełne oświetlenie LED Pokryta sztuczną skórą kanapa o nowym kształcie Duży schowek mieszczący 2 kaski integralne Silnik Blue Core o pojemności 300 cm3 spełniający normę EURO 5 System kontroli trakcji (TCS) Bezkluczykowy system Smart Key Regulowana szyba i kierownica Wykończenie skutera Tech MAX Dedykowana kolorystyka Tech MAX CENA: 34 700.00 zł Foto prasowe Yamaha Specyfikacja Motor Typ silnika Jednocylindrowy, chłodzony cieczą, 4-suwowy, SOHC, 4-zaworowy Pojemność 292 cm3 Średnica x skok tłoka 70,0 mm x 75,9 mm Stopień sprężania 10,9 : 1 Moc maksymalna 20,6 kW przy 7 250 obr./min Maksymalny moment obrotowy 29,0 Nm przy 5 750 obr./min Układ smarowania Mokra miska olejowa Układ paliwowy Wtrysk paliwa Układ zapłonu TCI Układ rozrusznika Elektryczny Skrzynia biegów Automatyczna z pasem klinowym Spalanie Niedostępny Emisja CO2 Niedostępny Podwozie Układ przedniego zawieszenia Widelec teleskopowy Skok przedniego zawieszenia 110 mm Układ tylnego zawieszenia Wahaczowe Skok tylnego zawieszenia 79 mm Hamulec przedni Hydrauliczny jednotarczowy, Ø 267 mm Hamulec tylny Hydrauliczny jednotarczowy, Ø 245 mm Opona przednia 120/70-15 Opona tylna 140/70-14 Wymiary Długość całkowita 2 185 mm Szerokość całkowita 775 mm Wysokość całkowita 1 415 mm (adjustable screen 1,465mm) Wysokość siodełka 795 mm Rozstaw osi 1 540 mm Minimalny prześwit 135 mm Waga w stanie gotowym do jazdy 179 kg Pojemność zbiornika paliwa 13 litrów
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 11 Września 2023 Autor Administrator Opublikowano 11 Września 2023 Część testu: MariuszBurgi Infotainment Z mojej strony chciałbym dodać kilka istotnych faktów. Po wielu próbach udało się w końcu sparować telefon ze skuterem. Aby całość zadziałała, niezbędna jest przede wszystkim cierpliwość. Wymagane są także aplikacje Yamaha MyRide, MyRide - Link oraz Garmin StreetCross. Należy udzielić wszystkich zgód dostępowych, wyłączyć ograniczenie zużycia baterii w tle, włączyć funkcje lokalizacyjne oraz połączyć się zarówno z poziomu poza aplikacyjnego jak i zeskanować kod QR. Wtedy na ekranie skutera pojawią się powiadomienia, kto do nas dzwoni czy info o aktualnej pogodzie. Aby móc korzystać z nawigacji zasugerowano mi w salonie Yamahy ściągnięcie dodatkowej aplikacji Garmin SC. Wymagany jest download danych 3.3gb z mapą Europy. Niestety, po ściągnięciu okazuje się, że mapa nie zawiera terenu Polski! Najbliższą stację paliw pokazuje 450 km (teren CZ) a sama mapa wyświetla tylko główne miasta PL. Finalnie dowiedziałem się też, że niezbędne jest ściągnięcie jeszcze innej aplikacji Garmina z płatną subskrypcją... i tu się poddałem. Reasumując - cały infotainment to fajny dodatek, dobrze się wszystkim steruje z poziomu lewego kontrolera a sam TFT jest czytelny. Niestety, oczekiwałbym prostszej synchronizacji ze smartfonem oraz JEDNEJ aplikacji, niezbędnej do funkcjonowania całego systemu w skuterze. Sam skuter, w rozumieniu całości, to doskonała konstrukcja, o czym wspomniał wcześniej Artix, a ja to potwierdzam. Spalanie przy spokojnej jeździe za miastem to 2.6-2.7/100 a przy typowej "tyrce" w mieście 3.5/100. Przyspieszenia w mieście - lepiej niż wystarczające. Niski poziom wibracji generowanej przez motor bez wątpienia cieszy. Jakość wykończenia, montażu, szczelin... nie budzi najmniejszych zastrzeżeń - jakość Yamahy . Mi brakowało jedynie lepszego wyprostowania nóg oraz... elektrycznie regulowanej szyby, która w tym segmencie cenowym jest dostępna u konkurencji. Poza tym - Xmax 300 Tech Max to klasyka gatunku z bardzo dobrym napędem, należytą bezawaryjnością i dobrze zainwestowanymi złotówkami. 1
Geni Opublikowano 11 Września 2023 Opublikowano 11 Września 2023 Ciekaw jestem, czy jeździliście nowym X-maxem w nocy poza miastem? Ja zakupiłem I-gen X-maxa 300 z zamiarem wydłużenia dzięki niemu sezonu na motocyklową turystykę 1-osobową. Pojemny schowek + 50litrowy kufer, przyjemne prowadzenie i wystarczające osiągi były atutem. Może się powtarzam, ale u mnie gwoździem do trumny X-maxa było nieskuteczne oświetlenie główne. W czasie jesiennych, wieczornych powrotów do domu nie sprawdzało się kompletnie i z X-maxem się pożegnałem. 1
Administrator Bomber Opublikowano 11 Września 2023 Administrator Opublikowano 11 Września 2023 1 gen nie świecił, 2 gen już lepiej to powinno być dobrze.
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 11 Września 2023 Autor Administrator Opublikowano 11 Września 2023 1 gen faktycznie >nie świecił<. Dosłownie. Nie miałem okazji jechać MY2023 w nocy, za miastem... ale w tunelach wydaje się być o niebo lepiej jak było w poprzedniku. Za to w aktualnym, dużo osób narzeka na hamulce. Ja, podobnie jak @Artix, problemu nie zauważyłem. Hamując obiema klamkami, wartości opóźnień są odpowiednie dla skutera z jedną tarczą na przodzie. Poza tym... bardzo podoba mi się aktualna stylistyka przedniej owiewki i reflektorów. Taki mocny Badlook - super! Oczywiście, duży plus za pojemność piwnicy pod kanapą. Tak być powinno w każdym maxi.
Krzynio66 Opublikowano 11 Września 2023 Opublikowano 11 Września 2023 do kalendarza zdjecie bo wyglada niezle
Robak Opublikowano 25 Września 2023 Opublikowano 25 Września 2023 Nieźle się prezentuje. Jeszcze jakby nawigacja z google mapa działała to bym brał w ciemno jak obecną dojadę. Miejmy nadzieję że zaktualizują oprogramowanie. Potwierdzam spalanie - morda na stacji zawsze uśmiechnięta
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się