Skocz do zawartości
Forum Burgmania

X-max 300 MY2023 - lubię to!


𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator

Podążamy za Max'em! Tak, wzięliśmy "na warsztat" nowego XmaxA 300 w wersji TechMax z rozbudowanym infotainment i 4.2-calowym TFT. Niebawem garść wrażeń!

 

7ce62a3abf2c35a9291f720de7134a4c.jpg

 

59804a696059e4530ff8172cb0d0a76b.jpg

 

2bc9eb295dda63718e634edcfd88c76b.jpg

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Test Yamahy Xmax300 w wersji Tech Max 
Testował @Artix i @MariuszBurgi

Kiedy dostałem go do testów zastanawiałem się czy będę miał frajdę z jazdy po przesiadce z ponad
100 KM motocykla i czy czas dojazdu na 35 km do centrum Warszawy się wydłuży. Jeśli jesteś
ciekawa/y to zapraszam do poczytania wrażeń z testu, skutera Yamahy który na pierwszy rzut oka
wydaje się luksusowy, patrząc na użyte materiały i wykończenie detali.

Wygląd
Na pierwszy rzut oka widzimy kanciaste nadwozie z przednim reflektorem w kształcie litery X,
aluminiowe podesty, szeroka kanapa, zarówno dla kierowcy jak i pasażera z logo skutera, również
aluminiowym pomiędzy kierowcą a pasażerem. Schowek pod kanapą jak na tej wielkości skuter,
naprawdę spory, dużo rzeczy tam zmieścimy, mój szczękowiec wchodził bez problemu, do tego
mamy w kokpicie dwa dodatkowe schowki, prawy ogólnodostępny i lewy zamykany w którym
znajduje się gniazdo 12V i możemy tam trzymać telefon oraz go ładować. Chyba najmniej podobał mi
się tył skutera. Nie żeby był brzydki, ale nie wyróżnia się jakąś ekstrawagancją. Wysoko zamontowane
kierunkowskazy z przodu pełnią też funkcję odchylania strumienia powietrza, które płynie na ręce.
Sprawdzone przy 10 st.C w szmacianych rękawiczkach, działa. Po zajęciu miejsca na siedzeniu kierowcy
widzimy, ekran podzielony na 2 części. Prędkościomierz z czytelnym poziomem paliwa, przebiegiem i
poniżej to co wyróżnia Tech Maxa, centrum dowodzenia. Nawigacja, pogoda, multimedia,
temperatura otoczenia, godzina, dane które nas interesują żeby były wyświetlane. Wszystko to
zmieszczone na 4,2 calowym wyświetlaczu który jest sterowany przyciskami znajdującymi się po
lewej stronie. Niestety nie mogę Wam opisać jak się sprawował owy system, bo za czort nie mogłem
się z nim połączyć. Telefon widział skuter, skuter widział telefon, nawet się dodał, ale kiedy
przechodzimy do łączenia się z dedykowaną aplikacją Yamaha MyRide za pomocą wyświetlanego QR
kodu to system mi odmawiał połączenia. Wytrwale próbowałem przez godzinę na wszelkie sposoby
się połączyć ale się nie udało, a szkoda bo pewnie jako gadżeciarzowi kochającemu taki bajery pewnie
bym się o tym rozpisywał przez kilka stron........... Natomiast udało się to Mariuszowi, o czym w dalszej części testu.


Jazda po drogach
Podchodzimy z kluczykiem w kieszeni i odpalamy pokrętłem, które służy też do blokady kierownicy,
otwarcia wlewu paliwa, wyłączenia napięcia. Poniżej jeszcze przycisk do otwarcia lewego schowka w
kokpicie i kanapy. System bezkluczykowy to naprawdę wygoda. Kanapa wygodna, luksusowy fotel z
oparciem dla kierowcy idealnie podpierający lędźwia. Naprawdę bardzo pozytywne zaskoczenie. No a
jak już usiądziemy za kierownicą, to ja mając 176 cm wzrostu musiałem stać na palcach, a po
schowaniu nóg nie mogłem ich wyprostować. Gdyby oparcie pleców, które tak chwaliłem przed
chwilą za wygodę, było odrobinę dalej, no ale nie jest. Większość kierowców lubi mieć stabilne
podparcie stopy na asfalcie, ale spokojnie, skuter jest tak fantastycznie wyważony i ma tak dobrany
środek ciężkości, że w zasadzie ta drobna wada, w niczym nie przeszkadza. Siedzimy dosyć wysoko,
dzięki czemu nasz wzrok jest ponad dachami osobówek i mamy świetny widok na sytuację na drodze.
Skuter ma dosyć mały rozstaw osi, zapewne jest to też powodem dlaczego nie możemy wygodnie
wysunąć nóg, ale za to w korkach jesteśmy w stanie lawirować w zasadzie w dowolnym układzie i
omijać zawalidrogi na 4 kołach. Konstrukcja i szerokość wręcz zachęca do przeciskania się pomiędzy
autami. Genialne wyważenie, stabilność nawet przy małych prędkościach zachwyca, dając silne
poczucie bezpieczeństwa podczas manewrów. To że nasze nogi nie mogą się wyprostować, a pozycja
nóg jest albo krzesełkowa, albo mamy lekko ugięte nogi w mieście zupełnie w niczym nie
przeszkadza. No chyba, że ktoś ma zamiar wybrać się w dłuższą trasę, wtedy zatęskni za zmianą
pozycji nóg. Dynamika silnika o pojemności 292 cm3 i mocy około 28 KM jest na bardzo przyzwoitym

poziomie, choć skok manetki gazu jest długi, ale bez przekładania ręki wystarczy żeby się rozpędzić
do 115 km/h, później trzeba lekko przełożyć rękę. Jako że test był w mieście i na trasach na których
nie było okazji się mocniej rozpędzić udało mi się bez najmniejszego problemu osiągnąć 145 km/h wg
wskazań licznika. Jednak kiedy startujemy z pierwszej pozycji na światłach samochody zostawiamy
natychmiast daleko z tyłu, a i z innymi motocyklami raczej wstydu mieć nie będziemy, bo dynamika
jest na bardzo przyzwoitym poziomie. Nie ma żadnej dziury w przyspieszeniu, rozpędzamy się liniowo
do żądanej prędkości, którą wskazują znaki drogowe, lub w bliskiej granicy  Koła 15 i 14 cali oraz
niezbyt duży skok zawieszenia 110 i 79 mm mogły by wskazywać na to że będzie twardo i będzie
trząść. OK, i tak trochę jest, choć ja bym nie demonizował, bo akurat musiałem przejeżdżać po
remontowanej drodze z wątpliwej jakości nawierzchnią, oraz drogą gruntową i zarówno zawieszenie
jak i seryjne ogumienie świetnie się spisywało. W deszczu też, mokra nawierzchnia nie jest straszna
dla agresywnego bieżnika. No a jak musimy się zatrzymać i to nagle. Słyszałem różne opinie, że
hamulce mogły być lepsze. Ja tak nie uważam, jeśli zaciśniemy dynamicznie obie klamki to skuter
zatrzyma się bardzo szybko, ale musimy zacisnąć obie klamki, bo jeśli będziemy chcieli to zrobić tylko
przy użyciu przodu lub tyłu to faktycznie dobrze to nie wygląda. Nad wszystkim czuwa ABS i TCS –
system kontroli trakcji. Który powoduje że czujemy się bezpiecznie. Szyba jest regulowana, ja
jeździłem w wyższej pozycji i wg mnie idealnie się sprawdzała, wzrok nad nią, bo szyba była
przyciemniana, ale spełniała swoją funkcję podczas jazdy i idealnie chroniła kierowcę odchylając
strugę powietrza, tak że możemy jeździć z otwartą szybką w kasku, lub w jetcie.
 

Podsumowanie 
@Artix Yamaha XMAX Tech Max najtańszy nie jest kosztuje około 34 tys zł. To sporo za 300tkę, a
konkurencja w tym segmencie jest spora, Kymco, Honda nawet BMW. BMW też oferuje swój system
„kontroli świata” TFT. No ale jak się zdecydujemy kupić uboższą wersję bez dodatkowego 4,2 cala
wyświetlacza to zbliżamy się cen konkurencji. Ja uwielbiam takie systemy i na pewno wybierając
skuter kupiłbym właśnie z takim wyświetlaczem. Do tego jak dodamy rewelacyjne spalanie, mi
średnia wyszła na poziomie 3,5 litra na 100 km to jest się z czego cieszyć. Biorąc pod uwagę dynamikę
jazdy, to rewelacyjny wynik. Czego mi zabrakło, a no zabrakło mi banalnego systemu wyłączenia
kierunkowskazu, kiedy już skręciliśmy, wiem czepiam się, ale to czasem przydatne, hamulca
postojowego, czasem trzeba zostawić skuter na wzniesieniu, a na biegu skutera nie zostawimy i
elektrycznej szyby, bo tą musimy przepinać jeśli chcemy inną wysokość, lub łatwiejszego sposobu
regulacji mechanicznej szyby. Czy bym go kupił ? Tak, to skuter warty zainteresowania, czułem się w
nim jak w dobrze skrojonym garniturze, w którym użyto materiałów najwyższej jakości, który pozwoli
mi pomimo niedużej pojemności podróżować z autostradowymi prędkościami a przy tankowaniu nie
zrujnować mojego portfela. Przy 13,2 litra pojemności zbiornika paliwa pozwala mi na stację
zajeżdżać co 350 km tak z grubsza. Do tego rewelacyjne właściwości jezdne, łatwość operowania nim
w ekstremalnych korkach i możliwość zmiany pasy w zasadzie na życzenie, bo można się nim „łamać”
w dowolnej konfiguracji pomiędzy zderzakami nie zdejmując nóg z podestów. Jest to zdecydowanie
skuter warty uwagi, jeśli ktoś potrzebuje czegoś wygodnego i szybkiego na miasto, a ma dosyć
korków.

 

  • Kokpit z kolorowym 4,2-calowym wyświetlaczem TFT
  • Komunikacja ze smartfonem
  • Pokładowy system nawigacji obsługiwany przez smartfona
  • Dynamiczna sylwetka
  • Reflektor w kształcie litery X
  • Wyżej zamontowane przednie kierunkowskazy
  • Pełne oświetlenie LED
  • Pokryta sztuczną skórą kanapa o nowym kształcie
  • Duży schowek mieszczący 2 kaski integralne
  • Silnik Blue Core o pojemności 300 cm3 spełniający normę EURO 5
  • System kontroli trakcji (TCS)
  • Bezkluczykowy system Smart Key
  • Regulowana szyba i kierownica
  • Wykończenie skutera Tech MAX
  • Dedykowana kolorystyka Tech MAX
CENA:

34 700.00 zł

Foto prasowe Yamaha

2023-Yamaha-XMAX300ASP-EU-Dark_Petrol-Static-010-03
 
2023-Yamaha-XMAX300ASP-EU-Dark_Petrol-Static-011-03
 
2023-Yamaha-XMAX300ASP-EU-Dark_Petrol-Static-012-03
 
2023-Yamaha-XMAX300ASP-EU-Detail-001-03_Mobile
 
2023-Yamaha-XMAX125ASP-EU-Detail-011-03_Mobile
 
2023-Yamaha-XMAX300ASP-EU-Dark_Petrol-Static-007-03
 
2023-Yamaha-XMAX300ASP-EU-Dark_Petrol-Static-008-03
 
2023-Yamaha-XMAX300ASP-EU-Dark_Petrol-Studio-001-03
 
2023-Yamaha-XMAX300ASP-EU-Tech_Black-Studio-001-03
2023-Yamaha-XMAX300ASP-EU-Detail-007-03_Mobile
  •  
  • 2023-Yamaha-XMAX300ASP-EU-Detail-009-03_Mobile
  • 2023-Yamaha-XMAX300ASP-EU-Detail-010-03_Mobile
  •  
  • 2023-Yamaha-XMAX300ASP-EU-Detail-011-03_Mobile
  •  
  • 2023-Yamaha-XMAX300ASP-EU-Detail-012-03_Mobile
  •  
  • 2023-Yamaha-XMAX300ASP-EU-Detail-013-03_Mobile
  •  
  • 2023-Yamaha-XMAX300ASP-EU-Detail-014-03_Mobile
  • Specyfikacja2023-Yamaha-XMAX300ASP-EU-Dark_Petrol-St
    Motor
Typ silnika Jednocylindrowy, chłodzony cieczą, 4-suwowy, SOHC, 4-zaworowy
Pojemność 292 cm3
Średnica x skok tłoka 70,0 mm x 75,9 mm
Stopień sprężania 10,9 : 1
Moc maksymalna 20,6 kW przy 7 250 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 29,0 Nm przy 5 750 obr./min
Układ smarowania Mokra miska olejowa
Układ paliwowy Wtrysk paliwa
Układ zapłonu TCI
Układ rozrusznika Elektryczny
Skrzynia biegów Automatyczna z pasem klinowym
Spalanie Niedostępny
Emisja CO2 Niedostępny
Podwozie
Układ przedniego zawieszenia Widelec teleskopowy
Skok przedniego zawieszenia 110 mm
Układ tylnego zawieszenia Wahaczowe
Skok tylnego zawieszenia 79 mm
Hamulec przedni Hydrauliczny jednotarczowy, Ø 267 mm
Hamulec tylny Hydrauliczny jednotarczowy, Ø 245 mm
Opona przednia 120/70-15
Opona tylna 140/70-14
Wymiary
Długość całkowita 2 185 mm
Szerokość całkowita 775 mm
Wysokość całkowita 1 415 mm (adjustable screen 1,465mm)
Wysokość siodełka 795 mm
Rozstaw osi 1 540 mm
Minimalny prześwit 135 mm
Waga w stanie gotowym do jazdy 179 kg
Pojemność zbiornika paliwa 13 litrów
Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Część testu: MariuszBurgi
Infotainment
Z mojej strony chciałbym dodać kilka istotnych faktów. Po wielu próbach udało się w końcu sparować telefon ze skuterem. Aby całość zadziałała, niezbędna jest przede wszystkim cierpliwość. Wymagane są także aplikacje Yamaha MyRide, MyRide - Link oraz Garmin StreetCross. Należy udzielić wszystkich zgód dostępowych, wyłączyć ograniczenie zużycia baterii w tle, włączyć funkcje lokalizacyjne oraz połączyć się zarówno z poziomu poza aplikacyjnego jak i zeskanować kod QR. Wtedy na ekranie skutera pojawią się powiadomienia, kto do nas dzwoni czy info o aktualnej pogodzie. Aby móc korzystać z nawigacji zasugerowano mi w salonie Yamahy ściągnięcie dodatkowej aplikacji Garmin SC. Wymagany jest download danych 3.3gb z mapą Europy. Niestety, po ściągnięciu okazuje się, że mapa nie zawiera terenu Polski! Najbliższą stację paliw pokazuje 450 km (teren CZ) a sama mapa wyświetla tylko główne miasta PL. Finalnie dowiedziałem się też, że niezbędne jest ściągnięcie jeszcze innej aplikacji Garmina z płatną subskrypcją... i tu się poddałem. Reasumując - cały infotainment to fajny dodatek, dobrze się wszystkim steruje z poziomu lewego kontrolera a sam TFT jest czytelny. Niestety, oczekiwałbym prostszej synchronizacji ze smartfonem oraz JEDNEJ aplikacji, niezbędnej do funkcjonowania całego systemu w skuterze.
Sam skuter, w rozumieniu całości, to doskonała konstrukcja, o czym wspomniał wcześniej Artix, a ja to potwierdzam. Spalanie przy spokojnej jeździe za miastem to 2.6-2.7/100 a przy typowej "tyrce" w mieście 3.5/100.

93a51ceefa4c1871fb274bef557bfa15.jpg


Przyspieszenia w mieście - lepiej niż wystarczające. Niski poziom wibracji generowanej przez motor bez wątpienia cieszy. Jakość wykończenia, montażu, szczelin... nie budzi najmniejszych zastrzeżeń - jakość Yamahy . Mi brakowało jedynie lepszego wyprostowania nóg oraz... elektrycznie regulowanej szyby, która w tym segmencie cenowym jest dostępna u konkurencji. Poza tym - Xmax 300 Tech Max to klasyka gatunku z bardzo dobrym napędem, należytą bezawaryjnością i dobrze zainwestowanymi złotówkami.
 
b6595fcabb9d233f2faba053be880885.jpg
12d74bc5292de2ad39024163689382a4.jpg


2ca99108b7a79b9c983cb4d707ad182a.jpg


00f3dc59b67e4f44e455fec257384434.jpg


5ea8e3da681c69f4662f9e69c7327066.jpg


ff9c9c9c48ec65272ca5ba9b0bb060c4.jpg


12fef3ac38a22d90c204d70cd6688214.jpg

65cfccd0f6be1e3b46341ea4cd61e6b2.jpg


702ef2000f6e26f29894c7ed7c78123c.jpg


b0cfaccb32891d5c1d76fda40e88e707.jpg


ba6f7fb216de1f9087748d7712d83271.jpg


38d563b6fe930f1857a98eecb0cb8f5d.jpg


f97745e9ab9d04bdf0ec6a9de02818ee.jpg


46fe91326e0030a90bd0875ff2397057.jpg


87ff9d17ced4484c8bfbecde9f7a06e2.jpg


b746e4ef8ffa35c8cfd0a664adc67095.jpg


a0bfd41238b48282f3d4e85e7a358d17.jpg


5d5a727424f046fb7a9d01c52beaaf4d.jpg


8855c4d08e4e4cae3e8ec6c327d70735.jpg


360ae0e565414b5b7de4e649914e2335.jpg


71f47281f1861bdd6e2dc9350cca233a.jpg
 
 

Odnośnik do komentarza

Ciekaw jestem, czy jeździliście nowym X-maxem w nocy poza miastem? Ja zakupiłem I-gen X-maxa 300 z zamiarem wydłużenia dzięki niemu sezonu na motocyklową turystykę 1-osobową. Pojemny schowek + 50litrowy kufer, przyjemne prowadzenie i wystarczające osiągi były atutem. Może się powtarzam, ale u mnie gwoździem do trumny X-maxa było nieskuteczne oświetlenie główne. W czasie jesiennych, wieczornych powrotów do domu nie sprawdzało się kompletnie i z X-maxem się pożegnałem.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

1 gen faktycznie >nie świecił<. Dosłownie. Nie miałem okazji jechać MY2023 w nocy, za miastem... ale w tunelach wydaje się być o niebo lepiej jak było w poprzedniku.
Za to w aktualnym, dużo osób narzeka na hamulce. Ja, podobnie jak @Artix, problemu nie zauważyłem. Hamując obiema klamkami, wartości opóźnień są odpowiednie dla skutera z jedną tarczą na przodzie. Poza tym... bardzo podoba mi się aktualna stylistyka przedniej owiewki i reflektorów. Taki mocny Badlook - super! Oczywiście, duży plus za pojemność piwnicy pod kanapą. Tak być powinno w każdym maxi.

c0e5e55ec05f598bc7809d83f2e48037.jpg

Odnośnik do komentarza

Nieźle się prezentuje.

Jeszcze jakby nawigacja z google mapa działała to bym brał w ciemno jak obecną dojadę. Miejmy nadzieję że zaktualizują oprogramowanie. Potwierdzam spalanie - morda na stacji zawsze uśmiechnięta 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...