Cris Opublikowano 16 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2023 Witam, niedawno złapałem się za samodzielny serwis mojego burgmana 400k7. Wymieniłem oleje, filtry, pasek. Po złożeniu wszystkiego i małej przejażdżce najprawdopodobniej słychać tarcie paska w napędzie. Koło skutera zaczyna się kręcić przy około 3000 obrotów, a sam skuter jakby był słabszy. Wspomnę również o spalaniu, bo spalanie pokazuje około 6,5l a podobno średnie w tych skuterach to 3,9l. Sprawdziłem również te wałeczki czy kulki ale są w dobrym stanie nie ma zadnych zniekształceń. Pasek jaki został przeze mnie zakupiony to GATES SUZUKI BURGMAN AN400, a i nowe sprzęgło 5 skrzydełek. Dzwon sprzegła został delikanie przetoczony ze wzgledu na liczne rysy. Bardzo prosze o pomoc osoby znajace sie na rzeczy. Bardzo dziekuje i pozdrawiam. Odnośnik do komentarza
Klubowicze arturo-bb Opublikowano 16 Czerwca 2023 Klubowicze Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2023 37 minut temu, Cris napisał(a): najprawdopodobniej słychać tarcie paska w napędzie. Pasek by piszczał 37 minut temu, Cris napisał(a): Dzwon sprzegła został delikanie przetoczony ze wzgledu na liczne rysy 37 minut temu, Cris napisał(a): skuter jakby był słabszy. Obstawiam że to raczej tarcie okładzin sprzęgła o dzwon.( ślizgają się ) Stąd hałas i słabsze osiągi 37 minut temu, Cris napisał(a): Pasek jaki został przeze mnie zakupiony to GATES SUZUKI BURGMAN AN400 To akurat nie jest najlepszy wybór .Od lat zawsze powtarzamy : nie chcesz mieć problemów kup ORYGINAŁ czyli MITSUBOSHI. Tak wiem że jest droższy . 2 Odnośnik do komentarza
mariuszadam Opublikowano 16 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2023 Przerabiałem temat napędu w ubiegłym roku , inny skuter ale zasada dzialania ta sama Wydawalem kasę na naprawę, tanie części i cały czas był problem( szarpania, chalas, ślizganie sprzęgła). W tym roku kupiłem komplet sprzęgła malossi, pasek mitsuboshi i cieszę się z jazdy. Oszczędności wyszły dużo drożej. 1 Odnośnik do komentarza
Hipolit Opublikowano 17 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2023 Cris sprzęgło się ślizga. W mojej ocenie albo okładziny sprzęgła mają przypaloną zeszliwioną warstwę albo, co wydaje mi się bardziej prawdopodobne, zebrane zostało za dużo materiału z dzwonu podczas toczenia. Teraz po otworzeniu się sprzęgła kąt przylegania powierzchni ciernych łopatek do dzwonu się zmienił i sprzęgło nie jest w stanie przekazać całej mocy na koło. W serwisówce chyba podana jest tolerancja wewnętrznej średnicy dzwonu. Trzeba by sprawdzić, czy nie jest przekroczona. Ewentualnie czytałem kiedyś o tym na jakimś amerykańskim forum możliwe, że dotyczyło to nawet jeszcze Helixa. Ogólnie po przekroczeniu parametru średnicy dzwon kwalifikuje się do wymiany. Odnośnik do komentarza
Cris Opublikowano 17 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2023 Ktoś może jest w stanie powiedzieć ile taki dzwon powinnien mieć ? Odnośnik do komentarza
ryszardo Opublikowano 17 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2023 W instrukcji serwisowej dla modelu k7 napisano - "Service limit: 160.50 mm (6.32 in)" , w standardzie nowe powinno mieć 160,00 do 160,20 powyżej 160,50 przekracza limit serwisowy. Jeszcze kwestia samego sprzęgła odśrodkowego czy to oryginał (poprawiny z 5 ramionami) czy zamiennik np. RMS. Jeżeli zamiennik plus roztoczone koło to niestety słabo będzie działało. Pasek tylko MITSUBOSHI, przyzwoity zestaw to jak pisał kolega "Mariuszadam" komplet sprzęgła malossi plus pasek mitsuboshi. Potwierdzam: oszczędności w tym modelu wychodzą dużo drożej. Odnośnik do komentarza
Cris Opublikowano 17 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2023 Sprzegło jest orginał 5 ramion, a co do dzwona to postaram sie cos dokupić. Oczywiscie do tego według waszych zaleceń orginalny pasek. I od tego zacznę. Narazie bardzo wam dziękuję za pomoc i pozdrawiam ;) Odnośnik do komentarza
Hipolit Opublikowano 20 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2023 Możesz kupić jakiś akcesoryjny dzwon. Malossi albo polini Odnośnik do komentarza
Cris Opublikowano 23 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2023 Witam, dzwon zmieniony na molossi wszystko pieknie chodzi aczkolwiek meczy mnie temat paska bo strasznie sie trzęsie przy odpaleniu na wolnych obrotach jak i rowniez przy dodaniu gazu. Skuter ogolnie przy ruszaniu ma mniej mocy a przy jezdzie już ta moc wraca. Pasek ma dlugosc 1034mm, szerokość 28mm i 14mm grubości. Drugi temat… skąd tak duże spalanie w tym skuterze. Podobno max to 3,9l a mi 6l pokazuje. Ostatnio spalo do 5,9l. Czy jest mozliwosc jakiejs wlasnej regulacji czy ewentualnie wiecie czym moze to byc spowodowane gdzie szukac problemu? Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się