Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Kymco AK 550 - problem z odpalaniem po dłuższym postoju


Marcin83

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam Kymco AK 550 (2018 rok) z przebiegiem 10 tys km. 
Mam problem z odpalaniem po dłuższym postoju (np. po nocy). Musze stawiac go na podnóżki i dodac wiecej gazu (bez dodania gazu nie odpala) i tak trzymac przez chwile zanim silnik sie troszke nie nagrzeje. Bez dodania gazu zaraz gaśnie. Jak juz silnik złapie temperature to wszystko jest ok. Odpala na dotyk. Problem nie zawsze wystepuje ale co kilka dni sie zdarza. Serwis rozklada rece, wykonali diagnostyke komputerową - wszystko jest ok, akumulator jak najbardziej jest sprawny. 
Zastanawialem sie czy moze obroty na biegu jałowym są zbyt niskie (rzeczywiscie wydają mi sie zbyt niskie). Ale nie mam pojecia jak je można wyregulowac. 

Czy ktos sie spotkał za takim problemem? 

Z gory dziekuje za wszelkie uwagi. 

 

Odnośnik do komentarza

Nie znam AK 550 ale objawy które opisujesz wskazują na problem ze ssaniem. 

A co to za serwis do którego jeździsz ? 😗

Odnośnik do komentarza

To jest wtrysk, więc problem leży po stronie sterowania dawką paliwa i zapłonem. Pierwsza myśl-czujnik cieczy, może nie działa prawidłowo i na zimnym daje do kompa niewłaściwy sygnał, skutkujący tym, że podana dawka paliwa jest niewystarczająca do zapłonu. Na początek, aby nie wchodzić w koszty, sprawdziłbym wszystkie wtyczki przy silniku, odpiął i zapiął kilka razy, przepłukał kontaktem i przedmuchał sprężonym powietrzem. Ale to na pewno zrobiłeś.

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, cezzar napisał(a):

To jest wtrysk, ....

no ok, może działa trochę inaczej jak na gaźniku ale zadanie ma takie samo. Podnieś obroty silnika przez wzbogacenie mieszanki.

Odnośnik do komentarza
30 minut temu, EndriuBis napisał(a):

no ok, może działa trochę inaczej jak na gaźniku ale zadanie ma takie samo. Podnieś obroty silnika przez wzbogacenie mieszanki.

To tak się da przy wtrysku? 🤔

Odnośnik do komentarza
W dniu 26.05.2023 o 13:32, EndriuBis napisał(a):

Nie znam AK 550 ale objawy które opisujesz wskazują na problem ze ssaniem. 

A co to za serwis do którego jeździsz ? 😗

Serwis wszystko sprawdził (podłaczył komputer) i nic im nie wyszlo. teoretycznie wszystko jest ok. 

Ale masz racje, tez mi sie wydaje ze moze problem jest ze ssaniem. Ewidętnie ma za niskie obroty na zimnym silniku. 

W dniu 26.05.2023 o 13:45, cezzar napisał(a):

To jest wtrysk, więc problem leży po stronie sterowania dawką paliwa i zapłonem. Pierwsza myśl-czujnik cieczy, może nie działa prawidłowo i na zimnym daje do kompa niewłaściwy sygnał, skutkujący tym, że podana dawka paliwa jest niewystarczająca do zapłonu. Na początek, aby nie wchodzić w koszty, sprawdziłbym wszystkie wtyczki przy silniku, odpiął i zapiął kilka razy, przepłukał kontaktem i przedmuchał sprężonym powietrzem. Ale to na pewno zrobiłeś.

Dobre uwagi, posprawdzam wszystko i zobaczymy. 

Odnośnik do komentarza
15 minut temu, Marcin83 napisał(a):

Serwis wszystko sprawdził (podłaczył komputer) i nic im nie wyszlo. teoretycznie wszystko jest ok.

a może na początek zmień serwis 🙄 no jakoś w głowie mi się nie mieści takie podejście.

Regulacja wolnych obrotów powinna być dość prosta, typu - "jedna śruba"  🤔 

 

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, EndriuBis napisał(a):

Regulacja wolnych obrotów powinna być dość prosta, typu - "jedna śruba"

W gaźniku owszem, ale nie we wtrysku.

Odnośnik do komentarza
45 minut temu, cezzar napisał(a):

W gaźniku owszem, ale nie we wtrysku.

kurde, to ja tam nie wiem 🤔 w Burgmanie 400 tak działa 😀 ale Kymco głównie uczyło się od Hondy to pewnie skomplikowali 🙃 

Chodzi mi o taką prostą regulację wstępnego otwarcia przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
W dniu 30.05.2023 o 15:27, wuja69 napisał(a):

Brudny silnik krokowy  i lub przepustnica?

wuja69

Dziekuje ze komentarz. 

Problem "tak mi sie wydaje" został rozwiazny. Od ponad 2 tygodni wszystko dziala super. Silnik odpala bez problemu gdy jest zimy, od razu wchodzi na wyzsze obroty, nie gasnie, nie musze dodawac gazu przy odpalaniu... Super dziala. 

Problem okazal sie ze z silnikiem krokowym (ISC (Air Bypass Valve)). Wymagal on przeczyszczenia i kalibracji.  Wiec serwis nie byl potrzebny :). 

Pozdrawiam 

 

image.png.5e40f0f75a0e875f0a6bddfd704268cd.pngimage.png.41e0d6a1bb909d2c53f7ae305baab401.png

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...