Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Honda Mobile Power Pack – nowoczesne, uniwersalne źródło napędu modelu EM1 e:


𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator

Pierwszy elektryczny moped Hondy, EM1 e:, który zadebiutuje na rynku europejskim w tym roku, będzie zasilany nowoczesnym przenośnym akumulatorem, Honda Mobile Power Pack (MPP).

ngcb2

MPP to wysokiej jakości źródło napędu opracowane przez Hondę ze szczególnym naciskiem na trwałość i niezawodność. Jest ono odporne na różne temperatury i poziomy wilgotności, a także wstrząsy i wibracje. Załadowany do pełna akumulator zapewni mopedowi EM1 e: ponad 40 km zasięgu a po jego rozładowaniu, łatwo go zdemontować z pojazdu w celu naładowania w domu.

Dążąc do osiągnięcia w roku 2050 neutralności węglowej w zakresie wszystkich swoich produktów i działań, Honda upowszechnia wykorzystanie energii odnawialnej poprzez rozszerzanie gamy zelektryfikowanych produktów oraz zastosowanie MPP w różnych urządzeniach, nie tylko w pojazdach.

W 2021 r. Honda podjęła współpracę z Komatsu Ltd. celem wykorzystania MPP w mikrokoparce. Wprowadzony do oferty w 2022 roku, model PC01 marki Komatsu, przeznaczony jest do różnych prac w pobliżu ludzi, drzew, kwiatów i roślin ozdobnych, w tym do układania rur, kształtowania krajobrazu oraz prac rolniczych i hodowlanych. Dzięki MPP, mikrokoparka generuje mniej hałasu i ciepła, a ponadto nie wytwarza spalin, co umożliwia wykorzystanie jej w różnych środowiskach pracy, nie tylko na zewnątrz, ale i wewnątrz obiektów.

Jednym z głównych problemów, z którymi borykają się producenci zelektryfikowanych produktów, jest długi czas ich ładowania. Ponieważ jednak akumulatory PC01 są łatwe do zdemontowania, klienci mogą kontynuować pracę bez straty czasu na ich ładowanie w ramach usługi współdzielenia MPP, umożliwiającej sprawną i szybką wymianę tych rozładowanych na gotowe do działania. Honda i Komatsu podjęły się również opracowania systemu współdzielenia akumulatorów dla budownictwa inżynieryjno-budowlanego, który umożliwi wzajemne wykorzystywanie MPP przez różnego rodzaju maszyny i urządzenia budowlane.

Honda rozpoczęła testy demonstracyjne, dotyczące współdzielenia MPP, stosowanych w motocyklach elektrycznych już w lipcu 2019 roku, w Indonezji, a od lutego 2021, podobna usługa testowana była również w Indiach, gdzie MPP wykorzystywany jest przez trójkołowe taksówki (tzw. „riksze samochodowe”). Jako podstawowy środek codziennego transportu dla mieszkańców tego regionu, odpowiadają one za około 20% emisji gazów cieplarnianych, zatem stanowią kluczowe wyzwanie dla elektryfikacji. Tworzona obecnie w Indiach sieć punktów wymiany akumulatorów Hondy umożliwi kierowcy rikszy zatrzymanie się w najbliższym z nich i sprawną wymianę prawie rozładowanego MPP e: na w pełni gotowy do działania. System ten znacznie zmniejszy obawy kierowców o zagrożenie wyczerpaniem akumulatora i oczekiwaniem na jego naładowanie podczas kursu z klientem.

Zadaniem MPP ma również być buforowanie energii, które przyczyni się do przezwyciężenia kolejnej bariery ograniczającej wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych, a mianowicie trudności w utrzymaniu równowagi pomiędzy ilością wytworzonej energii, a rzeczywistym na nią  zapotrzebowaniem. Funkcja „buforowania” energii oznacza możliwość zrównoważenia podaży energii poprzez tymczasowe magazynowanie jej nadmiaru w akumulatorach MPP lub innych urządzeniach i wykorzystanie w godzinach niskiej podaży energii. Ponadto, w przyszłości Honda rozważa możliwość zwrotu energii elektrycznej, zmagazynowanej w MPP, do sieci, w sytuacjach braku rezerw mocy. Będzie to realizowane poprzez stacje wymiany akumulatorów.

Honda działa zatem na rzecz rozszerzenia wachlarza produktów wykorzystujących MPP, pracuje nad rozwojem usługi współdzielenia akumulatorów, a także nad stworzeniem połączonych z infrastrukturą, inteligentnych systemów zarządzania pobraną energią. Co więcej, firma bada także możliwości powtórnego wykorzystania MPP w sytuacji, gdy nie będą się one nadawały do wykorzystania z uwagi na spadek pojemności wynikający ze zużycia. Dzięki wszystkim tym działaniom, Honda przyczynia się do wykreowania zrównoważonego społeczeństwa, dążącego do zerowego wpływu na środowisko.

 

O modelu EM1 e:

Skierowany do młodego pokolenia EM1 e: będzie przeznaczony do krótkich przejazdów po mieście i dojazdu do pracy lub na uczelnię. Kompaktowy i wygodny - z płaską podłogą, a ponadto wydajny, cichy i bezemisyjny elektryczny moped Hondy,  doskonale wpisuje się we współczesne oczekiwania dotyczące miejskiej mobilności. EM1 e: będzie pierwszym elektrycznym jednośladem marki w Europie i jednym 10 lub więcej modeli motocykli elektrycznych, które Honda wprowadzi na świecie do 2025 roku. To pierwszy krok w kierunku spełnienia deklarowanego przez firmę celu, jakim jest neutralność węglowa pełnej gamy motocykli do roku 2040.

Honda-EM1-e-Elektro-3.jpg

Honda-EM1-e-Elektro-18.jpg

Honda-EM1-e-Elektro-1.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Widziałem już takie rozwiązanie w jakimś Chińskim skuterze.

 

 

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Pomysł jest już od dawna ale cały czas nie może się przebić. Honda już 5 lat temu miała próbę "konwersji" na elektryka/hybrydę ale projekt nie doczekał się sukcesu. Tu o tym pisałem -> PCX elektryk i hybrid. Podobne próby podejmuje Kymco z systemem i-ONEX -> KLIK

Poczekajmy na cenę finalną produktu i "bilans zysku" vs PCX 125, który spala 2.5 l/100 i ma zasięg "na jednym ładowaniu" ponad 300 km.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

 

1 godzinę temu, MariuszBurgi napisał(a):

PCX 125, który spala 2.5 l/100 i ma zasięg "na jednym ładowaniu" ponad 300 km.

No właśnie i o ten zasięg też chodzi 😒

Jako fan wszelkiej maści elektryków 😉 generalnie jestem za tym projektem. I nawet widzę jego możliwości ale ja mieszkam w pipidówie gdzie te 40 km na ładowaniu to i ze 2 -3 dni  starczy. Ale w takiej Wa-wie , Wrocku czy 3-mieście ? Może nie starczyć na dojazd w jedną stronę.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Nawet w dużym mieście może się sprawdzić. Jak praca jest stacjonarna i jeszcze jak jest możliwość naładowania aku w pracy, to już są duże możliwości. Tak czy inaczej raczej mało kto ma dalej niż 15 km do pracy.
Problemem raczej będzie cena zakupu za sprzęt, który ma bardzo ograniczone zastosowanie i to tylko przez ok 8-10 miesięcy w roku.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...