Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Targi motocyklowe Warsaw Ptak 2023


grzybek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Klubowicze

Czas nieubłaganie leci. Za chwilę żegnamy 2022rok. Trwają tymczasem przygotowania organizacyjne Targów motocyklowych Warsaw Ptak 2023- czwartej edycji, mających odbyć się w dniach 10-12 marca 2023 roku. Stawiamy sobie pytania, jakie przedstawiciele jakich marek znajdą swoją lokalizację i czy organizator uniknie błędów i niedociągnięć - nauczony doświadczeniem poprzednich lat.🤔  Szczegółowo deklaracja przedstawicieli ww kwestii uczestnictwa w tej imprezie- na podstawie ustaleń czynionych przez reportera przedstawia się następująco:

Yamaha. U nas zapadła już decyzja o rezygnacji z Warsaw Motorcycle Show w 2023 roku i zamierzamy podjąć alternatywne działania związane z prezentacją naszych nowości.

Suzuki. Jesteśmy na nie, nie widzimy większego sensu uczestnictwa w tej imprezie.

Honda. Z tego co wiem na dziś, to nas – jako importera – tam nie będzie.

Kawasaki. Jedyny importer z Wielkiej Czwórki, który zgłosił chęć udziału w imprezie, zatem zielonych może na niej nie zabraknąć.

BMW. Jesteśmy po rozmowach, ale niezbyt się tam widzimy…

Harley-Davidson.  większą wiedzę na ten temat będą mieli na początku roku, bo wszystko zależy od dostępności nowych motocykli. Jeżeli będą one dostępne, to jest chęć w centrali, aby się z nimi pokazać, jednak nie ma ciśnienia na WMS, również mogą być to targi poznańskie.

Indian. Chcemy!

Grupa Piaggio (Aprilia, Moto-Guzzi, Vespa, Piaggio). Przedstawiciel tych marek jest w trakcie rozmów z organizatorem

Ducati Jesteśmy w pełni gotowi aby tam być z motocyklami i stoiskiem, nie ma co do tego żadnych przeciwskazań. Z drugiej strony nie chcemy pokazać się w halach, w których nie będziemy mieli towarzystwa innych marek premium. Kwestia naszego uczestnictwa w targach pozostaje otwarta i zależy w dużym stopniu od solidarności branży.

Marki motocyklowe Motor-Landu (Benelli, Kymco, Keeway, Niu, MBP). Jeśli chodzi o targi, to obserwujemy co zrobią wielkie marki typu Honda, Yamaha, Suzuki, Kawasaki, BMW. Jeśli oni się pojawią to pewnie i my się wystawimy.

Romet. Przedstawiciele marki badają temat i zastanawiają się czy jest sens brać udział w tym wydarzeniu.

Grupa BMB (Barton, Voge, Hisun).Nie planują uczestnictwa

Electric Vehicle Poland (SurRon, Horwin, Tromox). Nie planują wystawiania się.

Almot (Triumph, Zontes, Junak). Nie planują

KTM, Husqvarna, Gas Gas. Do tej pory nikt z centrali nawet nie zająknął się w kwestii obecności na warszawskich targach. Mając na względzie brak marek grupy KTM-a na targach w Kolonii i w Mediolanie należy przypuszczać, że i w Nadarzynie nie będzie stoiska pod patronatem tych marek.

A jak naprawdę będzie- czas pokaże😉

Odnośnik do komentarza

Nie wygląda to dobrze. Czyżby zbliżał koniec Warsaw Motorcycle Show? Chyba, że będzie to bardziej impreza rozrywkowo-niszowo-customowa, bez wielkich marek (bez mniejszych także, co widać po deklaracjach powyżej), prezentacji nowości i tym podobnych.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Tak, nie wygląda to dobrze a powody są przynajmniej trzy.

1. Sprzedaż moto w ostatnim czasie była tak dobra a podaż tak mała, że większość importerów wyszła z założenia, że "reklama" i promowanie się na targach nie ma sensu.  

2. Pokazywanie się na targach lepiej zamienić na prezentację nowości moto na socjalach czy YT. Taniej i lepsze dotarcie.

3. Włodarze Ptaka, niestety, "zapracowali" sobie na taką postawę branży w PL. Pisałem o tym tutaj.

 

O ile dwa pierwsze powody są w mojej ocenie dyskusyjne, o tyle trzeci powód jest pokłosiem nietrafionych działań ze strony Ptaka. Szkoda... ale może nie wszystko stracone.

 

Odnośnik do komentarza

Zaraz zaraz, dawniej na Marsa też wielu firm nie było.  Chiny owszem tak. Cena jak na tamte warunki i czas też niemała. 

Odnośnik do komentarza

@stefanekmac to prawda, ale to co teraz się dzieje to już opiera się o bojkot Warsaw Motorcycle Show. @MariuszBurgi słusznie zauważył, że to pokłosie zachowań Ptaka wobec wystawców i to tyczy się nie tylko branży motocyklowej ale też innych. Choćby to jak zostali potraktowani wystawcy przy pierwszym odwołaniu imprezy. Wystawcy dostali informację, że targi generalnie odwołane i odbędą się w bliżej nie określonej przyszłości ale kasy to nie oddamy. Podobnie było chyba z Camper Caravan Show. Tam też firmy, które chciały się wystawić zostały potraktowane jakoś średnio

Odnośnik do komentarza

Z drugiej strony jak tam bywałem to różnie z tymi wystawcami było
Niektórzy nawet nie pozwalali wsiąść na moto żeby się przymierzyć
Zdecydowanie fajniejsza impreza to MotoWeteranBazar
Przynajmniej dla tych lubiących szpejostwo ( czyli ja )
A targi u ptaka … nie dziękuje, wolę bezpośrednio u dealerów potestować nowości


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza

WMS, a Weteran to dwie zupełnie różne imprezy moim zdaniem.
Warsaw Motorcycle Show miał być z założenia wydarzeniem medialnym, skupiającym największych i najpoważniejszych graczy na polskim rynku. Niestety chcąc obracać się w poważnym towarzystwie samemu trzeba być poważnym. Co do siadania, a w zasadzie zakazu siadania, to nie spotkałem się z czymś takim. Może było to uwarunkowane tym, że motocykle nie miały ubezpieczenia albo najzwyczajniej wystawca bał się, że w szczycie ruchu ktoś się z tym motocyklem wyrypie. Nie wiem, spekuluję sobie jedynie 🙂

Odnośnik do komentarza

Ja się przejadę z ciekawości. Zobaczyć na ile ta impreza faktycznie zdycha i jak bardzo nie umiemy w targi motocyklowe...
Wkurza mnie to, że sama impreza ma potencjał. Wciąż nienasycony rynek motocykli i z roku na rok większe zainteresowanie jednośladami (i tróśladami 😉) dają świetne możliwości. Nie mówię, żeby dogonić targi we Włoszech czy choćby kanadyjskie The Motorcycle Shows (byłem, widziałem, ścięło mnie z nóg i byłem jak dziecko w fabryce zabawek) ale na prawdę była szansa na świetną, cykliczną imprezę

Odnośnik do komentarza

Wystawialiśmy się m.in. w Ptaku jako wypożyczalnia w latach 2018 i 2019. Dla mnie w 2019 roku była to najlepsza, największa i po porostu rewelacyjna impreza. Mnóstwo odwiedzających, wystawców, imprez towarzyszących. Potem przyszedł covid i pozamiatał. Wg opinii te targi nie mają najmniejszych szans na powrót do takich jakimi były w przed pandemią. Może w Poznaniu przy okazji samochodowych udało by się fajne motocyklowe zrobić? Wrocław to dość kameralna, ale fajna impreza. 

Odnośnik do komentarza

@Olas1mówisz że najlepsza z perspektywy wystawcy? Od kilku wystawców z Poland Boat Show oraz Camper Caravan Show słyszałem, że jakiekolwiek kontakty z Ptakiem to farsa, walka i to co się należy zgodnie z umową i generalnie "ciesz się, że łaskawie pozwoliliśmy Ci rozstawić kramik w naszym prestiżowym Ptaku"

Odnośnik do komentarza

Rano na skrzynkę wpadł mi spam od Ptak Warsaw Expo.   Kupując bilet do końca tego roku cena przez pół :  50,00  i 60,00 zeta. 

Odnośnik do komentarza
43 minuty temu, Zbój napisał(a):

@Olas1mówisz że najlepsza z perspektywy wystawcy? Od kilku wystawców z Poland Boat Show oraz Camper Caravan Show słyszałem, że jakiekolwiek kontakty z Ptakiem to farsa, walka i to co się należy zgodnie z umową i generalnie "ciesz się, że łaskawie pozwoliliśmy Ci rozstawić kramik w naszym prestiżowym Ptaku"

I wystawcy i odwiedzającego. Wtedy kontakt z organizatorem był bardzo dobry. W tym samym roku wystawialiśmy się jeszcze we Wrocławiu i Poznaniu i to właśnie Poznań pod tym względem był tragiczny. Najdroższy i byłeś traktowany nie jak klient, a intruz. Z tego co wiem, to teraz całkowicie się to odwróciło. Mam sporo kontaktu z ludźmi z branży motocyklowej i absolutnie nikt, nie wyraża się dobrze o Ptaku. 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Wiecie, może prawa rynku wyeliminują takiego gracza bez jajec🤔🤣. Przecież będą musieli sie z czegoś utrzymać, chyba że targi moto to tylko uboczna, niechciana część działalności Ptaka.

Odnośnik do komentarza

@grzybek problem w tym, że Ptak traktuje w ten sposób nie tylko wystawców z branży motocyklowej ale też innych
@Olas1 Nie wiem czy to przypadkiem nie zbiegło się w czasie z tym, jak stary Ptak przekazał lejce swojemu pierworodnemu, a sam wywalił torby szykując się na emeryturę i tylko zerkając z tylnego siedzenia jak małolat sobie radzi. Dzieciak ma dwadzieścia kilka lat i najwyraźniej mało wie o prowadzeniu biznesu. Życie i kontrahenci go zweryfikują

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Zbój napisał(a):

@grzybek problem w tym, że Ptak traktuje w ten sposób nie tylko wystawców z branży motocyklowej ale też innych
@Olas1 Nie wiem czy to przypadkiem nie zbiegło się w czasie z tym, jak stary Ptak przekazał lejce swojemu pierworodnemu, a sam wywalił torby szykując się na emeryturę i tylko zerkając z tylnego siedzenia jak małolat sobie radzi. Dzieciak ma dwadzieścia kilka lat i najwyraźniej mało wie o prowadzeniu biznesu. Życie i kontrahenci go zweryfikują

Nie znam szczegółów, ale fakt, że każde targi leżą. Np. To co odwalili na karawaningowych to chyba położy całkowicie tą imprezę w 2023. 

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Zostało ciut ponad miesiąc do deadline'u. Analizując listę wystawców, gdyby nie Motorland (Niu, Keeway, Kymco w jednym), to wielu maxi skuterów na "targach" nie zobaczymy. Brak głównych graczy od Honda, Yamaha, Suzuki, BMW. Zastanawia też dumny dopisek na dole listy wystawców pt. "Zaufali nam w poprzednich edycjach", który w zaistniałeś sytuacji brzmi jak antyreklama. 

Odnośnik do komentarza

Mam dostęp do aktualnej listy wystawców w obu halach… No marnie jest. 
Dodatkowo wielu wystawców jest dodanych do listy, mimo tego, że nie zamierzają się wystawiać (m.in. my). 

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Dodatkowo widzę pewnych "wystawców", których nie odnajduje wyszukiwarka.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
22 godziny temu, MariuszBurgi napisał(a):

Dodatkowo widzę pewnych "wystawców", których nie odnajduje wyszukiwarka.

Cuda, niewidy 😉

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
W dniu 28.01.2023 o 12:18, MariuszBurgi napisał(a):

Analizując listę wystawców, gdyby nie Motorland (Niu, Keeway, Kymco w jednym), to wielu maxi skuterów na "targach" nie zobaczymy. Brak głównych graczy od Honda, Yamaha, Suzuki, BMW.

Ważny upgrade info. Jeśli chcecie na żywo zobaczyć np. Kymco CV3 to... nie zobaczycie go na tej imprezie. Nie zagłębiając się w szczegóły takiej decyzji Motorland'u - firma wycofała swój udział, będąc solidarna z większością największych.

Odnośnik do komentarza

Jedyna słuszna decyzja ..

Chytry traci dwa razy, na zaufanie pracuje się nieraz latami, a można je stracić jedną nieuczciwą akcją.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...