Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Honda Transalp - mała Africa


Rekomendowane odpowiedzi

  • Klubowicze

Przyglądając się dalekosiężnej polityce marketingowej Hondy nie mogę wyjść z podziwu.  W tak trudnych czasach nie śpi i wciąż zarzuca nas nowymi projektami. Otóż po reaktywacji Horneta wnet na rynku pojawi się mała Africa, czyli Transalp. My, trochę starszej daty pamiętamy jej siermiężność i niezawodność. Narodziła się myśl reaktywacji tak bardzo udanego modelu. Będzie stanowiła konkurencję dla Yamahy Tenere 700, Triumpha Tigera Sporta 660, V Storma czy Aprilii Tuareg 660. Serduszkiem nowego modelu będzie  nowy, 8-zaworowy, rzędowy silnik dwucylindrowy o pojemności 755 cm3. Jego moc maksymalna to 92 KM (67,5 kW) przy 9 500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy sięgać będzie 75 Nm przy 7 250 obr./min. Spekuluje się o ograniczeniu mocy silnika przy jednoczesnej poprawie przebiegu krzywej mocy i momentu obr. Waga nie ma przekraczać 200kg. koła (21 i 18 cali). To może być fajny lekki adventure w teren szutrowy i lekki piach. Model ten Honda zaprezentuje, albo chociaż oficjalnie zapowie, na zbliżających się targach motocyklowych nowości sezonu 2023, czyli EICMA w Mediolanie. Kibicujmy zatem dla małej Afryki. 

Honda transalp 2022

image.jpeg.90318b061b30d6094fc0b09e8c2e19d7.jpeg

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Nie zasypiają gruszek w popiele. Czekamy na EICMA i nowości 2023 👍

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Wyciekły pierwsze fotki i prezentacja modelu Transalp z targów Mediolan. Podoba mi się waga sprzętu 👍

https://moto.wp.pl/legendarna-nazwa-wraca-oto-nowa-honda-xl750-transalp-6831737551706784a

Tylko nic nie piszą o DCT- więc przy tym mniejszym sprzęcie nie należy się spodziewać tego fajnego ustrojstwa.😞

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
1 godzinę temu, Bomber napisał(a):

Nie ma DCT ale jest już info na Honda.pl

Jak dla mnie to mało zrozumiała rzecz. Przy X ADV 750 jest DCT, tym bardziej prosi się aby była w tzw. ,,małym" adveture -Transalpie. Oczywiście mam świadomość, że wzrosłaby waga maszyny i cena.

Tak samo z niezrozumieniem przyjąłem ubiegłoroczną nowość Hondy 1100 NT- brak w tym sportowo turystycznym motocyklu wału Kardana- idealnego dla turystyki, gdzie po przebyciu długich wielodniowych odcinków nie ma czasu i chęci konserwacji łańcucha. Czy z nowych sprzętów przeznaczonych dla turystyki i lekkich szutrów z wałem Kardana i automatyczną skrzynią biegów , lub z Quickshifterem pozostaje wyłącznie BMW?! 😵

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, grzybek napisał(a):

Quickshifterem pozostaje wyłącznie BMW?!

nie tylko  Bawarki mają, w średniej klasie ADV Qs ma : nowy  Suzuki V-Strom 800 ,  Aprilia Tuareg 660   , KTM 890 Adventure, Yamaha Tenere 700 ,

Hondzie w takim towarzystwie nie będzie łatwo.

A jak chcesz turystyka z wałem to proszę , nowość od Moto Guzzi i poza faktem DCT zdecydowanie lepiej wyposażony jest niż NT 1100

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Ja w kontekście Transalpa zwróciłem uwagę na takie sprawy:

- koła mają właściwe rozmiary, więc można będzie dobrać opony na każdą okazję,

- skoki zawieszenia przód i tył są ok,

- zbiornik paliwa jest na szczęście większy niż w poprzedniej generacji Trampka (poprzednio było to jedynie 14 litrów),

- quickshifter góra/dół jest na liście dostępnych akcesoriów w ramach tzw. Rally Packa.

Podsumowując gdybym rozważał zakup nowego motocykla, to teoretycznie byłby to bardzo poważny kandydat.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Paul, coś do mnie ta włoszczyzna nie przemawia do końca. 🤔

6 minut temu, Geni napisał(a):

Ja w kontekście Transalpa zwróciłem uwagę na takie sprawy:

- koła mają właściwe rozmiary, więc można będzie dobrać opony na każdą okazję,

- skoki zawieszenia przód i tył są ok,

- zbiornik paliwa jest na szczęście większy niż w poprzedniej generacji Trampka (poprzednio było to jedynie 14 litrów),

- quickshifter góra/dół jest na liście dostępnych akcesoriów w ramach tzw. Rally Packa.

Podsumowując gdybym rozważał zakup nowego motocykla, to teoretycznie byłby to bardzo poważny kandydat.

Do tych zalet dodałbym cztery tryby jazdy - Sport, Standard, Rain oraz Gravel- ten ostatni super przydatny na bezdrożna, szutry itp.  oraz cztery poziomy mocy i trzy poziomy czułości hamowania silnikiem. Ponadto system Honda Selectable Torque Control odpowiedzialny za kontrolę dystrybucji momentu obrotowego. Plusem jest też niska masa własna.

 

Odnośnik do komentarza
11 minut temu, grzybek napisał(a):

Paul, coś do mnie ta włoszczyzna nie przemawia do końca. 🤔

Do tych zalet dodałbym cztery tryby jazdy - Sport, Standard, Rain oraz Gravel- ten ostatni super przydatny na bezdrożna, szutry itp.  oraz cztery poziomy mocy i trzy poziomy czułości hamowania silnikiem. Ponadto system Honda Selectable Torque Control odpowiedzialny za kontrolę dystrybucji momentu obrotowego. Plusem jest też niska masa własna.

 

Wszystko zależy od gustu. Prawdę mówiąc elektronika wyposażona w wiele trybów sterowania silnikiem nie jest dla mnie żadną zaletą, a wręcz wadą. Wolałbym jeden tryb pracy z zawsze jednakową reakcją na gaz tzn. jak kręcisz, tak masz. Zapewne skończyłoby się na przemapowaniu lub ewentualnie wybraniu jednego trybu na stałe.

Masa własna rzeczywiście jest relatywnie niska. Stary Trampek, to 191kg, a i o starej XT mówiliśmy z kumplami, że w terenie jest klocem, a ważyła ok. 160kg. Przy DRZ 400, XR 400 itp. to jednak była klocem.

Odnośnik do komentarza
57 minut temu, grzybek napisał(a):

Plusem jest też niska masa własna.

No nie jest wcale taka lekka Honda .

1: Aprilia Tuareg 660  z masą zaledwie 187 kg, ,  Koła   p- 21', t-17', zbiornik paliwa 20L

2: KTM 890 Adventure waży 196  kgKoła   p- 21', t-18', zbiornik paliwa 20L

3: Yamaha Tenere 700 z płynami, gotowa do jazdy waży 204 kg   Koła   p- 21', t-18', zbiornik paliwa 16L

4: Honda Transalp 750 ważąca prawie 210 kg   Koła   p- 21', t-18', zbiornik paliwa 17L

5: Suzuki V-Strom 800 Masa własna: 230 kg .  Koła   p- 21', t-17', zbiornik paliwa 20L

6:  BMW 850 Gs Adventure masa w pełni zatankowany 248 kg.  Koła   p- 21', t-17', zbiornik paliwa 23L

 

Tuareg 660  ze swoją  masą  obecnie  wyznacza punkt odniesienia dla swojego sektora .

Dane techniczne pobrałem ze stron producenta dla roczników modelowych 2022.

 

Odnośnik do komentarza
10 minut temu, Paul napisał(a):

No nie jest wcale taka lekka Honda w swojej klasie  jest przedostatnia  

1: Aprilia Tuareg 660  z masą zaledwie 187 kg, ,  Koła   p- 21', t-17', zbiornik paliwa 20L

Tuareg 660  ze swoją  masą  obecnie  wyznacza punkt odniesienia dla swojego sektora .

Też tak uważam. Pomimo przejścia klasy średnich adv na silniki dwucylindrowe i dociążenia elektro gadżetami w przypadku Aprilii udało się utrzymać masę pojazdu na poziomie motocykli adv sprzed 30-tu lat 😉

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Pojawiają się w necie pierwsze testy, opinie Transalpa. Podsyłam ciekawszy materiał. Uwagi krytyczne -jak w materiale, a poza tym opony niestety dętkowe- podobnie jak w V-strom 800, brak wskaźnika temperatury zewnętrznej, miękki zawias przód.

 

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy
W dniu 8.11.2022 o 19:22, grzybek napisał(a):

pozostaje wyłącznie BMW?! 😵

Tak🤣👍👍👍

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Dla rzetelności i zupełności ocen dot. nowego Transalpa polecam mały teścik w zestawieniu z najbliższą - dla tego modelu klasy lekkich  Adventure - konkurencją😉

 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Moja przymiarka do nowego Transalpa. Lekki,wąski i dość dobrze skalkulowany cenowo sprzęcior Hondy. W są raz na lekkie szutry a drugi w garażu obok skutera

20230513_102333.jpg

20230513_101737.jpg

20230513_101722.jpg

20230513_101711.jpg

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Tak jak piszesz, na żywo wygląda lepiej. Tak nawet też oceniali inni w salonie. W lampie przód są 3 soczewki światła mijania, oczywiście LED. Chciałoby się akcesoryjną dostępną szybę..... Również pozdrawiam

Trochę felernie nisko umieszczony odstojnik miski olejowej i 2 rury wydechu, które są narażone w terenie na uszkodzenie, stąd koniecznie należałoby dołożyć osłonę dolną - jak w Africe.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

No tak, byłoby całkiem, całkiem. Jest to przedstawiciel lekkiego ADV, stąd w terenie opony dętkowe w razie uszkodzenia felgi, coś da radę jeszcze polatać. No i nie sposób oczekiwać od tego sprzętu- z takim przeznaczeniem polatania w lekkim szutrze, wału Kardana, w który była już wyposażona turystyczna Honda Devillka 680, a potem 700. 😵

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...