Klubowicze grzybek Opublikowano 27 Września 2021 Klubowicze Opublikowano 27 Września 2021 W XXI w. nastąpiła automatyzacja w szerokim zakresie, wspomagana elektroniką, np. w motoryzacji - mechanice pojazdowej i motocyklowej. Nadejdzie taki czas - nie wiem i nie potrafię tego doprecyzować kiedy, że pojazdy mechaniczne z tzw. ręczną skrzynią biegów pozostaną w mniejszości , a z biegiem lat staną się rarytasem i obiektem zabytkowym. Nie wiem co Wy sądzicie, ale wg. mnie wszystko zmierza w kierunku unicestwienia mechanicznych, ręcznych przekładni. https://www.scigacz.pl/Przekladnie,CVT,i,DCT,w,motocyklach,Dlaczego,wciaz,nie,sa,powszechne,43040.html DCT
EndriuBis Opublikowano 27 Września 2021 Opublikowano 27 Września 2021 Bardzo ciekawa wizja, ale obawiam się że i tym razem może być za późno. 🤔 chodzi mi o elektryki. Jak szybko się rozwiną w dobrym kierunku (dużego zasięgu i szybkiego ładowania) to może się okazać że technologia DCT pójdzie w odstawkę razem z silnikami spalinowymi. Chociaż to co aktualnie oferuje Honda jest już chyba perfekcyjne. 😃
Klubowicze grzybek Opublikowano 27 Września 2021 Autor Klubowicze Opublikowano 27 Września 2021 Trafna uwaga. Fakt , świat zmierza w kierunku elektryków. Moją intencją było wskazanie, że stare sprawdzone rozwiązania przekładni manualnych pozostaną wnet wspomnieniem a te, które pozostaną staną się ikoną rozwiązań motoryzacyjnych.
EndriuBis Opublikowano 28 Września 2021 Opublikowano 28 Września 2021 15 godzin temu, grzybek napisał: ..., że stare sprawdzone rozwiązania przekładni manualnych pozostaną wnet wspomnieniem a te, które pozostaną staną się ikoną rozwiązań motoryzacyjnych. a tego to akurat nie jestem pewien. Musi nastąpić zmiana pokoleń 🙂 nawet nie dawno gdzieś w sieci wygrzebałem starą recenzję (testu) Burgmana 650, tak chyba z przed 10 lat, a może i więcej. I zapamiętałem jak testujący ( ponoć stary motocyklista, objeżdżony na nie jednym sprzęcie) jako największą zaletę skrzyni Burgmana 650 podawał to że można biegi zmieniać manualnie 😀 bo "ponoć" dopiero wtedy można z tego skutera (motocykla) wyciągnąć naprawdę wiele przyjemności z jazdy. 😀
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 16 Listopada 2021 Administrator Opublikowano 16 Listopada 2021 Dopracowane i sprawne CVT w maxi skuterach są OK ale... Po x-latach jazdy różnymi 2oo i nawiniętych nimi x-kkm, stwierdzam, że bezstratna DCT jest dla mnie bezkonkurencyjna. 1
Klubowicze grzybek Opublikowano 1 Grudnia 2022 Autor Klubowicze Opublikowano 1 Grudnia 2022 Jeszcze parę słów o DCT ale i o CVT https://www.scigacz.pl/Przekladnie,CVT,i,DCT,w,motocyklach,Dlaczego,wciaz,nie,sa,powszechne,43040.html
Klubowicze grzybek Opublikowano 8 Lutego 2023 Autor Klubowicze Opublikowano 8 Lutego 2023 Polecam do poczytania opis skrzyni DCT w Hondach https://motogen.pl/skrzynia-dct-w-motocyklach-honda-to-nie-jest-zwykly-automat/
benski Opublikowano 24 Lutego 2023 Opublikowano 24 Lutego 2023 Czytam na portalach motoryzacyjnych testy Hond z DCT i odnoszę wrażenie, że po ponad 10 latach redaktorzy ciągle i nadal nie mogą nadziwić się działaniu DCT. A wyjaśniają jak działa, a tłumacza jak pracuje, a zagłębiają się nad techniką zmiany biegów, a opisują jak zmieniać biegi tymi łopatkami.... I połowa artykułu jest o tym. Czy to oznacza, że większość czytelników to twardogłowi, którzy znają tylko zwykłe skrzynie? No bo w autach podobne rozwiązania są stosowane i nikogo to nie dziwi. DCT jest mistrzostwem świata i konstrukcją niemal kosmiczną. Kto nigdy nie jeździł (nie mówię o przejechaniu 500m) ten nie doceni tego majstersztyku.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się