Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
41 minut temu, SlawoyAMD napisał:

(...)Ma ona tą przewagę nad produktem Scottoiler, o którym wspominał Bigu, że jest on sterowany elektronicznie (czasowo), a nie podciśnieniem(...)

Scottoilery są w systemie vSystem (podcisnieniowy) oraz eSystem (elektroniczny). U mnie był zakładany ten drugi.

  • Sympatycy
Opublikowano
16 minut temu, dr.big napisał:

Scottoilery są w systemie vSystem (podcisnieniowy) oraz eSystem (elektroniczny). U mnie był zakładany ten drugi.

A jak wychodzi to cenowo? Wilku kosztuje 400 PLN za komplet...

Opublikowano
Godzinę temu, SlawoyAMD napisał:

A jak wychodzi to cenowo? Wilku kosztuje 400 PLN za komplet...

Elektroniczny Scootoiler ponad 1000. W podobnej cenie, co Wilku jest jeszcze Lubrixa. Miałem w GSF 1250 i była ok.

Opublikowano

Panowie spokojnie , jeszcze sprzętu nie mam  a już propozycje oliwiarek lecą . 😀

  • Administrator
Opublikowano

Chłopaki chcą pomóc. To dobrze.

Moja rada - jak już kupisz (o ile wybierzesz Forze) to sam zadecydujesz czy tryśnięcie dobrym sprayem, raz na ~500 km, zajmujące 2 minuty w moto z nóżką centralną.. to aż tak absorbująca czynność, że konieczna jest "aktywacja" scootoliera.

  • Administrator
Opublikowano

Paweł, Łańcuchem się nie przejmuj. To naprawdę zajmuje parę chwil aby psiknąć i nie jest to upiardliwe. W Tracerze, na którym siedziałeś, zajmuje to 2 min (raz na 500 mniej więcej kilometrów) . Nie bój się łańcucha. Ja wprawdzie , jak wiesz, zamówiłem T-Maxa i ciągle czekam bo się termin przesuwa🤣 - niedługo ma się pojawić - czyli czytaj pod koniec lipca pewnie. Dla mnie T-Max jakiś wygodniejszy przy moim wzroście i dobrze się jeździ. CVT mnie nie przeraża (tak jak i biegówka, łańcuch czy pas). Wybieraj to czym będzieCi się lepiej jeżdziło. Fajnie ,że masz zawężone do 2 modeli (i to fajnych) a nie 20-tu 🤣. Powodzenia👍

Opublikowano

Zaletą olejarki jest to, że łańcuch jest cały czas smarowany, ze sprayem, niekiedy pod koniec może być już bida, np. po przelocie autostradą w deszczu. Obawiałem się, że przy olejarce do łańcucha będą się kleić syfy i kurz, ale był czyściutki.

Moja wersja byłą złożona ze zbiornika na płyn hamulcowy z ursusa c360, wężyków do benzyny i oleju, wtryskiwacza LPG w roli zaworu, przekaźnika czasowego z AVT do ustawiania impulsów, przy kole miałem rurkę miedzianą odpowiednio wygiętą, połączona była gumowym kawałkiem wężyka z wkładem z długopisu zenit działającym jako dysza - końcówka ślizgała się na dole zębatki centymetr powyżej łańcucha. Siłą odśrodkowa rozprowadzała olej po łańcuchu 🙂

Całość wyglądała estetycznie, koszt znikomy.

  • Administrator
Opublikowano
1 minutę temu, xmarcinx napisał:

 To tak jakby ktoś rano miał problem z użyciem antyperspiranta pod pachę, tylko dozował sobie jakiś środek nieustannie.

Poprawiłeś mi dzień 😂🤣

Opublikowano

witajcie,

@PaulTmax rwelacja, jezdzilem kilka dni, spr. jeszcze Kymco ak550, b. podobny to Maxa---

Opublikowano
Godzinę temu, xmarcinx napisał:

Miałem w swoim życiu kilka sprzętów z łańcuchem i nigdy nie zdecydowałem się na olejarkę. Bziuknąć sprayem raz na jedno lub dwa tankowania, to luksus w porównaniu do wożenia ustrojstwa oliwiącego, dbania o nie i uzupełniania oleju. To tak jakby ktoś rano miał problem z użyciem antyperspiranta pod pachę, tylko dozował sobie jakiś środek nieustannie. Tak na wesoło i bez urazy dla posiadających olejarkę.

To prawda. Miałem olejarkę tylko dlatego, że kupiłem motocykl już w nią wyposażony. Z własnej, nieprzymuszonej woli chyba nigdy bym jej nie kupił. Pracochłonność dbania o łańcuch jest bowiem w dzisiejszych czasach żadna. Zupełnie inaczej wyglądało to w czasach Junaków, CZ-tek itp. kiedy miało się ręce jak u Grigorija Saakaszwilego. 

  • Użytkownicy+
Opublikowano

Ja to tam nie wiem, zarobiony jestem, odchodzimy od tematu,  ale .....  😀 

1 godzinę temu, xmarcinx napisał:

...To tak jakby ktoś rano miał problem z użyciem antyperspiranta pod pachę, tylko dozował sobie jakiś środek nieustannie. .....

idąc tym tokiem myślenia to moim zdaniem żadne dezodoranty nie pomogą, nawet te 48 czy 72 godz. jak przed ich użyciem nie będzie porządnego prysznica 🤣 to też tak na wesoło, ale nie zawsze samo smarowanie wystarczy 🙂 

@Paul - szukaj lepiej czegoś z wałem kardana  😉  a tak na serio - do wszystkiego się idzie przyzwyczaić. W AK 550 masz napęd paskiem, a już pojawił się kit do montażu łańcucha, bo cena paska jest dość powalająca 🙂 

Opublikowano

dla AK 550, 500 zl oryginalny, 

 

  • Administrator
Opublikowano
W dniu 5.07.2021 o 16:19, Patryk1974 napisał:

dla AK 550, 500 zl oryginalny, 

 

Mylisz pas transmisyjny/napędowy z paskiem CVT. Do AK550 ten pierwszy kosztuje ~ 1500 zł. I to teraz, po obniżce.

Pierwsza cena była wyższa. Niektórzy zrobili chyba zapasy i oczekują ceny pierwotnej -> KLIK

Opublikowano

do T max tansze nie bedzie, poza tym czytalem na francuskich forach, ze b. slabe sa sprzegla / czesto nie wytrzymuja 7-8000km, we Francji koszt 800E.

Opublikowano
4 godziny temu, Patryk1974 napisał:

spr. jeszcze Kymco ak550, b. podobny to Maxa---

Prawie robi wielką różnicę  .

Akacz nigdy mnie nie porwał , nie był i nie będzie w kręgu moich zainteresowań .

3 godziny temu, EndriuBis napisał:

@Paul - szukaj lepiej czegoś z wałem kardana

Dobrze mówisz , jeszcze do pełni  szczęścia DCT i było by idealnie ,  szkoda że Hodna nie dostosowała  VFR 1200X  do Euro5

5 godzin temu, xmarcinx napisał:

Miałem w swoim życiu kilka sprzętów

Marcin ma idealny sprzęt  niestety jego flagowy skuter Burgmani 🤪  to nie moja bajka 

Opublikowano

Rozważałeś może Aprilię SRV 850?

Opublikowano
1 godzinę temu, MarcinMMz napisał:

Rozważałeś może Aprilię SRV 850?

Tylko nowe z salonu  koszty  i dla tego nie kupuję  używanego  sprzętu a  SRV nie jest już produkowana .

Opublikowano

Faktycznie... Nie zauważyłem że wyszli z produkcji tego modelu. Szkoda bo strasznie mi się on podobał. Fakt że w 2020 pokazywali jeszcze wersję 900 ale ostatecznie silnik ten poszedł do Shiver'a. No to pozostają konkurenci w/w.

Opublikowano

No to może patrząc na trókołowce - Yamaha Niken GT

Opublikowano

Ja po przesiadce z AK na Forzę mogę tylko potwierdzić - smarowanie łańcucha to przyjemna dwu minutowa zabawa 😁

  • Administrator
Opublikowano

b-f_W3008251-honda-forza-750-der-staerks     Vs     b-f_W3006267-yamaha-tmax-tech-max-560-20

 

W temacie... NSS 750 vs Tmax 560 -> Test KLIK!

 

W skrócie podsumowanie

Forza 750

Zalety

  • Bardzo komfortowa
  • Zwinna i stabilna podczas jazdy
  • Bardzo dobrze pracująca skrzynia DCT
  • Bardzo dobre hamulce

Wady

  • Brak tempomatu
  • Połączenie tylko z Androidem
  • Przednia szyba nieregulowana

 

Tmax 560

Zalety

  • Mocny motor
  • Przyjazne tryby jazdy
  • Kontrola trakcji
  • Czytelne zegary
  • Sportowa charakterystyka jazdy
  • Dobry zasięg
  • Wystarczająca ilość miejsca w schowkach

Wady

  • Ochrona nóg przed wiatrem
  • Kanapa zbyt szeroka dla niskich wzrostem
  • Pozycja może być bardziej zintegrowana (?)
  • Plastik na kierownicy słabej jakości (?)

 

Nie podważam wiedzy i doświadczenia chłopaków z portalu 1000ps.at ale lekko nieobiektywny ten test bo...

Forza ma też:

- kontrolę trakcji

- programowalne tryby jazdy (a wręcz dodatkowe ustawienia, których Tmax nie ma, np. siła hamowania silnikiem)

- Nie mniej mocny motor

- Bardzo duży zasięg, większy niż Tmax.

 

Natomiast, o ile tempomat jest mniej lub bardziej potrzebny o tyle w Forzie 750 faktycznie brakuje elektrycznie regulowanej szyby. Rzecz o tyle dziwna, że mniejsze z rodziny 125/350 takową mają. Tu Honda się nie popisała.

Opublikowano

Brak regulowanej szyby to zdecydowanie duży minus. Ale na szczęście jedyny, reszta to jeden WIELKI plus.

Ja już czekam na dwie szyby jadące z francji 😁

Opublikowano

W moim przypadku   szyba to żaden problem jestem kruciak i ta fabryczna wystarczy .

Chciałem kupić sprzęt z marszu nie patrząc nawet na to że nie ma go w moim  kolorze , kilka telefonów po ogłoszeniach i tu kolejny zonk brak dostępności a te powystawiane na otomoto rzekomo dostępne od ręki są  już prorezerwowane lub sprzedane  .

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...