Paul Opublikowano 2 Lipca 2021 Opublikowano 2 Lipca 2021 Po ostatnich doświadczeniach z Piaggio przyszedł czas na zmian i tak pytam szanownych kolegów Tmax 560 , czy Forza 750 , za i przeciw na co warto się zdecydować ?
GadekW Opublikowano 2 Lipca 2021 Opublikowano 2 Lipca 2021 Moim skromnym zdaniem Forza 750 bardziej Ci podejdzie bo wydaje się bardziej turystyczny niż T Max który ma raczej sportowy charakter. Ty robisz bardzo duże przebiegi, więc podstawową sprawą jest pozycja pod Ciebie. Bez przymiarki się nie obejdzie.
Paul Opublikowano 3 Lipca 2021 Autor Opublikowano 3 Lipca 2021 Przymiarki już były robione lecz nie dane było polatać żadnym z wymienionych , oba sprzęty są zacne w Hondzie łańcuch który nie bardzo mi leży , w Tmax-ie jest pas i Cvt a działanie tego typu bardzo przypadło mi do serca . Ceny obu sprzętów są podobne w dwóch salonach ukartowałem rabat około 3K PLN. i Tak finansowanie Leasing już mam załatwiony zostało tylko złożyć podpis i mogę odbierać jeden ze sprzętów tylko który Honda Dszuta proponuje za 50K PLN Motor z kufrem centralnym i grzanymi manetkami , w Yamaha Wojciechowicz Tmax podobnie ubrany wyjdzie za 51K PLN.
RONIN Opublikowano 3 Lipca 2021 Opublikowano 3 Lipca 2021 @Paul po twoich przygodach z napędem to bym pokochał łańcuch i DCT😉 bo to jednak bardziej wytrzymała konstrukcja. Moja opinia będzie stronnicza bo mam 3 hondy w garażu, więc wiesz co bym wybrał 😜.
bobby Opublikowano 3 Lipca 2021 Opublikowano 3 Lipca 2021 Osobiście też łańcuch nie przypadł mi do gustu, ale w przypadku Twoich przebiegów wydaje się sensowny montaż oliwiarki. Wtedy pozostanie tylko regulacja łańcucha. PS. Kiedyś rozważałeś jeszcze Hondę NC, czemu odpadła?
Paul Opublikowano 4 Lipca 2021 Autor Opublikowano 4 Lipca 2021 W Nc-ku trochę słaba ochrona przed wiatrem a i na żywo przy Forzie i Xadv jakoś porywająco nie wygląda, ostatnimi czasy częściej spoglądałem w kierunku Xadv tyle że przy moim wzroście tu jest trochę za wysoko siodło..Pytanie do posiadaczy łańcuchowców jak często smarujecie łańcuch , no i regulacja i naciąg od strony praktycznej - użytkowej ? zalecenia serwosowe znam . Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
dr.big Opublikowano 4 Lipca 2021 Opublikowano 4 Lipca 2021 Jeśli chodzi o X-ADV, to są mocno rozpowszechnione kity obniżające. Jednak o ile, to musiałbyś się dowiedzieć. PS. Ja miałem w X-ADV założonego Scottoilera. Regulacja smarowania z poziomu ekranu na kierownicy w zależności od pogody. Na zasadzie: sucho- ledwo co, deszcz- więcej, ulewa- jeszcze więcej.
Klubowicze grzybek Opublikowano 4 Lipca 2021 Klubowicze Opublikowano 4 Lipca 2021 Honda wydaje się być bardziej turystyczna, na pewno obie zacne maszyny. Twój problem, jak rozmawialiśmy sprowadza się do szeroko rozumianej kwestii łańcucha. O walorach T maxa, którym przelatałem 5 lat mogę powiedzieć, super żwawy, usportowiony, twardsze zawiasy,hamulce żyleta. Twój rozmiar względem twego wzrostu. Trochę pochylona do przodu pozycja kierownika. Przeniesienie napędu pasem jest wygodne - zawsze wymiana wg. zaleceń. Nigdy w najmniejszym stopniu mnie nie zawiódł. Żadnych błędnych wyświetleń na tablicy - co już się zdarza w mojej BMW /znany użytkownikom błędna informacja o rzekomym niskim poziomie oleju na bagnecie/. Z tych dwóch T max - Honda Forza - wygrywa komfort czyli Honda.
Klubowicze Jack Opublikowano 4 Lipca 2021 Klubowicze Opublikowano 4 Lipca 2021 Też bałem się łańcucha, dopóki nie kupiłem Integry. Jeśli tylko to ma być wyznacznikiem, to bierz hondę. Ze 2 razy na bałkańskim wyjeździe był ze mną kolega na t-maxie. Oczywiście dawał radę bez problemu. Ale teraz jeździ NC-kiem. 4
dr.big Opublikowano 4 Lipca 2021 Opublikowano 4 Lipca 2021 33 minuty temu, grzybek napisał: (...)Przeniesienie napędu pasem jest wygodne - zawsze wymiana wg. zaleceń. (...) Tmaxa nie będę jakoś specjalnie reklamował. W moim odczuciu jeden z najlepszych skuterów (a na jazdy solo bez bagażu najlepszy). Jest, moim zdaniem, jeden minus przeniesienia napędu paskiem. Dla kogoś, kto często zmienia opony, potrzebne jest do tej czynności dobre ASO. Odpowiednie napięcie pasa to przy takiej operacji podstawa. PS. Nie jeździłem jeszcze Integrą 750, dlatego nic o niej nie napisałem i nie mam porównania do moich wcześniejszych słów.
Paul Opublikowano 4 Lipca 2021 Autor Opublikowano 4 Lipca 2021 11 minut temu, dr.big napisał: Dla kogoś, kto często zmienia opony, potrzebne jest do tej czynności dobre ASO. Odpowiednie napięcie pasa to przy takiej operacji podstawa. Cenna rada , faktycznie napięcie pasa odbywanie za pomocą akustycznego narzędzia pomiarowego , z tego co się nie mylę to działa podobnie jak kamerton pomocny do strojenia instrumentów . W sezonie dwie tylne opony przy moim kilometrażu to nie problemu i dam radę zjechać .
RONIN Opublikowano 4 Lipca 2021 Opublikowano 4 Lipca 2021 @Paul znam takich co długo nie smarowali wcale łańcucha, ja smaruję częściej przy deszczu, jak jest ładnie to co 500-800 km. Możesz założyć olejarkę i pamiętać tylko o uzupełnieniu zbiorniczka na olej co parę tysięcy kilometrów. Sam mam 176 cm i jakoś nie widzę wielkiej różnicy pomiędzy wysokością integry i xadv. Gdyby nie to, że mam jeszcze Afrykę to xadv byłaby bezkonkurencyjna. Jest dużo sposobów na dostosowanie jej do siebie i siebie do niej😉. Kości obniżające, przeróbka kanapy, wyższe buty, ja swoje buty oddałem do szewca i są wyższe o 1 cm.
Klubowicze Piootr Opublikowano 4 Lipca 2021 Klubowicze Opublikowano 4 Lipca 2021 @Paul, krótko i na temat. Jak masz możliwość to bierz Forza750 z pakietem touring, wszystko na jedną fakturę i do "lizania". Będzie Pan zadowolony. A co do łańcucha ? Też miałem obawy. Smarownie co 2 tankowania gdy sucho i za każdym razem (w trasie) gdy pada deszcz. Ja zakładam taką ścieżkę wymiany 2oo po emerytowaniu Integry. Jedyna niewiadoma to kolor 😀. Zastanawiałem się także nad X-ADV, ale ze względu na gorszą ochronę przed wiatrem i szerszą kierownicę ta propozycja u mnie odpada. Wysokość sprzętu nie jest problemem. Tak jak napisał wyżej Maciek. "Wyższe buty" i 2,5 cm obniżenia zawiechy robi u mnie robotę.
krzysztof8800 Opublikowano 4 Lipca 2021 Opublikowano 4 Lipca 2021 @Paul najprościej jak tylko można doradzić to pojeździć kilka godzin testówka zarówno jednaj jak i drugiej marki. Czytając powyższe opinie właściciele hondy zachwalają hondę pewnie t-maxsiarze będą zachwalać t-maxa. Jeżeli chodzi o bezawaryjność jedna i druga marka jest porównywalna. Czy DCT będzie Ci odpowiadać musisz tego spróbować. Z CVT masz już jakieś doświadczenie. Wg. moich skromnych obserwacji t-maxa jadąc solo zapakujesz kufer centralny i pod kanapą i w zupełności wystarczy w forza 750 trzeba dołożyć jeszcze kufry boczne (chociaż z nimi wg mnie wygląda ładniej niż bez nich). Co do łańcucha mam mieszane uczucia. Trzeba o nim jednak pamiętać a jak to wygląda ze smarowaniem załadowanego podczas wyjazdu skutera czy motocykla to trzeba zobaczyć. Olejarka smaruje nie tylko łańcuch. Ale to też trzeba u kogoś kto ma taka olejarkę zamontowana zobaczyć. A wybór i tak należy do Ciebie bo ty Ty przez kilka sezonów będziesz użytkował dany sprzęt.
Klubowicze Piootr Opublikowano 4 Lipca 2021 Klubowicze Opublikowano 4 Lipca 2021 [mention=16765]Paul[/mention] najprościej jak tylko można doradzić to pojeździć kilka godzin testówka zarówno jednaj jak i drugiej marki. Łatwo powiedzieć "wiśta - wio". U dealerów nie ma testówek. Bardziej prawdopodobne liczyć na pomoc koleżeńską na forum. Kilku kolegów już taki sprzęt ma. Może udostępnią choć na kilkanaście kilometrów ? Ja właśnie tak "poznałem" Forze750. Zresztą przełomowej różnicy między Forza750, a Integrą 750 RC89 nie ma. Jest ewolucja, a nie rewolucja. [mention=16765]Paul[/mention]Co do łańcucha mam mieszane uczucia. Trzeba o nim jednak pamiętać a jak to wygląda ze smarowaniem załadowanego podczas wyjazdu skutera czy motocykla to trzeba zobaczyć. Także miałem dylemat, nie dopuszczałem przez długie lata myśli o łańcuchu. Co do smarowania w pełnym objuczeniu w trasie obrazuje poniższa fotka z wyjazdu na NordKapp. Wrzucamy na centralkę, kręcimy kółkiem, psiuk - psiuk i po krzyku
krzysztof8800 Opublikowano 4 Lipca 2021 Opublikowano 4 Lipca 2021 8 minut temu, Piootr napisał: Łatwo powiedzieć "wiśta - wio". U dealerów nie ma testówek. Bardziej prawdopodobne liczyć na pomoc koleżeńską na forum Tylko testówka. Pożyczając od kogoś sprzęt raczej nie sprawdzałbym jego możliwości tylko obchodził jak z jajkiem żeby nie daj Boże nic z nim się nie stało. 13 minut temu, Piootr napisał: obrazuje poniższa fotka z wyjazdu na NordKapp. Wrzucamy na centralkę, kręcimy kółkiem, psiuk - psiuk i po krzyku 😉 Piotrek fotki nie widać. Jak jest centralka to ok, ale w przypadku jej braku bez pomocy drugiej osoby się nie obejdzie. Nie neguję całkowicie łańcucha, ale trzeba się liczyć z tym że po wizycie na myjni trzeba smarować , po jeździe w deszczu trzeba smarować a po jeździe w kurzu-pyle też trzeba czyścić i smarować. Ale jak to mówią, kto nie smaruje ten nie jedzie😆
Klubowicze Piootr Opublikowano 4 Lipca 2021 Klubowicze Opublikowano 4 Lipca 2021 Jak to "fotki nie widać" na dwóch urządzeniach widzę. W każdym maxi skuterze jest centralka, więc tu koła wymyślać nie trzeba.
krzysztof8800 Opublikowano 4 Lipca 2021 Opublikowano 4 Lipca 2021 3 minuty temu, Piootr napisał: Jak to "fotki nie widać" Sorki u mnie na kompie z jakimś opóźnieniem dopiero teraz wskoczyła👍
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 4 Lipca 2021 Administrator Opublikowano 4 Lipca 2021 1 godzinę temu, krzysztof8800 napisał: po jeździe w deszczu trzeba smarować a po jeździe w kurzu-pyle też trzeba czyścić i smarować. Taki scenariusz jest wtedy, kiedy smarujemy olejem przekładniowym (niektórzy wciąż tak robią) lub tańszymi smarowidłami w sprayu. Użycie odpowiednich specyfików i ani po myjni ani po umiarkowanym deszczu nie trzeba smarować. Problem jest demonizowany. Pierwszy z brzegu temat -> KLIK Co do pytania: Co lepsze do turystyki? Honda wydaje się być bardziej optymalna.
Klubowicze Jack Opublikowano 4 Lipca 2021 Klubowicze Opublikowano 4 Lipca 2021 Mam Afrikę bez centralki. Myślałem, że to będzie problem. Już miałem kupować i montować centralkę. Ale okazało się, że cała akcja smarowania zajmuje 1-2 minuty, wymaga 4 metrów wolnej przestrzeni i 4-5 przepchnięć motocykla. Smaruję bez problemu nawet z pełnym objuczeniem. A integrę stawiam na centralce, odpalam silnik, wrzucam bieg trzymając tylny hamulec, kucam ze sprajem w prawej ręce, puszczam hamulec i psiuuuuuuuk. 😄 Koniec. Co prawda mam też olejarkę, ale lubię czasem zrobić sobie psiuuuuuk. 😁 2
tomekmajesty Opublikowano 4 Lipca 2021 Opublikowano 4 Lipca 2021 Na tym forum widzę sporo postów o problemach z tym modelem HondyO Tmaxie niezbyt zauważyłem ….Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 4 Lipca 2021 Administrator Opublikowano 4 Lipca 2021 Wskaż problemy z Forza 750.
Yazinz Opublikowano 4 Lipca 2021 Opublikowano 4 Lipca 2021 14 godzin temu, Paul napisał: W Nc-ku trochę słaba ochrona przed wiatrem a i na żywo przy Forzie i Xadv jakoś porywająco nie wygląda, ostatnimi czasy częściej spoglądałem w kierunku Xadv tyle że przy moim wzroście tu jest trochę za wysoko siodło..Pytanie do posiadaczy łańcuchowców jak często smarujecie łańcuch , no i regulacja i naciąg od strony praktycznej - użytkowej ? zalecenia serwosowe znam . Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka Paweł ja mam 175 cm wzrostu i moje obawy dotyczące zbyt krótkiej nogi np. w koleinach, terenie i sytuacjach kryzysowych były bezpodstawne 🙂 Uważam tak po przejechaniu 5,5 tyś km. Nie lubiłem smarować łańcucha i w tym temacie nic się nie zmieniło. Smarowanie, mycie i pilnowanie naciągu jest niefajne- bez względu na częstotliwość wykonywania wspomnianych czynności 😐 Takie mam zdanie. Muszę to robić żeby wydłużyć życie łańcucha, a tym samym odsunąć termin wymiany napędu. 🙄 Z czasem człowiek się przyzwyczaja. Od kiedy posiadam X ADV bardzo często zjeżdżam z dróg asfaltowych i nie zawracam kiedy kończy się asfalt, a zaczynają szutry, bruk i drogi leśne. X ma doskonałe hamulce, super „lata” po zakrętach. DCT mi bardzo pasuje. Właśnie to bardzo cenię w tym modelu. Nie pamiętam jak doskonale chroniło przed wiatrem C 650 GT czy SWT, którymi jeździłem wcześniej, więc akceptuję to co proponuje mi X ADV. Nawet mniejsze koło z tylu po takim czasie nie kłuje już w oczy! Przestrzeń bagażową łatwo można ogarnąć. Moim zdaniem X sem źle się jeździ w dwie osoby, ale dla Ciebie to chyba żaden argument (znam też kogoś kto myśli inaczej). Po rozmowach z kolegami okazuje się, że tylko ja mam trochę zastrzeżeń co do kanapy, więc nie jest to problem ogólny. Nie sądzę żebym jakoś specjalnie pomógł ale potraktuj powyższe jako głos w dyskusji 👍 O T Max i Forza się nie wypowiadam, bo nie jeździłem nimi, choć swojego faworyta mam. Jestem spokojny, że podejmiesz najlepszą dla siebie decyzję 🙂 1
Klubowicze SlawoyAMD Opublikowano 5 Lipca 2021 Klubowicze Opublikowano 5 Lipca 2021 Ja w Integrze mam oliwiarkę polskiej firmy WILKU i zapominam o łańcuchu... Ma ona tą przewagę nad produktem Scottoiler, o którym wspominał Bigu, że jest on sterowany elektronicznie (czasowo), a nie podciśnieniem, co daje możliwości wielu ustawień aplikacji oleju (dostępne są czasy co 15, 7, 3, 1.5 minuty i na szutrowym co około 20 sekund)... Można też jednym ruchem wyłączyć całkowicie dawkowanie, jeśli na przykład długo stoimy w jednym miejscu na uruchomionym silniku... Ja mam zbiorniczek 100 ml i ten wystarcza mi na ustawieniu 7 minut/kropla na kilka tysięcy kilometrów. W deszczu zaleca się zwiększenie dawkowania, ale nie ma co przesadzać, bo nadmiar chlapie po feldze i oponie... Przy 7 minutach na kroplę, koło jest praktycznie czyste...
Paul Opublikowano 5 Lipca 2021 Autor Opublikowano 5 Lipca 2021 Zbieram cenne uwagi , szala przechyla się w stronę łańcucka , podoba mi się srebrna foczka i tu kolejne schody jak dziś zamówię to na wrzesień przyjedzie i to jest słabe . Dajmy na to że przyjedzie pod koniec września więc w dobrych porywach zostanie mi 2 miesiące sezonu pod warunkiem że będzie ładna jesień , Dylemat czy uruchamiać machinę leasingową czy poczekać na nowy rok i zamówić sprzęt na marzec już z nowego rocznika . Wychodzi na to że Piaggio wykonało jakieś szamańskie modły i na mnie klątwę nałożyło .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się