Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Honda X-ADV MY2021 - Informacja prasowa


𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator

Po 4 latach Honda odświeża swój maxi skuter crossover. Zapraszam do prezentacji i informacji prasowej.

312676_2021_HONDA_X-ADV.thumb.jpg.e2f6b4fbc90890b9872498895d179219.jpg

 

Zmiany modelowe: rewolucyjny model X-ADV przechodzi gruntowną przemianę: więcej mocy silnika, wyższe obroty maksymalne i poprawione przełożenia skrzyni biegów, które idą w parze z zarządzaniem pracą silnika za pomocą elektronicznej przepustnicy (TBW), 4 domyślne tryby jazdy, udoskonalona i rozszerzona kontrola momentu obrotowego (HSTC), a wszystko to bez zwiększania zużycia paliwa. Przekonstruowaną ramę ubrano w całkowicie nowe nadwozie, a siedzenie zostało przeprojektowane w celu ułatwienia dostępu do schowka. Schowek został zauważalnie powiększony i zawiera gniazdo ładowania USB; pojawił się też nowy, mniejszy schowek. Podwójne reflektory LED wyposażone są w światła do jazdy dziennej, a 5-calowy wyświetlacz TFT umożliwia podłączenie smartfonu przez nowy system sterowania głosowego Honda Smartphone Voice Control System.

 

  1. Wstęp

 

Nieczęsto w świecie motocykli pojawia się oryginalny pomysł na stworzenie nowej klasy maszyn. Honda, specjalizująca się w innowacjach, w roku 2016 zaprezentowała X-ADV – właśnie taką, zupełnie nową koncepcję, która od dawna czekała na odkrycie.

 

Jakie przemyślenia doprowadziły do jej powstania? Weźmy pod uwagę cechy przeciętnego motocykla w stylu adventure – urok twardziela, który wszędzie dojedzie, wyprostowana pozycja kierowcy, zapewniająca doskonałą widoczność, a do tego niezwykła wszechstronność, która czyni go zdatnym do ciężkiej pracy i do świetnej zabawy. Rzućmy okiem na typowy pojazd do codziennej jazdy – może to być skuter lub motocykl, ale w obu przypadkach musi być łatwy w obsłudze, zwinny, oszczędny i komfortowy, z użytecznymi schowkami. Myślący przyszłościowo inżynierowie Hondy połączyli oba te pojazdy w jeden i otrzymali coś wyjątkowego.

 

Maszyna, którą stworzyli, miała solidny, stylowy wizerunek sportowego wszędołaza, który świetnie sprawdzałby się także w mieście. Oprócz bogatego wyposażenia we wszystkie użyteczne rozwiązania zapewniające łatwe miejskie życie, miał również atrakcyjny wygląd, moc silnika i podwozie, dzięki któremu każda przejażdżka mogła stać się przygodą.

 

X-ADV uchwycił esencję motocyklowej wolności w nowej, ekscytującej formie i przyciągnął uwagę całej rzeszy europejskich kierowców spragnionych nowych wrażeń, dzięki czemu okazał się prawdziwym sukcesem handlowym. Lekko zmodyfikowana wersja X-ADV dowiodła swoich off-roadowych możliwości w rękach wytrawnego włoskiego zawodnika Renato Zocchiego, dając mu zwycięstwo w Klasie 2, w wyczerpującym Rajdzie Gibraltaru, w roku 2019 na trasie o długości 7 tysięcy kilometrów.

 

X-ADV nie może stać w miejscu. W modelu na rok 2021 Honda poprawia osiągi silnika, obniża masę, zmienia stylistykę i zwiększa użyteczność. W ten sposób X-ADV zyskuje na atrakcyjności.

 

  1. Opis modelu

 

Wyższa o 3 kW moc maksymalna silnika X-ADV, dodatkowe 600 obr/min do czerwonego pola na obrotomierzu oraz zgodność z normą EURO5, to główne zmiany, uzyskane dzięki pracy nad układem rozrządu i oporami w układzie ssącym i wydechowym. Krótsze przełożenia pierwszego, drugiego i trzeciego biegu pozwalają na lepsze wykorzystanie mocy silnika do podczas przyspieszania, natomiast wydłużenie czwartego, piątego i szóstego biegu umożliwia swobodną jazdę z większą prędkością, przy niższym zużyciu paliwa.

 

Elektroniczne sterowanie przepustnicą (TBW) pozwala na regulację charakterystyk silnika poprzez wprowadzenie 4 domyślnych trybów jazdy: RAIN, STANDARD, GRAVEL, SPORT oraz konfigurowalnego trybu USER. Pozwala to również na jeszcze płynniejszą pracę systemu HSTC (Honda Selectable Torque Control), który obecnie posiada 3 poziomy interwencji. Dwusprzęgłowa skrzynia biegów (DCT) oferuje automatyczną zmianę biegów, zestrojoną z dostępnymi trybami jazdy.

 

Nowa rama i dopracowanie szczegółów pozwoliły na obniżenie masy pojazdu o 1 kg. Nadwozie X-ADV ma ostrzejsze, bardziej agresywne linie, a podwójne reflektory LED zostały wyposażone w światła do jazdy dziennej (DRL), stosowane w CRF1100 Africa Twin.

 

Aby ułatwić kierowcy dostęp do schowka, przeprofilowano boczne powierzchnie siedzenia. Zmodyfikowana przestrzeń pod siedzeniem zwiększyła objętość schowka i zyskała gniazdo ładowania USB. Przeniesienie hamulca postojowego na prawą stronę kierownicy zapewniło większą wygodę i zwolniło miejsce na nowy, użyteczny schowek. Nowy zestaw wskaźników TFT współpracuje z systemem sterowania głosowego Honda Smartphone Voice Control System.

 

X-ADV 2021 będzie dostępny w następujących opcjach kolorystycznych:

 

Grand Prix Red *NOWOŚĆ*

Graphite Black

Matt Beta Silver Metallic

Pearl Mud Gray

 

 

  1. Kluczowe funkcje

 

3.1 SILNIK

 

  • Elektronicznie sterowana przepustnica i dodatkowe 3 kW mocy maksymalnej – teraz 43,1 kW mocy i moment obrotowy 69 Nm
  • Dodatkowe 600 obr/min do czerwonej linii na obrotomierzu
  • Krótsze biegi 1-3, to więcej sportowej przyjemności z jazdy, dłuższe biegi 4-6, to niższe zużycie paliwa
  • Zużycie paliwa 3,6 l/100km, czystość skład spalin zgodny z normą EURO5
  • Dostępna będzie również wersja o mocy 35 kW dla kierowców z kategorią prawa jazdy A2

 

Konstrukcja chłodzonego cieczą, dwucylindrowego silnika rzędowego z 8-zaworowym rozrządem SOHC zapewnia doskonałe osiągi w zakresie niskich i średnich obrotów. Silnik dysponuje stosunkowo długim skokiem tłoków i ma specjalnie dobrane kształty komór spalania, co w połączeniu z wałem korbowym o dużym momencie bezwładności pozwala na płynne wytwarzanie wysokich wartości momentu obrotowego już przy bardzo niskich obrotach silnika. Przechylenie silnika do przodu pozwoliło na obniżenie położenia środka ciężkości, co przyczyniło się do dalszej poprawy stabilności, a cały pakiet zmian na rok 2021 pozwolił na obniżenie masy o 1,4 kg.

 

Dzięki precyzyjnemu dostrojeniu o 5% czasów otwarcia zaworów (które teraz są różne dla różnych cylindrów), a także dzięki wprowadzeniu systemu elektronicznej przepustnicy (TBW) i ulepszeń w układzie wydechowym, zwiększono moc silnika, a pole strefy maksymalnych obrotów przesunięto do 7 000 obr/min. Wraz ze wzrostem mocy uzyskano zwiększony moment obrotowy powyżej 5 000 obr/min.

 

Moc maksymalna wzrosła o 3 kW do 43,1 kW przy 6 750 obr/min, a maksymalny moment obrotowy osiąga wartość 69 Nm przy 4 750 obr/min. Równolegle ze wzrostem osiągów silnika, wprowadzono krótsze przełożenia na pierwszym, drugim i trzecim biegu, poprawiające start i przyspieszenia na tych biegach. Od prędkości 30 km/h, X-ADV będzie pokonywał 20 m w czasie 1,7 sekundy i 50 m w czasie 3,2 sekundy. Przy prędkości 60 km/h silnik obraca się z prędkością zaledwie 2 500 obr/min, zapewniając już solidny moment obrotowy. Czwarty, piąty i szósty bieg są teraz nieco dłuższe, co z kolei zapewnia maksymalną oszczędność paliwa i pozwala na swobodniejsze korzystanie z podwyższonej mocy silnika.

 

Dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2 dostępna jest wersja o mocy silnika 35 kW, której u dealera Hondy w odpowiednim czasie można łatwo przywrócić pełną moc. Możliwe jest też ograniczenie mocy do 35 kW, poprzez przeprogramowanie komputera sterującego pracą silnika (ECU).

 

Dwa wałki wyrównoważające zmniejszają drgania powstające przy wyższych prędkościach obrotowych silnika z odstępem 270° między zapłonami, dzięki czemu uzyskano charakterystyczne pulsujące brzmienie jego pracy. Średnica cylindra i skok tłoka wynoszą 77 x 80 mm. Tam, gdzie to było możliwe, poszczególnym komponentom powierzano także dodatkowe zadania. W ten sposób wałek rozrządu napędza pompę wodną, a jeden z wałków wyrównoważających napędza pompę oleju. Dzięki temu ograniczono liczbę części do minimum i zbudowano lekki, wydajny, niezawodny silnik.

 

Przy zmierzonym zużyciu paliwa, wynoszącym 3,6 l/100 km (tryb WMTC), silnik X-ADV zapewnia potencjalny zasięg 366 km po zatankowaniu do pełna 13,2-litrowego zbiornika paliwa.  Silnik spełnia normę czystości spalin EURO5, która obowiązuje od 1 stycznia 2020 roku i stawia znacznie bardziej rygorystyczne wymagania w porównaniu z normą EURO4. Wymogi te obejmują znaczną redukcję dozwolonych emisji tlenku węgla, zmniejszenie całkowitej emisji węglowodorów o ponad 40%, skuteczniejsze wykrywanie przerw zapłonu oraz wprowadzenie limitu cząstek stałych.

 

 

3.2 Systemy elektroniczne silnika

 

  • System elektronicznej przepustnicy pozwolił na łatwe wprowadzenie 4 domyślnych trybów jazdy oraz trybu USER, pozwalającego dostosować ustawienia do preferencji użytkownika
  • Sterowanie momentem obrotowym (HSTC) zarządza trzema poziomami interwencji systemu znacznie precyzyjniej, niż dotychczas

 

Dzięki systemowi elektronicznej przepustnicy, który zarządza charakterystykami silnika, kierowca ma do wyboru 4 tryby jazdy, obejmujące wszystkie warunki jazdy. Wyboru trybu dokonuje się za pomocą przełącznika umieszczonego po lewej stronie kierownicy.

 

Tryb STANDARD zapewnia zrównoważony poziom środkowy w dostarczaniu mocy silnika, hamowaniu silnikiem i w działaniu HSTC, z wysoko ustawionym progiem interwencji ABS.

 

Tryb SPORT to bardziej agresywne dostarczanie mocy i hamowanie, z niskim poziomem interwencji HSTC i nieco niżej ustawionym progiem interwencji ABS.

 

Tryb RAIN oferuje łagodne gospodarowanie mocą silnika i delikatne hamowanie, z wysoko ustawionymi progami interwencji HSTC i ABS.

 

Tryb GRAVEL gwarantuje dużo mocy i intensywne hamowanie silnikiem, przy niskim poziomie czułości systemów HSTC i ABS.

 

Tryb USER pozwala na niestandardowy wybór opcji niskiej/średniej/wysokiej mocy silnika i hamowania silnikiem oraz niskiej/średniej/wysokiej czułości HSTC.

 

Dzięki zastosowaniu TBW, sterowanie momentem obrotowym (Honda Selectable Torque Control - HSTC) oferuje płynne działanie i wyrafinowaną kontrolę, zarządzając momentem obrotowym przekazywanym na tylne koło na 3 poziomach czułości (zamiast 2 poziomów stosowanych poprzednio):

 

Poziom 1 oznacza minimalną interwencję w celu jak najmniej odczuwalnej kontroli nad poślizgiem tylnego koła, co jest przydatne na nawierzchniach szutrowych lub piaszczystych. Czułość na tym poziomie obniżono w stosunku do poprzedniej wersji systemu.

 

Poziom 2 jest ustawieniem domyślnym i zapewnia wzbudzającą zaufanie przyczepność tylnego koła w typowych warunkach jazdy.

 

Poziom 3 umożliwia maksymalne zapobieganie poślizgom na śliskich nawierzchniach.

 

System HSTC może zostać całkowicie wyłączony.

 

3.3 Przekładnia dwusprzęgłowa DCT

 

  • Różne mapy zmian biegów w zależności od wybranego trybu jazdy
  • Tryb USER pozwala na wybór 4 ustawień, od łagodnego po agresywne

 

Dwusprzęgłowe przekładnie DCT Hondy produkowane są już od 11 lat, a od 2010 roku w Europie sprzedano ponad 140 000 wyposażonych w nie jednośladów. System zapewnia stałą, płynną zmianę biegów i korzystanie z tej przekładni bardzo szybko staje się dla kierowcy zupełnie naturalne i oczywiste. Wykorzystuje ona dwa sprzęgła, jedno do ruszania oraz załączania biegów: 1, 3 i 5, drugie do biegów: 2, 4 i 6, z wałkami głównymi każdego sprzęgła umieszczonymi jeden wewnątrz drugiego, co służy zwartości budowy przekładni.

 

Oba sprzęgła są niezależnie sterowane przez własne obwody elektrohydrauliczne. Gdy nastąpi zmiana biegów, system wstępnie wybierze kolejne docelowe przełożenie, używając sprzęgła, które nie jest obecnie załączone. Pierwsze sprzęgło jest następnie elektronicznie rozłączane, a jednocześnie drugie sprzęgło zostaje załączone.

 

Rezultatem jest powtarzalna, szybka i bezproblemowa zmiana biegów. Ponadto, gdy dwa sprzęgła przenoszą napęd z jednego biegu na drugi, z minimalną przerwą w przekazywaniu momentu z silnika na tylne koło, każdej zmianie biegów towarzyszy tylko minimalne szarpnięcie i zakołysanie motocykla, co sprawia, że odczucie towarzyszące zmianie jest bezpośrednie, ale sama zmiana jest bardzo wygładzona. Dodatkowe korzyści, to: większa trwałość (ponieważ nie można uszkodzić przekładni, źle zmieniając biegi), wyeliminowanie możliwości „zduszenia” silnika, obniżenie stresu w czasie jazdy miejskiej i zmniejszenie zmęczenia kierowcy.

 

Przekładnia DCT oferuje dwa różne sposoby jazdy – tryb Automatic, z wstępnie zaprogramowanymi punktami zmiany biegów, które uzależnione są od stale śledzonych parametrów pojazdu, jak prędkość, aktualny bieg i obroty silnika oraz tryb MT (od Manual Transmission), przy którym moment zmiany biegów wybiera kierowca za pomocą łopatek umieszczonych po lewej stronie kierownicy.

 

Poprzez sterowanie TBW, dostępnych jest 5 map automatycznej zmiany biegów. Poziom 1 zapewnia najbardziej zrelaksowaną jazdę, ze zmianą biegów na wyższy i niższy przy stosunkowo niskich obrotach. Jest on powiązany z trybem jazdy RAIN. Po drugiej stronie skali znajduje się poziom 4, w którym zmiana biegów na wyższe następuje przy wyższych obrotach, a redukcje biegów dokonywane są wcześniej, aby uzyskać lepszy efekt hamowania silnikiem. Jest on powiązany z trybem SPORT. Poziom 2 jest powiązany z trybem jazdy STANDARD, a poziom 3 znajduje się pomiędzy trybami STANDARD i SPORT.

 

W trybie jazdy GRAVEL, X-ADV wykorzystuje dość sportowy sposób zmiany biegów "G". Posiada on dodatkową funkcję zmniejszonego poziomu "poślizgu", ponieważ sprzęgła działają przy całkowicie otwartej lub całkowicie zamkniętej przepustnicy, dając kierowcy bardziej bezpośrednie wyczucie trakcji tylnego koła i możliwość jazdy terenowej z kontrolowanymi poślizgami. O ile poprzednio funkcja ta była aktywowana osobnym przyciskiem „G”, teraz będzie integralną częścią mapy zmiany biegów przekładni DCT.

 

Funkcjonalność trybu USER umożliwia kierowcy wybranie dowolnego schematu zmiany biegów DCT z preferowanymi kombinacjami innych parametrów, jak dostarczanie mocy, hamowanie silnikiem, a także czułość systemów ABS i HSTC. 

 

 

3.4 Wyposażenie i stylistyka

 

  • Ostrzejszy, smuklejszy i bardziej agresywny styl
  • Sterowanie głosowe Honda Smartphone Voice Control System oferujące połączenie ze smartfonem poprzez nowy 5-calowy wyświetlacz TFT
  • Nowe podwójne reflektory LED zawierające światła do jazdy dziennej (DRL)
  • Nowa szyba lepiej chroniąca przed wiatrem i warunkami atmosferycznymi
  • Powiększony schowek pod kanapą z ładowarką USB oraz drugi mniejszy, łatwo dostępny schowek na drobiazgi

 

Przyciągające wzrok, wyjątkowe wzornictwo X-ADV, pierwotnie wymyślone i opracowane przez zespół badawczo-rozwojowy Hondy we Włoszech, zostało kompleksowo zmienione w modelu roku 2021. Sylwetka pozostaje celowo podniesiona, ale każdy z paneli ponownie wyprofilowano tak, by uzyskać mocniejsze wrażenia z jazdy. Bezpośrednie porównanie z poprzednim modelem pokazuje wyraźnie, że nowa stylistyka stała się zdecydowanie bardziej wyrazista. Agresywny, ostry, asertywny – krótko mówiąc, jeszcze więcej ducha X-ADV.

 

Przestylizowane podwójne reflektory LED zostały wyposażone w światła do jazdy dziennej (DRL), które automatycznie dostosowują się do jasności otoczenia i dają jasne, dobrze widoczne światło poprawiające bezpieczeństwo jazdy. Całe oświetlenie wykonano w technice LED.

 

Pod względem ergonomii, wysokość siedzenia wynosząca 820 mm i szeroka kierownica ustawiona na 910 mm gwarantują, że głowa kierowcy znajdzie się na wysokości zapewniającej świetną widoczność, a samo siedzenie otrzymało zmienione kształty i smuklejsze boki, co ułatwia dostęp do podłoża. W przypadku dojazdów do pracy lub wycieczek, przyda się łatwa regulacja położenia nowej szyby X-ADV, której można dokonać bez użycia narzędzi, wybierając jedną z 5 pozycji – od niskiej, do wysokiej, zwiększając lub zmniejszając przepływ powietrza. Różnica wysokości między skrajnymi położeniami wynosi 139 mm, a różnica kąta pochylenia szyby między tymi położeniami, to 11°.

 

W interfejs kierowcy X-ADV wbudowano dostępny za pomocą 5-calowego wyświetlacza TFT, nowy system sterowania głosowego Honda Smartphone Voice Control, który łączy kierowcę z jego smartfonem na czas jazdy i pozwala na głosowe zarządzanie odbieraniem rozmów telefonicznych, pocztą elektroniczną, muzyką i nawigacją. Kierowcy potrzebny jest zestaw słuchawkowy montowany w kasku, z kolei smartfon łączy się z pojazdem przez łącze Bluetooth. Zarządzanie sterowaniem głosowym jest możliwe również za pomocą przycisków po lewej stronie kierownicy.

 

Wytrzymałe plastikowe osłony dłoni odchylają strugę powietrza i chronią przed deszczem, a podczas jazdy terenowej zapewniają ochronę rąk i dźwigni przed kamieniami. Śrutowana płyta z aluminium o grubości 2,5 mm osłania spód pojazdu.

 

Pojemność głównego schowka pod siedzeniem powiększono o 1 litr, do 22 litrów. Mieści się w nim pełnowymiarowy kask, a dodatkowo schowek jest oświetlony diodą LED, której teksturowana osłona zapewnia równomierne oświetlenie całego wnętrza. Gniazdo ładowania USB zastępuje gniazdo ACC 12V typu samochodowego i znajduje się w tylnej części schowka. Hamulec postojowy przeniesiono z dolnej części prawej owiewki na prawą stronę kierownicy, uwalniając miejsce na przydatny i łatwo dostępny schowek. Stopka centralna – z czujnikiem nachylenia – jest montowana seryjnie i umożliwia parkowanie X-ADV na pochyłości, bez obaw o stabilność.

 

Dla większej wygody, X-ADV zaopatrzono w inteligentny kluczyk (Smart Key), który –

pozostając w kieszeni kierowcy – pozwala na uruchomiće silnik, otwarzyće wlew paliwa, czy schowek pod siedzeniem, bez użycia fizycznego kluczyka. Dzięki obecności Smart Key, jedno naciśnięcie głównego przełącznika obrotowego włącza zasilanie i umożliwia obracanie przełącznika, dając kierowcy kontrolę nad blokadą zapłonu i kierownicy oraz – za pomocą dwóch przełączników kołyskowych – możliwość otwierania wlewu paliwa i schowka pod siedzeniem. Ponadto inteligentny kluczyk posiada funkcję "powiadomienia", która sprawia, że migające  kierunkowskazy ułatwiają identyfikację pojazdu z pewnej odległości. Inteligentny kluczyk blokuje i odblokowuje także zamek opcjonalnego kufra centralnego Smart Top Box. Mechanizm sprzęgłowy w wyłączniku głównym uniemożliwia odblokowanie kierownicy “na siłę”.

 

Tylne kierunkowskazy mają funkcję sygnału awaryjnego hamowania (ESS). W wypadku zarejestrowania opóźnienia o wartości 6,0 m/s2 przy minimalnej prędkości 53 km/h i przy włączonym jednym z hamulców, światła awaryjne zaczynają migać, ostrzegając innych użytkowników drogi o intensywnym hamowaniu. Przy tej samej prędkości graniczne opóźnienie zadziałania jest zmniejszane, jeśli został aktywowany system ABS – wystarczy wtedy, że opóźnienie przekroczy 2,5 m/s2

 

światła awaryjne są wyłączane z pomocą systemu, który porównuje różnicę prędkości kół przedniego i tylnego i oblicza, kiedy należy je wyłączyć w zależności od sytuacji.

 

 

 

3.5. Podwozie

 

  • Nowa rurowa stalowa rama o geometrii diamentu
  • Widelec USD 41 mm, zawieszenie Pro-Link i aluminiowy wahacz
  • Montowane promieniowo czterotłoczkowe zaciski hamulca przedniego, tarcze 296 mm i system ABS
  • Rozmiary opon: z przodu 120/70 R17 i z tyłu 160/60 R15

 

Celem uzyskania niewidocznego, ale ważnego postępu w konstrukcji podwozia X-ADV, inżynierowie Hondy rozpoczęli pracę od ramy o geometrii diamentu, wykonanej ze stalowych rur. Dzięki starannemu jej przeprojektowaniu (przy wykorzystaniu rur o różnej grubości ścianek i o różnych średnicach), nie tylko zaoszczędzili 1 kg w stosunku do poprzedniego modelu, ale także wygospodarowali więcej użytecznej przestrzeni na schowek.

 

Kąt pochylenia główki ramy i wyprzedzenie wynoszą 27°/104 mm, przy rozstawie osi 1 590 mm. Kąt skrętu 39° i promień skrętu 2,8 m sprawiają, że X-ADVem można łatwo manewrować w gęstym ruchu miejskim. Zawieszenie o dużym skoku -153,5 mm z przodu i 150 mm z tyłu, jest dostosowane do prześwitu wynoszącego 165 mm. Masa całkowita pojazdu z płynami jest o 3 kg mniejsza i wynosi 236 kg

  

Widelec USD 41 mm otrzymał regulację napięcia wstępnego sprężyny i tłumienia odbicia, z myślą o poruszaniu się po nierównym terenie. Pojedynczy amortyzator tylny z regulacją napięcia wstępnego sprężyny, który poprzez mechanizm Pro-Link współpracuje z aluminiowym wahaczem zbudowanym z obrabianego skrawaniem drążka poprzecznego i ramion w kształcie litery U (w przekroju poprzecznym).

 

17-calową obręcz przednią i 15-calową obręcz tylną wyposażono w odporne na korozję szprychy ze stali nierdzewnej, które przyczyniają się do sprawnego zachowania X-ADV w trudniejszych warunkach terenowych. Opony z bieżnikiem  kostkowym poprawiają jakość jazdy, a zaworki wentyli w kształcie litery L ułatwiają kontrolę ciśnienia powietrza w oponach. Rozmiary opon, to: 120/70 R17 z przodu oraz 160/60 R15 z tyłu.

 

Podwójne, montowane promieniowo, czterotłoczkowe zaciski hamulcowe współpracują z tarczą o średnicy 296 mm pod kontrolą systemu ABS.

 

 

  1. Akcesoria

 

Dla nowego X-ADV dostępna jest gama oryginalnych akcesoriów Hondy:

 

Tylny bagażnik

Kufer centralny Smart Top Box

38-litrowy / 50-litrowy kufer centralny z opcjonalną, dostosowaną kolorystycznie aluminiową wkładką

Stelaże kufrów bocznych

Kufry boczne - prawy 26 litrów, lewy 33-litrowy, z opcjonalnymi, dostosowanymi kolorystycznie aluminiowymi wkładkami

Torba przednia

Poszerzenia handbarów

Boczne orurowanie zabezpieczające

Światła przeciwmgielne

Podgrzewane manetki

 

 

  1. Dane techniczne

 

SILNIK

 

Typ

Chłodzony cieczą, 4-suwowy, 8-zaworowy, rzędowy, 2-cylindrowy SOHC Zgodny z normą EURO5

Pojemność skokowa

745 cm3

Średnica cylindra i skok

77 mm x 80 mm

Stopień sprężania

10,7 : 1

Moc maksymalna

43,1 kW przy 6 750 obr/min

Maks. moment obrotowy

69 Nm przy 4750 obr./min

Pojemność układu smarowania

4,0 l

SYSTEM PALIWOWY

 

Zasilanie

PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa

Zbiornik paliwa

13,2 litra

Zużycie paliwa

3,6 l/100 km

INSTALACJA ELEKTRYCZNA

 

Rozrusznik

Elektryczny

Pojemność akumulatora

12 V/11 AH

Moc alternatora

480 W przy 5000 obr/min

UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU

 

Typ sprzęgła

Mokre wielotarczowe hydrauliczne, dwa moduły sprzęgła

Typ skrzyni biegów

6-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa DCT

Przełożenie główne

Łańcuch

RAMA

 

Typ

Stalowa, rurowa (diament)

PODWOZIE

 

Wymiary (dł. x szer. x wys.)

2 215 mm x 940 mm x 1 370 mm

Rozstaw osi

1 590 mm

Kąt pochylenia główki ramy

27°

Wyprzedzenie

104 mm

Wysokość siedziska

820 mm

Prześwit

165 mm (min.)

Masa własna

236 kg

ZAWIESZENIE

 

Przednie

Średnica 41 mm, widelec w konfiguracji USD, skok 153,5 mm

Tył

Zespolone typu Pro-Link, skok 150 mm

KOŁA

 

Przednie

Koła szprychowe

Tył

Koła szprychowe

Obręcz przednia

17M/C x MT3.50

Obręcz tylna

15M/C x MT4.50

Koło przednie

120/70-R17M/C

Koło tylne

160/60-R15M/C

HAMULCE

 

Układ ABS

Dwukanałowy

Przednie

Podwójne tarcze 296 mm z 4-tłoczkowymi zaciskami

Tył

Pojedyncza tarcza 240 mm z jednotłoczkowym zaciskiem

ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY

 

Zespół wskaźników

5-calowy kolorowy wyświetlacz TFT

 

System zabezpieczeń

System Smart key

Reflektory

Światła główne LED, światła dzienne LED

Światła tylne

LED

 

312644_2021_HONDA_X-ADV.jpg

312647_2021_HONDA_X-ADV.jpg

312648_2021_HONDA_X-ADV.jpg

312681_2021_HONDA_X-ADV.jpg

312682_2021_HONDA_X-ADV.jpg

Odnośnik do komentarza
  • Tytuł został zmieniony na Honda X-ADV MY2021 - Informacja prasowa

Czy ktoś z Was zamówił już nowego Xadv 2021?

Jak się nic nie wysypie, ja zmienię niebawem. Natomiast szukam alternatywy dla kufra centralnego - w nowym fabryczny nie podoba mi się i.. jest mega drogi (ze stelażem prawie 4k pln). Przeglądam zatem Motechy i Givi choć tam stelaże brzydkie.. problemy pierwszego świata..

Ps a ktos nową w ogóle jezdzil? 😉

Odnośnik do komentarza

Podejrzewam, że stelaż robi tą cenę, nie pamietam ile kosztował do starej xadv bo miałem w gratisie ale do Afry kosztuje 2149. Niestety żaden zamiennik nie zbliża się nawet wyglądem do oryginału.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

X-ADV na 2022 bez zmian. Dochodzą 3 nowe wersje kolorystyczne...

Aktualizacje modelu: Nowatorski X-ADV - po kompleksowej modernizacji modelu na rok 2021, kiedy to zwiększono jego moc i zredukowano masę - w wersji na sezon 2022 zaoferuje klientom trzy nowoczesne opcje kolorystyczne. Specyfikacja obejmuje: elektroniczną przepustnicę Throttle By Wire, 4 domyślne tryby jazdy i 3 poziomy regulacji momentu obrotowego Hondy (HSTC). W 22-litrowym schowku pod siedzeniem znajdziemy ładowarkę USB, do dyspozycji jest też mniejszy, łatwo dostępny schowek na rękawiczki. Podwójne reflektory LED są wyposażone w światła do jazdy dziennej (DRL), a 5-calowy wyświetlacz TFT umożliwia łączność ze smartfonem za pomocą systemu sterowania głosem Honda Smartphone Voice Control.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...