Aniej Opublikowano 30 Października 2020 Opublikowano 30 Października 2020 Honda nie odpuszcza tej jesieni 💪
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 30 Października 2020 Administrator Opublikowano 30 Października 2020 Mają nowy motor 350, więc czemu przy tej okazji nie zrobić małego liftingu serii SH.... tym bardziej, że wymogi EURO5 są nieubłagane. Pozycja lidera rynku się jeszcze bardziej wzmacnia.
Klubowicze Piootr Opublikowano 30 Października 2020 Klubowicze Opublikowano 30 Października 2020 To skuter nie w moim stylu, ale przyłączam się do braw dla Hondy. Teraz czekamy na nowego TransAlp’a DCT
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 10 Listopada 2020 Administrator Opublikowano 10 Listopada 2020 Honda SH 350i MY2021 - Informacja prasowa Zmiany konstrukcyjne: zwiększona pojemność silnika w topowym skuterze Hondy, z serii SH, zapewnia mu wyższą prędkość maksymalną i lepsze przyspieszenie. Silnik spełnia wymagania normy EURO5. Udoskonalona konstrukcja ramy pozwoliła zaoszczędzić na masie, a zupełnie nowe nadwozie poddano stylistycznej ewolucji, która objęła między innymi reflektor LED, lampę tylną, kierunkowskazy w technologii LED oraz ekran LCD. Pod siedzeniem znajduje się gniazdo USB typu C. Wstęp Na ulicach i skrzyżowaniach europejskich stolic trudno nie dostrzec skuterów z emblematem składającym się z dwóch liter: SH. W ciągu ostatnich 36 lat w Europie sprzedano ponad milion skuterów z tej serii. Zyskały one opinię niezawodnych pojazdów o wysokiej jakości wykonania. SH300i z kompaktową płaską podłogą i 16-calowymi kołami z przodu i z tyłu, posiada wszystkie cechy charakterystyczne dla skuterów z serii SH, a także wyróżniający go, mocny silnik zapewniający bezstresową jazdę zarówno w mieście, jak i na autostradzie. SH300i stał się pierwszym jednośladem Hondy, który został homologowany zgodnie z normą EURO4 już w 2015 roku, a jednocześnie jego silnik zyskał większą moc maksymalną, przy zmniejszonym zużyciu paliwa. SH300i stał się wtedy bardziej muskularny, a podwozie otrzymało poprawki pozwalające na zwiększenie pojemności schowków. W 2019 roku skuter zyskał system regulacji momentu obrotowego Honda Selectable Torque Control (HSTC) i Smart Key. SH350i w wersji na rok 2021 otrzymał większy i tym samym mocniejszy silnik z wyższym maksymalnym momentem obrotowym. W zakresie stylistyki, model prezentuje się bardziej elegancko, co jeszcze skuteczniej wzmacnia jego pozycję jako idealnego skutera na wszystkie okazje. Opis modelu Zwiększenie pojemności skokowej silnika o 50 cm3 podniosło jego moc maksymalną o 16%, do 21,5 kW. Nowy silnik eSP+ modelu SH350i jest wyraźnie mocniejszy w całym zakresie obrotów i zapewnia lepsze przyspieszenie oraz wyższą prędkość maksymalną. Jest on zgodny z wymogami normy EURO5. Rama została zmodyfikowana w celu zmniejszenia masy, a całkowicie odświeżona stylizacja jest elegancką ewolucją sprawdzonej, zwartej formuły skutera SH o wysokiej praktyczności, na którym łatwo się jeździ i który łatwo zaparkować. Gniazdo USB pod siedzeniem zastępuje poprzednio stosowane gniazdo ACC 12V. Pojawił się też nowy zespół wskaźników LCD. Model SH350i na rok 2021 będzie dostępny w następujących opcjach kolorystycznych: Mat Carnelian Red Metallic Mat Ruthenium Silver Metallic Pearl Cool White Black Kluczowe funkcje 3.1 Silnik Silnik o pojemności 330 cm3 generujący moc maksymalną większą o 3 kW przy 7500 obr/min i o 4,8 Nm większy moment obrotowy przy 5250 obr/min Silnik zaprojektowany w technologii „enhanced Smart Power+” ograniczającej zużycie paliwa do 3,3 l/100 km (w trybie testowym WMTC) oraz zgodność z normą EURO5 Wał korbowy lżejszy o 10% Średnica przepustnicy powiększona z 34 mm do 36 mm Średnice zaworów ssących powiększone z 27 mm do 28 mm Nowa dysza olejowa skierowana na spód tłoka w celu poprawy wydajności chłodzenia i spalania Zmodyfikowane układy dolotu i wydechu w celu podwyższenia sprawności Przekonstruowany tłumik spalin tylko z dwiema komorami Hydrauliczna regulacja łańcucha rozrządu i układ z suchą miską olejową w celu zmniejszenia tarcia wewnętrznego Nowy silnik SH350i „enhanced Smart Power+” osiąga zarówno wzorową czystość spalin, jak i wysoką moc w całym zakresie obrotów, za sprawą wszechstronnego zastosowania technologii redukcji tarcia. Dzięki przyrostowi pojemności skokowej o 50 cm3 (do 330 cm3 z 279 cm3, bez przyrostu masy) chłodzony cieczą, wyposażony we wtrysk paliwa, czterozaworowy silnik SOHC osiąga moc maksymalną zwiększoną z 18,5 kW do 21,6 kW przy 7500 obr/min i maksymalny moment obrotowy 32 Nm, uzyskiwany przy 5250 obr/min. Porównanie uzyskanych na hamowni wykresów charakterystyk obu silników pokazuje cały obraz sytuacji: zarówno moc jak i moment obrotowy wyraźnie rosną już od 3500 obr/min. Ze startu zatrzymanego SH350i pokona pierwsze 200 metrów o 0,7 sekundy szybciej, czyli w 10,2 sekundy. Średnicę cylindra zwiększono z 72 mm do 77 mm, a skok wzrósł do 70,7 mm. Stopień sprężania wynosi 10,5:1. Aby w pełni wykorzystać większą pojemność, zoptymalizowano skoki i czasy otwarcia zaworów. W porównaniu z poprzednim modelem, zamknięcie zaworów dolotowych oraz czas otwarcia/zamknięcia zaworów wylotowych zostały opóźnione o 5°. Skoki zaworów zwiększono o 0,3 mm. Czasy otwarcia zaworów dolotowych pozostają niezmienione. Przekonstruowano także wał korbowy, uzyskując 10% redukcji jego masy. Osiągnięto to bez zmiany wymiarów czopów, przy jednoczesnym zachowaniu wytrzymałości i sztywności wymaganej do przenoszenia zwiększonej mocy. Rolkowe dźwignie zaworowe, ślizgowe łożyska korbowe i uszczelniona skrzynia korbowa, zapewniają wysoką trwałość i niezawodność przy zachowaniu wysokich osiągów. Aby usprawnić chłodzenie tłoka, dysza olejowa, stosowana w modelu CRF450R, rozpyla olej bezpośrednio na spód tłoka, optymalizując zapłon i poprawiając sprawność spalania. Pojemność układu smarowania wynosi 1,85 litra. Obniżenie oporów ssania powietrza wynika ze zwiększenia średnicy przepustnicy z 34 mm do 36 mm i powiększenia średnic zaworów ssących o 1 mm – do 28 mm, co ułatwia silnikowi oddychanie. Powietrze jest dostarczane poprzez 5,5-litrowy airbox. Porty dolotowe i wylotowe również zostały całkowicie przeprojektowane. Port dolotowy zasysa teraz powietrze efektywniej, wywołując silniejsze zawirowanie strumienia mieszanki w cylindrze, co przyczynia się do bardziej równomiernego spalania paliwa. Spaliny są usuwane za pomocą prostego portu wydechowego, bez zmiany kierunku przepływu, występującej w poprzedniej konstrukcji, co jeszcze bardziej poprawia wydajność. Aby zmniejszyć opory po stronie wydechowej, nowy tłumik składa się teraz z dwóch oddzielnych komór, zamiast z trzech. Poprawki w konstrukcji rury komory rozprężania, jak również rozmiar i umiejscowienie katalizatora, także służą ułatwieniu przepływu i lepszemu oczyszczaniu spalin. Tarcie wewnętrzne zostało zredukowane dzięki przesunięciu osi cylindra o 5 mm w stosunku do osi wału korbowego, wprowadzeniu hydraulicznej regulacji łańcucha rozrządu i użyciu układu z suchą miską. Układy z suchą miską olejową są używana w silnikach o wysokich osiągach, ponieważ taki układ obniża ciśnienie wewnętrzne w silniku, zmniejsza zawirowania oleju, redukuje straty pompowania oraz tarcie wewnętrzne. Nowo zaadaptowany wałek wyrównoważający dodatkowo redukuje wibracje i przyczynia się do płynnej, bardziej komfortowej jazdy. Automatyczne sprzęgło odśrodkowe współpracuje z przekładnią V-Matic (z przełożeniami dobranymi pod kątem szybkiej reakcji przy niskich prędkościach obrotowych i dobrych przyspieszeń) oraz z napędem pasowym. Modernizacja na rok 2021 objęła także osłonę silnika, którą przeprojektowano, dostosowując ją do nowych elementów nadwozia. Silnik SH350i został wyposażony w system kontroli momentu obrotowego Honda Selectable Torque Control (HSTC). System wykrywa różnicę prędkości między kołem przednim i tylnym, oblicza stopień uślizgu, a następnie kontroluje moment obrotowy silnika poprzez sterowanie wtryskiem paliwa, aby odzyskać przyczepność tylnego koła. System HSTC można włączać i wyłączać za pomocą przełącznika umieszczonego po lewej stronie kierownicy. Wskaźnik "T" na wyświetlaczu cyfrowym miga, gdy system pracuje nad odzyskaniem przyczepności. Silnik spełnia normę czystości spalin EURO5, która obowiązuje od 1 stycznia 2020 roku i stawia bardziej rygorystyczne wymagania w porównaniu z normą EURO4. Wymogi te obejmują znaczną redukcję dozwolonych emisji tlenku węgla, zmniejszenie całkowitej emisji węglowodorów o ponad 40%, skuteczniejsze wykrywanie przerw zapłonu oraz wprowadzenie limitu cząstek stałych. Zużycie paliwa wynosi zaledwie 3,3 l/100km (tryb testowy WMTC), co przy pojemności zbiornika paliwa wynoszącej 9,1 litra daje potencjalny zasięg ponad 270 km. 3.2 Wyposażenie i stylistyka Styl SH ewoluuje, zachowując charakterystyczną płaską podłogę Gniazdo USB typu C pod siedzeniem Nowe wskaźniki LCD Kierunkowskazy z funkcją sygnału awaryjnego hamowania SH350i to skuter, który jest natychmiast zauważalny na drodze dzięki eleganckiej estetyce typowej dla serii SH. Nowe wzornictwo, nawiązuje do wyglądu najlepiej sprzedającego się, najmniejszego w rodzinie SH, modelu SH125i. Wyróżnia go nowa stylistyka przodu: reflektor LED posiada teraz centralną listwę świateł drogowych, oddzielającą dwie listwy świateł mijania, podczas gdy światła pozycyjne znajdują się na kierownicy. Dzięki temu uzyskano elegancki, nowoczesny wygląd przodu skutera. Przeprojektowane światło tylne i kierunkowskazy LED znajdują się między uchwytami dla pasażera, wykonanymi z aluminium. Oczywiście, dla skutera SH funkcjonalność jest równie ważna, jak jego wygląd. Pozycja za kierownicą pasuje do szerokiego zakresu gabarytów kierowców i zapewnia zrelaksowaną, wyprostowaną postawę oraz doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach. Całkowita długość skutera wynosi 2160 mm, szerokość 742 mm, a wysokość 1161 mm. Minimalny prześwit to 131 mm. Pod siedzeniem jest miejsce na pełnowymiarowy kask, a samo siedzenie znajduje się na komfortowej wysokości 805 mm (tylko 5 mm wyżej niż w SH125/150). Pod siedzeniem znajduje się gniazdo USB typu C, które ułatwia ładowanie urządzenia mobilnego. Standardowa dla SH, płaska podłoga (o szerokości 435 mm) sprawia, że łatwo balansuje się ciałem, a także łatwo stawia się na niej stopy. Składany zaczep pod kierownicą ułatwi przewóz zakupów. Nowy zestaw wskaźników LCD obejmuje wszystkie światła ostrzegawcze - w tym obsługę HSTC i ABS - starannie rozmieszczone wokół centralnego, cyfrowego wyświetlacza prędkości i licznika przebiegu. Wszystkie ustawienia zespołu wskaźników, kierowca wprowadza za pomocą przycisków A/B umieszczonych po lewej kierownicy. Podczas nagłego hamowania światła awaryjne migają, aby ostrzec innych użytkowników drogi o gwałtownym spadku prędkości. Przednie i tylne kierunkowskazy SH350i mają nową funkcję automatycznego wyłączania sygnału awaryjnego hamowania. Nowością, ułatwiającą życie właścicielowi skutera, jest inteligentny kluczyk, który oprócz sterowania głównym włącznikiem zapłonu i blokowaniem zamka schowka, zarządza również zamkiem opcjonalnego górnego kufra o pojemności 35 l. Dzięki inteligentnemu kluczykowi w kieszeni kierowcy, zamek kufra automatycznie blokuje się, gdy kierowca oddali się od skutera. Kufer można też zamknąć mechanicznie kluczykiem. 3.3 Podwozie Stalową rama przekonstruowana celem obniżenia masy Widelec teleskopowy 35 mm z przodu, podwójne kolumny z tyłu 16-calowe koła zapewniające stabilność jazdy Podwozie SH350i, zaprojektowano z myślą o zapewnieniu zwinności i pewności prowadzenia pojazdu w każdych warunkach jazdy. W nowym modelu zrewidowano średnice rur ramy, grubość ich ścianek i materiały, z których wykonane są części składowe, poprawiając stabilność i komfort jazdy, przy jednoczesnym obniżeniu masy ramy o 1 kg. Elastyczną amortyzację wstrząsów zapewniają: widelec teleskopowy 35 mm, podwójne tylne amortyzatory, aluminiowy odlewany wahacz i system Oleo link, zamontowany pod silnikiem, by wspomóc przekazywanie informacji zwrotnych z podwozia i poprawić pochłanianie nierówności drogi. Kąt pochylenia główki ramy i wyprzedzenie wynoszą 27°5’/99 mm, przy rozstawie osi 1452 mm i obrocie kierownicy o 45° w obie strony, od położenia do jazdy na wprost. Masa własna wynosi 174 kg. Z przodu znajduje się opona 110/70-16 z tyłu 130/70-16, a dwukanałowy ABS współpracuje z hamulcami jednotarczowymi o średnicy 256 mm z przodu i 256 mm z tyłu. Akcesoria Dla SH350i dostępna jest gama oryginalnych akcesoriów Hondy. Obejmują one: 35-litrowy kufer górny i tylny bagażnik Szybę ze wspornikami Podgrzewane manetki Koc dla kierowcy Dane techniczne SILNIK Typ Chłodzony cieczą 4-suwowy, jednocylindrowy SOHC Pojemność skokowa (cm³) 330 cm3 Liczba zaworów na cylinder 4 Średnica cylindra x skok tłoka (mm)´ 77 mm x 70,7 mm Stopień sprężania 10,5:1 Moc maksymalna 21,6 kW przy 7500 obr/min Dopuszczalna Moment obrotowy 32 Nm przy 5250 obr/min Pojemność układu smarowania 1,85 l SYSTEM PALIWOWY Zasilanie PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa Zbiornik paliwa 9,1 l Emisja CO2 wg WMTC 77,8 g/km Zużycie paliwa 3,3 l/100 km INSTALACJA ELEKTRYCZNA Rozrusznik Elektryczny Pojemność akumulatora 12V-11.6AH PRZENIESIENIE NAPĘDU Typ sprzęgła Automatyczne sprzęgło odśrodkowe Typ skrzyni biegów V-Matic Przełożenie główne Pasek RAMA Typ Stalowa, rurowa z dolnymi belkami nośnymi PODWOZIE Wymiary (dł. x szer. x wys.) 2160 x 742 x 1161 mm Rozstaw osi 1452 mm Kąt pochylenia kolumny 27,5° Wyprzedzenie 99 mm Wysokość siedziska 805 mm Prześwit 157.8 mm Masa własna 174 kg Promień skrętu 2,2 m ZAWIESZENIE Przednie Widelec teleskopowy 35 mm Tył Wahacz z podwójnymi amortyzatorami KOŁA Obręcz przednia 16 x MT275 aluminium, 6 ramion o przekroju poprzecznym w kształcie litery U Obręcz tylna 16 x MT275 aluminium, 6 ramion o przekroju poprzecznym w kształcie litery U Opona przednia 110/70-16 Opona tylna 130/70-16 Hamulce Układ ABS Dwukanałowy Przód Pojedyncza tarcza 256 mm z zaciskiem dwutłokowym Tylne Pojedyncza tarcza 240 mm z pojedynczym zaciskiem tłokowym ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY Zespół wskaźników LCD – Prędkościomierz, wskaźnik poziomu paliwa, zegarowy wskaźnik temperatury, zegar, dwa liczniki przebiegów dziennych, wskaźnik zużycia paliwa, wskaźnik Honda SMART Key. Reflektor LED Światła tylne LED
Michał_ Opublikowano 15 Listopada 2020 Opublikowano 15 Listopada 2020 Świetny sprzęt. Oczywiście jest sprawa ceny, ale na miasto wydaje się ideałem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się