Skocz do zawartości
Forum Burgmania

EURO 5 w skuterach od 2021 roku


Rekomendowane odpowiedzi

  • Użytkownicy+
Opublikowano

No właśnie o to chodzi, to co pasuje Tobie w jeździe solo, niekoniecznie będzie pasowało komuś, kto jeździ w duecie, bo w tym przypadku komfort (z reguły) pasażerki ma niebagatelne znaczenie.

Opublikowano
31 minut temu, Saper napisał:

(...)niekoniecznie będzie pasowało komuś, kto jeździ w duecie (...)

I to jest chyba kwintesencja wyboru skuter- moto. Przynajmniej dla mnie, jeżdżę solo i skut mi zdecydowanie wystarcza, ale 2 osoby plus większa ilość bambetli to 50- 60 KM byłoby już mi lekko za mało...

Dodatkowo dochodzi ta "nieszczęsna" kanapa 😉 . Wiadomo, pasażerka się w czasie jazdy strasznie nudzi, to dajcie jej chociaż jako taką wygodę 🙂 .

Sam lubię sprężystą, w miarę twardą. Kanapy w stylu "miękka sofa" to nie dla mnie. A tył to może być i "taborecik" 🙂 .

  • Klubowicze
Opublikowano

Żeby tak jeszcze mieli jaja, żeby przejść do Sympatyków i nie trzymać się, za wszelką cenę niebieskiego znaczka.
 


To nie wątek na takie rozważania, ale może musisz zrobić i opublikować tzw. „Listę Sapera”, analogicznie do „Listy Orzecha”, którą kilka lat temu mieliśmy okazję poznać. Mam wrażenie, że temat Cię uwiera i wracasz do niego w każdym możliwym wątku.
  • Administrator
Opublikowano

Żeby tak każdy mógł sobie "złożyć" skuter, to można by zrobić to w pełni pod swoje upodobania. Ale kupujemy to co oferują producenci. A Burgmana 650 już nie oferują, a SilverWinga też nie oferują. To co się stanie gdy dzisiejsi ich posiadacze będą je wymieniać na nowe sprzęty (nie używane)? Czy zakończą swoją karierę skuterowców, czy z mniejszym lub większym zadowoleniem przesiądą się na to co będzie dostępne?

Opublikowano
1 godzinę temu, Piootr napisał:

(...)„Listy Orzecha” (...)

Oooooooo, dawno już nie było aktualizacji 😉 ?

PS. Grześku, nie ma co "rozpylać" tego tematu w każdym wątku i zaczynać od początku 🙂 .

Opublikowano

Z tego co się orientuję to większość użytkowników Integry a szczególnie lubiący długie podróże poprawiała siedzenie - w taki czy inny sposób ale coś ulepszali.

  • Klubowicze
Opublikowano

Tak Lucjan, zgadza się. Ja jeżdżę od początku na akcesoryjnej kanapie marki SHAD, OEM nawet nie próbowałem. Nadal spoczywa w piwnicy w pudełku po Shad’zie

  • Administrator
Opublikowano

Mi poprawiona kanapa seryjna w RC89 pasuje, podobnie mojemu placakowi... ale my jesteśmy niestatystyczni 😉 Zresztą cała Integra pasuje mi jak żaden inny skuter i raczej nie widzę dla niej jakiegokolwiek zastępstwa. Jak będzie z nową NSS 750... czas pokaże.

  • Użytkownicy+
Opublikowano

Piotruś, tak się na mnie oburzyłeś, gdy napisałem, że kanapa w Integrze to nieporozumienie, ale nie napisałeś, że te tysiące kilometrów zrobiłeś:

2 godziny temu, Piootr napisał:

Ja jeżdżę od początku na akcesoryjnej kanapie marki SHAD, OEM nawet nie próbowałem. Nadal spoczywa w piwnicy w pudełku po Shad’zie emoji6.png

Je te swoje kilka kilometrów zrobiłem na standardowej i dlatego napisałem, że jest to nieporozumienie. Na akcesoryjnych, czy przerabianych nie jeździłem, więc się nie wypowiadam.

  • 4 miesiące temu...
  • Administrator
Opublikowano

Przy okazji warto wspomnieć jakie motocykle, inne niż maxi skutery, zostały wycofane w UE przez E5. 

Mocno ucierpiała oferta Yamahy: Yamaha FJR 1300A, XV950R, SCR950, R6, Super Tenere

Honda w 2021 nie ma już ofercie takich modeli: VFR 800F, VFR 800X, VFR 1200X Crosstourer, CB1100EX i RS

W Kawasaki wykluczenie dotyczy: ZX-6R, J125, J300, Ninja 400, Z400, Ninja H2 i Ninja H2 SX

Ducati pożegnało swojego "powietrzaka": Monster'a 797.... Triumph Tiger Sporta 1050 a Harley całą rodzinę Sportster.

 

No cóż, z jednej strony szkoda takich ikon jak np. FJR. Honda nie ma już modeli V4, które od blisko 40 lat były zawsze w ofercie. Z drugiej strony, jedne wypadły - inne się pojawią ale...... niesmak pozostaje. Ciekawe jakie "kryteria" będzie miała norma Euro 6 dla moto. Oby jak najpóźniej.

 

  • Klubowicze
Opublikowano

No tak, najbardziej mi brak Fujary. To był znakomity moto Yamahy

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Ja chyba padłem ofiarą euro 5. Dopiero co kupiony kymco downtown 350i, spełnia tę normę, w specyfikacji jasno napisane że ma tylko 28,2 KM, zamiast dotychczasowych 30. Prędkość max okreslona na 130, co również się potwierdza. Niestety decydując się na nówkę z 2021, trochę strzeliłem sobie w kolano. Bo kasa wydana a jezdzi jak mój poprzedni xmax 250. Chyba że to wada mojego egzemplarza. Mariusz burgi może masz wiedzę co tego modelu (testowałeś z euro5, czy to jeszcze poprzednik.)? Bo tam podawałeś lepsze wartości. Mam jeszcze nadzieję że się rozjeździe (teraz mam 1300 przebiegu. Albo pozostanie jakąś forma tuningu. Pozdro

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

  • Administrator
Opublikowano

DT 530 z E5 nie jeździłem. MY2020, jeszcze z E4, zbiera się nad wyraz dobrze. Katalogowo E4 miał podawany V-max 135, E5 ma 130 km/h. Mowa o wartościach wg. GPS. Licznikowo to odpowiednio ~145/150 km/h.

Opublikowano

Dzięki Mariusz za odpowiedź. Znaczy, że jest trochę kastrat, ale będzie ok. 

  • 3 miesiące temu...
  • Klubowicze
Opublikowano

Kolejny kaganiec to nadchodząca w 2024r norma Euro 5+ ,która całkowicie wykastruje motocyklizm. Dojdzie do tego, że wg. ekologów najlepszym i najczystszym ekologicznie motocyklem będzie ten..... bez silnika spalinowego 🤣. Pozostanie tęsknota za tym , co było kiedyś......

https://www.scigacz.pl/Norma,emisji,spalin,Euro,5+,dla,motocykli,pojawi,sie,w,2024,roku,43492.html

Opublikowano

W ramach dostosowania się do wszelkich norm, nakazów, zakazów i obwieszczeń zakupiliśmy z kolegami trzy Iże-49 z lat 1954-1957.

Spełniają wszelkie ekologiczne wymagania, szczególnie w zakresie ochrony puszczy przed kornikiem. Ich wspólny przejazd powoduje, że korniki czym prędzej emigrują na Białoruś nie zwracając uwagi na stawiany płot.

  • Klubowicze
Opublikowano

Brawo Geni. I na tym właśnie polega ekologia👏

Opublikowano

Pozostaje dbać o sprzęty które mamy. To że nowe będą na prąd, nie znaczy że trzeba je kupować. Dużo ekologiczniej jest jeździć starym pojazdem niż złomować go i kupić nowy. A o ile przyjemniej 🙂

  • Klubowicze
Opublikowano
Godzinę temu, scootane napisał:

To że nowe będą na prąd, nie znaczy że trzeba je kupować

Ja to może i kupiłbym takiego skuta na prąd ale po 1. Słaby zasięg a po 2 brak infrastruktury do ładowania.

I tak jak w samochodzie elektrycznym mi to nie przeszkadza ( właśnie myślę o zakupie elektryka jako drugie auto  - do pracy i wkoło komina ) to już w skuterze jest to problem.

Ja skuterem jeżdżę tylko w trasy a tu elektryk z małą bateryjką bez szybkiego ładowania odpada.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...