Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 26 Sierpnia 2020 Administrator Opublikowano 26 Sierpnia 2020 EURO4 & 🛵??? How dare you ! 🤣 Ja nie z tych zbytnio narzekających ale... trudno nie odnieść wrażenia, że UE kastruje motoryzację w tempie ekspresowym. Widać to zarówno w branży auto (normy EURO, CO2/km i inne wymysły z dziedziny bezpieczeństwa w formie przymusu) ale wcale niewiele lepiej jest w moto. Od 2021 roku ma obowiązywać w moto nowa norma emisji spalin EURO 5. Które modele będą ją spełniać? No właśnie mało które 🤨. Te, co świeżo po premierach OK ale jak model jest od kilku lat w ofercie to z "5" może być różnie. Po AN 650 (to miało miejsce już 2 lata temu) z rynku wypada C650GT i C650 Sport. BMW nie ma nowej jednostki do tego skutera. Jak będzie z C400X? O ile kojarzę spełnia on EURO4 ale zważywszy na "świeżość konstrukcji" jest szansa, że zostanie dostosowany do "5". Pewności jednak nie mam. W Hondzie też sporo się będzie działo w 2021 roku. Mówi się nieoficjalnie o aż 7 nowych modelach. Motor 750 ccm z serii NC najprawdopodobniej wypada. Na jego miejsce wskoczy nowy. Przecieki mówią o nowym skuterze, który miałby się nazywać NSS 750, czyli byłaby to Forza 750. Na ile bazująca na Integrze i serii NC nie wiadomo. Tak jak mówię - to przecieki. Co będzie z X-ADV też nie wiadomo. Zważywszy na bardzo dobre wyniki sprzedaży np. w IT zapewne Honda zrobi wszystko aby go utrzymać. Podobnie jest z NSS 350... to następca 300 (270ccm). Normy zmusiły do wprowadzenia nowej jednostki. Co w Kymco - AK550 jest w "pre order'ach" na 2021 ale szczegóły też nieznane na tą chwilę. Nową jednostkę 125 mają (tą z nowego Like) i pewnie ona zasili grupę 125 z nowymi katalizatorami i zmodyfikowaną elektroniką. Yamaha wycofuje mocno przykurzony motor 400 ccm, znany jeszcze z YP400 i 2004 roku ale... ma mocną jednostkę Blue Core 300 ccm, która pewnie bez problemu zostanie dostosowana do EURO5. X-max 400 wypada. Zostaje 125 i 300. Nie wiem jak z Tmaxem. Jedno jest pewne - w 2021 będzie się dużo działo w gamie modelowej producentów 2oo. Z pewnością sporo z niej wypadnie. Cześć przejdzie przymusowe liftingi przy okazji nowych jednostek. Można by powiedzieć, że ogólnie to chyba dobrze, bo "idzie nowe, czystsze,...". Niestety, te nowe prawie na pewno będzie też i droższe.
Astonpiotr Opublikowano 26 Sierpnia 2020 Opublikowano 26 Sierpnia 2020 A więc warto trzymać swoje, zadbane bo niekoniecznie ceny będą spadać. 1
Klubowicze arturo-bb Opublikowano 26 Sierpnia 2020 Klubowicze Opublikowano 26 Sierpnia 2020 4 godziny temu, MariuszBurgi napisał: Przecieki mówią o nowym skuterze, który miałby się nazywać NSS 750, czyli byłaby to Forza 750. To mogło by być ciekawe
Klubowicze grzybek Opublikowano 27 Sierpnia 2020 Klubowicze Opublikowano 27 Sierpnia 2020 ciekawe, jaka będzie nowa Honda NC 750x Dctx. o ile wzrosną parametry silnika
Johny7205 Opublikowano 27 Sierpnia 2020 Opublikowano 27 Sierpnia 2020 W Hondzie usłyszałem, że silnik 750ccm w dotychczasowej konstrukcji niestety wypada. Pojawi się prawdopodobnie przekonstruowany na 800 ccm w X-ADV i NC. Natomiast o kolejnym wcieleniu Integry nic się nie mówi. Szkoda. Honda chce wypuścić konkurencyjne moto dla T-maxa i AK550. Dostrzegli potencjał rynku w tej klasie skuta😉. Chyba szykuje się premiera większej lub mocniejszej Forzy. Pojawi się też od nowa w ofercie TransAlp jako lżejsze moto w klasie AfricaTwin. Zapewne z silnikiem 800ccm z DCT lub zwykłą skrzynią. Zobaczymy. Jeśli ktoś myśli o zakupie Hondy, sugerują zaczekać do II kwartału 2021.
Sympatycy Robsson Opublikowano 28 Sierpnia 2020 Sympatycy Opublikowano 28 Sierpnia 2020 Byłby niezły kocur z Forzy 750 😵 Ciekawe czy na pasie czy na łańcuchu. W tej chwili to za dużo niewiadomych ale ciekawość jest ogromna. Chyba nie było jeszcze tak mocnego skutera na pasie 🤭
dr.big Opublikowano 29 Sierpnia 2020 Opublikowano 29 Sierpnia 2020 Honda do tej pory stawiała na łańcuch- na pewno jest to tańsze rozwiązanie serwisowe dla użytkownika. Pro to tańszy zakup, bezproblemowa regulacja łańcuch vs. pasek. Kontra to na pewno poziom hałasu i czystość przeniesienia napędu.
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 8 Września 2020 Autor Administrator Opublikowano 8 Września 2020 No więc tak jak zapowiadałem... Idzie nowe! Teaser niewiele zdradza ale sytuacja jest już jakby przesądzona🧐
Saper Opublikowano 8 Września 2020 Opublikowano 8 Września 2020 Wiele z tego, poza nazwą nie wynika, trzeba poczekać na więcej informacji.
Klubowicze Piootr Opublikowano 8 Września 2020 Klubowicze Opublikowano 8 Września 2020 Teaser pokazał 2 pewne rzeczy : Forza i DCT, a na resztę poczekajmy. Już się cieszę😀. Brawo 👏 Honda !
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 9 Września 2020 Autor Administrator Opublikowano 9 Września 2020 Nazewnictwo "Integra", niekiedy kojarzone z "🚘 Integra", przestanie najprawdopodobniej obowiązywać. Od 2021 pojawi się nowa skuterowa "familia Forza": 125, 350 i 750 😎 Najważniejsze, że będzie jakiś ruch i nowości... za co szacun dla Hondy 👏
Saper Opublikowano 9 Września 2020 Opublikowano 9 Września 2020 Poczekam na prezentację, bo Forza 750 może być ciekawa i może wizualnie mi siądzie. Zobaczymy.
Klubowicze Piootr Opublikowano 9 Września 2020 Klubowicze Opublikowano 9 Września 2020 Oby tylko się Honda nie wygłupiła z małymi kólkami i opasłą kanapą w największej silnikowo wersji ,a gdyby "nowość" dostała podwójne tarcze z przodu, wyświetlacz z nowej CRF z Apple CarPlay, 100% oświetlenie LED to poważnie się będę zastanawiał nad złożeniem zamówienia.
dr.big Opublikowano 9 Września 2020 Opublikowano 9 Września 2020 Modele "kręcą się" do przodu 🙂 . Cały czas dokładane są nowe opcje., bo jak to mówią "lepsze jest wrogiem dobrego" 🙂 ?
Klubowicze arturo-bb Opublikowano 9 Września 2020 Klubowicze Opublikowano 9 Września 2020 2 godziny temu, Piootr napisał: Oby tylko się Honda nie wygłupiła z ..... opasłą kanapą w największej silnikowo wersji Wolę opasłą niż tą deskę z Integry dla pasażera . Pamiętaj że pasażer musi czasem i 10-12 godz. wysiedzieć na tym czymś.
Klubowicze Piootr Opublikowano 9 Września 2020 Klubowicze Opublikowano 9 Września 2020 1 godzinę temu, arturo-bb napisał: Pamiętaj że pasażer musi czasem i 10-12 godz. wysiedzieć na tym czymś. Artur, dla mnie nie ma znaczenia. ZAWSZE jeżdżę sam, więc mierzę to swoją miarką 😎
Saper Opublikowano 9 Września 2020 Opublikowano 9 Września 2020 Ja też jeżdżę sam i zdecydowanie wolę mieć taką kanapę jak ma Burgman czy SW-T, niż to nieporozumienie z Integry. 1
tommac Opublikowano 9 Września 2020 Opublikowano 9 Września 2020 Ja również zauważyłem, że od pewnego czasu producenci skuterów coraz mniej myślą o komforcie pasażera, a szkoda.
Administrator xmarcinx Opublikowano 9 Września 2020 Administrator Opublikowano 9 Września 2020 Ja też pamiętam ten komfort miejsca pod kanapą. Co zrobić? Świat idzie w nieco innym kierunku. Coś zabiera, coś daje. Nie ma co, trzeba patrzeć w przyszłość.
Klubowicze grzybek Opublikowano 9 Września 2020 Klubowicze Opublikowano 9 Września 2020 spojrzycie jaką kanapę także dla pasażera ma BMW C 650GT!! Pełen komfort. Lux klasa
EndriuBis Opublikowano 9 Września 2020 Opublikowano 9 Września 2020 1 godzinę temu, grzybek napisał: spojrzycie jaką kanapę także dla pasażera ma BMW C 650GT!! Pełen komfort. Lux klasa taa... i dla tego już go nie produkują ?? 🤣 przecież koledzy własnie o tym mówią że "idzie nowe" i nie koniecznie lepsze.
Klubowicze grzybek Opublikowano 9 Września 2020 Klubowicze Opublikowano 9 Września 2020 pisaliśmy tylko o kwestii komforcie spoczywania 4 liter a nie kwestiach technicznych...😎 kwestii komfortu
Klubowicze Piootr Opublikowano 10 Września 2020 Klubowicze Opublikowano 10 Września 2020 niż to nieporozumienie z Integry. Grzesiu, a ile ty kilometrów zrobiłeś na tym „nieporozumieniu”, że się tak autorytatywnie wypowiadasz ? Tylko nie pisz, że wnioskujesz z opinii kolegów . Każde 4 litery są inne, a co za tym idzie odczuwanie komfortu. Ja tez nie jestem autorytetem od kanap, ale 9000 km w 3 tygodnie na jednej wyprawie i żadnych uwag co do kanapy nie zgłaszałem . Druga sprawa to możliwość zastosowania tzw setów kierowcy w tego typu maxiskuterach jest nieoceniona z powodu szeroko pojętego komfortu jazdy. Jeśli chodzi o komfort pasażera/ki to przyznaję, ze na kanapowcach pewnie mają wygodniej. Dlatego też wiele osób ucieka na motocykle turystyczne po przerobieniu np AN650 czy S-WT. Szklany sufit maxiskuterowy.
Saper Opublikowano 10 Września 2020 Opublikowano 10 Września 2020 Piotruś, zrobiłem na tym nieporozumieniu kilka kilometrów i zdecydowanie wolę jak to określiłeś, opasłe kanapy, które zapewniają mi komfort podróży. 13 minut temu, Piootr napisał: ... Dlatego też wiele osób ucieka na motocykle turystyczne po przerobieniu np AN650 czy S-WT. Żeby tak jeszcze mieli jaja, żeby przejść do Sympatyków i nie trzymać się, za wszelką cenę niebieskiego znaczka.
Klubowicze Piootr Opublikowano 10 Września 2020 Klubowicze Opublikowano 10 Września 2020 I to właśnie o to chodzi Grzesiu, aby każdy sobie dobrał coś dla siebie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się