Gość maciek_dm Opublikowano 30 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2005 witam serdecznie po |więtach! Sezon dla mnie się juz rozpocz?ł, a wraz z nim nasuwa mi sie kilka pytań dotycz?cych użytkowania mojego skutera; mój hexagon z silnikiem od hondy CN250 ma na swoim koncie 15 tys. km. Mam go od nowo?ci i nic przy nim jeszcze nie robiłem (oprócz wymiany oleju i zmiany opon). No i wła?nie - może to już najwyższy czas zabrać się do jakie? roboty? Rolki, pasek, nie mam pojęcia ile one wytrzymuj?, kiedy powinienem je wymienić, co wymienic jeszcze, a co sprawdzić. Może przeczyta ten w?tek jaki? miły helixowiec i doradzi co? koledze, bo nie chciałbym zarzn?ć mojego hexa już za młodu. A je?li miałbym juz co? wymieniać, to może wiecie gdzie moge nabyć szybko i tanio odpowiednie cze?ci? Przecież nie pojde do Piaggio Polska, bo pewnie by mi nie uwierzyli ze wogóle piaggio produkowało taki model z silnikiem hondy.... Z góry dzieki za wszelkie info. pozdrawiam maciek Odnośnik do komentarza
Administrator Artix Opublikowano 30 Marca 2005 Administrator Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2005 15 tys przebiegu hmm to wlasciwie dla tego silnika zerowy przebieg. Mysle ze poza rolkami i paskiem nie masz co sie dotykac. Rolki jesli nie byly nigdy wymieniane to zapewne juz czas sie za to zabrac. Pasek powinien jeszcze wytrzymac ze 2-3 tys km. To na tyle dobry silnik ze nawet Kris po 50 tys nie mial nic w nim do roboty, a ten zawsze cos tam wynajdzie, nawet w najnowszym sprzecie Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 30 Marca 2005 Administrator Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2005 Po I- wsze warto w tym miejscu nadmienić, że silnik w Hexagonie 250 jest faktycznie od Helixa jednak z tego co mi wiadomo i z tego co słyszałem na zlocie Eurovespa w Wiedniu to montowany jest on we Włoszech. Proponuje czekać na wpisy Krisa. Ten to zna Helixa jak własn? kieszeń Odnośnik do komentarza
KRIS Opublikowano 30 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2005 Czytam i widzę że zostałem wywołany do odpowiedzi w sprawie silnika Hondy Helix który został zamontowany w Hexagonie.jeżeli żaden makaroniarz nie dotkn?ł swoim łapskiem silnika(oczyw?cie oprócz włożenia go w ramę i podł?czenia) to zajrzyj tylko do paska i rolek,regulacja zaworów i gażnika.Zapomnij o jakich kolwiek innych naprawach i nie waż się przy nim dłubać,to dobry sprawdzony silnik.Mój Helix ma prawie 58 tys.rozebrałem go bo mi się nudzi w zimę a ja to lubię Po takim przebiegu nie był porostu co wymieniać,oprócz uszczelniaczy pompy wody i oleju, tu informacyjnie koszty to 350 zł Czę?ci oczyw?cie orginalne na tym nie można oszczędzać,jak się chce jeżdzić bezawaryjnie.Pozdrawiam Kris Odnośnik do komentarza
Sympatycy Kubo Opublikowano 30 Marca 2005 Sympatycy Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2005 Hehe może i ja nie pomogę co do rzeczy serwisowych, choć Maćku zapraszamy poskł?dali?my smoka, to i się wyserwisuje . Ale teraz z innej beczki, mianowicie helix Zenka ma już nie dużo do 100ty? km i trzyma się super, przy próbie z Hexem Maćka nie ustepował i po TYLU kilometrach nie odczuwa się straty osi?gów. po prostu silnik jak ŻYLETA... Widac, że jest to chwała Hondy, skoro takie wytrzymałe silniki tworzyli...(dodam, ze Zenek nie miał jeszcze żadnych remontów i do Lęborkazajechał bez przeszkód). Teraz będziemy testowac, czy Silver będzie w stanie dorównać helixowi . Pozdrowionka, Kuba Odnośnik do komentarza
Gość maciek_dm Opublikowano 31 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2005 zajrzyj tylko do paska i rolek,regulacja zaworów i gażnika. Pieknie dziękuję za odpowiedĽ; mam teraz tylko pytanie co do samych czę?ci, w tym przypadku paska i rolek - gdzie kupić najlepiej wspomniane oryginały, jaki to może byćkoszt? Jak już to będę miał, to pewnie się zgłoszę z tym do Ciebie Kubo! pozdrowka maciek Odnośnik do komentarza
Administrator Artix Opublikowano 31 Marca 2005 Administrator Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2005 Z tego co pamietam Kris uzywal rolek hondowskich, ze wzgledu na to ze rolki polinni "skonczyly" sie po 500 km. Te same rolki co w Helixie sa uzywane w Burgmanie 400. Pasek radze kupic oryginal i nie kombinowac z malossim czy inna wloszczyzna. Niestety sam sie o tym bolesnie przekonalem. Rolki nie sa jakos strasznie drogie pasek nie pamietam, ale raczej do drogich nie nalezy. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
Gość maciek_dm Opublikowano 31 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2005 mam jeszcze jedno pytanie; czy istnieje co? takiego jak manual serwisowy do helixa, gdzie mozna go nabyć? pozdrawiam serdecznie maciek Odnośnik do komentarza
ŻABA Opublikowano 31 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2005 Witam, Jako ex-Heliksiarz też się wypowiem Kwestię silnika Kris już wyja?nił. Ja może dodam czyszczenie filtra powietrza i ew. spuszczenie syfu z odmy (taka rurka z lewej strony, przed obudow? napędu - na końcu jest korek). No i może kontrola chłodziwa. Pasek i rolki można nabyć również w Larrsonie. Serwisówka-pragnienie każdego Heliksiarza i kopalnia wiedzy Je?li chcesz koniecznie kupić, to szukaj w necie lub na motobazarch - to rzadka pozycja ale na zamówienie można kupić. My?lę, że koszt to ok 200zł Inne wyj?cie to zrobić tak jak ja: poj?ć do Hondy i potrzebne informacje odbić na xero Zdobyłem trochę danych w ten sposób, więc służę pomoc?. Instrukcję miałem ale oddałem razem z Helem Ale i to można znaleĽć w sieci. WejdĽ na www.askanowner.com Odnośnik do komentarza
KRIS Opublikowano 31 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2005 Witam,co do rolek założył bym orginały kosztowały ostatnio 60zł,pasek owszem jest w Larssonie,producent nie znany ja założyłem go i narazie zrobiłem na nim 7tys,trzyma się nieżle koszt to ok 170zł,ale hondowski podejrzewam że jest droższy i może kosztować nawet 500zł.Decyzja należy do ciebie,jaki wariant wybierzesz.Rolki od Burgera pasuj? ale s? cięższe(23gHonda) bodajże waż? 28,5g,albo 29,5g tego dokładnie nie pamiętam.Po założeniu cięższych spadło przyspiszanie ze startu,natomiast od 60km/h w górę robił się zniego pocisk tych raczej na jazdę miejsk? ci nie polecam,natomiast w trasę idealne Pozdrawiam KRIS. Odnośnik do komentarza
Gość maciek_dm Opublikowano 1 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2005 jak to się mówi: najciemniej pod latarni?, bo przecież mam instrukcje do hexa i tam s? co prawda sk?pe, ale jednak informacje na temat eksploatacji tegoż modelu, a w?ród nich plan tzw zaprogramowanych czynnno?ci serwisowych. I oto co z niego min. wynika: - ?wieca - wymiana przy 12 tys. km (mam 3 tys. juz w plecy) - gaĽnik - zalecaj? regulację przy 1 tys., 6 tys., 12 tys. - ja nie robilem z tym nic - pasek - sprawdzenie przy 12 tys, a wymiana przy 18 tys. - filtr powietrza - wymiana przy 12 tys. - ja tylko czyscilem - zawory - regulacja przy 12 tys. - nie wykonałem tego - płyny: hamulcowy, chłodniczy, przekładniowy - co 2 lata, czyli powinienem to zrobić w kwietniu O rolkach nic nie pisz?; jedyne co jest na ten temat, to pojemnik rolek (? - instrukcję mam po włosku, a nie wiem jak dokładnie nazwać to po polsku) - jest przewidziane jest sprawdzenie/ smarowanie przy przebiegu 18 tys. Trochę się zmartwiłem, ze nie wykonałem praktycznie żadnej z tych czynno?ci, nie wiem na ile to może mieć jakis wpływ na użytkowanie skutera. do tej pory nic się nie działo, więc po prostu jeĽdziłem. Teraz pewnie zrobię wszystko na raz, tym bardziej, że w tym roku wybieram sie na pare zlotów i dobrze by było mieć sprzęt pewny i w porz?dku. Je?li mieliby?cie jeszcze jakies sugestje, to bardzo proszę o wpisy. Pozdrawiam maciek Odnośnik do komentarza
Administrator Artix Opublikowano 1 Kwietnia 2005 Administrator Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2005 Jesli do tej pory jezdzil sprawnie to znaczy ze wszystko jest OK. No ale regulacje powinienes zrobic dokladnie te ktore wymieniles, wyjdzie to tylko na dobre dla ciebie i skutera. Skuter zyska na trwalosci, a ty lepsze samopoczucie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 1 Kwietnia 2005 Administrator Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2005 O rolkach nic nie pisz?; jedyne co jest na ten temat, to pojemnik rolek (? - instrukcję mam po włosku, a nie wiem jak dokładnie nazwać to po polsku) - jest przewidziane jest sprawdzenie/ smarowanie przy przebiegu 18 tys. "Pojemnik rolek" to nic innego jak "koszyk" w którym znajduj? się rolki w wariatorze. Jak wyjmiesz rolki to nasmaruj je ale delikatnie. W Niemczech panuje opinia (moim zdaniem niewła?ciwa), żeby do rolek naładować smaru oporowo. Póżniej przy większych przeci?żeniach wszystko się wylewa. Zjawisko o którym piszę, występowało w praktycznie każdym Helixie z tamtego rynku. Na 100% wymień ?wiece zapłonow?. GaĽnika nie dotykaj. Je?li silnik odpala OK a zużycie paliwa jest w normie to nie ruszaj carburatora. Takie jest moje zdanie. Zawory... Wszystko zależy na ile s? słyszalne. Je?li silnik pracuje cicho i tak jak przed rokiem to też bym odpu?cił choć sama regulacja w Helixie jest bardzo prosta i nie nastręcza większych problemów. Podziałkę i ?ruby regulacyjne s? dostępne bez zdejmowania dekla zaworowego. Filtr powietrza zalecałbym wymienić. Olej w przekładni także. Najważniejsza rzecz to olej w silniku. Odnośnik do komentarza
Gość maciek_dm Opublikowano 1 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2005 No to chyba mam juz jasno?ć; wielkie dzięki Chłopaki za pomoc, mam nadzieje, że o efektach Waszych porad będziecie się mogli przekonać osobi?cie jak się spotkamy na zlocie Burgmanii. Pozdro i jeszcze raz wielkie dzieki. narka maciek Odnośnik do komentarza
Gość maciek_dm Opublikowano 6 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2005 Witam,co do rolek założył bym orginały kosztowały ostatnio 60zł,pasek owszem jest w Larssonie,producent nie znany ja założyłem go i narazie zrobiłem na nim 7tys,trzyma się nieżle koszt to ok 170zł,ale hondowski podejrzewam że jest droższy i może kosztować nawet 500zł. witam! a oto ceny wymienionych przez Ciebie czę?ci jakie zaoferował mi Moto Fun (krakowski dealer Hondy): - pasek napędowy[Motofun] 370 zł - rolki[Motofun] - 65 zł kpl Czyli rolki się zgadzaj?, a pasek jest poniżej twoich szcunków- chyba wieć warto zainwestować w oryginały? pozdro maciek Odnośnik do komentarza
Administrator Artix Opublikowano 6 Kwietnia 2005 Administrator Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2005 Oryginaly maja to do siebie ze sa drogie, ale masz tez gwarancje ze ci nie zerwie sie zbyt szybko. Ja wlasnie polaszczylem sie na cene ktora byla polowe mniejsza za malossi i wyszlo tak ze zamiast 20 tys spokojnej jazdy mialem 5 tys i po pasku. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
Gość maciek_dm Opublikowano 6 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2005 Ja wlasnie polaszczylem sie na cene ktora byla polowe mniejsza za malossi i wyszlo tak ze zamiast 20 tys spokojnej jazdy mialem 5 tys i po pasku. o, to przykro, ale jest to dla mnie argument za oryginałami. dzieki jeszcze raz za opnie. pozdrawiam maciek Odnośnik do komentarza
RYSZARD Opublikowano 13 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2005 Witam. Wprawdzie za długo nie byłem posiadaczem Hondy, to jednak znalazłem co? co może zainteresowac innych użytkowaników gdyż sam lubie nieco podłubać przy sprzęcie patrz?c na schematy. Dlatego podaje link do strony z rysunkami dot. niektórych pojazów tej marki min. Helixa. http://www.januaservice.com/ricambi/scheda.asp?ID=716 Myslę, że zainteresowani wynajda co? dla siebie (chyba z wej?ciem na strone główn? nie będzie problemu), życze więc owocnych poszukiwań. Pozdrawiam i do zobaczenia. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się