Gość duopiotr Opublikowano 21 Marca 2005 Opublikowano 21 Marca 2005 Witam wszystkich po raz pierwszy jako ?wieżo upieczony dyskutant tego zacnego forum. Przedstawię się na dzień dobry. Mam na imię Piotr, mieszkam w Płocku i jeżdżę Hond? Silver Wing. Do napisania kilku słów nakłoniła mnie lektura bardzo udanego, aczkolwiek troszkę ujmuj?cego Hondzie testu trzech megaskuterów. Szczególnie zainteresowałem się spraw? pomiaru prędko?ci poprzez ciekawe urz?dzonko zwane GPS-em. Drug? spraw? była zdumiewaj?ca mnie rzecz, a mianowicie wyskalowany do 180 km/h licznik testowanego Silvera, z którym spotkałem się po raz pierwszy. Tak więc obiecałem sobie i wszystkim, którzy czytali artykół, a przede wszystkim Hondzie, na któr? nie dam złego słowa powiedzieć nikomu, że gdy tylko warunki na to pozwol?, przeprowadzę tak? próbę i podziele się jej wynikami na łamach tak zacnego forum. Tak więc od rana maj?c do dyspozycji przeno?nego GPS-a, ładn? pogodę i przygotowan? do sezonu maszynę przyst?piłem do pomiarów. Udaj?c się z garażu przeciskałem się przez zatłoczone ulice Płocka, dĽwigaj?c na sobie coraz więkrz? ilo?ć oczu kierowców czterokołowych pojazdów, wlepiaj?cych się we mnie z niemałym zdziwieniem. W końcu dostałem się na obrzeża miasta i przyst?piłem do pierwszych prób i porównań. Pierwszy pomiar wykonałem przy strzałce prędko?ciomierza wyskalowanej na 60 kilometrach. Na wy?wietlaczu GPS ujżałem wynik 57,4 km/h. Wynik podobny Teraz przyszedł czas na testow? prędko?ć 99 km/h. Nie łatwo jest jechać przez jaki? czas jednakow? prędko?ci?, ale po małej chwili udało mi się dokonać tej sztuki. Spojrzałem na wy?wietlacz elktronicznego modułu, obserwowanego akurat przez 8 satelitów i odczytałem wynik: 92.8 km/h. Może jest to kwestia różnych urz?dzeń GPS ? Może kwesti? s? inaczej wyskalowane liczniki w takich samych motocyklach ? Nie wiem, spróbuję mieć przy sobie to urzadzenie na zlocie w czerwcu. Może kto? też będzie miał podobne. Potestujemy sobie ..... Dziękuj?c za uwagę nad moimi wypocinami, serdecznie wszystkich pozdrawiam.
Sympatycy Kubo Opublikowano 21 Marca 2005 Sympatycy Opublikowano 21 Marca 2005 Witaj Piotrze... Bardzo fajnie, ze na własn? rękę maj?c GPS potestowałe? prędko?ci jakie wskazuje twój Silver i prędko?ci realne... Twoje wyliczenia s? ciekawe i ciekawe jest także w takim razie to, czy każdy GPS pokazuje tak samo dokładnie, i po prostu nie każdy model pokazuje takie same prędko?ci, czy może to GPS'y mog? czasem także inaczej pokazywać niż jest naprawdę... W czerwcu będziemy jak widzę mogli porównać parę modeli GPS... ja takowego nie posiadam, bo jest to kosztowna zabawka, ale nie powiem, zę nie milo Mi bedzie sobie to cacko ogl?dn?ć... Do zobaczenia na trasie, Kuba
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 21 Marca 2005 Administrator Opublikowano 21 Marca 2005 Ja również Cię witam Piotrze... Może zacznę od tego, ze swój test opierałem na Silver Wingu 600 w wersji japońskiej. Nie wiem czy to jest jaka? różnica ale może jednak s? one inne pod pewnymi względami (EU i JP). Może st?d jest różnica w pokazywanej prędko?ci?? Pozatym wersja któr? testowałem miała wyraĽn? "dziure" przy pewnej prędko?ci a wiem ze inni użytkownicy nie potwierdzaj? czego? podobnego w FJS... Pozatym mogę dopisać, że cały test starałem się pisać jak najbardziej obiektywnie i bez stronniczo?ci... Proponuje Ci Piotrze zrobić swój własny test całego pojazdu, który je?li będziesz chciał zamie?cimy na Burgmanii. Niestety nie mamy innego wyj?cia przy Silverze jak posiłkować się pojazdami naszych użytkowników. Smutne to ale Honda PL nie ma żadnego testowego egzemplarza swojego flagowego skutera
Gość duopiotr Opublikowano 21 Marca 2005 Opublikowano 21 Marca 2005 Mariuszku, nawet przez my?l mi nie przeszło, by? był stronniczy podczas tego testu. Poprostu trafiła się Tobie lekko kulej?ca maszyna i na niej oparłe? swoje jak najbardziej obiektywne odczucia. Ale i z tamtym Silverem jest już wszystko w porz?dku pewnie, bo po ostatniej wizycie na przegl?dzie owa dziura znikła i nigdy nie wróci Pozdro od Piotra
dr.big Opublikowano 21 Marca 2005 Opublikowano 21 Marca 2005 Nie jest to kwestia urzadzenia GPS. Te sa tym bardziej dokladne im wieksza predkoscia sie poruszamy. Jedyna niedokaldnosc czy roznica w pomiarach, moim zdaniem, moze wynikac z ustawienia strzalki predkosciomierza i jednoczesnego odczytu wskazan GPS. Jesli masz go w profesjonalny sposob na stale zamontowanego, to mozesz sie skupic na jezdzie i dostosowaniu predkosci pomiaru. Jesli trzymasz go w rece, dochodza tu minimalne roznice. Nie zapomnij tez, ze kazdy egzemplarz danego skutera moze miec rozne osiagi, po prostu trzeba to zwalic na rozrzut produkcji... Co ciekawe, w Rollerze na str.75 widzialem ostatnio tabelke z ktorej wynikalo, ze Silverwing jest o 1km/h szybszy od Burgmana 650. Silver jest na miejscu pierwszym z 162km/h zas Burgman drugi z 161km/h. Sam tego nie komentuje, bo we wszystkich pomiarach jakie do tej pory widzialem zwyciezal Burgman. A razem z Mariuszem, czytajac czasopisma wielokrotnie znajdywalismy juz wszelakiego rodzaju bledy i pomylki ... Dodatkowo istnieja roznice pomiedzy K3 a Executive z czego Ex bedzie wolniejszy. Podobnie jak i Silver bez i z ABS. Wiec calkiem mozliwe ze Silver bez ABS jest szybszy od Executiva . Sa to moje przemyslenia i nie musza sie one sprawdzic. O K5 nie chce sie wypowiadac, od wlasciciela wiem ze przy 160 km/h kreci o ok. 1000 obr mniej niz starsze modele. Stary krecil ok 7 tys a K5 6 tys, wiec calkim mozliwe ze podniesie sie tez predkosc max.
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 22 Marca 2005 Administrator Opublikowano 22 Marca 2005 O K5 nie chce sie wypowiadac, od wlasciciela wiem ze przy 160 km/h kreci o ok. 1000 obr mniej niz starsze modele. Stary krecil ok 7 tys a K5 6 tys, wiec calkim mozliwe ze podniesie sie tez predkosc max. Osobi?cie nie s?dze ale napewno to sprawdzimy w nowym te?cie 650 (model 2005) i opiszemy na stronie. Należy pamiętać, że poza małym doci?żeniem modelu K5 w stosunku do K3 (elektryka lusterek, ABS czy teraz mechanizm i silnik od elektr. szyby) w samym silniku nast?piły również jakie? zmiany (dodany nadbieg OVER DRIVE czy zmiany w tarciu sprzęgła). Jakie to dało efekty na V- maxie czy 0-100 opiszemy już wkrótce.
dr.big Opublikowano 22 Marca 2005 Opublikowano 22 Marca 2005 Juz wieeeem, wlasnie pojezdzilem sobie K5 . Przy 140 km/h kreci na Overdrive ok. 1000 obr mniej w porownaniu do Powermode bieg 5. Musze przyznac ze czuje sie dogranie i ulepszenie calego skutera. Licznikowo udalo mi sie wycisnac 187km/h ale zaczal mi stasznie wezykowac przy 175. Moze wina "niedotartych" opon, bo skut mial przejechane 180km. Nie bede wiecej pisal zeby nie zepsuc artykulu o tescie K5. Skuter jest zajefajny i tyle... Wow, nie ma to jak posmigac sobie na 2 kolach, wlasnie wrocilem do domu .
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 22 Marca 2005 Administrator Opublikowano 22 Marca 2005 Ja na swoim Burgim licznikowo wycisnełem raz 190 km/h. Najczę?ciej max staje na 185- 187. Na testowym K4 najwięcej było 185. Co do Over Drive' u to znalazłem takie info, że zał?czenie go na trasie i przy jeĽdzie z prędko?ci? 140- 150 km/h spalanie powinno obniżyć się o jakie? 0.5 l na setke w stosunku do modeli bez over drive' u . Je?li idzie o wężykowanie to nie zauważyłem u siebie nic takiego ale w K4 EX przy V- maxie dało się to wyczuć bardzo delikatnie na chopkach autostradowych i przy prędko?ciach bliskich 180 km/h.
wentyl Opublikowano 22 Marca 2005 Opublikowano 22 Marca 2005 Pozwolę sobie odpowiedzieć.. Jestem pewien że przyczyn? różnej procentowo rożnicy wskazań przy 60 i 99 km/h jest zwykła i nie do uniknięcia nieliniowo?ć wskazań licznika.Gps jest tu dokładny jak cholera.Sprawdzałem swoim niejeden samochód i zawsze było tak samo krzywa błędu jest pokręcona jak literka S. Kiedy? w starych czasach gdy nie było elektronicznych liczników do rowerów ustawiali?my z koleg? mechaniczne prędko?ciomierze na najmniejszy bład w użytecznym zakresie wskazań czyli tak ok 25-35 km/h..wyżej i niżej i tak się zawsze rozjeżdżało. Natmiast niedługo jak tylko zamocuję jako? Garmina na kierownicy podzielę się wynikami z K1. Pozdrawiam Wentyl
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się