Gość Menios Opublikowano 29 Marca 2004 Opublikowano 29 Marca 2004 Hej Tak sie wła?nie zastanawiam nad zakupem jakiego? maxi skutera no i oczywi?cie Burgmann 650 jest moim faworytem. Zauważyłem jednak przegl?daj?c "Motocykle Katalog 2004", w tabelce spalanie widnieje warto?ć 5,9l/100km, co przy pojemnosci zbiornika 15l daje możliwo?ć przejechania około 250 km co jest moim zdaniem zbyt małym dystansem jak na skuter turystyczny. W zwi?zku z tym mam pytanie do użytkowników tego typu skutera: Jak kształtuje się faktyczne zużycie paliwa ? Pozdrawiam Piotr
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 29 Marca 2004 Administrator Opublikowano 29 Marca 2004 Witam. Jeśli idzie o opisy w różnych pismach odnośnie motocykli to często dane te są mało dokładne.Jeśli idzie o spalanie Burgmana 650 podane w Katalogu Motocykli 2004 to muszę jednak potwierdzić te wartości. Faktycznie spalanie w moim Burgerze (co prawda w okresie docierania) podczas pierwszych 1000 km wyniosło min.5.4 l/100 km do max.6.0 l/100 km. Podczas jazd miejskich połączonych z jazdą na obwodnicach z prędkosciami 120-130 km/h spalanie za każdym tankowaniem wyniosło 6 litrów na setkę. W Burgmanie kolegi Adamsa pierwsza trasa zaraz po zakupie ze stałą prędkością 120 km/h dała wynik 4.6 l/100km. Z innych ciekawostek: powrót ze zlotu w Chmielnie jaki odbyłem w tamtym roku (na srebrnym Burgmanie) zaowocował spalaniem 7.0 litra !!! Warto jednak zaznaczyc,ze przejazd ze Stegny Gdańskiej do W-wy zajął mi 2 godziny 40 minut a prędkości na trasie Gdańskiej wachały sie od 140-180 km/h.Praktycznie 90% jazdy odbywało się w trybie skrzyni SECVT "POWER MODE" gdzie przyspieszenie jest dużo lepsze...no coż...coś za coś. Reasumując: normalna ale dość żwawa jazda miejska wiąze się ze spalaniem 6l na setkę. Spokojna jazda w trasie z prędko?ciami 120-130 km/h da wynik spalania na poziomie 4.6-5 litrów. Jazda hardcorowa na trybie skrzyni "POWER MODE" może spowodować wynik ok 7 litrów na setkę. Jeśli idzie o pojemność zbiornika paliwa to faktycznie mogłby mieć te 18-20 litrów ponieważ 15 jest trochę mało. Przy jeździe miejskiej stacje odwiedzam co jakieś 220-230 km ponieważ nie lubię wyjeżdżać paliwa do zera.Sadzę,że ten wynik w trasie wydłuży się do 250-280 pod warunkiem zachowania zdrowego rozsądku i jadąc z prędkościami 120-130 km/h. To chyba tyle jeśli idzie o spalanie w Burgim 650
Administrator Artix Opublikowano 30 Marca 2004 Administrator Opublikowano 30 Marca 2004 Kupujac Burgmana 650 nie mozesz liczyc ze wypali na 100 km 4 litry. Na wode to nie jezdzi a 50 KM tez trzeba czyms nakarmic. Posiadam Yamahe Majesty 250 i moje spalanie wynosi wlasnie miedzy 3,5-4 litry a mam silnik 2,5 raza mniejszy wiec spalanie Burgmana 650 na poziomie 5-7 litrow uznal bym za wynik naprawde bardzo dobry. Co do dystansu skutera turystycznego to musze cie zmartwic czy to bedzie Burgman 650 czy Majesty 250 zasieg jest zawsze w granicach 250-300 km. Ja mam mniejszy bak 11 litrow bo odrobine mniej pale, ale zasieg jest porwnywalny w wiekszosci maxi skuterow wiec co bys nie wybral i tak w sumie jestes skazany na podobne przebiegi na baku. . Kupujac AN650 kupujesz esencje turystycznych skuterow , ale jak mialem okazje sie przekonac bez problemu tym skuterem mozna sie przeciskac w korkach i uzywac jako skuter miejski. Pozdrawiam
CittO Opublikowano 1 Kwietnia 2004 Opublikowano 1 Kwietnia 2004 (...) ale jak mialem okazje sie przekonac bez problemu tym skuterem mozna sie przeciskac w korkach i uzywac jako skuter miejski. Ojj z tym zdaniem sie zupełnie nie zgadzam. Podejrzewam ze nie ma kosmicznej roznicy w gabarytach m-dzy silver wingiem a burgmanem i z doswiadczenia wiem ze do korkow to sie poprostu nie nadaje . Motocykl ktory wazy blisko 200kg nigdy nie bedzie mial takiej zwrotnosci jak lzejsza i mniejsza 50tka czy 125tka, ktora i tak czasami na "styk" przeciska sie miedzy lusterkami katamaranow. Prawdziwe oblicze skuterow turystycznych mozna poznac poza miastem, ale jesli chodzi o przemieszczanie sie po miescie w korkach i waskich przejazdach to nie jest to najmocniejsza strona duzych skuterow. Jesli mi nie wierzysz to wpakujemy sie w korek burgim i apilka SR125 i zmierzymy czasy sorrki za maly off-topic
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 1 Kwietnia 2004 Administrator Opublikowano 1 Kwietnia 2004 Motocykl ktory wazy blisko 200kg nigdy nie bedzie mial takiej zwrotnosci jak lzejsza i mniejsza 50tka czy 125tka, ktora i tak czasami na "styk" przeciska sie miedzy lusterkami katamaranow. Tu znowu ja się nie zgodzę...Burgman 650 waży nie blisko 200 tylko 240 kilo.Waga faktycznie jest problemem ale do momentu kiedy nie ruszymy...póĽniej jazda wydaje się być dzicinną igraszką. Co do samego przeciskanie się między samochodami>>>>>Ja akurat przeciskam się przez najmniejsze szczeliny i nie mam z tym najmniejszych problemów (mam swiadków którzy widzą mnie w akcji).Jeśli już zdarza się wyjatkowa szczelina to wtedy ruchem jednej ręki składam lusterka i wciskam się w najwęższę dziury...(tylko bez skojarzeń ),moze to kwestia wprawy ale dla mnie nie stanowi to żadnego problemu.
Administrator Artix Opublikowano 1 Kwietnia 2004 Administrator Opublikowano 1 Kwietnia 2004 Widzialem Mariusza w akcji i powiem ze zrobil na mnie wielkie wrazenie. Ja mniejsza Majesty 250 nie miescilem sie tak zgrabnie jak Mariusz na AN650 i mialem wielkie problemy zeby dojsc go w korku. To tylko kwestia wprawy i opanowania technicznego skutera, ktorego ja ciagle sie ucze, a Mariusz robi to z wielka wprawa. Gdybym nie widzial to tez ciezko by mi bylo uwiezyc ale zadne 50 ccm nie ma szans w korku z kierowca takim jak Mariusz. Pozdrawiam
Gość Menios Opublikowano 2 Kwietnia 2004 Opublikowano 2 Kwietnia 2004 Dzięki za wszystkie informacje, napewno okaż? się przydatne przy ostatecznyn wyborze )) A jak s?dzicie, czy warto wydać więcej kasy na wersję Executive ? Czy ABS i składane lusterka warte s? tych paru tysięcy więcej ? Piotrek
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 2 Kwietnia 2004 Administrator Opublikowano 2 Kwietnia 2004 Wszystko zależy jaką różnicę będziesz miał między wersji bez i z ABS'em.Teoretycznie różnica (oficjalnie,cennikowo) wynosi ok 2500 Pln i uważam,że chyba jednak warto dołożyć tą kwotę jest jednak kilka ale: Moim skromnym zdaniem ABS w motocyklu nie jest niezbędny...(dokładnie odwrotnie jak w samochodzie gdzie ABS powinien być od dawna standardem).Pozatym ABS zwiększa wagę i tak już dość ciężkiego motocykla.Różnica 6 kilo nie jest może straszna ale zawsze jest.Poza tym nie miałem jeszcze okazji testować jak ów ABS w B650 działa...jak tylko to sprawdzę napewno opiszę to na stronie. Lusterka elektryczne: To urządzenie wbrew pozorom nie jest wcale zbytecznym bajerem.Lusterka w AN'ie 650 w trakcie przeciskania się w korkach są niestety umiejscowione idealnie na wysokości lusterek innych samochodów osobowych.Wszelkie szczeliny (jak już pisałem wyżej) zmuszają nas do wyciągnięcia ręki i złożenia ich do środka. Wtedy możliwość wciskania są sporo większe. W wersji Executive mamy ten luxus,że składanie lusterek odbywa się za pomocą elekrycznych silników sterowanych przyciskiem na lewym panelu sterowania.Ogólnie sprawa super...jest jednak pewne ale...Jeśli zdarzy się nam kiedyś zahaczyć lusterkiem o jakąś przeszkodę (bardzo częsty przypadek w przypadku Burgmana 650) to wersji bez elektryki lusterka nam się złożą samoczynnie do środka.Jedyne szkody jakie możemy mieć to rysy lub pęknięty klosz kierunkowskazu. W wersji z elektryką nie będzie już tak kolorowo Lusterka są sztywne a jedyna możliwo?ć ich złożenia to przycisk na kierownicy.Jeśli zdarzy nam się wyżej opisana sytuacja w EX'ie to lusterka zostaną połamane i wyrwane razem z mocowaniami (nie życzę nikomu aby musiał tego doświadczać).Niestety zawsze tam gdzie są zalety musi znależć się jakaś wada. Kolejna sprawa jaka wyjątkowo nie podoba mi się w wersji EX to poszycie kanapy i oparcia dla pasażera.Jest ona wykonana z materiału który do złudzenia przypomina mi skaj używany niegdyś w Fiatach 125 p na siedzeniach...po prostu nie estetyczny.Zanany mi jest przypadek kiedy to przyszedł do salonu pewien jegomość i stwierdził,że zakupi wersję Executive pod warunkiem,że będzie on z kanapą od wersji normalnej...Niestety muszę przyznać,że rozumiem człowieka. To chyba tyle>>>myślę,że teraz będzie Ci łatwiej (a może trudniej ) podjąć decyzję.
Jarek_PL Opublikowano 20 Stycznia 2012 Opublikowano 20 Stycznia 2012 Ja tylko króciutko potwierdzę to co było już wyżej napisane na temat AN 650. -Spalanie zależy oczywiście od tego jak jeździsz. Ja nie mogę zejść poniżęj 6l./100km. (ale nie ślimacze) - AN 650 jest ideanly na długie wycieczki (sprawdzone). I bez problemów porusza się po zakorkowanych ulicach dużych miast (codzienność).
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 21 Stycznia 2012 Administrator Opublikowano 21 Stycznia 2012 Ja tylko króciutko potwierdzę Jareczku... tak przykurzonego kotleta to dawno nikt nie odkopał !w00t Ostatnie wpisy kwiecień 2004 roku No ale przy tym co się dzieje z cenami paliw temat na czasie więc raz jeszcze... Mi AN 650 spalał na ogół ok 5.5 litra. Max w szybkiej trasie to 7 l./100. Min. w trasie (jazda max 90 km/h) spalanie spadło do 3.9 l/100 ale to był hardcore. Znam też wyniki typu 8 l./100 w czasie jazdy autobahn' em... co nie Krzytro?
Jarek_PL Opublikowano 21 Stycznia 2012 Opublikowano 21 Stycznia 2012 No ładnie. Nie dość że zaglądam tu nie często, to jeszcze na dodatek zabieram głos w dyskusji sprzed lat. Niech żyje spostrzegawczość. Tak jak napisałeś Mariusz 650-tka może być oszczędna jeżdżąc delikatnie, ale chcąc wykorzystać to co kupiłeś, trzeba jej polać.
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 21 Stycznia 2012 Administrator Opublikowano 21 Stycznia 2012 Tak jak napisałeś Mariusz 650-tka może być oszczędna jeżdżąc delikatnie, ale chcąc wykorzystać to co kupiłeś, trzeba jej polać. No, a kolejka za kolejką leje się w kokilki a nie w kieliszki
Klaud Opublikowano 21 Stycznia 2012 Opublikowano 21 Stycznia 2012 A mi chyba nigdy nie udało się zejść poniżej 6 - ale podejrzewam, że to te Zybexowe tuningi się mszczą, połowa paliwa idzie na zasilanie LED-ów !w00t
Klubowicze ZYBEX Opublikowano 21 Stycznia 2012 Klubowicze Opublikowano 21 Stycznia 2012 Klaud.... tak dotarta maszyna musi palić! Był okres że więcej w niego było wlewane oleju niż paliwa...... patrz książka serwisowa. Ledy - nic do tego nie mają. A tak na seriooooo - mistrzem jest ten co w POLSKIM mieście zejdzie nim poniżej 6 litrów - w moim przypadku standard 6,5 średnia. rekord paliwożerności to 9 litrów - pospiech na ślub Pilota... rekord oszczędności to 4,5 podróż do Częstochowy gdzie h max 110 Obecnie silnik dwa razy większy, moc tez i nie przekraczam w mieście 6,2..... Podsumowując - SUZUKI nie na kryzys paliwowy - e... co pisać nie SUZUKI a choć może jednak tak wyjdzie taniej bo połowę sezonu w serwisie postoi...
Klubowicze Patryk Opublikowano 22 Stycznia 2012 Klubowicze Opublikowano 22 Stycznia 2012 Pierwsze 12000 km. Bez komentarza
kordiano21ck Opublikowano 10 Lipca 2013 Opublikowano 10 Lipca 2013 Marze o 650 ale narazie musze sie poobijac moim 400. Ale juz knuje moze przyszly sezon :-D
naviliss Opublikowano 10 Lipca 2013 Opublikowano 10 Lipca 2013 Kordiano21ck spróbuj przesiąść się na wyższą generacje burka 400 2003 wzwyż to poczujesz frajdę z jazdy no i spalanie dużo lepsze niż an650 bo nawet przy ostrej jeździe więcej niż 5l/100 to ci nie spali. Miałem okazje przejechać sie gaźnikowa wersją i nie daje takiej frajdy jak mój 2003. . Też kiedyś marzył mi się AN650 ale po przeanalizowaniu wszystkich za i przeciw to te drugie są górą więc nie mam potrzeby zmiany burka
Jerry_R Opublikowano 10 Lipca 2013 Opublikowano 10 Lipca 2013 Srednie spalanie: http://www.spritmoni...m=1&powerunit=2
stapoz Opublikowano 11 Lipca 2013 Opublikowano 11 Lipca 2013 Ja jeżdżę wyłącznie po mieście (bez wielkich korków) i nigdy (a mam go 2 lata) nie spalił mniej niż 5.5L. Jeżdżę dynamicznie (po to kupiłem 650) ale bez szarżowania. Najczęściej jest to 5.5-6L. W B650 jest kwestia synchronizacji przepustnic, którą powinno się wykonywać co kilkanaście tys km. Nawet małe odchyłki w ustawieniu będą skutkowały podwyższonym zużyciem...
RONIN Opublikowano 11 Lipca 2013 Opublikowano 11 Lipca 2013 czy dobrze zrozumiałem, że ta synchronizacja może obniżyć spalanie, czy to 5,5 - 6 to jest już po synchronizacji? też się zastanawiam nad burkiem, tylko przy moich przebiegach wychodzi, że rocznie wydam na paliwo ponad tysiąc więcej, skuter będzie palił więcej niż moja skoda 1.4 tdi, zaczynam rozważać wariant dwóch skuterów, jeden do miasta drugi na wyjazdy.
stapoz Opublikowano 11 Lipca 2013 Opublikowano 11 Lipca 2013 po synchronizacji mam ok 5.5L/100km w mieście, sporadycznie zdarzają się też wyniki ok 5.3-5.4
marcin62 Opublikowano 11 Lipca 2013 Opublikowano 11 Lipca 2013 Spalanie w granicach 5l po mieście bez ciągłych szaleństw to u mnie norma. Na 300km wyłącznie po mieście (powiększony zbiornik) to 5,5l. Zejście poniżej 5l jest możliwe. Żadnej synchronizacji nigdy nie robiłem. Chyba chodzi o ustawienie "czujnika mieszanki" jak komputer pokazuje kreskę na dole lub u góry, a nie po środku jak powinna być.
jacek13 Opublikowano 11 Lipca 2013 Opublikowano 11 Lipca 2013 czyli w jaki położeniu powinna być kreska aby spalanie było niższe?
Klubowicze Campto Opublikowano 12 Lipca 2013 Klubowicze Opublikowano 12 Lipca 2013 Ja codziennie dojeżdżam do pracy około 30 km w jedną stronę. Połowę tej trasy poza miastem. Średnie spalanie mieści się w granicach 5,3 - 5,5 l/100km. Uważam, że nie ma co liczyć na jakiś cuda poprzez specjalne regulacje. Jest to ciężka maszyna z odpowiednim silnikiem i swoje musi wypić.
stapoz Opublikowano 13 Lipca 2013 Opublikowano 13 Lipca 2013 Nie chodzi o cuda tylko regulację przepustnic (są dwie i muszą otwierać się identycznie) Ja używam takiego miernika:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się