Gość Easy Rider Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Witam wszystkich serdecznie (to moj pierwszy post) Nie owijajac dalej w bawelne mam pytanie do skuterowej braci. Stoje przed dylematem zakupu uzywanego skutera. Mam na oku dwa modele: Aprilia Atlantic 500 z roku 2005 (ok. 25k przebiegu) Suzuki Burgman 650 z roku 2004 (ok. 20k przebiegu) Teraz pytanie. Ktory z tych skuterow bedzie lepszym wyborem? Dodam, ze mam 190cm wzrostu i miejsce na nogi bedzie istotnym kryterium. Burgman pod tym wzgledem jest ok. Czy pomozecie z Aprilia? Potrzebuje rowniez zapakowac niewielka aktowke pod siedzenie. Wiem, ze do Burgiego wejdzie bez bolu. Nie sprawdzalem Aprili. No i jak z ochrona przed deszczem i wiatrem? Potrzebuje skuter do dojazdow do pracy. Korki mnie wykonczyly juz nerwowo. Nie dosiadalem dwoch kolek od 7 lat (w 2000r. sprzedalem Suzuki RF600R) ale tego sie nie zapomina Podpowiedzcie jakie sa plusy i minusy obu skuterow i co wybrac? Za wszelkie sugstie z gory dziekuje Pozdrawiam Easy Rider
Administrator Artix Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Administrator Opublikowano 11 Kwietnia 2007 No to pierwsza sugestia zerknij na ten wła?nie link potem przeczytaj punkt 1 i punkt 3 druga sugestia: przy twoim wzroscie AN650 trzecia sugestia: tych skuterow nie da sie porownywac czwarta sugestia: to nie sa skutery ktorymi latwo sie lawiruje pomiedzy autami w mega korku na przecisk.
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Administrator Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Aprilia Atlantic 500 z roku 2005 (ok. 25k przebiegu)Suzuki Burgman 650 z roku 2004 (ok. 20k przebiegu) Kupuj?c używkę możesz być tak samo zadowolony z jednego i drugiego jak i mocno znieszmaczony. Pamiętaj, że do Polski ci?gnie się głównie złom więc na wstepie zalecam wzmożon? czujno?ć. Który z wymienionych będzie lepszy? Nie ma tutaj jednoznacznych odpowiedzi. Wiele zależy czego oczekujesz. Poza tym oba skutery s? w zasadzie trudno porównywalne ale... spróbujmy. An 650 ma większy schowek (wchodz? dwa kaski pod kanapę) niż Atlantic 500 (jeden kask i trochę). Ogólnie Burgman ma więcej schowków. Co do wzrostu- znam takich co maj? 190 cm i nie narzekaj? na ciasnotę siedz?c na Burgmanie. Ja mam 182 cm i nigdy na An' tku nie było mi ciasno. Osi?gi lepsze w Suzuki no ale to chyba logiczne. Wła?ciwo?ci jezdne, zachowanie się w zakrętach na + dla Burgmana 650. Kultura pracy silnika, poziom wibracji (dwa cylindry kontra jeden!!!) - An 650 wygrywa! Ochrona przed wiatrem... Hmm... tu s?dzę, że jest w miare podobnie. Serwis- niestety lepszy w Suzuki. Chodzi mi o dostępno?ć czę?ci. Jako?ć wykonania- moim zdaniem dużo lepsza w Suzuki. Co zatem przemawia za Atlanticiem? Przede wszystkim ?wietna (moim zdaniem) stylistyka. Karoseria Aprilki może się podobać. Mniejsze spalanie, niższe koszty utrzymania, tańsze opony... krótko mówi?c- je?li liczysz każd? złotówkę to Aprilia wyjdzie trochę taniej. Wyposażenie zegarów- Atlantic ma mały bord computer- może się podobać. No i cena zakupu... używany Atlantic 500 będzie tańszy w zakupie niż równolatek od Suzuki... ale wybór należy do Ciebie. Ps. Je?li nie jeĽdziłe? 7 lat na 2oo to s?dzę, że żaden z wymienionych nie będzie dla Ciebie idealnym do jazdy tylko po mie?cie. Zalecałbym co? mniejszego.
Gość MICHAŁ CHEMIK Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Opublikowano 11 Kwietnia 2007 zastanów sie nad silverem.do miasta rewelka i nie jest tak szeroki jak 650 no i aktówka sie zmie?ci pozdrawiam
Gość scottie Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Nie zgodze sie z przedmowcami ze Atlantic nie jest dla wysokich ludzi... ja mam 190cm i bylo bardzo wygodnie Reszta uwazam tak jak pozostali... Choc w ciasnych korkach Atlantic radził sobie bardzo dobrze Aha no i schowek... dwa kaski integralne wchodz? bez problemu pod kanape
kfcent Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Zgodze się z Michałem Chemikiem....Je?li my?lisz bardziej o używaniu skutera w mie?cie to moim zdaniem również powiniene? brać pod uwage Silver winga - ja bez żadnego kłopotu dosłownie "fruwam" między samochodami Koszty utrzymania umiarkowane, dobre spalanie...aktóweczka wejdzie spokojnie...no i to Honda -
Gość Easy Rider Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Dziekuje wszystkim za odzew Artix - juz sie nawrocilem na wlasciwa droge A teraz do rzeczy (nie gniewajcie sie ale bede komentowac ogolnie bez cytatow bo cos mi cytaty nie wychodza ) Bede kupowac skuter w Dublinie. Firma od ktorej zamierzam kupic skuter to firma handlujaca tutaj motorami i skuterami i majaca dobra renome od paru lat. Przed wypuszczeniem sprzetu od nich oferuja darmowo pelen serwis i daja 3 miesiace gwarancji na uzywane skutery. Zawsze to cos. Chociaz jestem sceptyczny co do tego full serwisu. Jednak lepsze to niz nic. Gwarncja tez sie moze przydac nawet jezeli to tylko 3 miesiace. Widze, ze co do wielkosci schowka zdania sa podzielone (dwa kaski lub jeden i troszke). Ja na dobra sprawe potrzebuje tam schowac kask, aktowke, buty na zmiane i kombinezon przeciwdeszczowy. No dobra - kask moge zabierac ze soba ale reszte musze niestety wozic pod siodlem. Z tego tez wzgledu wiekszosc malych skuterkow odpada bo przestrzen bagazowa jest niewystarczajaca Co do rozmiarow samego skutera - korki mam w zasadzie tylko na autostradzie (w drodze do pracy). Mam 15km do pracy i autem jade godzine bo okolo 7 rano autostrada po prostu zamienia sie w parking i tylko szczesliwi dwukolowcy smigaja miedzy autami. Miejsca miedzy autkami jest sporo do przeciskania sie. Dla tego chcialbym cos wiekszego. W miescie bede raczej rzadkim bywalcem. Do tego wieczorem jak sie robi luzniej nie chcialbym byc zmiatany przez samochody. Stad idea duzego skutera. Koszty serwisu nie sa dla mnie glownym wyznacznikiem. Jezeli Suzuki jest sporo lepszy to wole doplacic troszke i go kupic niz pozniej czekac w kolejce na czesci do Aprili. Poza tym czysto subiektywnie - Burgi jakos bardziej mi sie podoba Szukam rozgrzeszenia i kropki nad 'i'. Chcialbym po prostu dobrze wydac pieniadze. Co do Silvera - spogladam na niego jednym okiem Kusi mnie troszke ale jest sporo drozszy. Za te same pieniadze moge dostac tutaj jedynie rocznik 2001. Jezeli jednak ktos pokusi sie o porownanie silvera do przedstawionej dwojki to bede wdzieczny. Jak jest z przestrzenia bagazowa? Podobna do Burgiego? Mniejsza? Wieksza? Tak wiec jezeli i Atlantic i Burgman nadaja sie dla ludzi okolo 190cm to patrzac na jakosc wykonania, niezawodnosc, ergonomie, pojemnosc schowkow i wygode... Co jest lepsze? A moze sa mniejsze skutery, ktore maja podobna przestrzen bagazowa ale sa bardziej poreczne? Chociaz nie wiem, czy na autostradzie to bedzie duza roznica. A moze jednak Silverwing? Dziekuje jeszcze raz za wszelkie sugestie. Pozdrawiam Easy Rider
mik72 Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Witam! Zastanów się zatem nad burgmanem 400. Dużo schowków, sporo węższy niż jego większy brat, osi?gi przyzwoite, a cena zapewne sporo niższa. Pozdr i udanego wyboru
Gość Easy Rider Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Czy mniejsza szerokosc Burgiego 400 przeklada sie na mniejsza przestrzen pod siodlem? A moze powiecie cos wiecej o Silverze? Czytalem, ze ma duzo wieksze przebiegi miedzy serwisowe. Czy wymiana paska (i chyba sprzegla) po 24k jest bardzo kosztowna? Pozdrawiam Easy Rider
Administrator Artix Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Administrator Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Bagaznik Silvera maly nie jest, ale notek ledwo mi wchodzi a mam malenstwo, duzy notek juz nie wejdzie bo bagaznik jest waski. 2 kaski wejda bez problemu, ale powiedzialbym ze sam bagaznik jest malo ustawny np w porownaniu do AN400. Czy AN650 i Atlantic nadaja sie do jazdy po miescie, ja bym sie upieral ze jednak nie. Silverem po miescie jezdzi sie jak AN400 a ten jest naprawde bardzo poreczny w miescie. Wada Silvera na pewno bedzie spalanie ktore w miescie bedzie zblizone do malego auta, a to dla mnie juz dyskwalifikuje ten pojazd do poruszaniu sie po miescie. Zreszta AN650 nie bedzie palil mniej. Ja po miescie ganiam 125 ccm i uwazam ta pojemnosc za optymalna w miescie. Za pojazdy miejskie ktore sa naprawde wyjatkowo udane uznalbym UH125/150/200, YP125/180
drogowiec Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Notebooka to K_K woził pod siedzienie w Majesty 250. Kwestia schowków jest naparwdę mal problematyczna w wiekszo?ci maxiskuterów. Więcej wagi przyłożyłbym do poręczno?ci pojazdu. Yamaha Majesty YP250 wydaje mnie sie bardzo dobrym rozwi?zaniem do przepychania się w korkach, a do tego na pewno nie będzie droga w eksploatacji. Poza tym z tej samej stajni, ale z "wyższej półki" jest T-max (2 cylindry, 500ccm). Przymierz sie do pojazdu, zapakuj tę aktówkę w schowek i sam sobie odpowiedz, co CI najbardziej leży. Powodzenia przy podejmowaniu decyzji. Pozdrówka
Gość Easy Rider Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Opublikowano 11 Kwietnia 2007 I nadal nie wiem co robic !piwko Co do spalania - tutaj raczej nie szukam oszczednosci. Chce oszczedzic czas i to jest glowna przyczyna dla ktorej rozgladam sie za 2oo. Poza tym jak wspomnialem w miescie bede goscic rzadko bo mam obwodnice, ktora jezdze do pracy (wiecznie zakorkowana) i to po niej bede smigac moim nabytkiem (jak juz sie zdecyduje). Musze chyba obejzec silvera na zywo. Jest jeszcze jedna rzecz o ktorej nie pomyslalem. Skuter na pewno bedzie mi towarzyszyl w podrozach po wyspie. Tutaj mniejsze jednoslady chyba nie beda dobrym rozwiazaniem. Zeby juz nie mieszac. Zostanmy przy Silverze, Burgim 650 i Atlanticu. Co do Atlantica mam obawy zwiazane z czesciami i serwisem. Podoba mi sie ale to chyba tylko tyle. Moze powiem tak: Silver czy Burgi? Czy te dwa bedzie latwiej prownac do siebie? Chyba odpuszcze Atlantica. Nie znalazlem tu serwisu Aprili Zostamy przy Hondzie i Suzuki. P.S. Zostawiajac kwestie schowkow na boku. Co byscie poradzili? Pozdrawiam Easy Rider
Gość Easy Rider Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Yamaha Majesty YP250 wydaje mnie sie bardzo dobrym rozwi?zaniem do przepychania się w korkach, a do tego na pewno nie będzie droga w eksploatacji. Czy Majesty 250 nie bedzie troszke mala na moje 190cm??? Pozdrawiam Easy Rider (juz wiem jak cytowac !piwko )
Administrator Artix Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Administrator Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Zdecydowanie latwiej bo oba sa szybkie, oba maja 2 cylindry, oba pala tyle co male auta ale to akurat jak wspomniales nie jest istotne. Bagaznik i generalnie pojemnosc bagazowa jest na plus w Burgmanie, porecznosc na plus w Silverze. Nie wiem czy czytales test porownawczy test porownawczy 2 cylindrowcow wszystkie opisy AN650 test Silvera
kfcent Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Co do Silvera - spogladam na niego jednym okiem Kusi mnie troszke ale jest sporo drozszy. Za te same pieniadze moge dostac tutaj jedynie rocznik 2001. - dziwi mnie że silver jest droższy od burgiego 650 !piwko przez garażowy patryjotyzm powinienem powiedzieć bierz Honde...ale jak bym stał przed takim wyborerm jak Ty to zdecydował bym sie na AN650 ... Niewiem jakie s? drogi w Dublinie,ale moim zdaniem honda ma troszke twarde zawiesznie przez co jak dla mnie mniej komfortowo pokonuje nierówno?ci i pułapki drogowe niż suzuki. Co do schowka - to do każdego maxi możesz przecież zainstalować kufer
Gość Cappo Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Jeżeli chodzi o schowki to nie ma reguły, że mniejsza pojemno?ć = mniej miejsca. W mojej Majesty bez problemu wkładam spor? aktówkę i kask integralny. Pozatym Yamaszka ma dwa głębokie schowki w przednim panelu (do jednego z nich mie?ci mi się kamera video w opakowaniu z całym zestawem kabli...) Jak zauważyli moi klubowi koledzy, faktycznie do jazdy miejskiej lepszy jest mniejszy skuter. Ja wybrałem YP400 i w mie?cie jest cacy ...swoj? drog? coraz bardziej kusi mnie moc !piwko pozdro.
Gość smuciu1 Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Opublikowano 11 Kwietnia 2007 lepiej wez Burgmana 650 bedzie lepszy a tak na marginesie jest najładniejszy
Klubowicze Profesor Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Klubowicze Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Ja osobi?cie polecał bym Burka 650 Tylko czy do jazdy głównie po mie?cie trzeba 650 Ja osobi?cie mam 250 i jest spoko Pozdrówko PS. Kufer jest pokaĽny
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Administrator Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Nie ukrywam, że maj?c do wyboru An 650 lub FJS 600 można mieć zagwostkę. Sam jestem lekko spaczony !piwko ale postaram Ci się pomóc. Burgman 650 ma jedn? poważn? przewagę nad FJS' em--- super zachowanie w zakrętach! Tego brakuje Silver Wingowi, który ma bardzo miękki przód. O dobicie naprawdę nietrudno. Schowek w Burgmanie jest i większy i bardziej ustawny niż w Hondzie. Kultura pracy--- wygrywa Silver, który w porównaniu do klekocz?cego, niczym traktor silnika (a dokładniej zębatek SECVT) Burgmana brzmi jak muzyka Chopina. Wymiana oleju (silnik) w Burgmanie 650 co 6 tkm a w Silverze co 12 tkm. Co 24 tkm w Silverze masz serwis i wymianę paska napędowego (koszt 150 EUR) a w Burgmanie kółka zębate s? w zasadzie wieczne. Za to w An 650 masz dodatkowo wymianę oleju w SECVT no i same opony ciut droższe. Między samochodami odrobine łatwiej będzie się przeciskać Hond? no chyba że kupisz An 650 z elektrycznie składanymi lusterkami... wtedy oba będ? bezproblemowe w mie?cie. Nie wiem co jeszcze... Aha- Burgman ma lepsze ?wiatła niż Silver. Ps. Pojemno?ć skutera (tzn. silnika) nie ma nic wspólnego z pojemno?ci? schowka pod kanap?. Spójrz np. na ten opis> KLIK! Ps2. Nie sugeruję Ci niczego. Wyboru musisz dokonać sam. Na tyle ile to możliwe staram się opisać + i - każdego z wymienionych maxiskuterów.
wentyl Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Stanowczo AN650.. I po mie?cie też.., może nie w każd? dziurę się wci?nie ale w 98 % dziur na pewno. Miałem okazję ostatnio przejechać się czym? mniejszym..czyli An400 i..wrażenie jest takie, że to zabawka i wcale się na nim bezpiecznie nie czułem. A tak się czuję na ciężkim AN650.. Poza tym faktycznie jest najładniejszy ..!piwko Pozdrawiam.
Gość blady Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Opublikowano 11 Kwietnia 2007 A po ile chodz? te sprzęty na wyspie? Jak wygl?da czynnik ekonomiczny?
ultras Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Opublikowano 11 Kwietnia 2007 jeszcze jedno ważne moim zdaniem burgolot ma tryb power i możliwo?ć samodzielnej zmiany biegów !piwko pozdro! ultras
Gość MICHAŁ CHEMIK Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Niewiem jakie s? drogi w Dublinie,ale moim zdaniem honda ma troszke twarde zawiesznie przez co jak dla mnie mniej komfortowo pokonuje nierówno?ci i pułapki drogowe niż suzuki. 5-cio stopniowa regulacja zawieszenia nie pomaga??Może masz ustawione na 5 !piwko ?? Co do porównania to wydaje mi sie że jeżeli nie jeżdziłe? tyle czasu to lepszy bedzie silver ponieważ jest lepszy do opanowania,dużo łatwiej moim zdaniem sie nim manewruje,jest węższy od burgiego dzieki czemu łatwiej sie przejeżdza między samochodami w korku. Najlepiej jeżeli przejedziesz sie jednym i drugim i sam wyci?gniesz wnioski Musisz to po prostu poczuć sam,na którym lepiej i pewniej sie czujesz pozdrawiam Silvermaniak
Gość Easy Rider Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Dziekuje za wszystkie podpowiedzi i sugestie Coraz bardziej sklaniam sie do Burgmana. Co tu sie duzo oszukiwac - najbardziej mi sie podoba, chociaz Honda tez jest sliczna. Model, ktory ogladaem to nie Exec wiec lusterek nie ma elektrycznych. Ma za to zamontowany stelaz do kufra (kufra brak z przyczyn nieznanych). Wyjechalem z tym stelarzem jak by to mialo jakies wieksze znaczenie... Co do cen to wyglada to tak: Burgman 650 z 04 za 5500-7000 euro (ogladany egzemplarz stoi za 5500) Atlantic 500 z 05 za 4750-5500 euro Silver 600 z 01 za 4500-5500 euro Patrzac na ceny i majac na uwadze wasze wypowiedzi nadal sie troche waham miedzy Silverem a Burgim. Mysle, ze Atlantica sobie daruje. Silver jest odrobine tanszy chociaz i tak za ladniejszy model trzeba dac min. 5000 euro (rocznik 2001) Co do drog w Dublinie to nie sa pierwszej jakosci ale autostada, ktora bede jezdzic jest ok. Podoba mi sie ten powerek w Burgolocie Manual mnie nie korci bo nie po to mi skuter, zeby sie biegami bawic Jednak powerek to calkiem sprytny pomysl. Zwlaszcza przy wyprzedzaniu. Troszke martwi mnie miekkie zawieszenie skrzydla. Sam waze sporo a jak dojdzie pasazer... Moze byc krucho Widze, ze z serwisami nie jest tak zle. Tutaj chyba nie bedzie jakiegos czynnika mocno przewazajacego na ktoras ze stron. A jak to jest naprawde z lusterkami w Silverze? Czytalem w jednym z testow, ze bez przedluzek widocznosc jest ograniczona? Niby detal ale zawsze... Chyba musze sie przespac i pomyslec o Hondzie i Suzuki. Myslalem, ze bedzie latwiej Chcialbym Suzuki ale nie wiem, czy Honda nie bedzie praktyczniejsza !sciana Czytalem, ze waski tunel ulatwia jazde miejska. Skoro cala jest wezsza to i na autostradzie pewnie bedzie lepiej. A jak maja sie ceny extrasow do obu modeli? Czy dodatkowe kufry, owiewki, itp. plasuja sie podobnie cenowo? Moze zlotym srodkiem bylby Silver z kufrem? Nadal jednak kolacze mi sie po glowie to ponoc nienajlepiej zestrojone zawieszenie... Zglupiec mozna. Dziekuje raz jeszcze Easy Rider
Gość MICHAŁ CHEMIK Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Mam wzrostu 182 i na lusterka nie narzekam,a co do kufra to na pewno sie przyda,Ja u siebie mam Givi v46 i jest ok.Na pewno na brak schowków nie bedziesz narzekał !sciana A co zawieszenia to ja bynajmniej nie narzekam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się