Skocz do zawartości
Forum Burgmania

jazda próbna Xmax 300, Forza 300, Tmax


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od roku jeżdzę xmaxem 125. Zrobiłem nim 3 tys km. W zeszłą środę zdałem wreszcie egzamin na kat. A - oczekuję na wydanie prawka.

Chcę zmienić mojego xmaxa na xmaxa 300 lub forze 300 ale w grę wchodzi tez Tmax (jedyna wątpliwość to maly bagażnik pod siedzeniem).

No i oczywiście nigdzie nie ma tych skuterów do jazd próbnych. Ze strony Hondy wynika, ze forza 300 jest w siedlcach - czyli 3 godziny jazdy z Łodzi...

aż tak zdesperowany chyba nie jestem...

 

co radzicie? gdzie można szukac tych motorów do jazdy probnej?

Opublikowano

Uhma Bike Warszawa, Mają na stanie, jak dobrze pogadasz może pozwolą.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Mam obecnie podobny dylemat. X-max 300 lub Forza 300. Kupiłeś, któryś z nich? Może ktoś inny ma doświadczenie z tymi skuterami. Yamhą jeżdziłem niestety Fozy nie udało się dorwać. Jakie są istotne różnice pomiędzy nimi, których nie wyczytam z danych fabrycznych.

Opublikowano

kupiłem xmaxa 300. w sumie bez jazdy probnej. wyczytałem w jakims francuskim teście, ze forza jest mniej zrywna. dodatkowo xmax był do kupienia po 2 dniach a forza - "mamy mieć"...

forza ma wiekszy kufer pod siedzeniem ale xmaxa zamowilem od razu z dedykowanym kufrem 50 litrów (50 kilka chyba). wygląda wszystko zajebi....

ważę 118 kg i czasem jeżdżę z dzięcmi (każde ok 30 kg). dynamika na miasto całkowicie zadowalająca. niezbyt czesto odkręcam manetkę do końca. gdy jadę z dzieckiem od razu czuć ciężar ale nie jest to bardzo dokuczliwe.

kupielm na aliexpres lusterka, które moutje się pod szybę i wreszcie coś widać - są teraz tak zamontowane jak w forzie - koszt około 300-400 zł - w sumie byłem zaskoczony, ze dość solidnie się to trzyma. lustra nieco pomniejszają - widać wiecej niż w oryginalnych

tmax od razu odpadł z powodu mega małego bagażnika pod siedzeniem.

 

Opublikowano

Dzięki. Jak ze spalaniem? Czy przy manewrowaniu na małych prędkościach dotykasz przy skręcie kierownicą swoich nóg? Widziałem test na yt i gość na to narzekał. Robiłeś jakieś dłuższe trasy (ponad 100km)? Sorki, że wypytuję ale chcę przejść z 125 na coś większego i oprócz tych dwoch "chodzi" mi głowie jeszcze Kymco Xciting 400 i Maxsym 600. Wszystkie w podobnej kasie. Tajwańskie mocniejsze, ale z tego co się dogrzebałem bardziej paliwożerne. Takie dylematy przed kupnem. 

  • Administrator
Opublikowano
10 godzin temu, bucher napisał:

Sorki, że wypytuję ale chcę przejść z 125 na coś większego i oprócz tych dwoch "chodzi" mi głowie jeszcze Kymco Xciting 400

 

12 godzin temu, bucher napisał:

X-max 300 lub Forza 300

 

Testy wszystkich wymienionych znajdziesz u nas na stronie głównej.

Opublikowano

Już wcześniej czytałem testy. Opisy bardzo fajne, brak mi jednak bezpośredniego odniesienia do konkurencji. Zastanwaim się czy przy wzroście 175 odczuję mniej miejsca na nogi w xmaxie w sosunku do forzy (problemy z kolanem). Jak w hondzie jest na prawdę z szybą. Czy to tylko bajer a ustwienie i tak jest zawsze w najwyższej pozycji? Nie wiem jak odnieść dwa jappńskie skutery do tajwańskiej konkurencji. Nie ukrywam, że subiektywne odczucia właścicieli też są dla mnie istotne. Co zdecydowało, że ktoś wybrał ten skuter a nie konkurencji. 

  • Administrator
Opublikowano
3 minuty temu, bucher napisał:

Opisy bardzo fajne, brak mi jednak bezpośredniego odniesienia do konkurencji.

Było już takie nie raz na tym forum. Trzeba tylko poszukać chwilę.

Wygoda będzie podobna w obu modelach. Miejsca przy 175 cm będzie wystarczająco. Ochrona przed wiatrem podobna chociaż Forza ciut lepiej.

Subiektywnie - motor ciut lepszy w X-max za to wyposażenie w Forza. Cena (aktualnie promo) korzystniejsza u Hondy.

Główna wada Forzy - zadyszka przy 140 km/h.

Główna wada X-maxa - słabe przednie światła LED... żeby nie powiedzieć - bardzo słabe.

Poza tym... oba skutery to TOP w tej klasie.

Opublikowano

Dziękuję bardzo. A możesz coś napisać nt. hamulców. W teście na YT (francuskim) narzekano nanhamulace w X-maxie. Forum oczywiscie też jeszcze dokładniej przeszukam.

  • Administrator
Opublikowano

W mojej ocenie hamulce w obu są OK... może ciut lepsze w Hondzie.

Opublikowano

X-max na pewno jest wygodny i ma zaskakująco dobre osiągi, jak na spory skuter o pojemności 300cm3. Światła na pierwszy rzut oka powinny być super, bo jest to 4 punkty świetlne dla świateł mijania + 1 dla świateł długich. Z perspektywy pojazdów jadących z naprzeciwka skuter jest super widoczny. Niestety w nocy poza miastem okazuje się, że zbyt słabo oświetlają drogę, a włączenie długich daje niewiele. 

Opublikowano

Mam Xmax-a 300 z 2019 roku, przejechany sezon. Co do Twoich pytań: przy wzroście 174 mam bardzo dużo miejsca na nogi. Co do pytania o hamulce, to nie miałem z nimi problemów tj. w zakresie prędkości na jakich jeździ się na takim skuterku, czyli 70-120 km/h, są wystarczające.

Co do uwag o światłach - nie jeżdżę w nocy, więc nie mogę nic napisać.

W moim odczuciu po jednym sezonie ten skuter nie ma wad. To znaczy namierzyłem dwa defekty (nie wady) - przy gorących temperaturach (ok. 30 st. C) skuter nie chciał odpalić (ki licho ?). To się zdarzyło dwa razy przy gorących temperaturach. Drugi słaby punkt - miałem jedną akcję serwisową - wymiana klamki hamulca przedniego (bezpłatnie).

Najdłuższa trasa - ok. 370 km. Skuter naprawdę polecam.

Opublikowano

Mi się nie przytrafił problem z odpalaniem. Jednak ze względu na to, że zdarza mi się jeździć poza miastem w porze nocnej, to z X-maxem się pożegnałem. Jego oświetlenie jest znacznie mniej skuteczne np. od oświetlenia mojego motocykla, który ma klasyczny reflektor z żarówką H4 i szkłem ryflowanym. Do wad dodałbym jeszcze moim zdaniem zbyt szeroką kanapę i wynikający z niej efekt rozpychania ud na boki, ale to drobiazg.

 

Opublikowano

Ja miałem podobny dylemat. W końcu wybrałem Hondę. Co do jazdy to jest ok, ale spalania nie znam bo kupiłem na koniec listopada więc mam przebieg z 30 km (tylko z salonu do garażu... ? )

Opublikowano

Jestem użytkownikiem HONDY Forza 300 2018 1,5 sezonu.

Moje spostrzeżenia po przejechaniu 19000 km

na minus:

-brak start stop (miałem w Hondzie PCX)

-ograniczona widoczność w lusterkach

-zawieszenie, czuć nierówności

na plus:

-elektrycznie regulowana szyba (dla mnie 5 cm wyższa byłaby idealna!) wzrost 175cm, wymieniłem na GIVI 11cm wyższą, jest super

-pełne oświetlenie LED, w nocy rewelacja jak w samochodzie!

-duży schowek pod siedzeniem

-kontrola trakcji

-bez kluczykowy zapłon

-spalanie: drogi lokalne: 2.7l/100km, autostrada: 3.2l/100km (jazda raczej spokojna)

-ochrona przed wiatrem

-przy moim wzroście, dużo miejsca na nogi

POLECAM HONDĘ!

Opublikowano

Dziejuję wszystkim za opinie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...