Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Jazda na światłach w dzień


Na jakich ?wiatłach jeżdzisz w ci?gu dnia??  

266 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Bez przesady, chciałem tylko napisać i będę o tym mówił wszędzie, że światła mijania nie nadają się do jazdy w dzień, nie do tego zostały stworzone.

Dzięki za propozycję pomocy, może się przydać bo na razie nie wiem gdzie z takim czymś się wpiąć, tym bardziej że moje lampy zaświecają mi się z automatu po odpaleniu silnika.

  • Odpowiedzi 149
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Mikołaj

    9

  • damianus2222

    7

  • Wombat

    7

  • Tomii

    7

Top użytkownicy w tym temacie

  • Sympatycy
Opublikowano

Bez przesady, chciałem tylko napisać i będę o tym mówił wszędzie, że światła mijania nie nadają się do jazdy w dzień, nie do tego zostały stworzone.

Może się nadają, może się nie nadają. Natomiast powyższe stwierdzenie jest Twoją subiektywną opinią, a nie faktem i warto zawsze dodać "moim zdaniem" lub IMHO. Tym bardziej, że przepisy stanowią inaczej i nie ma sensu się nad tym dłużej pochylać.

[.....]moje lampy zaświecają mi się z automatu po odpaleniu silnika.

No i bardzo dobrze, u mnie jest podobnie, dzięki temu nie zapomnimy ich włączyć :). Dlaczego chcesz to zmieniać? Po co w ogóle w tym dłubać, zakładać moduły i inne cuda. Przecież są inne sposoby poprawy widoczności motocyklisty na drodze.

Opublikowano

No oczywiście że to moje zdanie i nikt nie musi się z nim zgadzać ;) chciałem tylko zwrócić uwagę na ten problem.

Tak już mam że lubię czasem coś poprawić :) nawet jak komuś innemu się to wydaje delikatnie mówiąc bezzasadne.

Opublikowano

Osobiscie zatrzymany za jazde na długich.. skończyło sie pouczeniem... a co z ledami??? Emituja lepsze swiatlo i bardziej widoczne.. Wg. Mnie kamizelka odblaskowa to obowiazek, w nocy lepiej widac. Stroj tez powinien byc ze wstawkami kolorowymi, oraz czasem kolor motocykla. Ciemne kolory są najmniej widoczne nawet jeżdżąc po okolicy i widząc innych czesto byli mniej widoczni.

Opublikowano

No właśnie co z Ledami DRL ? można je zamontować do moto ? jak do tego mają się nasze przepisy ?

Opublikowano

Ja przetestowałem warianty od standardu po Xeon i wydech sportowy.

Na początku śmigałem w to co motocykl w standardzie jest wyposażony, czyli wydech cichy i światło zwykła żarówka jak dla mnie żółta.

Jeżdżąc po zauważyłem ze mało kto zjeżdża i przepuszcza mnie. Pewnie z daleka tez było słabo.

Założyłem Xeon barwa 5 tys k. Lekko niebieskia barwa. Najlepsza temperatura 4300 w standardzie z fabryki auta taka mają( ponieważ jest biała i najwięcej światła daje.

Przy xenonie zauważalna zmiana ustępują i zjeżdżają ponieważ pojawia się błysk xenona w lusterku.

Kolejny etap wydech IXIL race z db kilerem, oczywiście jeżdżę z wyjętym, bo bulgoczacy dźwięk V2 robi swoje.

Przy połączeniu xenon + wydech przelot zjeżdżają ci co w lusterka patrzą, a ci co są zamyśleni i jadą z transie(nie patrzą w lusterka) budzą się słysząc wydech i ustępują drogi jednośladowi.

Wiec lepsze światło i głośniejszy wydech to nie szpan, ale poprawa bezpieczeństwa na drodze.

Jednoślady zyskują coraz większą rzesze w naszym kraju. Może i korki się zmniejsza z czasem.

Opublikowano

Ja przetestowałem warianty od standardu po Xeon i wydech sportowy.

Na początku śmigałem w to co motocykl w standardzie jest wyposażony, czyli wydech cichy i światło zwykła żarówka jak dla mnie żółta.

Jeżdżąc po zauważyłem ze mało kto zjeżdża i przepuszcza mnie. Pewnie z daleka tez było słabo.

Założyłem Xeon barwa 5 tys k. Lekko niebieskia barwa. Najlepsza temperatura 4300 w standardzie z fabryki auta taka mają( ponieważ jest biała i najwięcej światła daje.

Przy xenonie zauważalna zmiana ustępują i zjeżdżają ponieważ pojawia się błysk xenona w lusterku.

Kolejny etap wydech IXIL race z db kilerem, oczywiście jeżdżę z wyjętym, bo bulgoczacy dźwięk V2 robi swoje.

Przy połączeniu xenon + wydech przelot zjeżdżają ci co w lusterka patrzą, a ci co są zamyśleni i jadą z transie(nie patrzą w lusterka) budzą się słysząc wydech i ustępują drogi jednośladowi.

Wiec lepsze światło i głośniejszy wydech to nie szpan, ale poprawa bezpieczeństwa na drodze.

Jednoślady zyskują coraz większą rzesze w naszym kraju. Może i korki się zmniejsza z czasem.

A powiedz mi teraz... czy ksenony masz na 1 zarowce dlugie - krotkie? Czyli biksenon?

Nie miales problemow z panami z policji za ksenony? Bo zabieraja dowód :( jak to wyglada?

  • Klubowicze
Opublikowano

Wiec lepsze światło i głośniejszy wydech to nie szpan, ale poprawa bezpieczeństwa na drodze.

To nie poprawa bezpieczeństwa tylko wygody.

Bo jak kogoś oślepiasz w lusterkach i dudnisz przy oknie że mu we łbie się przewraca to gość fakt że cię przepuszcza ale jest wq...ny .

A po co ?

Ja mam cichy tłumik i zwykłe żarówki ( no może + 50% ) i też mi się rozstępują i to bez proszenia czy ponaglania.

A nawet jak jeden czy drugi tego nie zrobi to korona mi z głowy nie spadnie. Minę go za 15-20 sek.

Opublikowano

Akurat u mnie jest jedna żarówka na soczewce i druga w kloszu. Na drogowych mam zwykłą żarówkę, ponieważ rozpalenie xenona za dużo czasu zajmuje.

Chce zrobić bi xenon, bo widziałem, ale jeszcze szukam patentu. Pewnie tylko włosi się w to bawią.

To nie poprawa bezpieczeństwa tylko wygody.

Bo jak kogoś oślepiasz w lusterkach i dudnisz przy oknie że mu we łbie się przewraca to gość fakt że cię przepuszcza ale jest wq...ny .

A po co ?

Ja mam cichy tłumik i zwykłe żarówki ( no może + 50% ) i też mi się rozstępują i to bez proszenia czy ponaglania.

A nawet jak jeden czy drugi tego nie zrobi to korona mi z głowy nie spadnie. Minę go za 15-20 sek.

Jedyna wada xenona to że troszkę więcej światła odbija się w lustrze klosza i czasem mała poświata powstaje. Soczewka ten temat załatwia lub przystosowany klosz.

Ewentualnie istnieją tez xenony z przesłoną.

Lepiej mieć dobrze ustawiony xenon niż na długich zapylać.

Jeżeli chodzi o wydech to bez przesady. Uważam że mój jest ok i w trasę jeżdżę.

Raz testowałem bez wydechu i mogę powiedzieć ze łeb urywa, tak nie da się jeździć.

Ja wychodzę z takiego wniosku że lepiej 10 minut za później niż 25 lat za wcześnie.

Opublikowano

Jazda w dzień na długich jest takim samym buractwem jak jazda w dzień (czy w nocy) na przeciwmgielnych.

A jak się komuś wydaje, że jest lepiej widoczny jadąc na długich to jest w dużym błędzie.

Powiem więcej zwolennikom takiej jazdy - w przypadku kolizji (teoretycznie nie z waszej winy) może się bardzo szybko okazać, że jesteście współwinni i nie zobaczycie nawet złotówki z ubezpieczenia. Pomijam fakt ryzyka mandatu za jazdę na światłach drogowych. Każde światła mają swoje przeznaczenie i zgodnie z przeznaczeniem należy ich używać.

Opublikowano

No właśnie co z Ledami DRL ? można je zamontować do moto ? jak do tego mają się nasze przepisy ?

Posiadam ledy montowane fabrycznie przez producenta,skuter posiada polska homologację więc chyba można tak jeżdzić.Kilka sezonów i żadnej uwagi ze strony policji.

  • Sympatycy
Opublikowano

Każde światła mają swoje przeznaczenie i zgodnie z przeznaczeniem należy ich używać.

Tak ........ a przede wszystkim zgodnie z przepisami ;).

Posiadam ledy montowane fabrycznie przez producenta,skuter posiada polska homologację więc chyba można tak jeżdzić.Kilka sezonów i żadnej uwagi ze strony policji.

Czywiście, ledy montowane fabrycznie, z polską homologacją nie stanowią problemu, podobnie jak ledy zamontowane ekstra przez właściciela pojazdu o ile spełniają pewne wymogi określone przepisami i tyle. Natomiast jazda w terenie zabudowanym na światłach drogowych to jakieś nieporozumienie, w dodatku niezgodne z przepisami.

Opublikowano

W pełni popieram Maxella i KriSSa. A tłumik (jak z samej nazwy...) jeśli jest za głośny przeszkadza nie tylko użytkownikom drogi ale wszystkim wokół. Oślepianie, zbędny hałas to zwyczajnie egoizm.

Opublikowano

Kolejny etap wydech IXIL race z db kilerem, oczywiście jeżdżę z wyjętym, bo bulgoczacy dźwięk V2 robi swoje.

Przy połączeniu xenon + wydech przelot zjeżdżają ci co w lusterka patrzą, a ci co są zamyśleni i jadą z transie(nie patrzą w lusterka) budzą się słysząc wydech i ustępują drogi jednośladowi.

Wiec lepsze światło i głośniejszy wydech to nie szpan, ale poprawa bezpieczeństwa na drodze.

Sorry, ale moim zdaniem to przede wszystkim drazni innych na drodze. Zamiast patrzec gdzie jada, sa zmuszeni do nerwowego zerkania w lusterka na siedzacy im na ogonie motocykl.

Ja mam cichy tłumik i zwykłe żarówki ( no może + 50% ) i też mi się rozstępują i to bez proszenia czy ponaglania.

O jakie zarowki chodzi? Nightbreaker? Tak pytam bo dzisiaj jechalem w nocy nieoswietlona szosa i fabryczna H4 slabiutka :kwasny:

  • Klubowicze
Opublikowano

Philips VisionPlus

  • Sympatycy
Opublikowano

Jeżdżę tylko na światłach krótkich, bo Król by mnie przecież "zabił" :P

Opublikowano

Zapomniałem o ladach napisać do świateł mijania.

Mam takiego ziomka co się tym zajmuje i udało mi się przetestować.

Led jest w tej opcji najlepszy.

Nie odbija się jak xenon w kloszu i świeci nie oślepiając innych, ale problemem jest jego chłodzenie.

Niestety led musi oddać ciepło i potrzebuje większy radiator z wentylatorkiem.

Jeżeli ktoś ma dużo miejsca z tyłu klosza to ok.

Może w przyszłości coś się z tym zmieni i mniej będzie się grzał.

Cena 400 zł 2 sztuki

Opublikowano

bardzo drogo chce twój ziomek. ściągnięcie dowolnego zestawu led z ebay mało kiedy przekracza 190zł. 350zł to już jest ekstrema.

Opublikowano

Nie odbija się jak xenon w kloszu i świeci nie oślepiając innych, ale problemem jest jego chłodzenie.

Jak to, swieci nie oslepiajac innych? Mozesz to rozwinac?

W sieci sa gotowe zestawy do kupienia o jasnosci 3200 lumenow. Jak cos takiego moze nie oslepiac?

Opublikowano

Mówię o takim dobrym zestawie na ledach cree 76 wat. zresztą dal link.

http://www.twojeauto...SC-76W/23051140

oczywiście że można tańsze kupić.

Bardzo ciekawa propozycja :) szkoda że zestaw nie jest tani, choć porównać z ksenonami to wychodzi 2x drozej. Moze iebawem takie zeztawy będą tańsze, co wieksza rzesza użytkowników 2oo sie na nie skusi

Opublikowano

2 x 4900 lumenow?!?? oslepisz wszystko i wszystkich dookola, tych z naprzeciwka i tych przed Toba.

poza tym, o ile sie orientuje, przepisy UE mowia ze wszystko powyzej 2000l powinno miec elektryczne poziomowanie reflektorow

Opublikowano

http://m.moto.pl/MotoPL/1,113669,10271481,Laserowe_reflektory_BMW.html

Swiatla laserowe z 1w mozna 170 lumenow przykladowo 1 zarowka 50w x170 = 8500 lumenow.

2 x 4900 lumenow?!?? oslepisz wszystko i wszystkich dookola, tych z naprzeciwka i tych przed Toba.

poza tym, o ile sie orientuje, przepisy UE mowia ze wszystko powyzej 2000l powinno miec elektryczne poziomowanie reflektorow

Opublikowano

Mam założoną do reflektora żarówkę H4 LED 18w\12w (mijania) 2000lm,świeci to mocno,ponoć nie oślepia wg. kolegów z puszek, widać motor zdaleka.Policja podczas kontroli nie miała uwag,Agiliti ma bardzo słabe światła na zwykłej żarówce ,koszt 50zł z przesyłką.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...