Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Jazda na światłach w dzień


Na jakich ?wiatłach jeżdzisz w ci?gu dnia??  

266 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W temacie jazdy na swiatlach w ciagu dnia wyczytalem kilka dni temu ze w krajach gdzie ten przepis obowiazuje jest wiecej poszkodowanych pieszych i kierowcow 2oo.Pierwsi do takiego wniosku doszli austriacy i zniesli ten przepis o ile pamietam to po 2 latach jego obowiazywania.Ale co kraj to obyczaj (oni zarowki produkuja my je kupujemy) W stanach zjednoczonych jest kilka stanow w ktorych do jazdy na moto obowiazkowe sa okulary,a nie kask.Po glebszej analizie mozna to uznac za madre posuniecie i jest przejawem ze konstytucja ktora gwarantuje wolnosc jest tam przestrzegana.

  • Odpowiedzi 149
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Mikołaj

    9

  • damianus2222

    7

  • Wombat

    7

  • Tomii

    7

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ja myślę, że jazda w jasny, letni dzień na światłach mijania bez sensu. Za to na dziennych (LEDy) jest OK, nie rzuca się w oczy i wyróżnia jednoślady, które jadą na mijania.

Opublikowano

Ja zawsze używam świateł do jazdy.

Opublikowano

mayday, to super rozwiązanie. Podpowiem Ci jeszcze, że do stania też można.

Opublikowano

A ja nowym sprzętem często jeżdżę na długich, nie wiem czemu, ale pierwszy właściciel ustawił długie tak nisko, że świecą tylko minimalnie dalej niż krótkie.

Opublikowano

Kto jeździ niezgodnie z przepisami niech potem nie ma pretensji jak zostanie ukarany mandatem.

Opublikowano

deleted

Opublikowano

Sa jeszcze inne sposoby zwiekszenia widocznosci, chociazby ciuchy, czy kaski w kolorze fluo.

Przez obnizenie drogowych - zmniejszach ich zasieg podczas jazdy noca.

Domyslam sie, ze nia masz takiej potrzeby.

Opublikowano

Moim zdaniem moto zawsze na światłach a puszki w terenie zabudowanym bez świateł, w terenie niezabudowanym na światłach.

Opublikowano

U mnie w moim Piaggio X8 nie ma możliwości wyłączenia świateł po odpaleniu silnika, może ktoś przerobił, nie wiem, ale zauważyłem że:

1. kierowcy puszek od razu zauważają światło reflektora i 2 włączone obrysówki i w 90% ustępują z drogi

2. na krótkich do 50km/h droga jest oświetlona wystarczająco, a na długich do 80km/h (zakładamy suchą nawierzchnię.

Jak będę miał kuferek to od razu oświetlenie założę dla bezpieczeństwa, a z przodu planuję (chwilowo kasy brak) dodatkowe obrysowe LED a'la citroen DS3.

Opublikowano
Dlaczego sądzisz że światła 2oo są słabsze aniżeli światła w 4oo ...

W wiekszosci przypadkow chodzi o to, ze jest ich o polowe mniej.

Nawet najmocniejsza zarowka widoczna w lusterku 4oo - nic mi nie mowi o tym, ze jedzie moto, ani z jaka predkoscia.

O tym decyduje sygnal docierajacy do mozgu, a temu sprzyja szerokosc widocznej bryly, jak i szeroko rozstawione swiatla, a nie jedno mocne.

Opublikowano

Chodzi mi o to, że wydaje mi się, iż nie ma problemu zamontować dzienne z DS3, tak jak na tej na kolanie robionym projekcie:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/83ebbe3055e13f26.html

Mają homologację, przynajmniej do tego konkretnego modelu, ale chwilowo brak mi tych paru stówek na modernizację (wiadomo Święta i Nowy Rok).

  • Użytkownicy+
Opublikowano

Dlaczego sądzisz że światła 2oo są słabsze aniżeli światła w 4oo ... może masz za słabą żarówkę, albo starą, już wypaloną ...

Słyszałem też że w niektórych skuterach są zamontowane żarówki o słabszej mocy ... te mogą być mniej widoczne ...

U mnie jest najnormalniejsza żarówka typu H4, o takiej samej mocy jak w 4oo ... a zatem jej widoczność na tle innych powinna być taka sama ... jeżdżę zatem na krótkich ...

Może dlatego, że instrukcja danego pojazdu np. Burgman K3-K6 przewiduje, że, "reflektor - 12V 35/35W", i niestety jest to mniej niż " U mnie jest najnormalniejsza żarówka typu H4, o takiej samej mocy jak w 4oo".

Najnormalniejsza żarówka H4 w 4oo ma 60/55W, a to jest trochę więcej niż w standardowym "Burku K3-K6".

Może właśnie dlatego?

Opublikowano

Chodzi mi o to, że wydaje mi się, iż nie ma problemu zamontować dzienne z DS3, tak jak na tej na kolanie robionym projekcie:

http://www.fotosik.p...3055e13f26.html

Mają homologację, przynajmniej do tego konkretnego modelu, ale chwilowo brak mi tych paru stówek na modernizację (wiadomo Święta i Nowy Rok).

Te, tzw. obrysówki są to po prostu światła do jazdy dziennej ...

Chyba nie można ich zamontować zgodnie z przepisami ... próbowałem coś znaleźć na ten temat ale wyczytałem tylko że światła do jazdy dziennej w 2oo montowane byćnie mogą ...

W wiekszosci przypadkow chodzi o to, ze jest ich o polowe mniej.

Nawet najmocniejsza zarowka widoczna w lusterku 4oo - nic mi nie mowi o tym, ze jedzie moto, ani z jaka predkoscia.

O tym decyduje sygnal docierajacy do mozgu, a temu sprzyja szerokosc widocznej bryly, jak i szeroko rozstawione swiatla, a nie jedno mocne.

Zatem nie ma żadnego rozwiązania ... 2oo mają jedno światło (ewentualnie dwa blisko siebie) i zmienić tego się nie da ...

Opublikowano

Tzw. Obrysowki są popularne min w USA. Tam są były pożądane, gdyż przegląd techniczny przechodził największy złom ze zderzakiem związanym drutem. Nie ma to nic wspólnego ze światłami do jazdy dziennej.

Opublikowano
Zatem nie ma żadnego rozwiązania ... 2oo mają jedno światło (ewentualnie dwa blisko siebie) i zmienić tego się nie da ...

Czasem cos sie da. David Hough wyjasnia mechanizm w swoich ksiazkach, jako przykladu zdjeciowego uzywa o ile pamietam GoldWing'a.

Chodzi nie o jedno mocne zrodlo swiatla, ale o jak najwieksza rozpietosc zrodel swiatla, wtedy nie ma watpliwosci, ze jada 2oo.

Duzo latwiej tez oszacowac odleglosc oraz predkosc.

Kilka zdjec pokazujacych o co chodzi:

ed909128.jpg

halogeny_motocyklowe_LED-600x200.jpg

Opublikowano

Aaaaa ... teraz to co innego ...

chodzi po prostu o dodatkowe światła w 2oo ...

widziałem na forum że ktoś jużcoś takiego montował ... chyba było to dodatkowe oświetlenie w SW ...

w sumie chętnie coś takiego bym zamontował ale ... jakoś nie bardzo widzę rozsądne miejsce na montaż takiego oświetlenia w swoich 2oo ...

Znalazłem:

http://www.forum.burgmania.net/topic/14060-co-dzis-zrobilem-przy-swoim-skuterze/page__st__200

zajrzyjcie do postu #214

Opublikowano
zajrzyjcie do postu #214

Wg mnie wygląda bardzo dobrze. Ja mam na stałe włączone kierunkowskazy w lusterkach (na pełną moc lub połowę w nocy). Lusterka są wysoko i szeroko więc daje to całkiem dużą bryłę. Do tego pomarańczowy kolor też zwraca uwagę - coś jak standardowe obrysówki ale wyraźnie widoczne w jasny dzień

  • 1 rok później...
Opublikowano

Oczywiście że lepiej jeździć motorkiem w dzień na tzw "długich". Światła te świecą na wprost tak jak lampy do jazdy dziennej a nie w dół jak mijania. Przepis ten, aby używać świateł mijania w dzień to totalna głupota i będę to powtarzał zawsze i wszędzie.

A tak w ogóle czy można do motorka zamontować światła do jazdy dziennej ? Chodzi mi jeszcze po głowie jeden pomysł niezgodny z prawem czyli moduł zmniejszający moc świateł długich.

Opublikowano

Jezdze na tych ktore dala fabryka tj mijania i ledowe. Nie kombinuje z dodatkowymi bo zaburza linie nadwozia i robi sie choinka. Dlugich w dzien nie wlaczam bo w sumie po kiego?

Opublikowano

Dlugich w dzien nie wlaczam bo w sumie po kiego?

no po tego aby być jeszcze lepiej widocznym, po to ktoś "mądry" ten przepis wymyślił ;)

Druga sprawa że chyba lepiej wypalać żarnik od drogowych bo ten od mijania raczej bardziej przydatny jest po zmroku :)

no ale to tam takie moje....

  • Klubowicze
Opublikowano

Na drogowych w dzień nie jeżdżę by nie oślepiać innych.

Samego mnie wq..ia jak jedzie ktoś w dzień na długich.

Opublikowano

Na drogowych w dzień nie jeżdżę by nie oślepiać innych.

Samego mnie wq..ia jak jedzie ktoś w dzień na długich.

hmm, myślę że w słoneczny dzięń jadąc jakimkolwiek moto na światłach "długich" nie oślepiasz. W każdym razie ja jak do tej pory tego nie zauważyłem. Ale pojeżdżę troche więcej to może zmienię zdanie, zobaczymy ;)

Tak jak pisałem wyżej, najlepszym rozwiązaniem dla mnie był by moduł zmniejszający moc świateł długich tak aby nie oślepiać ( jeżeli rzeczywiście oślepiam ) a być lepiej widocznym niż jadąc na światłach "krótkich" które w słoneczny dzień można sobie o p..ę rozbić.

Opublikowano

Myślę że jeśli dodatkowo zdemontujesz cały układ wydechowy (w jakimkolwiek motocyklu) będziesz bardziej słyszany i na pewno nikomu nie będzie przeszkadzać ten hałas ;)

Jeśli do tej pory nie zauważyłeś że jazda na światłach drogowych nawet w piękny słoneczny dzień może przeszkadzać innym to bardzo chętnie zapraszam Cię na wycieczkę ,oczywiście wszyscy za Tobą pojedziemy na długich byś się przekonał czy na pewno to jest dobry pomysł :)

Jeśli chodzi o moduł to przestaniesz oślepiać innych (przy ustawionym na 20-30%) będziesz też widoczny ,ale czy zgodnie z przepisami ? Jak się zdecydujesz na montaż takiego modułu chętnie pomogę obyś tylko nie jeździł na 100% -wych drogowych ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...