kmodzele Opublikowano 29 Marca 2007 Opublikowano 29 Marca 2007 Czołem. Przymierzam się do nabycia skutera. Trochę czytałem, dużo my?lałem (jak umiałem). No i jednak mam pytania do osób do?wiadczonych. Proszę mi napiszcie: jakie s? różnice funkcjonalne pomiedzy Burgmanami 125 i 200? Bo chyba na jeden z nich padnie mój wybór ostateczny. Spraw? oczywist? jest różnica pojemno?ci silnika -> różnica w mocy, przyspieszeniu, prędko?ci maksymalnej, cenie, konsumpcji paliwa - i w tym zakresie sam sobie muszę wybrać, co wybieram. Ale czy s? jeszcze jakie? różnice funckjonalne, np inny kształt / pojemno?ć bagażnika (tak to się nazywa w skuterze?), jakie? ograniczenia w ilo?ci wskaĽników / kontrolek? Może s? jakie? różnice w zawieszeniu, wpływaj?ce na trwało?ć? Na moje oko te modele s? identyczne, poza samym silnikiem. Masa, gabaryty s? te same. Chyba jedyn? różnica jest silnik. I trochę podobne pytanie: czy s? skutery o podobnej konstrukcji do Burgmana 125/200 - tzn gabarytach, osi?gach, cenie, ale wyraĽnie różni?ce się na plus pod jakim? względem? Np skuter X ma dużo większy bagażnik, albo ma dużo trwalszy silnik, albo ma dużo trwalsze zawieszenie, albo ma dużo lepsze ?wiatła, albo neiporównanie lepiej zachowuje się na nierównym asfalcie. Chciałoby sie napisać: czy jaki? skuter jest lepszy od Burgmana, ale tak postawione pytanie jednych znudzi, drugich zniesmaczy, a innych sprowokuje może do dyskusji w rodzaju wyższo?ci |wi?t Wielkanocy nad Bożym Narodzeniem. Boję sie tu "fo pa" popełnić i staram się bardzo skonkretyzować zagadnienie, jak widzicie. Całuję, Krzysiek Modzelewski z Piaseczna / kmodzele / PS a do Rynii i tak wpadnę, nawet jak jeszcze nie będe miał skuta. Muszę Was zobaczyć :-)
-=Dee Jay=- Opublikowano 29 Marca 2007 Opublikowano 29 Marca 2007 po pierwsze powiem Ci witaj po drugie, pierwszy post powinienes zamie?ci w dziale serdeczno?ci, ale z racji, że ten brzmi ludzko, chyba nie będziemy Cie gnębić ... po trzecie - tytuł dawał do my?lenia, czy rzeczywi?cie jeste? bleeee... czwarte - to co to za zakończenie "całuje" - to jest dopiero bleeeeeeee no i pi?tek - musisz nas zobaczyć - że niby jacy? inni jeste?my, że do ogl?dania ???
dr.big Opublikowano 29 Marca 2007 Opublikowano 29 Marca 2007 Witam , niestety nie znam roznic pomiedzy Burgmanem 150 i 200. A sa jakies ?
Gość Raq Opublikowano 29 Marca 2007 Opublikowano 29 Marca 2007 Witam i ja. PS. Bigu - no prosze Cię, pewnie, że s? - jeden ma na boku napisane 150, a drugi 200 :D
Sympatycy spinka Opublikowano 29 Marca 2007 Sympatycy Opublikowano 29 Marca 2007 Powitanie poranne Artix jeszcze ?pi i masz z tym szczę?cie "jeden ma na boku napisane 150, a drugi 200" Rag gratuluję porannego humoru
Gość Dylus Opublikowano 29 Marca 2007 Opublikowano 29 Marca 2007 Różnica pewnie niewielka, może nawet taka jak w wypadku BMW C1 125 i 200 (176ccm). Co do jakiej? alternatywy Burgmana - zależy dużo od tego, jak znasz się na sprzęcie. Bo jeżeli jakie? pojęcie masz i kilka rzeczy serwisowych umiałby? sam dokonać, to wydaje mi się, że lepiej w tej cenie (18 tys zł) byłoby się rozejrzeć za lepszym i większym skuterem, choćby Burgmanem 400 K4-K5. Jeżeli chodzi o nowe sprzęty, w tych granicach cenowych znajdziesz np. Yamaszke Majesty 125 (16.600zł). Może ma mniejszy bagażnik (choć i tak duży - 48l), za to ogólnie bardziej wła?nie ona mi się podoba. Co prawda szyba jeszcze jest przymocowana do kierownicy, ale nie psuje to wygl?du skutera. Co do silników - w Majesty jest pordukowany od 1997r włoski Minarelli 125ccm który roziwja moc 12KM i 11Nm. Skuter całkiem przyjemnie się prowadzi, spalanie na poziomie 2,6-2,8l/100km przy do?ć spokojnej jeĽdzie, no i silnik bardzo twrały, do którego w razie czego bez problemu dostaniesz czę?ci zamienne. Tak więc do czego ma Ci służyć skuter i czy chcesz go kupić nowego? Bo jeżeli nowego, to pamiętaj o obowi?zkowych przegl?dach gwarancyjnych. Ale co nowy to nowy Pozdrawiam
rafałek Opublikowano 29 Marca 2007 Opublikowano 29 Marca 2007 Różnic brak a co do konkurencji to podobnej wielko?ci do Burgmana jest Aprilia Atlantic. Generalnie większo?ć 125 tek ma zegary na kierownicy a nie na konsoli. To raczej cecha większych pojemno?ci.
Klubowicze Profesor Opublikowano 29 Marca 2007 Klubowicze Opublikowano 29 Marca 2007 witaj udanego zakupu !scooter p.s. wypełnij profil bo będziesz delikatnie mówi?c obrugany!!!!!
Gość MICHAŁ CHEMIK Opublikowano 29 Marca 2007 Opublikowano 29 Marca 2007 Siemanko Nowy Powodzenia w zakupie Buziaczki !scooter
Gość elwood_blues Opublikowano 29 Marca 2007 Opublikowano 29 Marca 2007 Całuję, Krzysiek Modzelewski z Piaseczna / kmodzele / Nie całuj, nie całuj...nie trzeba.... !scooter Osobi?cie nie dopatrzyłem się żadnych różnic między Burgolotem 125 cm3 i 200 cm3 - oczywi?cie oprócz silnika. Producenci unikaj? indywidualizowania własnych modeli o podobnej pojemno?ci, ponieważ nie jest to opłacalne. Krótko: w tym samym nadwoziu, Suzuki montuje 2 różne silniki. Chyba że różnica w pojemno?ci jest większa - np. Kymco 500 cm3 i 250 cm3. Tutaj różnice s? dostrzegalne od razu, chociaż dla niewtajemniczonych oba modele mog? wygl?dać identycznie. Pytanie drugie: oczywi?cie, że s? skutery o podobnej pojemno?ci i gabarytach. Większo?ć już odpowiedziała na to pytanie. A co do kwestii, która marka jest najlepsza - to trudne pytanie, ponieważ większo?ć wypowiada się w tej kwestii bardzo subiektywnie, chwal?c nie tylko markę, ale również konkretny model na którym akurat jeżdż?. Podobnie jak w ?wiecie samochodów - s? marki, które s? synonimem luksusu, ?wietnego wykonania, albo tandety. Tak samo w ?wiecie skuterów. MOCNO upraszczaj?c to zagadnienie, ?miem twierdzić, że w kwestii jako?ci od lat przoduj? marki japońskie w następuj?cjej w/g mnie kolejno?ci - pocz?wszy od najlepszej (podkre?lam, że to tylko moja prywatna opinia): 1. Honda 2. Yamaha 3.Suzuki Następnie włoskie marki - Piaggio, Gilera, Vespa, Aprilia - w zasadzie reprezentuj?ce podobny poziom wykonania. Ale całemu temu towarzystwu depcze po piętach Tajwańska firma Kymco - doceniona szczególnie we Włoszech i w Niemczech. A potem ,dłuugo, dłuugo nic..... i chińskie produkty - całe mnóstwo modeli będ?cych niejednokrotnie bezczelnymi kopiami uznanych marek. Być może tym postem rozpocz?łem now? dyskusję, na temat pt. : "Która marka jest najlepsza?"
jagroski Opublikowano 29 Marca 2007 Opublikowano 29 Marca 2007 Być może tym postem rozpocz?łem now? dyskusję, na temat pt. : "Która marka jest najlepsza?" Zawsze najlepsza jest , która się ma bo inaczej wstyd wyjechać na ulice swego miasta. !scooter
Administrator Artix Opublikowano 29 Marca 2007 Administrator Opublikowano 29 Marca 2007 Witam, skutera nie masz ale profil mozesz jednak wypelnic. Polecam ten link poczytaj tu wła?nie głównie punkt 1 i punkt 3 Co do twojego pytania, roznic pewnie nie ma zadnych. BMW C1 125 ccm od 200 ccm rozni sie malowaniem i oznaczeniem niczym wiecej. Wiec nie sadze zeby bylo w tym przypadku inaczej
pablos Opublikowano 29 Marca 2007 Opublikowano 29 Marca 2007 Witaj ... jak by nie było różnic to po co by mieli wypuszaczać dwa różne pojazdy??? Różnic główna jest taka że 125-tk? można już jeĽdzić maj?ć ukończone 16 lat i prawo jazdy KAT.A1 !scooter. Pozdrawiam
Gość Raq Opublikowano 29 Marca 2007 Opublikowano 29 Marca 2007 pod warunkiem ,że silnik nie generuje mocy powyżej 11 kW (EDIT !scooter )
jagroski Opublikowano 29 Marca 2007 Opublikowano 29 Marca 2007 pod warunkiem ,że silnik nie generuje mocy powyżej 12 KM 15KM, piętnastu!!! koników mechanicznych. !OK edit Teraz cwaniaczku m?drale strugasz, ale i tak w cytacie widać co było hi hi hi. !V
Gość Raq Opublikowano 29 Marca 2007 Opublikowano 29 Marca 2007 No a co ja napisałem ? !OK poza tym Nauczycielu - moc to kW, a nie przestarzałe, pozaukładowe i do tego z krajów anglosaskich KM/HP, gdzie nawet porz?dnego skutra nie potrafili sklecić EDIT to co powiesz na Twój prawdziwy pierwszy cytat: 115 KM, stu piętnastu!!! koników mechanicznych. !V edit Teraz sam m?drale strugam, a i tak w cytacie nic nie widać hi hi hi. ...
Klubowicze Karolina Opublikowano 29 Marca 2007 Klubowicze Opublikowano 29 Marca 2007 Tak jak poprzednicy napisali Burgman 125 różni się od 200 jedynie pojemno?ci? silnika, więc je?li masz prawo jazdy kat. A (a nie tylko A1), to na twoim miejscu zdecydowanie skłaniałabym się ku B200, ponieważ na 125-tce będzie Ci brakować mocy i zaraz będziesz my?lał, co tu zrobić, aby była szybsza. Wielu konkurentów w swojej klasie to Burgman 200 nie ma - jest Yamaha X-Max, ale to skuter o bardziej sportowym charakterze i posiada dużo mniejszy schowek pod siedzeniem - w Burgmanie zmie?cisz 2 pełnowymiarowe kaski integralne, jest to jego duży +. Z kolei X-Max ma 50cc więcej, a co za tym idzie trochę większ? moc i lepsze osi?gi. Z innych + Burgmana (zaobserwowanych na poprzednim modelu 150 - który różni się przede wszystkim stylistyk? i pojemno?ci?) można powiedzieć o nisko umieszczonym ?rodku ciężko?ci, co ułatwia manewrowanie w korkach i na parkingu. Generalnie jest to ?wietny sprzęt na miasto (a także w trase - dla mniej wymagaj?cych ) Przekładnia jest tak zestopniowana, że na starcie spod ?wiateł większo?ć samochodów nie ma szans. Pokonywanie zakrętów tym skuterem to czysta przyjemno?ć !OKK My?lę że między innymi powyższych cech będzie się można spodziewać po Burgmanie 200. !OKK
kmodzele Opublikowano 30 Marca 2007 Autor Opublikowano 30 Marca 2007 Jestem przejęty ilo?ci? odpowiedzi. Wasze forum jest naprawde super! Dziękuję za rzeczowe ( :-) ) i liczne. Bałem się, że rozgrzebię jak?? jatkę w rodzaju "który skuter jest najlepszy", ale tu s? chyba sami dojrzali i do?wiadczeni forumowicze i nie dajecie się wyprowadzić z równowagi :-). Wnioskuję zatem, że: 1) Burg 125 i Burg 200 to identyczne sprzety, tyle, że ten drugi jest szybszy / droższy / więcej pali. 2) jak chcę mieć skuta "w pojemno?ci około 200", wygodnego, z dużym bagażnikiem i dobrze sie prowadz?cego, to (może poza szybsz? Yamah? co?tam) niczego lepszego nie znajdę i bezstresowo mogę decydować się na Burgmana 200 i na pewno tego nie pożałuję. Howgh! Decyzja zapadła. Pozostało jeszcze: zrobić prawko kat A (już byłem na 3 zajęciach, jeszcze zostało 6 + egzaminy) i ... kopsn?ć się do salonu po sprzęt :-) PS a moze jednak różnica w spalaniu jest widoczna i na dłuższa metę, nie opłaca się ładować w dwusetkę? Ale z drugiej strony, jak po trzech dniach ma mi brakowac mocy, to chyba trzeba dać spokój oszczędno?ciom.
Klubowicze Karolina Opublikowano 30 Marca 2007 Klubowicze Opublikowano 30 Marca 2007 Pozostało jeszcze:zrobić prawko kat A (już byłem na 3 zajęciach, jeszcze zostało 6 + egzaminy) i ... kopsn?ć się do salonu po sprzęt :-) Aaa tam się będziesz "kopsał" do salonu po sprzęt - zadzwoń do Qw@ki'ego z Lublina (LCM Sokół), a sprzęt się kopsnie do Ciebie! P.S. Gratuluję wyboru! No i życzę jak najszybszego zdania prawka! Pozdro!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się