Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Pomoc w wyborze Foresight vs Pantheon vs x9


Dribeck

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Zwracam się z pro?b? do forumowiczów o radę odno?nie wyboru skutera.

Wróciły stare uczucia (po wynalazkach typu kochany skuter Simson, Motorynka i inne...), krótko: jest decyzja - chcę kupić skuter. Oczywi?cie, prawko A jest (zdane na Mińsku :)

Przeznaczenie skuterka: głównie jazda do pracy po 3mie?cie - kilkadziesi?t km dziennie, trochę rekreacji, potrzebny duży bagażnik. Gabaryty: ani Romu?, ani Lesio 180cm / 80kg

Budżet ograniczony do 4-6 kPLN.

Wstępny wybór padł na Hondę FES - albo Pantheona 125/150 2T, albo Foresighta 250 4T, ok 1998-2002

Wydłubałem opinie o niezawodno?ci skuterów i motocykli Hondy; jeżeli jest tak samo jak z samochodami, to by mi odpowiadało. (Gwoli wyja?nienia: nie mam Hondy. Bezawaryjno?ć takich aut u znajomych obserwuje z pozycji neutralnej :))

Jestem elektronikiem samochodowym, głownie grupa VAG - i tu jest moje przekleństwo - znaj?c trochę typowe auta, "skuchy" które widać na pierwszy rzut oka, skalę zróbtosamszczyzny na giełdach, umiej?c odróżnić autopadliny ---> mam ?wiadomo?c skali mojej niewiedzy w zakresie motocykli ---> wiem że przy zakupie skutera jestem idealnym kandydatem na jelenia, który kupi włosk?, bezwypadkow? sprowadzon? okazję (cud, jak będzie z prawem rejestracji....) lub ulegnie czarowi bezawaryjnej chińskokontynentalnej maszyny z gwarancj?... pobytu w serwisie.

Konkretyzuj?c pytania:

1. FES 125/150 2T / FES250 4T w podobnej cenie, podobne przebiegi (skutery w Polsce maj? zawsze 20-30tkm, to tak jak TDI maj? zawsze 130tkm:) - który z nich będzie

a. oszczędniejszy,

b. będzie miał lepsze osi?gi,

c. będzie trwalszy (==w tym wieku mniej zajeżdzony)

Który wybrać?

4T budzi moje większe zaufanie, ale podaż 125/150 2T jest większa i jest większy wybór maszyn.

Dane na waszym forum sugeruj? większ? paliwożerno?ć 250-4T.

2. Co do 2T - przeraża mnie konstrukcja sterowanego aktuatora z zaworem do regulowania "ci?gu" spalin w jego systemie ARC, m.in. do kontrolowanego przepłukiwania cylindra (w kominku to się nazywało szyber :)))) - opisanego w prospekcie - jakie? do?wiadczenia? czy to będzie działać?

3. Poza tym, boję sie o mieszalnik - czy często się psuje / czy zdarza się że przestanie smarować?

3. Inn? intruguj?c? mnie maszyn? jest Piaggio X9.

Czy informacja, iż wersja X9 250 jest wyposażona w silnik 4T Hondy Foresight jest prawdziwa?. Jak wygl?da trwało?ć i awaryjno?ć X9-tek w wersjach 125 i 250, tzn. czy tak jak Alfa Romeo :))) Spotkałem się z niepochlebnymi opiniami o starszych egzemplarzach.

Liczę na wyrozumiało?ć za nieco przegadany post / bardzo proszę o sugestie i porady.

Oczywi?cie poszukuje w/w pojazdów.

Miotaj?cy się, przyszły maxi-skuterowiec.

  • Administrator
Opublikowano

Mam wielka prosbe zerknij Tu Wła?nie przeczytaj uwaznie zwlaszcza punkt 1 i punkt 3

Cenowo troche postawiles nisko poprzeczke, choc oczywiscie da sie kupic sprzet w tym przedziale cenowym. No moze 6 tys dasz rade kupic w ladnym stanie 125 (ja oczywiscie rozumiem igielka) ale jesli juz chodzi o nowsze i wieksze rewelacji w tym przedziale cenowym bym sie nie spodziewal. Ewentualnie YP250 z pierwszych lat produkcji, ale one w wiekszosci tez maja wieksze lub mniejsze defekty.

Ja na twoim miejscu wybralbym jednak 250 ccm ktore bedzie palic wiecej ale i ta pojemnosc jest uniwersalna i miasto i trasa. Mimo wszystko wybralbym Foresighta 250 4T lub YP250 sprzet w sumie niezniszczalny

Opublikowano

Można kupić technicznie nienaganne ale trochę porysowane 125 do 6 tys z tego milenium. Poszukaj Aprili Atlantic 125, Burgmana 125, X8 lub Madisona ... na pewno co? znajdziesz.

Opublikowano

Dziekuje Artix'owi za odpowiedĽ i małe pytanie: czemu YP-ka ? - Czy dlatego że ma sprawdzony motorek, wszczepiany do wielu innych maszyn?

Jak wygl?dałoby porównanie zużycia paliwa i osi?gów dla 125 2T i 250 4T ?

Niestety, do 6kPLN trudno o ładn? 250, przy 125 rzeczywi?cie wybór jest większy.

Czy kto? z forumowiczów ma do?wiadczenia (na plus/na minus/ serwisowe) z FES'ami lub X9-kami?

  • Administrator
Opublikowano

YP250 ma wiele zalet, czesci sa dostepne w rozsadnych pieniadzach, nawet uzywane. Faktycznie silnik YP250 byl klonowany wlasnie ze wzgledu na swietna konstrukcje. Mechanicznie o ile nikt nie grzebal w silniku to silnik nie do zarzniecia. Spalanie w YPce250 bedzie na poziomie 3,7-4,2 w YP125 okolo litra mniej. Co do osiagow na pewno zrywniejsza bedzie YP250 i szybsza. Na pewno wiecej miejsca na nogi bedziesz mial w YP125 niz w YP250 az dziwne. W YPce w starej budzie schowek pod siedzeniem nie powala wielkoscia i wiekszy bedzie w YP125.

Mimo wszystko chyba wybralbym YP250 niz X9 180 choc cenowo beda na podobnym poziomie z czego X9 bedzie mlodsza. Poszukaj na niemieckim ebay.

Opublikowano

Hmmm. Będe musiał gdzie? w 3mie?cie się pokręcić i przyjrzeć się wymienionym skuterkom na żywo.

YP250 nie widziałem na oczy; tak jak Burgmana 125.

O X9 my?lałem 250-tce, jest jedna w ogłoszeniach, ale (1) spotkałem się z opiniami o dużej zawodno?ci podzespołów, elektryki itp. (2) jest troche dużawy :blink:

Żby jeszcze znależć sprzęt od kogo?, kto go po prostu lubił, a nie sklejaka. W 3mie?cie stoi dalej ten Pantheon, którego już opisywano na forum. Robi wrażenie ;) i przeraża.

Opublikowano

Co do Pantheona to Pidżam może posłużyć wiedz? i pomoc? miał takowy i sobie bardzo chwalił ( teraz na go Mirka i też nie nażeka ).

Opublikowano

Dzięki, będe próbował się podpytać.

  • Administrator
Opublikowano

A nie myslales o Hondzie Helix, ma owszem wiele wad, ale ma tez wiele zalet. Do tego mozna powiedziec silnik niezniszczalny, przebiegi do 100 tys i lepiej. Spalanie w swojej klasie najmniejsze. Ponizej 4 litrow, kiepskie hamulce i 10 calowe kolo z tylu do tego hamulec tylni bebnowy uruchamiany pedalem jak w aucie gdzie noge lekko trzeba trzymac z boku ale idzie sie przyzwyczaic. Mistrzem zakretow tez nie jest helix. No dobra teraz zalety :) Wygodny jak psia mac, choc glownie w jedna osobe, niezawodny, latwy w naprawie o ile cos padnie, bagaznik nie jest moze wielki ale maly tez nie jest, kasku nie wlozysz ale innych mase gratow napchasz do kombiaka tyle ze mozna sie zdziwic. Przede wszystkim kultowy juz sprzet jezdzaca legenda. Jesli bym patrzyl na plusy i minusy jednak ma wiecej plusow.

Opublikowano

Jako? tak..... może i m?dra, ale nie do?ć piękna :)

A poważnie - z archiwaliów my?lałem o hexagonie 180, ale podobno małe kółka nie sprawdzaj? się w wyrwach w asfalcie.

No i cóż - oba s? na pewno klasykami, ale ich charakterystyczna uroda do mnie nie trafia.

Opublikowano

W tej cenie można tez kupić w dobrym stanie YP 125 w 4T. Miałem super sprzęt małe spalanie i bezawaryjny eksploatacja też nie wychodzi drogo. Spalanie takiej YP wachało się u mnie od 2,5-3 l. Ja miałem rocznik 2000 juz zarejestrowana sprzedałem za 5,400 z kufrem givi. Więc tak? suma pieniędzy co dysponujesz to tez można powybierac w tych sprzętach. Miałem j? ponad rok o byłem bardzo zadowolny nic się z nia nie działo lałem paliwo i jeĽdziłem :) kupił ja teraz odemnie mój kumpel smiga nia sporo i jest bardzo zadowolony :)

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...