Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Helix -renowacja -pytania techniczne


Rekomendowane odpowiedzi

  • Klubowicze

Cześć -czy rolki wariatora powinny byc w smarze? Rozegrałem i sam smar ? Tak ma byc? Fachowców proszę o info -jak tak to ile i jaki powinien być?

53F6114F-554C-497D-B3F7-078329451DB4.jpeg

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Lekki smarunek ale nie tak, żeby rolki pływały w mazucie.

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Osobiście umyć wszystko i poskładać bez  smarowania smar nie jest dobry dla  rolek ,pył  dostający się do środka skawali smar i będzie  blokował swobodny ruch  rolek

jedynie co  aaale  delikatnie  wałek od wariatora

Odnośnik do komentarza

Ma uszczelkę? Hexagony z tamtych czasów miały je w wario i serwisówka mówiła o zastosowaniu smaru w wario ?

Dopiero później były wario suche, jeszcze chyba nawet w YP250 było mokre. 

No chyba, że ma vario Polini lub Malossi one nawet wtedy były już suche. 

Odnośnik do komentarza

Z tego co wiem Piagio Hexagon 250 posiadał silnik właśnie od hondy Helix, wariator zamknięty - składamy rolki na smar.

To własnie fota z napraw mojego hexa 250 GT ? 

DSC03549.JPG

Odnośnik do komentarza

Witam szanowną Brać Helixomanów.

Kolega Zdzisław w swojej Helce miał wariator pełen smaru jeszcze więcej niż u Zybexa .

Ja w swojej jak sprawdzałem rolki to też miałem smar ale nie aż tak dużo,widocznie musi być .

Pozdrawiam

 

 

Odnośnik do komentarza

Rolki muszą być maźnięte to napewno, ale nie do pełna, bo rolki muszą przecież chodzić w miarę swobodnie.

Jeżeli jest taka potrzeba, to wydłubię odpowiednią stronę w service manual, zeskanuję i wrzucę.

Sprawidziłem. Sprawa wygląda następująco:

W trakcie montażu zalecane jest nasmarowanie powierzchni roboczej, po której poruszają się rolki, a następie ich montaż.

Użyć należy 25-30g smaru litowego.

Podane są też przykłady takich smarów, ale z tym myślę, że sobie każdy poradzi w sklepie :).

Pamiętajcie, że oring pod pokrywą też musi być pokryty niewielką ilością środka smarnego przed montażem. Pokrywę dokręcamy niewielkim momentem - 3,3Nm.

Jeżeli po dokręceniu wydostanie się jakaś niewielka ilość smaru, to należy ją dokładnie wytrzeć.

Pozdro - miłego Helixowania.

Odnośnik do komentarza

Wchodzi 0,8 litra. Filtr to sitko które tylko delikatnie czyścisz. Ja leje 10 W 40 - tak zaleca producent.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Tak, jak pisał Geni, 10W40 może być w dwóch odmianach. Generalnie wygląda to tak (z kilkoma wyjątkami różnych firm):

- jeśli na opakowaniu pisze Synthetic Oil, to jest to olej mineralny z domieszką np. Estrów, choć ile tej w pełni syntetycznej części jest, zazwyczaj się nie podaje. Najczęściej jest to max około 30%, ale zazwyczaj mniej.

- jeśli mamy napisane Full Synthetic, to mamy do czynienia z produktem w pełni syntetycznym (przynajmniej w teorii, bo mogą zawierać niewielkie ilości minerałów). Full Synthetic poznamy też zazwyczaj po różnicy w cenie.

Ja ostatnio przeszedłem na olej Valvoline 10W30 , bo spełnia wszystkie wymagania klasowe (a nawet znacznie je przekracza) i jest to najtańszy Full Synthetic na rynku...

 

 

valvoline_full_synt.jpg

valvoline_full_synth_10W30.jpg

Odnośnik do komentarza

Nie chciałem podawać konkretnej marki, ale poszedłem dokładnie tą samą drogą, kiedy potrzebowałem oleju 10w40 do skutera.

Odnośnik do komentarza

Ja też zalałem ten olej. Fajna sprawa bo w litrowej butelce jest taki wysuwany "lejek"  i bardzo łatwo można nalać oliwę do Helixa. 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

dostała motula co do BMW leje - niech ma - minerał- będzie zdrowsza - w końcu to zdrowie a potem się frytki wysmaży?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...