Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Wasze wyniki w spalaniu


Kubo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Sympatycy

Witam,

Jako, ze dzi? uzyskałem Moim Burgmankiem CHYBA spalanie jeszcze nie osi?gnięte przez żadnego Burgmaniaka(oczywi?cie od poj. 400ccm, bo 150ccm, to napenwo tyle moze spalić).

Otóż jak wszyscy wiecie po moim pierwszym tankowaniu przejechałem 135km, przez ok. 3 miesi?ce, jeżdż?c po kilkaset metrów dziennie, koło domu. Spodziewałem się SKANDALICZNIE wielkiego spalania... Gdy pojechałem na stację, okazało się iż Burgi spalił mi przez ten czas 7,09l/100km, co uważam za SUPER wynik, jak na tak? jazdę...

Dzi? wróciłem z traski, któr? przejechałem w towarzystwie forumowego kolegi, Zenka24. Pod koniec traski zajechali?my na stację... Ja jeszcze nawet rezerwy nie miałem, a od ostatniego tankowania 259,2km zrobione... Jechali?my ?rednio prędko?ciami 80-100, z kilka krotnymi porywami na 150(kilka prostych ładnych i pustych było, to przyciskali?my czasem...). Spalanie jakie mi wyszło, jest wprost OSZAŁAMIAJˇCO niskie... Na tak? jazde jaka była, mój kochany Burgi spalił Mi, BAGATELA 3,77l/100km. uważam ten wynik za SUPER sprawę i ciekawi Mnie, czy Wy także przeprowadzacie stałe obliczenia spalania. je?li tak, to prosiłbym aby?cie przykładowo wypisali choć jeden czy 2 wyniki, dla pokazania spalania poszczególnego sprzeta. może to kiedy? się przydac innym użytkownikom, a My sami dowiemy się która maszyna, ile spala ?rednio...

Piszcie także przy jakch prędko?ciach uzyskali?cie dany wynik itd.

Pozdrawiam, Kuba ;)

(P.S. a może kto? Mi po cichu zamontował wtrysk?? ;) )

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Wynik godny pogratulowania Kubus ;) . U mnie spalanie jest narazie na poziomie 6 litrów. Na trasie powinno troszke spa?ć.

Odnośnik do komentarza

NIe no gratulacje!!! Jak na 400 to super wynik w porównaniu do mojego Hexagona 125. |rednio pali mi około3,2 - 3,5 litra w cyklu mieszanym czyli pół w mie?cie pół na trasie a jak mu depne to nawet dojdzie do 4,5 litra. Ale nie ma co porównywać 400 do 125 ;);)

Odnośnik do komentarza

Bzzzzzzz! Witam

Ja jestem lepszy. Mój pojazd spalił 3,43L/100km (ukłon w stronę naszego dobrego znajomego - QWAKI jeste? wielki) na trasie Warszawa - Pisz Temp ok +2C. Prędko?ć przelotowa 100 do 120 przy wyprzedzaniu. Podczas jazdy chłodnica była przysłonięta. Po mie?cie pali około 5litrów, a w trasie przy prędko?ciach zbliżonych do maksymalnej prędko?ci spalanie wynosi ok 6litrów.

My?lę że tyle powinno wystarczyć. Pozdrawiam i zapraszam na II Zlot Twardzieli.

Bzzzzzzzzzz!

Odnośnik do komentarza

siemka Obuk, dawno zes maski nie pokazywal na forum. Wareczka z tego powodu o malo co nie pociela sobie zyl. ;) Juz myslelismy ze umarles.

To ze pare razy dobiles do 150 licznikowych nic nie znaczy. Opory zaczynaja dawac o sobie znac powyzej mniej wiecej 90 km/h, a przeciez Ty nie przekraczales prawie tej predkosci. Opory to przzeciez dodatkowy "prroblem" dla silnika jak wiesz. Wazna jest takze plynnosc jazdy. To znaczy ze silnik nie znosi czestego zatrxymywania sie i ruszania. Plynna jazda to jest to. Jesli nie jezdziles po miescie, gdzie najwiecej spowalniaczy, to mozliwy jest twoj wynik.

Wynik spalania u ciebie jest ok. typowy dla typowej 400. Moja odpowiedz tez jest typowaa. Chociaz przy dzisiejszym "wiaterku" to sie dziwie ze nie wyladowaliscie w rowie. Bijecie jakis rekord ? Moze "zlota patelnia" jest do wziecia?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

No to i ja się dopiszę... ;)

Najwyższe spalanie w miejskich warunkach na Burgmanie 650 to wynik uzyskany przy jeĽdzie do?ć agresywnej... obwodnica W-wy przeloty kikunasto kilemetrowe ok. 150- 170 km/h, po mie?cie na wł?czonym "POWER"...

Spalanie w takich warunkach wyniosło 6.7/ 100

Nastepny wynik który uzyskuje najczę?ciej w miejskich warunkach ale przy jeĽdzie normalnej, płynna ale nie powolna jazda, nie przekraczanie 140 km/h na obwodnicach i prostych...

Spalanie w takich warunkach wynosi ok 5.0- 5.5 l/100

Jazda w trasie na często wł?czanym POWER, agresywne traktowanie manetki, V- max. często zbilżaj?cy się do 180 km/h poniesie za sob? wchłonięcie na każde 100 km 7 litrów a nawet delikatnie ponad 7. ;)

Zaznaczam, że opisuję jazde naprawdę bardzo agresywn?...70% jazdy z prędko?ci? 160- 170 km/h...

Za przykład podam przelot W- wa>> Gdańsk w 2 godziny 50 minut gdzie ok 15 minut zajęły mi dwa tankowania ;)

Jazda poza miejska ale z prędko?ciami ok 120- 150 km/h z płynnym wyprzedzaniem, hamowaniem silnikiem da spalanie już ok. 5 litra na setkę. (takie spalanie najczę?ciej uzyskuje w trasach).

Na koniec podam najniższe spalanie w trasie jakie udało mi się uzyskać na przypominam 55 kucach silnika 650 ccm jaki siedzi w największym Burgim... Wynik uzyskany podczas wyjadu na Chorwację. Skuter był mocno obci?żony. Jazda była bardzo delikatna, manetka gazu nigdy nie przekraczała 1/2 otwarcia, prędko?ć nigdy nie przekroczyła 130 km/h a najczęstsza prędko?ć jaka widniała na wy?wietlaczu LCD to 110 km/h.

Przy takiej jeĽdzie uzyskałem wynik UWAGA... 3.9 l na 100 !!!

Warto zaznaczyć, ze dalsza jazda która nie była już tak oszczędna (prawda Bigu? ;) ) poci?gała za sob? spalanie na poziomie 4.2- 4.6 na każde przebyte 100 km... wynik również niezły.

Reasumuj?c...

Spalanie największego z rodziny Burgmanów jest bardzo zróżnicowane... Wszystko zależy jak? mamy rękę, czy będziemy jechać płynnie ale najważniejsza jest prędko?ć jak? będziemy podróżować.

Przedział pochłaniania paliwa jest bardzo duży... od 3.9 do 7l na 100km.

Zasięg na baku co za tym idzie może być również bardzo różny.

Największy jaki uzyskałem to ponad 300 km bez tankowania a najmniejszy to 170 km i już migała "bieda" na dobre ;)

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Hehe zaczynam dostrzegać, że moje 3,77 rzeczywi?cie nie było nadzwyczajnym wynikiem ;) . Ale jeszcze nie raz będę tankował, a raczej szybko jeĽdzić na trasach(przynajmniej po okolicach) nie zamierzam, więc może jeszcze mój wynik zejdzie niżej ;) .

Co do wyniku Mariusza, to rzeczywi?cie zapomniałem o tym pamiętnym opowiadaniu, jak to wszystkim skutery paliły ile wlezie a B650 popisywał się małym pragnieniem ;) .

Komar, twój wynik jest naprawdę DOBRY. My?lę, że jak pojeżdżę więcej, to wtedy napiszę TU dokł?dniejsze zależno?ci spalania w moim burgu, gdyż narazie tankowałem tylko 2 razy ;) .

Nie mniej jednak je?li by na trasie utrzymywac wspomniane przez Mariusza 100-110km/h, to my?lę, że jak na prędkosć podróżn?, tak? do jazdy po polsce, to styknie, gdyż poruszamy się dosyć szybko, przy czym mało spalamy benzynki, przez co podróżujemy taniej, dłuższy zasięg mamy na baku i przy okazji można sobie ogl?dać raz za czas widoczki, co jest raczej nie wykonalne przy prędko?ci 150-170 ;) .

A co do oporów przy 150, o czym pisał Siepex, to powiem Ci że po przesiadce z virago, to opory te s? dla mnie NICZYM, bo prawie nic na mnie nie wieje ;) .

To już chyba wszystko... Czekamy na sprawdozdania użytkowników innych skuterów...

Pozdrowionko, Kuba ;)

Odnośnik do komentarza

W T-Maxie nie da sie zejsc ponizej 5 litrow --->>> przynajmniej mi sie nie udalo ;) .

Spalanie max.??? To jakies 7,5 litra na setke.

Musze przyznac ze nie jestem wykladnia, bo nie zwracam za bardzo uwagi ile t-max spala. Spala ile spala, nie bede jezdzil wolniej zeby oszczedzic 0,753 l/100 km ;) .

Odnośnik do komentarza

Cóz, ja sam mogę podać Wam wyniki spalania dla mojej Vespy ET 2, co przy Waszych maszynach możecie potraktować chyba jedynie orientacyjnie względem małych pojemno?ci ;)

Tak więc ET 2 spala :

> w cyklu miejskim przy normalnej jeĽdzie: 3,0 - 3,4 litra/100 km

> na trasie wraz z okazjonaln? jazd? w mie?cie: 2,8 litra/100 km

Najniższe spalanie, jakie uzyskałem, to 2,73 l.

Pozdrawiam i mam nadzieję, że kiedy? spalanie to wzrostem pojemno?ci ;)

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Witam

Co do Burgera to chwilowo nie jestem w stanie udzielic jakis dokladniejszych informacji jak na razie po jednym tankowaniu w jezdzie po miescie i troche szybszych odcinkow spalanie wynioslo 4,1 l. W sobote byla idealna pogoda do nakrecania kilometrow i tak na marginesie, wstyd Panowie i Panie ze tylko ja i Mariusz dosiadalismy jednoslady ;) No ale zrobilem wreszcie 140 km w sobote ;) Co do YPki to faktycznie moge cos powiedziec: w miescie max 4,3 min 3,6 litra. Na trasie wlasnie w czasie wakacyjnego wypadu przy sredniej predkosci 110 (ale mocno zaladowany skuter + 2 osoby) max 4,6 litra min 3,5 litra (w gorach) co tez mnie zdziwilo. Przy predkosciach w granicach 100 km/h i jezdzie solo w trasie wiecej nie wypalila mi YPka jak 3,6. Najmniejsze spalanie mialem przy 90 km/h w trasie jadac bardzo rowno 3,4 l. I za to kocham skutery no moze nie tylko za to ;) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Bzzzzz! ;)

A czy kto? zadzwonił? rzucił temat w czwartek? ja też bym chętnie pojechał.

A tak tylko smakiem się musiałem nasycić. Wiecie jak lubię jeĽdzić można było mnie zawiadomić. Nie robi się tak. Na przyszło?ć proszę o info.

Pozdrawiam

Bzzzzzzzz

Odnośnik do komentarza

W oporze aerodynamicznym chodzi w duzym uproszczeniu o powierzchnie bez oderwan i łagodny kształt kroplowato podobny. Sam niedawno sie Kubo o tym przekonales ci?gnac przyczepke do niemiec po burgera. to tak jakbys ciagnal za soba spoadochron.

Zapodaje linka do eco jaja. tworcy przyswiecalo zrobienie maszyny o niskim oporze i dobrych osiagach. Oczywi?cie jak wszystkie niekonwencjonalne pojazdy i ten pochodzi ze szwajcarii . http://www.peraves.ch/

http://www.peraves.ch/mono.htm - czy znacie 190 konny jednosladl ktory spala 5 litrow przy stalej predkosci 120 km/h i ktory est w stanie poruszac sie z predkoscia 325 km/h.

http://www.peraves.ch/standard.htm - tu jest standard. 90 PS 240 km/h okolo 500 kg wagi.

http://www.peraves.ch/Fahrwerk%20in%20Aktion.WMV

http://www.peraves.ch/Bahlsen.WMV - blad kierowcy

http://www.peraves.ch/zu%20viert.WMV - bezblednie.

Sama idea mi sie podoba.

Odnośnik do komentarza

Witam

Moje spalanie można zaliczyc chyba do niezłych.

Najlepszy wynik w trasie 450km to 3.35..predkosci rzedu 80-130.

W mie?cie (codziennie 2x18km) jakie? 4-4.4 w zaleznosci od temperamentu jazdy..(w sumie raczej spokojnie)

Ostatnio może trochę więcej ale to padnięta swieca.I wła?nie ona była odpowiedzialna za kłopoty z uruchamianiem.

Przy okazji pytanie.

Ta która padła to była CR8, natomiast oryginalnie powinna być CR7.

Czy jeżdzenie na zimniejszej ?wiecy może w normalnych warunkach skutkowac zmniejszeniem jej trwałosci...chociaz tak naprawdę nie znam jej przebiegu..(sam zrobiłem 3700km)

Na razie wkręciłem to co mieli w sklepie czyli własnie CR8..ale chyba zamienię na oryginał.

Chyba przeparkuję skuter bliżej domu.To może i ja skorzystam z ciepłej zimy.na razie jazda 40km do niego jest bez sensu.

Zazdroszczę wszystkim którzy naja własny garaż..... ;)

Pozdr for all...

Wentyl

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...