dr.big Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 Lepiej zabrac sie za benzynowce i diesle jezdzace bez sprawnego katalizatora, a nie "lapac ptaszka" za ogon po drugiej stronie Polski !scooter ... Odnośnik do komentarza
Administrator Artix Opublikowano 1 Marca 2007 Administrator Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 Tak Jagroski ja tylko troche rozwinalem twoje odpowiedzi !scooter Odnośnik do komentarza
jagroski Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 Bigu, ale o wiele łatwiej wleĽć na drzewo, trochę popyskować, pouprawiać demagogię i zieloni znowu na ?wieczniku, czuj? sie ważni. Sprawa katalizatorów to odrębny temat, bo ich produkcja nie jest ekologiczna więc jest to tylko kasa. Zreszt? uczeni chemicy wyja?nili mi jak z kat. jest. Wystarzy zmienić procedurę produkcji benzyny - inne dodatki za podobne kszty i katalizator nie jest potrzebny , ale.......... Cal? produkcję kat. szlag trafia, Przepraszam OT. Gorzej z "ruskimi" tirami i ich kopc?cymi wydechami. !scooter Odnośnik do komentarza
Gość SzCzApA™ Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 Gorzej z "ruskimi" tirami i ich kopc?cymi wydechami. !scooter ruskimi zobacz kolego ile złomu u nas jeĽdzi skoro ekologia to pryszcz to poco np budowac oczyszczalnie ?cieków a lać wszystko do bałtyku puszcze kampinowsk? zaorać a w rezerwatach wysypiska ?mieci pootwierać Odnośnik do komentarza
Geni Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 A mnie wkurza w tej całej sprawie to, że organa państwowe wykazuj? kompletn? impotencję. Skoro wybrany wariant jest najkorzystniejszy to poproszę mi te zielone towarzystwo ropędzić konn? policj? i pozamykać za zakłócanie porz?dku publicznego, str?canie szyszek z drzewa lub pod jakimkolwiek innym pretekstem. Jeżeli za? ten wariant jest g...... wart to też powinen kto? to oficjalnie powiedzieć i przeprosić za zamieszanie. Do tego pomysł z referendum - ech równie dobrze, jak mieszkańcy Augustowa mogłyby głosować zaj?ce zamieszkuj?ce okoliczne ł?ki. Prawda zapewne jednak wygl?da tak, że z jednej strony politycy boj? się jasno okre?lić ze względu na zbliżaj?c? się powtórkę wyborów samorz?dowych na Podlasiu, a z drugiej strony nie chc? fikać Zwi?zkowi Socjalistycznych Republik Europejskich (UE). Mamy po prostu do czynienia z gr? na czas za pieni?dze podatników. Odnośnik do komentarza
jagroski Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 Gorzej z "ruskimi" tirami i ich kopc?cymi wydechami. ruskimi zobacz kolego ile złomu u nas jeĽdzi skoro ekologia to pryszcz to poco np budowac oczyszczalnie ?cieków a lać wszystko do bałtyku puszcze kampinowsk? zaorać a w rezerwatach wysypiska ?mieci pootwierać Szczapa, chyba nie zrozumiałę? moich intencji. Może przeczytaj jeszcze raz. !scooter Odnośnik do komentarza
Gość SzCzApA™ Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 rozumiem co miałe? na my?li i odniosłem się tylko do ostatniego zdania twojej wypowiedzi a co do kwestii katalizatorów to zgadzam się z tob? problem można załatwić paliwem i łatwiej to kontrolować niż to czy kto? dba o stan katalizatora tak się składa że uczyli mnie o tym i conieco wiem na ten temat !scooter Odnośnik do komentarza
tomekmajesty Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 rzeczywi?cie referendum to pomysł populistyczny, bo wiadomo jaki bedzie wynik, natomiast jednego nie rozumiem, skoro weszlismy do UE to także po to by przyj?ć jej prawo a przyj?ć je to znaczy nie tylko wygodne ale i niewygodne. Zawsze trzeba szanować zasady, tak jak na tym forum, skoro na nie wchodzę to respektuję jego regulamin, jak mi nie odpowiada to nie wchodzę - proste. Dlatego jak naszemu rz?dowi nie odpowiada podporz?dkowanie prawu UE to nie wyjdzie i niej i przył?czy się do Białorusi - może przyjm?, ale trzeba bedzie znowu ich prawa przestrzegać. M?drzejsi nie wchodz? nigdzie, jak szwajcaria, wtedy może sama robić co chce, np. wylać wodę z jeziora genewskiego. !scooter Odnośnik do komentarza
Administrator Artix Opublikowano 1 Marca 2007 Administrator Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 No sek w tym ze "zieloni" zaskarzyli juz we wszystkich instancjach ta decyzje, kiedy przegrali juz nawet w NSA i skonczyly sie mozliwosci odwolania w sadach to przypieli sie do drzewa. Czyli argumenacja "zielonych" jest taka, ze skoro nie mozna czegos zalatwic prawnie to trzeba zalatwic to sila. "wez granat, sady, sadami, ale sprawiedliwosc musi byc po naszej stronie" A unia europejska zapytala tylko i poprosila o wyjasnienia, a nie zablokowala inwestycje i straszy karami. To chyba roznica. Zieloni przegrali w Polsce we wszystkich instancjach, przegraja i w Unii, tylko kto wtedy zaplaci odszkodowanie za wstrzymanie prac ? zieloni ? Powinno byc tak, kazdy moze zglosic skarge, tylko musi wplacic wadium w wysokosci 10 % wartosci inwestycji, wygra dostanie kase z odsetkami, przegra, kasa przepada. W tym wypadku musieli by zieloni wplacic 43 mln zl, ale takiej kasy juz chyba nikt by nie ryzykowal ze moze stracic jesli nie ma pewnosci ze wygra. Odnośnik do komentarza
tomekmajesty Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 to fakt, zieloni to czasem fanatycy, ale dużo osób w co? zaangażowanych staje się fanatykami, a jeĽdzcy HD, przecież nie uznaj? żadnych innych moto, no chyba, że Goldasa, i tak powinnismy się cieszyć, że nasi zieloni s? tak mało pomysłowi jak ci z USA czy Europy Odnośnik do komentarza
dr.big Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 A co do wody ... W Szczecinie do dzisaj jest oczyszczanych zaledwie 13% sciekow i to tylko mechanicznie. Dodam ze miasto ma ok. 450 tys mieszkancow i caly ten syf zasuwa do morza... Przykladow takich jest tysiace, wiec sam nie rozumiem po co ten szum wokol 500m wiaduktu ? Sam jestem jedynie ciekawy, jak sprawa sie zakonczy i kto tak naprawde ma racje . PS. 43 milionow to nawet by nie zebrali, wiec pomysl "finansowy" uwazam za malo trafiony !scooter . Odnośnik do komentarza
Administrator Artix Opublikowano 1 Marca 2007 Administrator Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 A moze by tak w ramach ruchow ekologicznych zburzyc obwodnice Kielc, niech caly ruch zasuwa przez miasto, w koncu obwodnica przechodzi przez checinsko-kielecki park krajobrazowy. Odnośnik do komentarza
Gość SzCzApA™ Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 A moze by tak w ramach ruchow ekologicznych zburzyc obwodnice Kielc, niech caly ruch zasuwa przez miasto, w koncu obwodnica przechodzi przez checinsko-kielecki park krajobrazowy. dlaczego nie załatw dynamit albo inne wybuchowe ustrojstwo da się zrobić !scooter Odnośnik do komentarza
Gość majon Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 A moze by tak w ramach ruchow ekologicznych zburzyc obwodnice Kielc, niech caly ruch zasuwa przez miasto, w koncu obwodnica przechodzi przez checinsko-kielecki park krajobrazowy. No no Artixie chyba cie pogielo a gdzie wiochmany w golfach i beemach beda bily rekordy predkosci? !scooter Odnośnik do komentarza
Gość SzCzApA™ Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 aaaaaaaaaa jak warszawiaki na narty będ? ?migać do zakopca !scooter tak wiem kiepski argument Odnośnik do komentarza
Gość majon Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 Normalnie przez scyzorykow !scooter Odnośnik do komentarza
Sympatycy szorstki Opublikowano 1 Marca 2007 Sympatycy Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 A unia europejska zapytala tylko i poprosila o wyjasnienia, a nie zablokowala inwestycje i straszy karami. To chyba roznica. No jasne Artix, że różnica ! Tyle że w takich organach jak "giewu" czy innych polsatoidach i tefauenach o tym się nie dowiesz. Usłyszysz za to w?ciekły jazgot "ekologów" i dziennikarzyn zaangażowanych w "sprawę"... Odk?d ta sprawa zaistniała w popularnych mendiach, nie usłyszałem jeszcze żadnych merytorycznych argumentów stron. Tylko jazgot i demagogię. Podoba mi się co kto? tu napisał. Je?li wszystko jest zgodnie z prawem to dlaczego tych wykolczykowanych kolesi w dredach nie ?ci?gnie na ziemię policja ? A je?li jest naruszenie PRAWA, to dlaczego nie ma na ten temat konkretów ? pzdr Odnośnik do komentarza
Administrator Artix Opublikowano 1 Marca 2007 Administrator Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 No jak to jak, stojac w korku w centrum Kielc ale nie martw sie wlasnie sprawdzilem ruch bez obwodnicy zwiekszylby sie tylko o 8 tys pojazdow na dobe z czego z tych 8 tys to 8 motocykli i 3 rowery Odnośnik do komentarza
Gość SzCzApA™ Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 zrobimy blokade z samoobron? i niewpu?cimy żadnego auta z "w" na pocz?tku tablic Odnośnik do komentarza
Administrator Artix Opublikowano 1 Marca 2007 Administrator Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 Podsumowujac Fakty i Mity FAKTY 1. Obwodnica Augustowa jest potrzebna zarówno mieszkańcom regionu jak i wszystkim, korzystaj?cym z transportu drogowego w regionie. Dzięki niej: • znacz?co poprawi się poprawi się bezpieczeństwo ruchu drogowego i zmniejszy się ilo?ć wypadków (obecnie ruch przez Augustów to ponad 16000 pojazdów na dobę na trasie E-67/S-8, jest to wzrost w ci?gu 5 lat o ponad 1/4; obecnie trasa S-8 jest pierwsza w regionie pod względem wypadków i ofiar, jest to lider wypadków w Podlaskiem „czarna trasa” – rocznie ponad 130 wypadków, ponad 60 zabitych i ponad 180 rannych); • Augustów nie straci walorów uzdrowiska; • tury?ci uzyskaj? łatwiejszy dostęp do atrakcji regionu; • drogowy ruch towarowy ominie miasto; 2. Wariant wybrany przez GDDKiA jest najlepszy pod każdym względem: ekologicznym, finansowym i społecznym (wykup ziemi i brak likwidacji gospodarstw). Realizacja tzw. alternatywnego wariantu to kolejne lata przygotowań. Dolina Rospudy ci?gnie się na długo?ci 102 km, a więc omin?ć jej się praktycznie nie da. Obwodnica Augustowa niestety musi przecinać Rospudę, także w planie ekologów. 3. Tzw. wariant alternatywny, proponowany przez organizacje pozarz?dowe, był rozpatrywany przez GDDKiA. Został jednak odrzucony m.in. ze względów ekologicznych. Paradoks polega na tym, że organizacje ekologiczne zaproponowały, by teren, przez który ona ma przebiegać wł?czyć do Programu Natura 2000, a więc same uważaj?, że ten teren jest szczególnie cenny przyrodniczo. A jednocze?nie proponuj?, by poprowadzić tamtędy obwodnicę. 4. Osoba, która zaprojektowała dla ekologów tzw. wariant alternatywny, nie ma stosownych uprawnień, ponadto nigdy nie zaprojektowała żadnej drogi. W zasadzie nie ma więc tego projektu. 5. Wszystkie działania, podjęte na kolejnych etapach realizacji inwestycji, s? zgodne z prawem. Potwierdziły to między innymi takie instytucje jak Naczelny S?d Administracyjny, Urz?d Zamówień publicznych, Centralne Biuro Antykorupcyjne. MITY 1. Inwestycja w dolinie Rospudy spowoduje blokadę funduszy, przeznaczonych na ni? przez Unię Europejsk?. Nie. Inwestycja jest realizowana w 100% ze ?rodków krajowych. 2. Od samego pocz?tku przebieg trasy nie był konsultowany z organizacjami ekologicznymi. Nie. Od 1992 roku przedstawiciele organizacji ekologicznych uczestniczyli w konsultacjach na ten temat. 3. Obwodnica Augustowa przetnie dolinę Rospudy, uniemożliwiaj?c m.in. zwierzętom swobodne przemieszczanie się. Nie. Trasa przebiega przez dolinę na odcinku ok. 500 m, a jej konstrukcja (wysoka estakada) została zaprojektowana wła?nie po to, by jak najmniej ingerować w ekosystem. 4. Tzw. alternatywne projekty przebiegu obwodnicy, opracowane na zlecenie organizacji ekologicznych, s? mniej uci?żliwe zarówno dla ?rodowiska jak i mieszkańców tej okolicy. Nie. Zakładaj? m.in. ingerencję w ok. 10 miejscowo?ci i 30 gospodarstw. Mog? spowodować takie sytuacje, jak odcięcie rolników od ich pól i pastwisk. A ponadto ingeruj? znacznie mocniej w tereny, które sami ekolodzy zgłosili do obszarów Natura 2000 (na razie s? to „cienie”, czyli propozycje). A przede wszystkim – także przecina dolinę. 5. Unia Europejska zagroziła Polsce wysokimi karami finansowymi w razie rozpoczęcia inwestycji według projektu, zatwierdzonego przez polskie władze. Nie. Komisja Europejska poprosiła Polskę jedynie o złożenie wyja?nień. Takie wyja?nienia zostały złożone w li?cie Ministra |rodowiska do KE. KE rozważa ewentualne je?li wyja?nienia nie będ? satysfakcjonuj?ce, skierowanie sprawy do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwo?ci, co nie jest jednoznaczne z uznaniem inwestycji za niezgodn? z prawem europejskim. 6. Inwestycja przyniesie same straty dla ?rodowiska. Nie. Projekt inwestycji został opracowany tak, by ingerencja w ?rodowisko miała możliwie najmniejsze skutki negatywne. Pamiętać należy, że zgodnie z prawem i programem Natura 2000 inwestor podejmie działania rekompensacyjne, np. zalesi wielokrotnie większ? niż wycięta ilo?ci? drzew wskazany teren. 7. Inwestycja jest prowadzona z naruszeniem prawa. Nie. Wszelkie przewidziane prawem procedury zostały przeprowadzone. Cał? dokumentacja projektu została sporz?dzona przez osoby, maj?ce stosowne uprawnienia i wiedzę, a projektuj?c przebieg trasy miały na uwadze możliwie jak najmniej uci?żliwy wariant poprowadzenia inwestycji. Ma ktos jeszcze jakies pytania w tym temacie ? Wlasnie dlatego nie chcialem zeby taki watek powstal i sie rozwijal, bo jest bezcelowy Odnośnik do komentarza
Sympatycy szorstki Opublikowano 1 Marca 2007 Sympatycy Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 Artix, widzę, że czytamy te same tygodniki... A w tej dyskusji na naszym forum jest więcej rozs?dku niż w przekazie medialnym dotycz?cym tej sprawy. No i konkretów ze Ľródła (GDDKiA) można się dowiedzieć a nie od dyletanckich dziennikarzy i "ekologów". pzdr Odnośnik do komentarza
Geni Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 To ja poproszę o zamknięcie tego w?tku. Odnośnik do komentarza
Gość majon Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 No jak to jak, stojac w korku w centrum Kielc ale nie martw sie wlasnie sprawdzilem ruch bez obwodnicy zwiekszylby sie tylko o 8 tys pojazdow na dobe z czego z tych 8 tys to 8 motocykli i 3 rowery Artix te 8szt to musisz podzielic na 4 i wyjdzie Ci srednia Odnośnik do komentarza
tomekmajesty Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 w?tek stał się ciekawszy po propozycji zburzenia obwodnicy kielc , rozumiem, że to koledzy z w-wy z zazdro?ci złożyli ta propozycję, bo gdzie jak gdzie ale w wa-wie trzeba by obwodnicy tam to macie problema, jak tam żyłem to byłem szczę?liwy !tut że jadę do pracy z Czerniakowa na al. 3 maja pozdrawiam Odnośnik do komentarza
Gość SzCzApA™ Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 ja mam jedno pytanie słyszałem w radio wypowiedĽ niepamiętam nazwiska ale był to przedstawiciel inwestora no i pan stwierdził że budowa będzie przeprowadzona przy pomocy takich technologii że ingerencja w ekosystem będzie minimalna ciekawe nawet bardzo to jak cieżki sprzęt będzie pracował???? maszyny będ? lewitować ??? znaj?c nasze realia i to co można zaobserwować na budowach a nie to co pisz? mówi? przedstawiciele dyrekcji teren zostanie rozbabrany i będ? tam się mamrać miesi?cami o tak to będzie wygl?dało jestem w błędzie nie wyprowadzaj mnie z niego zobaczymy jak będzie wygl?dała budowa bo raczej napewno panowie k i inni dopn? swego maj?c w d większo?ć ludzi tia zazdro?ć to zgubne hahahaha Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się