Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Test porównawczy "retro"... Honda Super Cub C125 vs Peugeot Django 125i


𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator

 

Dawno na Burgmanii nie było takiego porównania. Oba pojazdy są mega wyjątkowe, oba nawiązują do stylu retro i co ciekawe - oba kosztują podobnie.

Panie i Panowie... Przedstawiam piękny, retro skuter... Peugeot Django 125i MY 2019 oraz... jednoślad, który zrewolucjonizował świat transportu w Azji..., który Hondzie, od dziesięcioleci przynosi pierwsze miejsca popularności i sprzedał się tam w ilości 100 milionów egzemplarzy... Który na sezon 2019 został dopuszczony do sprzedaży w EU w wersji neo - klasycznej i wyglądowo oszałamiającej... Taaadam... Honda Super Cub Anniversary 60, dopiero co wyciągnięta że skrzyni

5ef63b3880dfb390b87699db3783ab06.jpg

07f334dd38f0fbf3a8cfd26a71625bba.jpg

7d099534211f19d9c79971f35fef5503.jpg

4ea89d16bbe0e9fbe7476154ad238c38.jpg

73f13a109c31a00f6e59af46d22f1cb8.jpg

94e4e74147d1f1e1c391f5682c0aacec.jpg

 

3...2...1... Test start!

 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Diango baaaardzo mi się podoba z wyglądu... Ładniejszy od nowych Vesp, bo bardziej klasyczny w formie. Za Honda przemawia legenda, niezniszczalność (jeśli dalej utrzymają ten trend) i duże koła... Musiałbym się przejechać. Jest szansa na Burgmanię???

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Sławku... spora szansa, że Super Cub będzie na naszym zlocie ?

 

Dnia 10.04.2019 o 15:51, SlawoyAMD napisał:

Za Honda przemawia legenda, niezniszczalność

Proszę mi znaleźć drugą taką konstrukcje w monocylindrze, która bez naprawy głównej wytrzymuje 300.000 km ?

 

Dnia 10.04.2019 o 15:51, SlawoyAMD napisał:

Diango baaaardzo mi się podoba z wyglądu... Ładniejszy od nowych Vesp

Coś w tym jest. Im dłużej na niego patrzę tym bardziej podpisuje się pod tym stwierdzeniem... No może poza 946, która to wydaje się być podobna w rysach właśnie z Django ?

 

Official Video Django 

 

Official Video Super Cub

 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Jeden i drugi, prezentują się ciekawie. Chociaż nowinki to rzeczywiście jest w nich dużo Retro ?
Bardzo ciekawa alternatywa na "lekkie" pomykanie po mieście, szczególnie Django, bo ma 2 siedziska, więc mniej ogranicza.
Z boku Honda mniej nastraja pozytywnie, jak stoi obok Peugeota. Ciekaw jestem pakowności.

Odnośnik do komentarza

Django jest dla mnie świetny, jeśli chodzi o stylistykę, to od dawna Francuzi tak nie weszli na ambicje swoim kolegom z południa, jak wyżej uważam że gdybym stał przed wyborem Vespa-Django nie byłby on taki oczywisty i chyba jednak wygrałby Peugeot.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
Dnia 10.04.2019 o 20:49, SlawoyAMD napisał:

Mariusz, Diango nadal bazuje technicznie na rozwiązaniach Piaggio???

A kiedyś bazowało? Satelis (250) to tak ale Django motor ma, w/g mojej wiedzy, od SYM (ten sam co w Fiddle). Dokładnie został zaprojektowany wespół Peugeot & Sym.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
1 minutę temu, MariuszBurgi napisał:

A kiedyś bazowało?

Chodziło mi ogólnie o markę, bo Satelis'y i jakieś mniejsze modele, miały duży udział w częściach Piaggio. O mariażu z SYMem nie słyszałem, więc trzeba będzie poszukać czegoś więcej na ten temat...

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

A "ogólnie" to tak. Napisałeś o Django... a ten z grupą Piaggio nie ma nic wspólnego.

Odnośnik do komentarza

Wszystkie pod względem stylizacji są ciekawe. Jeśli chodzi o walory użytkowe, to Honda niestety przegrywa z kretesem, ze względu na brak pakowniści w standardzie. 

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Odpowiednie akcesoria i sytuacja ulega znacznej poprawie ?

cbd3dfc8fa8481b3b9e4b45e51d5d32f.jpg 360px-Motorcycles_of_Ho_Chi_Minh_City_su

 

Tu mi wygląda na "sakwy" od Givi ?

01-Honda-Super-Cub-in-Vietnam-Picture-co

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Mam tą przyjemność że dosiadam super cub i po pierwszych kilometrach jak na razie faktycznie super. Światła ledowe w mieście sobie radzą całkiem przyzwoicie. Do skrzyni biegów można się przyzwyczaić podobnie jak do braku sprzęgła w łapce. Jako że zostały mi 2 kreski postanowiłem zatankować pod korek. Czas na test z prawdziwego zdarzenia, ale o tym później 3781bdc7c10a8a8f00bd77e58bc8f465.jpg

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Pakowność pakownością, ale czy Honda jest zahomologowana w UE tylko na 1 osobę ??? Dwuosobowa kanapa i chyba byłby świetny sprzęt do odwożenia dziecka do przedszkola ? Wiem, że na innych rynkach można dokupić akcesoryjne drugie siedzenie lub kanapę na dwie osoby.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Jakiś rok temu mocno rozważałem zakup Django 125ccm piękny designe oraz super zwinny sprzęt. Jednak jak przyszło do zakupu zrezygnowałem... Serce i rozum podpowiada kup Vespe... Kasa była wpłacona na PIAGGIO, miał to być sprzęt dla żony ale z racji że spodziewamy sie dziecka plan uciekł na przyszłe lata. 

Odnośnik do komentarza
14 minut temu, Geni napisał:

Django jest pięknym skuterem, ale jego rozwiązania techniczne niestety odstają w porównaniu z Vespą. 

Tzn co dokładnie?Nie jeździłem ani jednym ani drugim, z tego zestawienia, jednak mocno zastanawiałem się nad zakupem starego modelu vespy z lat 90 ET4, mojej żonie i mnie z resztą też bardzo się podobają skutery w stylu retro, na razie jednak pragmatyzm wziął górę i zdecydowaliśmy się na burka, jednak w przyszłości może jakaś zmiana i Django też chodzi po głowie więc fajnie jakbyś przedstawił jego braki względem Vespy.Zaskoczony jestem tym mariażem z Sym, byłem przekonany że poza współpracą z Piaggio Peugeot używa własnych jednostek.

Odnośnik do komentarza

Skuterowa gałąź Peugeota dostć szeroko czerpie z azjatyckich rozwiązań. Django nie jest wyjątkiem. Silnik dwuzaworowy, chłodzony powietrzem o mocno umiarkowanych osiągach. Produkcja w zakładzie zlokalizowanym w ChRL. Wspomniany przez Mariusza Sym kosztuje obecnie 8tys. zł. i sądzę, że ta cena odzwierciedla techniczny poziom zastosowanych rozwiązań.

Odnośnik do komentarza

Tzn, Wiem że n.p Vivacity jest w całości(taką informację dostałem jeśli jest zła poprawcie mnie)produkowany w Chinach, o pozostałych modelach nie miałem pojęcia że ich jednostki pochodzą z Chin.Akurat chińskie silniki to chyba jedyny plus motocykli z kraju środka, więc byłbym raczej spokojny.

Odnośnik do komentarza

Nie tylko Vivacity, ale Django również jest produkowany w całości w Chinach z podzespołów wykorzystywanych do produkcji wielu innych modeli. W tym takich, jak Sym Fiddle II. Koszt zakupu Django to 14900zł, a Fiddle II to 8000zł. Czy zastosowany prymitywny, chłodzony powietrzem dwuzaworowy silniczek jest plusem? Za 8 kawałków pewnie jest, ale za prawie 15 to nie sądzę. 

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Z info jakie uzyskałem, Django 125 montowane jest we Francji ale z wsadów produkowanych w Państwie Środka ale także i części Made in France.

Co do napędu... Pracuje całkiem poprawnie, choć nie ma co ukrywać, że technologicznie, jak na 2019 rok, szału nie robi. Skuter ten jednak wszelkie braki nadrabia optyką. Co do niego podchodzę, z przodu czy to z tyłu, to jestem pełen uznania dla francuskich stylistów za to, co stworzyli.

Odnośnik do komentarza

No ciekawa jak zawsze u Peugeota.Mnie zawsze zastanawiało, co takiego się wydarzyło, że klasyczne modele tej marki nie doczekały się takiego statusu jak choćby Vespa czy Lambretta, przecież też stylistycznie były bardzo oryginalne n.p s55.

Odnośnik do komentarza

Bo Vespa nieprzerwanie od 1946 roku produkuje modele w tej samej lini designerskiej, czyli linii osy.
Poza tym nie odeszła od koncepcji samonośnego i metalowego nadwozia.
A Peugeot sobie odpuścił w latach 80 -90 tych i zaczął robić z plastiku z designem popularnym nie nawiązującym do tradycyjnej linii
Ponadto jednak ilość wyprodukowanych sztuk oraz ilość krajów gdzie robili i robią Vespę na licencji ...
Nie ma co porównywać
Szkoda tylko że konkurentka Vespy czyli Lambretta padła razem z całą firmą Innocenti, teraz pod tym brandem wypuszczają plastikową chinszczyznę, która z pierwowzorem nie ma nic wspólnego


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...