Administrator MariuszBurgi Opublikowano 24 Marca 2019 Administrator Opublikowano 24 Marca 2019 Pomimo tego, że oba skutery są jakby z innych bajek to łączy je ta sama jednostka napędowa z DCT. Z tego co wiem, jest sporo takich, którzy rozważają którąś z tych propozycji, dlatego odpalam temat w którym przyjrzymy się Integrze (RC89) oraz X-ADV (RC95). Nie tyle który lepszy/ gorszy ale co je różni a co łączy. Honda wprowadzając do produkcji Integrę w 2012 roku sporo ryzykowała. W końcu miał to być pierwszy tego typu jednoślad łączący kilka cech typowego motocykla z wieloma cechami maxi skutera (Tu nasz pierwszy test długodystansowy Integry RC62). Nie było wielkim zaskoczeniem kiedy skuter przyjął się ciepło na wielu rynkach. Po 2 latach przeszedł drobny, niezauważalny karoseryjnie "lift RC71" (główna różnica to zmiana wahacza z HMAS na Pro Link) a po kolejnych 2 latach pojawiła się seria RC89 (Tu test RC89), która nadal karoseryjnie jest w zasadzie niezmieniona ale tym razem doszło wiele poprawek... lepiej wyposażone zegary kolorowe, ciut głębszy schowek pod kanapą, oświetlenie full LED czy zupełnie nowy wydech w typie "Akrapa" z poważniejszym brzmieniem. Doszła również opcja lepszej personalizacji trybów pracy "Sport" (3 poziomy), zmiana wahacza na Pro-link oraz przedni widelec z większym skokiem i regulacją adaptacyjną od SHOWA. Mija kolejny rok i w 2017 pojawia się na rynku skuter (tak jest klasyfikowany na całym świecie) o oznaczeniu X-ADV... i znów jak w przypadku Integry jest to ruch ze strony Hondy bardzo nowatorski ale też odważny. Jak pokazują kolejne 2 lata, odwaga się opłaciła, bo skuter np. we Włoszech okazał się hitem sprzedaży, detronizując tamtejszy bestseler z dwucylindrowym motorem od Yamahy. Mowa oczywiście o T-maxie. Nie zagłębiając się w szczegóły sukcesów rynkowych ani gdzie, co lepiej się sprzedaje przejdę do różnic jakie w mojej ocenie dzielą Integrę z X-ADV (Tu nasz test z 2017 roku). Oba skutery mają różne przeznaczenie. Przynajmniej w założeniach konstrukcyjnych. Integra ma się idealnie odnajdywać w mieście oraz na równych trasach, natomiast X-ADV kusi aby zjechać na boczne drogi, szutry czy lekki teren. Różnica nr.1 Skok zawieszenia przedniego: Integra 120 mm, X-ADV 153,5 mm Prześwit: Integra 135 mm, X-ADV 162 mm. Oba parametry X-ADV są ponadnormatywne jak na maxi skuter ale o to też chodziło konstruktorom. Nie oceniam co lepsze/ gorsze, bo to kwestia preferencji. Jedno jest pewne. Jeżdżąc stricte po mieście, to co oferuje Integra w zupełności się sprawdza. Jeśli nie zamierzasz ganiać w terenie powyższe cechy X-ADV będą ci tak samo potrzebne jak onuca na pustyni ?. Jeśli jednak lubisz przeloty po leśnych duktach i styl adventure, X-ADV da więcej możliwości i satysfakcję. Tu wypada jednak jasno określić preferencje przed zakupem. Różnica nr.2 Wysokość siedziska: Integra 790 mm, X-ADV 820 mm Osobiście zdarza mi się w aktywnych okresach jazd miejskich wsiadać i zsiadać ze skutera 20- 30 razy dziennie. Dla mnie "wdrapywanie" się, niezależnie od metody wsiadania, na X-ADV skutecznie zniechęca. Różnica siedziska kierowcy niby nie wydaje się ogromna jednak w codziennej eksploatacji to czuć... a czuć przede wszystkim dlatego, że dużo większa jest różnica między siedziskiem pasażera w obu skuterach... a to przecież nad tylną częścią kanapy zadzieramy kopyto przy każdorazowym zajmowaniu miejsca ?. Różnica nr.3 Koła. Intergra ma dwa koła z alu odlewów o wymiarach 17 cali. W X-ADV mamy felgi szprychowe o rozmiarach - przód 17 natomiast tył 15 cali. Same różnice alu vs szprycha pozostawiam z boku natomiast w mojej ocenie "piękna", tylne koło w X-ADV wygląda... kontrowersyjnie ?. Mi to bardziej kojarzy się z super moto i w klasie "maxi skuter" pasuje jak lift zawieszenia w cabrio roadsterze ?. Oczywiście to moja subiektywna opinia. Na tym tle ładne koła Integry są takie jakie bym widział w jednośladzie, którym oczywiście nie zamierzam taplać się w błocie czy piachu. Różnica nr.4 Ochrona przed wiatrem: Tu bezdyskusyjnie peany zbiera Integra, pomimo tego, że szyba w X-ADV jest regulowana. Najwięcej różnic widzę na wysokości ramion, gdzie w X-ADV czuję momentalnie mokre barki już po chwili jazdy w deszczu, natomiast w Integrze jest OK (czyt. lepiej). Lepiej jest też na wysokości kolan, bo crossover'owa maxi honda ma zauważalnie węższą owiewkę. Na wysokości piszczele/ stopy dobrze jest tu i tu. Na wysokości dłoni handbary w X-ADV robią robotę i tu w Integrze należy założyć to samo lub przynajmniej pokusić się o akcesoryjną szybę z poszerzeniami. Różnica nr.5 Jazda w deszczu: Nie dla każdego jest to ważne ale osobiście nic mnie tak nie irytuje jak usyfiony jednoślad. O ile w Integrze przy pierwszych km'ach w deszczu skuter brudzi się mało o tyle X-ADV, z racji ogromnych prześwitów oraz specyficznej budowy tylnego błotnika, brudu jest momentalnie po kokardkę. Tu także dodam, że jest to różnica subiektywna ale dla mnie bardzo istotna. Różnica nr.6 Osłona łańcucha: Tu, bardzo ładnie osłonięty "napęd" w X-ADV'ce robi robotę. Seryjnie jest taki jak być powinien (choć są tacy co mówią, że najlepiej jakby był pełen "hermetyk" ala MZ'ka ? ). Na tym tle seryjna osłona łańcucha Integry wygląda jak pomyłka. Pierwsze akcesorium najczęściej kupowane do Integry to właśnie większa osłona łańcucha z dodatkowym wewnętrznym błotnikiem. Różnica nr.7 Dźwięk motoru (wydechu): Skierowany mocno "na sztorc" wydech X-ADV jest xtra. To także dzięki temu sound motoru jest tu słyszalny bardzo rasowo. W Integrze RC62 ori puszka brzmi niemrawo, w RC89 jest dużo lepiej (poważniej) ale X-ADV wysuwa tu się na czoło. Różnica nr.8 Zegary: Nie będę się rozwodził. Pierwsze zegary RC62 były minimalistyczne i biedne. Kolorowe w RC89 są bardziej rozbudowane ale te w X-ADV to majstersztyk. Wszystko duże, czytelne i w zgodzie z założeniami klasowymi pojazdu. Różnica nr.9 Spalanie: Ten sam motor, DCT tu i tu ale w X-ADV pierwszych 5 przełożeń jest krótsze niż w Integrze. Co ciekawe, sprint do 100 km/h jest niemal identyczny, V-max także podobny, natomiast spalanie Integra ma średnio o 0.5 l/100 km niższe. Róźnica nr.10 Masa własna, "handling" w mieście: Oba skutery ważą dokładnie tyle samo, tj. ~ 238 kg natomiast jeżdżąc jednym i drugim po mieście, parkując, przebijając się przez wąskie szczeliny miejskiej dżungli czujemy jakby X-ADV ważyła zauważalnie więcej. Tu z pewnością dużą rolę odgrywa wyżej położony środek ciężkości. Samo manewrowanie i wciskanie lepiej wychodzi węższej Integrze. Szersza kiera pomaga w terenie ale w ciasnych aglomeracjach miejskich już niekoniecznie. Różnica nr.11 Cena: Sprawa jest prosta. 50.500 vs 42.800 PLN... ale dżentelmeni o $ nie rozmawiają ? Różnica nr.12 Bajer, optik, nietuzinkowość: X-ADV tworzy nową klasę maxi. Wygląda nietypowo, oryginalnie i może się podobać. Na tym tle Integra wygląda dość pospolicie. Oczywiście pomijając, że to hybryda maxi moto i samo to budzi często pytania przechodniów... ale przyjmijmy, że nie ma tu stylistycznych "wodotrysków". Dla jednych to będzie wada, dla innych zaleta. To tyle co mi na szybko przychodzi do głowy.
Klubowicze SzymonSeptic Opublikowano 24 Marca 2019 Klubowicze Opublikowano 24 Marca 2019 Super to wszystko opisałeś z wszystkim się zgadzam oprócz jednego , moje subiektywne odczucie jest takie ,że mimo wyżej położonego środka ciężkości X-ADV prowadzi mi się "lżej" ,sprawia wrażenie lżejszej,bardziej przewidywalnej maszyny.Chodzi tu o manewrowanie między autami w korkach przy niskiej prędkości , jak i składanie się w szybkie łuki dojazdowe do autostrady....To moje odczucia jeżdżąc dzień po dniu jednym i drugim sprzętem .... Dzisiaj pokulałem trochę z żoną , tak jak ja odczuwam ogromną przewagę ma korzyść X-ADV jadąc kiepskiej jakości drogami asfaltowymi , tak żona powiedziała ,że nie ma różnicy w porównaniu do Integry.Tak jak ją wybijało z fotela w powietrze ,wybija ją dalej ? Nie napisałeś jeszcze o kanapie ..... seryjna w Integrze to porażka ?
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 24 Marca 2019 Autor Administrator Opublikowano 24 Marca 2019 8 minut temu, SzymonSeptic napisał: Nie napisałeś jeszcze o kanapie ..... seryjna w Integrze to porażka ? Też prawda. Za to ta w X-Adv nieprecyzyjnie się domyka. Przynajmniej MY2017, która jeździłem.
Klubowicze SzymonSeptic Opublikowano 24 Marca 2019 Klubowicze Opublikowano 24 Marca 2019 Teraz, MariuszBurgi napisał: Też prawda. Za to ta w X-Adv nieprecyzyjnie się domyka. Przynajmniej MY2017, która jeździłem. Dokładnie , w Integrze problem z siedziskiem standardowym jest taki ,że dupa chce odpaść po 100km , natomiast w x-adv musisz centrować i dociskać mocno ,trzeba użyć trochę siły ...w MY2018 również i nie sądzę żeby to w MY2019 poprawili ? Reasumując w Integrze kanapa do modyfikacji lub wymiany na akcesoryjną i jest OK , W X-ADV jest wygodna ,ale przy zamykaniu trzeba troszkę powalczyć co lekko może irytować ?
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 24 Marca 2019 Autor Administrator Opublikowano 24 Marca 2019 14 godzin temu, SzymonSeptic napisał: w Integrze problem z siedziskiem standardowym jest taki ,że dupa chce odpaść po 100km RC62 na seryjnej kanapie w 2012 zjechałem kawałek UE, gdzie odcinki miały po 600 km. Nigdy nie miałem problemu z bólem doopy... ale nie podlega dyskusji, że kształt fabrycznej kanapy nie jest optymalny. Dlatego tak wiele osób je przerabia.
RONIN Opublikowano 24 Marca 2019 Opublikowano 24 Marca 2019 Ja bym jeszcze dodał dwie rzeczy: 1 to odczucie mojego plecaczka, na integrze siedziało jej się niewygodnie, kanapa w xadv jest szersza i moim zdaniem większa dla pasażera, 2 to miejsce na nogi, na xadv mam bardziej wyprostowane nogi w kolanie. Mnie najbardziej w xadv przeszkadza słaba ochrona przed wiatrem w dolnej części, górę załatwiłem szybą givi która jest rewelacyjna. A co do ceny, można kupić nówkę MY17 poniżej 40 tys.
Klubowicze Szuszfol Opublikowano 24 Marca 2019 Klubowicze Opublikowano 24 Marca 2019 Mariusz świetnie że założyłeś ten temat dziś rano właśnie szukałem jakiegoś porównania tych dwóch maszyn i niestety nic nie znalazłem. Nie ukrywam że iksik bardzo mi się podoba (zarazili mnie Blady z Septiciem ? i jeżeli pozbędę się mojej Apki na pewno uderzę w tą maszynę. Jeszcze bardziej się ciesze że Panowie poruszyli temat kanapy przed zakupem SRV obejrzałem też Integrę i mój plecaczek był bardzo rozczarowany komfortem na kanapie. Po tych wpisach przekonany jestem że X-ADV to maszyna jaką szukam. PS. Kolejna różnica którą zauważyłem to że Integra ma tylko jedną tarcz z przodu... pytanie jak z wydajnością???
Klubowicze SzymonSeptic Opublikowano 24 Marca 2019 Klubowicze Opublikowano 24 Marca 2019 39 minut temu, Szuszfol napisał: PS. Kolejna różnica którą zauważyłem to że Integra ma tylko jedną tarcz z przodu... pytanie jak z wydajnością??? Jedna tarcz w integrze kontra 2 w x-adv to nie miarodajne porównanie . W integrze jest 1 Zacisk 2tłoczkowy(2014-2019) 3tłoczkowy(2012-2013) a w X-ADV są 2 zaciski 4 tłoczkowe .Hamulec w Integrze jest bardzo delikatnie mówiąc wystarczający do "normalnego" użytkowania ....Do popierdzielania po winklach -jest słaby .Czterotłoczkowych zacisków nie trzeba reklamować ?
marek_m Opublikowano 25 Marca 2019 Opublikowano 25 Marca 2019 X-ADV bije "Multiplę" hands down. IMHO rzecz jasna ?
virus Opublikowano 26 Marca 2019 Opublikowano 26 Marca 2019 Super porównanie. Brakowało takiego tematu na forum. Spalanie X-ADV w mieście jest zazwyczaj +/- 4l/100km, Integra naprawdę pali ok. 3,5?
Klubowicze SzymonSeptic Opublikowano 26 Marca 2019 Klubowicze Opublikowano 26 Marca 2019 Nie wiem dlaczego ale X pali mi około 0.5-1l więcej od Integry ....Chyba ,że to przekłamanie komputera .Jako ciekawostkę dodam ,że Duke syna pokazuje prędkość w okolicach 100km/h niemal identyczną do GPS a mój X-ADV przekłamuje ok 8km/h....
Klubowicze SlawoyAMD Opublikowano 27 Marca 2019 Klubowicze Opublikowano 27 Marca 2019 7 godzin temu, virus napisał: Integra naprawdę pali ok. 3,5? Rekord z trasy wycieczkowej we Włoskim Trydencie (trochę wzniesień, trochę zjazdów)... Temperatura 32-34 st.C, malownicze, powolne winkielki, prędkości w granicach 50-70 km/h max... Komputer podał mi średnią 2.7 litra, a na benzynowni z przeliczenia rachunku wyszło 2.6 litra. Za to na drogach szybkiego ruchu, przy przelotach 120 km/h, już wychodzi około 4.2-4.5 litra...
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 27 Marca 2019 Autor Administrator Opublikowano 27 Marca 2019 8 godzin temu, virus napisał: Integra naprawdę pali ok. 3,5? Tak. Generalnie cała seria NC pali ekstremalnie mało. 6 godzin temu, SzymonSeptic napisał: Nie wiem dlaczego ale X pali mi około 0.5-1l więcej od Integry . Dokładnie takie same mam obserwacje. Ten sam styl jazdy na jednym i drugim i taka różnica. Mierzone z dystrybutora. Podobnie piszą Włosi na forach NC. 26 minut temu, SlawoyAMD napisał: Za to na drogach szybkiego ruchu, przy przelotach 120 km/h, już wychodzi około 4.2-4.5 litra... Ostatni wypad do Ostrołęki i z powrotem, najczęściej jazda od 110 do 130 km/h, częste wyprzedzania, w RC62 wyszło dokładnie 3.7/100. Sławek, a ten wynik to przed czy po regulacji zaworów? ?
marek_m Opublikowano 27 Marca 2019 Opublikowano 27 Marca 2019 8 godzin temu, SzymonSeptic napisał: Nie wiem dlaczego ale X pali mi około 0.5-1l więcej od Integry ....... Bo na X'ie inaczej pracuje prawy nadgarstek ? Integra dodaje 10 lat, a X-Adv ujmuje 10 lat (kierownikowi) ?
Klubowicze arturo-bb Opublikowano 27 Marca 2019 Klubowicze Opublikowano 27 Marca 2019 Godzinę temu, marek_m napisał: X-Adv ujmuje 10 lat (kierownikowi) ? Cholera to muszę kupić ze dwie sztuki X-a ?
Administrator xmarcinx Opublikowano 27 Marca 2019 Administrator Opublikowano 27 Marca 2019 2 minuty temu, arturo-bb napisał: Cholera to muszę kupić ze dwie sztuki X-a Promocje się nie sumują i tak. 3 godziny temu, MariuszBurgi napisał: Ostatni wypad do Ostrołęki i z powrotem, najczęściej jazda od 110 do 130 km/h, częste wyprzedzania, w RC62 wyszło dokładnie 3.7/100. Jechaliśmy razem ten odcinek i wyszło mi dokładnie takie samo spalanie - 3.7
Klubowicze arturo-bb Opublikowano 27 Marca 2019 Klubowicze Opublikowano 27 Marca 2019 No i cały misterny plan poszedł w"pi...du" ?
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 27 Marca 2019 Autor Administrator Opublikowano 27 Marca 2019 Artur, żebyś nie skończył w piaskownicy i pampersie ? A tak poważnie to: 3 godziny temu, MariuszBurgi napisał: Ten sam styl jazdy na jednym i drugim i taka różnica. Mierzone z dystrybutora.
dr.big Opublikowano 27 Marca 2019 Opublikowano 27 Marca 2019 Wiadomo, inna wartość Cx, inne opony, inne zawieszenie i już to wystarczy na te (zauważalne???!) 0,5 litra? .
marek_m Opublikowano 27 Marca 2019 Opublikowano 27 Marca 2019 Cholera to muszę kupić ze dwie sztuki X-a Pomysł przedni, ale wódki już nie kupisz Sent from my iPhone using Tapatalk
Administrator xmarcinx Opublikowano 27 Marca 2019 Administrator Opublikowano 27 Marca 2019 Ja mam Integrę i jestem nią zachwycony ale wiem, że na pewno kupię w przyszłości x-adv. Bardzo mi się oba motocykle podobają. Gdy "znudzi" mi się Integra, to albo zaszaleję z Goldwingiem DCT, albo właśnie "iksa" kupię. To co mnie dziwi teraz, to brak dobrego rozwiązania kufrów bocznych do x-adv. Wiem i widzę, że chłopaki jakieś kufry mocują, ale to wymaga chyba inwencji. Na filmach, plakatach, reklamach x-adv jest zawsze pokazywany z jednym kuferkiem centralnym.
marek_m Opublikowano 27 Marca 2019 Opublikowano 27 Marca 2019 48 minut temu, xmarcinx napisał: ....na pewno kupię w przyszłości x-adv. Bardzo mi się oba motocykle podobają..... Też mi X-ADV chodzi po głowie, ale po sprzedaży mojego NC'ka (2016) musiałbym dołożyć jeszcze 25k PLN do nowego i kolejne 10k PLN na modyfikacje ? Na razie pożyczam od czasu do czasu, co by sobie po kaszubskich szutrach polatać. No i mam już w podpisie ? 48 minut temu, xmarcinx napisał: .....albo zaszaleję z Goldwingiem DCT,.... Testowałem nufkę przez 1 dzień. Nie zakochałem się. Jeżeli miałbym kupować DCT w okolicach ćwierć tony, to zdecydowanie Crosstourer ?
virus Opublikowano 27 Marca 2019 Opublikowano 27 Marca 2019 1 godzinę temu, xmarcinx napisał: To co mnie dziwi teraz, to brak dobrego rozwiązania kufrów bocznych do x-adv. Wiem i widzę, że chłopaki jakieś kufry mocują, ale to wymaga chyba inwencji. Na filmach, plakatach, reklamach x-adv jest zawsze pokazywany z jednym kuferkiem centralnym. Wczoraj ładowność zwiększyłem zamieniając kuferek na większą skrzynkę (52l) Kappa. Jak na razie powinno wystarczyć ze schowkiem pod siedzieniem na wyjazdy.
marek_m Opublikowano 27 Marca 2019 Opublikowano 27 Marca 2019 No to teraz z postawieniem "na koło" problemu nie będzie ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się