Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Elektryczne skutery NIU - właśnie rusza sprzedaż w PL


MariuszBurgi

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli ktoś zastanawia się nad kupnem elektrycznego skutera stricte do miasta to mamy dla niego ciekawą propozycję. Właśnie rusza sprzedaż skuterów marki NIU... ale po kolei.

Garść kluczowych informacji: Firma NIU powstała w 2014 roku ale jej dynamiczny rozwój widać z każdym rokiem. Co wyróżnia Niu na tle konkurencji z CHRL? To przede wszystkim solidny projekt, budowanie na bardzo dobrych komponentach (motory Bosch, akumulatory Panasonic 18650 - ten sam producent co w Tesli S czy X). Co ważne - skutery NIU nie są konwersją wersji spalinowej na elektryka, co bardzo często zdarza się producentom z Państwa Środka, tylko zostały zaprojektowane od podstaw jako pojazdy z napędem stricte elektrycznym. 

Celem producenta nie jest walka o jak najniższą cenę ale zaoferowanie rozsądnej ceny przy zastosowaniu produktu zbudowanego bezkompromisowo. Takie są założenia firmy i tak brzmią komunikaty. Wstępne oględziny i odbyte kilka pierwszych jazd próbnych sugerują, że te hasła nie są jedynie sloganem reklamowym. Tym bardziej ważne, że patrząc co i za ile oferuje konkurencja (analiza tego, co oferowano na tegorocznym Warsaw Motorcycle Show) skutery NIU oferują faktycznie bardzo dobry stosunek cena vs jakość.

Ceny zaczynają się od 6400 PLN za najmniejszy i najlżejszy model NIU-U, klasyfikowany jako motorower.

NIU-U.thumb.jpg.f040fce95ce3967f0c4d490a566e8c5e.jpg

 

Kolejne to motorowery z serii N Sport (cena 9990 PLN), N Lite (7990 PLN), M+ Lite (6990 PLN), M+ Sport (8990 PLN). Ich bateria posiada pojemność 2.1 kWh, pozwala poruszać się z prędkością 45 km/h i zapewnia zasięg do 100 km. 

pic-1_2293b52c.thumb.jpg.6889c5519c767d23ac871e6aadbe66bd.jpg

pic-8_3bc0ce80.thumb.jpg.906718b48ade760036372b508d7484ad.jpg

pic-9_21a60703.thumb.jpg.747f9202956b6ee2c4768a5285621dcc.jpg

pic-10_bb5989f6.thumb.jpg.fe3a9671ddd42d92be5effe33a5dc4bb.jpg

 

Flagowym, klasyfikowanym jako skuter klasy 125 jest model N-GT, którego prędkość maksymalna to 70 km/h. Skuter ten wyposażony jest w kombinowany układ hamowania CBS, tempomat, system odzysku energii oraz oświetlenie LED. Napędza go motor o mocy 3000 watt, dwa akumulatory 4.2 kWh i posiada autonomię na poziomie 140 km. Samo ładowanie w opcji "quick charge" zajmuje 3.5 godziny.  Cena tego modelu to 17.400 PLN.

N-GT.jpg.3c0eed7b3d27f200969d5f31d4742e41.jpg

pic-15_ceb7c5b5.thumb.jpg.7b73d07ef1290c36679218f3a6117041.jpg

Licznik-Niu-GT-960x519.thumb.jpg.3a9140b6596a108b64b7ba1af14812e1.jpg

 

Skutery NIU mają możliwość aktualizowania software’u online, co pozwoli w najbliższym czasie dodawać im nowe funkcje użytkowe. Dzięki modułom nawigacji satelitarnej GPS jednoślady zabezpieczone są przed kradzieżą (komunikacja z użytkownikiem poprzez chmurę i smartfon), pozwalają też na śledzenie naszego stylu jazdy czy sprawdzanie stanu skuterów (baterii) online.

Prezentacja modelu N-GT 

 

Wyłącznym przedstawicielem skuterów NIU w PL jest firma Motor-Land -> www.motor-land.com.pl

Oficjalna strona producenta, także z obsługą w jęz.PL -> https://www.niu.com/pl/

Odnośnik do komentarza

Ja się nie piszę
45 km/godz to rowerem z górki osiągam
:)
Trochę mało na miasto na ulicę
Po mieście hulajnoga lepsza bo na ścieżkach i chodnikach nie najeżdżają mi na plecy puszki
;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza

Trochę mało na miasto na ulicę
Po mieście hulajnoga lepsza bo na ścieżkach i chodnikach nie najeżdżają mi na plecy puszki

Trochę racja.
Z tym, że hulajnogą po ścieżce nie do końca zgodnie z przepisami.
Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, tomekmajesty napisał:

Ja się nie piszę
45 km/godz to rowerem z górki osiągam

Ale te 45 km/h wynika raczej z homologacji czy przepisów o motorowerach.  Znając życie na pewno z czasem da się to jakoś ominąć ? 

Bardziej marnie wygląda 70 km/h dla klasy 125 .  No ale w założeniu ma to być skuter miejski i te 70 to jest przeważnie max. co można w większości miast pojechać i to przeważnie tylko na wylotówkach.  A obwodnice trzeba omijać szerokim łukiem ?  Mi się podoba .

Odnośnik do komentarza
12 minut temu, EndriuBis napisał:

Ale te 45 km/h wynika raczej z homologacji czy przepisów o motorowerach.

Dokładnie tak. Jednak wieść gminna niesie, że zarówno motorowery jak i N-GT można "odblokować". O ile w przypadku tych pierwszych zmienia się ich status na drodze (motorower > motocykl), więc ocieramy się o kwestie prawne, o tyle N-GT można "tuningować" zgodnie z prawem. Należy jednak pamiętać, że zwiększanie V-max w elektrykach zawsze oznacza mniejszą autonomię. Coś za coś.

 

3 godziny temu, Szagal napisał:

No i fajnie. Gdzie można odbyć jazdę testową tym odpowiednikiem 125, bo ja się piszę

Jak dobrze się poukłada to będą udostępnione dla uczestników 15 Zlotu Maxi Skuterów. ?

Odnośnik do komentarza
47 minut temu, Worlan napisał:

Max 70/h to akurat dla seniorów ? 

Grzesiu, jak będzie Ci mało to damy mocniejszy kontroler BLDC, zmianę software'u i zrobi się mały potwór ?

 

Odnośnik do komentarza

Fajnie ?
Ogólnie skuter na miasto wydaje się fajny. Kiedyś miałem elektryka i miał 45km/h i 40km zasięgu. W przypadku N-GT kalkulator na stronie dystrybutora wylicza że przy mojej wadze z 70km/h będzie zasięg 80km co jak na miasto jest wystarczające ? . Jedno co mnie tylko zastanawia to silnik 3kW. PCX 125 ma 9kW i jadąc nim miałem wrażenie że ledwo daje radę w tempie samochodów jechać - co prawda elektryczny od startu ma maksymalny moment Nm. Podsumowując obawiam się tych 3kW, dlatego chętnie bym ma mieście przetestował malucha. Ewentualnie zrobił taki tuning jak na filmiku ? .

 

Tak czy inaczej cieszy mnie to że na rynku zaczynają się pojawiać pojazdy na jakie czekam od dawna :). Jeszcze tylko odpowiednik klasy 300 i będzie super ?

Odnośnik do komentarza

Kilka dni temu odbyły się pierwsze nieoficjalne oględziny ? oraz krótkie jazdy, pierwszym w PL, zeroemisyjnym, dwubateryjnym modelem N-GT :scooter:

 

203cbc7bdce40e7aa53d83c840028054.jpg

4b730d04bdb2794e182e5cb26a537ae1.jpg

e8b02a260bc58ef5d0a1a8f17496de98.jpg

8d7f8797a7360175f3bc8e96dc0760b9.jpg

43fc92be9a19bc9ed7a9a76028d801eb.jpg

9b351f8286d737c7eba5f53b3f41843d.jpg

80ffebfc0d03694d68e62cee33cb6bc9.jpg

5349971c3b026a8b4aab1d95948761ef.jpg

b8ead462ee8f227f2f87078ae5cd824a.jpg

ece46082a0a6d203086de654b32e750f.jpg

e32917603c99b9076ea2abccce986244.jpg

 

Dnia 19.03.2019 o 11:14, Szagal napisał:

Jedno co mnie tylko zastanawia to silnik 3kW. PCX 125 ma 9kW i jadąc nim miałem wrażenie że ledwo daje radę w tempie samochodów jechać - co prawda elektryczny od startu ma maksymalny moment Nm.

Otóż to. 3 kW w elektryku to zupełnie inne doznania jak w spalinie. Tu "ciąg" jest praktycznie od zera.

Odnośnik do komentarza

Ciekaw jestem ile będzie kosztował taki akumulatorek... Może można by zrobić faktycznie tuning  i miecz dwa akusy jeden w pracy drugi w domu i wtedy cieszyć się pełnym zakresem tego pojazdu.  Najbardziej martwi mnie fakt że zmierzamy ku wymarciu silników spalinowych(ech!!!?).

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

jako ciekawostka - szukałem informacji o tym skuterze i trafiłem na "NIU Project X". Przyznam że jak by im ten pomysł wypalił i zrobili by taki skuter jak na filmie to ustawię się w kolejce (zakładając że z ceną nie przesadza i policzą jak za Integre/T-Maxa czy nawet AK ? )

 

 

Odnośnik do komentarza
  • 5 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...