Administrator MariuszBurgi Opublikowano 18 Marca 2019 Administrator Opublikowano 18 Marca 2019 Jeśli ktoś zastanawia się nad kupnem elektrycznego skutera stricte do miasta to mamy dla niego ciekawą propozycję. Właśnie rusza sprzedaż skuterów marki NIU... ale po kolei. Garść kluczowych informacji: Firma NIU powstała w 2014 roku ale jej dynamiczny rozwój widać z każdym rokiem. Co wyróżnia Niu na tle konkurencji z CHRL? To przede wszystkim solidny projekt, budowanie na bardzo dobrych komponentach (motory Bosch, akumulatory Panasonic 18650 - ten sam producent co w Tesli S czy X). Co ważne - skutery NIU nie są konwersją wersji spalinowej na elektryka, co bardzo często zdarza się producentom z Państwa Środka, tylko zostały zaprojektowane od podstaw jako pojazdy z napędem stricte elektrycznym. Celem producenta nie jest walka o jak najniższą cenę ale zaoferowanie rozsądnej ceny przy zastosowaniu produktu zbudowanego bezkompromisowo. Takie są założenia firmy i tak brzmią komunikaty. Wstępne oględziny i odbyte kilka pierwszych jazd próbnych sugerują, że te hasła nie są jedynie sloganem reklamowym. Tym bardziej ważne, że patrząc co i za ile oferuje konkurencja (analiza tego, co oferowano na tegorocznym Warsaw Motorcycle Show) skutery NIU oferują faktycznie bardzo dobry stosunek cena vs jakość. Ceny zaczynają się od 6400 PLN za najmniejszy i najlżejszy model NIU-U, klasyfikowany jako motorower. Kolejne to motorowery z serii N Sport (cena 9990 PLN), N Lite (7990 PLN), M+ Lite (6990 PLN), M+ Sport (8990 PLN). Ich bateria posiada pojemność 2.1 kWh, pozwala poruszać się z prędkością 45 km/h i zapewnia zasięg do 100 km. Flagowym, klasyfikowanym jako skuter klasy 125 jest model N-GT, którego prędkość maksymalna to 70 km/h. Skuter ten wyposażony jest w kombinowany układ hamowania CBS, tempomat, system odzysku energii oraz oświetlenie LED. Napędza go motor o mocy 3000 watt, dwa akumulatory 4.2 kWh i posiada autonomię na poziomie 140 km. Samo ładowanie w opcji "quick charge" zajmuje 3.5 godziny. Cena tego modelu to 17.400 PLN. Skutery NIU mają możliwość aktualizowania software’u online, co pozwoli w najbliższym czasie dodawać im nowe funkcje użytkowe. Dzięki modułom nawigacji satelitarnej GPS jednoślady zabezpieczone są przed kradzieżą (komunikacja z użytkownikiem poprzez chmurę i smartfon), pozwalają też na śledzenie naszego stylu jazdy czy sprawdzanie stanu skuterów (baterii) online. Prezentacja modelu N-GT Wyłącznym przedstawicielem skuterów NIU w PL jest firma Motor-Land -> www.motor-land.com.pl Oficjalna strona producenta, także z obsługą w jęz.PL -> https://www.niu.com/pl/
Szagal Opublikowano 18 Marca 2019 Opublikowano 18 Marca 2019 No i fajnie. Gdzie można odbyć jazdę testową tym odpowiednikiem 125, bo ja się piszę ?
Klubowicze SlawoyAMD Opublikowano 18 Marca 2019 Klubowicze Opublikowano 18 Marca 2019 Design bardzo "Japoński"... Przypomina formą ich samochodziki typu Cube. Podoba mi się ?
tomekmajesty Opublikowano 18 Marca 2019 Opublikowano 18 Marca 2019 Ja się nie piszę45 km/godz to rowerem z górki osiągam :)Trochę mało na miasto na ulicęPo mieście hulajnoga lepsza bo na ścieżkach i chodnikach nie najeżdżają mi na plecy puszki;)Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Administrator xmarcinx Opublikowano 18 Marca 2019 Administrator Opublikowano 18 Marca 2019 Trochę mało na miasto na ulicęPo mieście hulajnoga lepsza bo na ścieżkach i chodnikach nie najeżdżają mi na plecy puszki Trochę racja.Z tym, że hulajnogą po ścieżce nie do końca zgodnie z przepisami.
Użytkownicy+ EndriuBis Opublikowano 18 Marca 2019 Użytkownicy+ Opublikowano 18 Marca 2019 2 godziny temu, tomekmajesty napisał: Ja się nie piszę 45 km/godz to rowerem z górki osiągam Ale te 45 km/h wynika raczej z homologacji czy przepisów o motorowerach. Znając życie na pewno z czasem da się to jakoś ominąć ? Bardziej marnie wygląda 70 km/h dla klasy 125 . No ale w założeniu ma to być skuter miejski i te 70 to jest przeważnie max. co można w większości miast pojechać i to przeważnie tylko na wylotówkach. A obwodnice trzeba omijać szerokim łukiem ? Mi się podoba .
tomekmajesty Opublikowano 18 Marca 2019 Opublikowano 18 Marca 2019 70 byłoby okBo wygląd tego skutera jest super:)Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 18 Marca 2019 Autor Administrator Opublikowano 18 Marca 2019 12 minut temu, EndriuBis napisał: Ale te 45 km/h wynika raczej z homologacji czy przepisów o motorowerach. Dokładnie tak. Jednak wieść gminna niesie, że zarówno motorowery jak i N-GT można "odblokować". O ile w przypadku tych pierwszych zmienia się ich status na drodze (motorower > motocykl), więc ocieramy się o kwestie prawne, o tyle N-GT można "tuningować" zgodnie z prawem. Należy jednak pamiętać, że zwiększanie V-max w elektrykach zawsze oznacza mniejszą autonomię. Coś za coś. 3 godziny temu, Szagal napisał: No i fajnie. Gdzie można odbyć jazdę testową tym odpowiednikiem 125, bo ja się piszę Jak dobrze się poukłada to będą udostępnione dla uczestników 15 Zlotu Maxi Skuterów. ?
Użytkownicy+ EndriuBis Opublikowano 18 Marca 2019 Użytkownicy+ Opublikowano 18 Marca 2019 10 minut temu, MariuszBurgi napisał: Jak dobrze się poukłada to będą udostępnione dla uczestników 15 Zlotu Maxi Skuterów. ? A to by było zaje....e ? tylko faktycznie trzeba dobrze poukładać i zaplanować 3,5 godzinne przerwy ?
Sympatycy Worlan Opublikowano 18 Marca 2019 Sympatycy Opublikowano 18 Marca 2019 Mnie się podoba. Max 70/h to akurat dla seniorów ? Chyba się na poważnie zainteresuję tą wersją.
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 18 Marca 2019 Autor Administrator Opublikowano 18 Marca 2019 47 minut temu, Worlan napisał: Max 70/h to akurat dla seniorów ? Grzesiu, jak będzie Ci mało to damy mocniejszy kontroler BLDC, zmianę software'u i zrobi się mały potwór ?
Sympatycy Worlan Opublikowano 18 Marca 2019 Sympatycy Opublikowano 18 Marca 2019 Już go „kocham”. Taki mały a jaki rozbójnik ?
Szagal Opublikowano 19 Marca 2019 Opublikowano 19 Marca 2019 Fajnie ? Ogólnie skuter na miasto wydaje się fajny. Kiedyś miałem elektryka i miał 45km/h i 40km zasięgu. W przypadku N-GT kalkulator na stronie dystrybutora wylicza że przy mojej wadze z 70km/h będzie zasięg 80km co jak na miasto jest wystarczające ? . Jedno co mnie tylko zastanawia to silnik 3kW. PCX 125 ma 9kW i jadąc nim miałem wrażenie że ledwo daje radę w tempie samochodów jechać - co prawda elektryczny od startu ma maksymalny moment Nm. Podsumowując obawiam się tych 3kW, dlatego chętnie bym ma mieście przetestował malucha. Ewentualnie zrobił taki tuning jak na filmiku ? . Tak czy inaczej cieszy mnie to że na rynku zaczynają się pojawiać pojazdy na jakie czekam od dawna :). Jeszcze tylko odpowiednik klasy 300 i będzie super ?
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 22 Marca 2019 Autor Administrator Opublikowano 22 Marca 2019 Kilka dni temu odbyły się pierwsze nieoficjalne oględziny ? oraz krótkie jazdy, pierwszym w PL, zeroemisyjnym, dwubateryjnym modelem N-GT W dniu 19.03.2019 o 11:14, Szagal napisał: Jedno co mnie tylko zastanawia to silnik 3kW. PCX 125 ma 9kW i jadąc nim miałem wrażenie że ledwo daje radę w tempie samochodów jechać - co prawda elektryczny od startu ma maksymalny moment Nm. Otóż to. 3 kW w elektryku to zupełnie inne doznania jak w spalinie. Tu "ciąg" jest praktycznie od zera.
Klubowicze Szuszfol Opublikowano 22 Marca 2019 Klubowicze Opublikowano 22 Marca 2019 Ciekaw jestem ile będzie kosztował taki akumulatorek... Może można by zrobić faktycznie tuning i miecz dwa akusy jeden w pracy drugi w domu i wtedy cieszyć się pełnym zakresem tego pojazdu. Najbardziej martwi mnie fakt że zmierzamy ku wymarciu silników spalinowych(ech!!!?).
Szagal Opublikowano 4 Kwietnia 2019 Opublikowano 4 Kwietnia 2019 jako ciekawostka - szukałem informacji o tym skuterze i trafiłem na "NIU Project X". Przyznam że jak by im ten pomysł wypalił i zrobili by taki skuter jak na filmie to ustawię się w kolejce (zakładając że z ceną nie przesadza i policzą jak za Integre/T-Maxa czy nawet AK ? )
kamatosek Opublikowano 12 Września 2019 Opublikowano 12 Września 2019 BMW o parametrach tego NIU Project X kosztuje ponad 60K PLN i jest juz dostępne. Waży 270KG
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się