Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Downtown 300i vs Downtown 350i - do posiadaczy.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Troszkę zboczyliśmy z tematu :(

Opublikowano

Ja mam DT 300 od 2 sezonów, przebieg jakieś 16 tys, to co mogę powiedzieć: silnikowo super, małe spalanie w okolicy 3 litrów, wystarczające osiągi, skuter do miasta i w trasę ( byłem nim w Rumuni ). To co mi przeszkadza to ja to określam jako "trochę za mało firmowy sprzęt" tzn. ma takie niedopracowania: trzeszcząca szyba przednia, trzeszcząca stopka centralna, stukanie w przednim zawieszeniu, no i wibracje na wolnych obrotach  - są to rzeczy, które można w domowy sposób usnąć, poza stukami stopki centralnej  i wibracjami, ale teraz wolałbym dołożyć parę złotych i kupić coś bardziej dopracowanego. Nawet patrzyłem na B650, ale boję się, że do miasta za duży, tak więc jednak na razie zostaje przy DT.

  • Sympatycy
Opublikowano
2 godziny temu, Benek napisał:

Ja mam DT 300 od 2 sezonów, przebieg jakieś 16 tys, to co mogę powiedzieć: silnikowo super, małe spalanie w okolicy 3 litrów, wystarczające osiągi, skuter do miasta i w trasę ( byłem nim w Rumuni ). To co mi przeszkadza to ja to określam jako "trochę za mało firmowy sprzęt" tzn. ma takie niedopracowania: trzeszcząca szyba przednia, trzeszcząca stopka centralna, stukanie w przednim zawieszeniu, no i wibracje na wolnych obrotach  - są to rzeczy, które można w domowy sposób usnąć, poza stukami stopki centralnej  i wibracjami, ale teraz wolałbym dołożyć parę złotych i kupić coś bardziej dopracowanego. Nawet patrzyłem na B650, ale boję się, że do miasta za duży, tak więc jednak na razie zostaje przy DT.

Nie obawiaj się B650, posiadłem też DT300. Miałem też takie same obawy jak TY. Po przejechaniu pierwszych kilometrów do chwili obecnej normalnie BANANEK. Wyważenie skuta, kultura pracy silnika (2 cylindry), wykonanie, wyposażenie pozostawiło w bardzo dalekim polu DT 300. Jak masz możliwość to się nie zastanawiaj i zamieniaj.

Opublikowano

nie wiem jak bardzo różnią się nowe DT od pierwszych wersji, ale chwilowo mam 125 z 2011r i kilk razy nim jezdziłem wokoło komina. Jesli podesty,gabaryty są takie same jak w new dt to na dłuższa trasę chyba niezbyt wygodny sprzęt. Ja mam 180cm i miejsca na nogi nie jest za wiele,pozycja "taboret",przy próbie położenia nóg na wyższe podesty jedzie się z kolanami pod brodą..

Opublikowano
Nie obawiaj się B650, posiadłem też DT300. Miałem też takie same obawy jak TY. Po przejechaniu pierwszych kilometrów do chwili obecnej normalnie BANANEK. Wyważenie skuta, kultura pracy silnika (2 cylindry), wykonanie, wyposażenie pozostawiło w bardzo dalekim polu DT 300. Jak masz możliwość to się nie zastanawiaj i zamieniaj.
Z ciekawosci az zapytam, po jakim miescie jezdzisz, w jakich godzinach (tu chce wyczuc jak mocno zakorkowane masz warunki) oraz w jakim stylu (lajt, bardzo agresywnie, tak „srednio)?

nie wiem jak bardzo różnią się nowe DT od pierwszych wersji, ale chwilowo mam 125 z 2011r i kilk razy nim jezdziłem wokoło komina. Jesli podesty,gabaryty są takie same jak w new dt to na dłuższa trasę chyba niezbyt wygodny sprzęt. Ja mam 180cm i miejsca na nogi nie jest za wiele,pozycja "taboret",przy próbie położenia nóg na wyższe podesty jedzie się z kolanami pod brodą..
siedzialem na nim - taborecik to prawda. Ale tak jak pisalem, ja tym chce tylko po miescie jezdzic (Warszawa w godzinach szczytu). Na trasy mam motocykl turystyczny.
  • Sympatycy
Opublikowano

Bachytek, B650 słabo się nadaje do jazdy tylko po mieście, zwłaszcza agresywnej, szybkiej jazdy. Można, ale są sprzęty, które robią to dużo lepiej.

 

 

Opublikowano

Skoro piszesz że skuter ma być typowo do miasta to nie ma co musisz szukać coś na dużych kołach.  Cała Italia używa tego typu sprzętów w mieście i tam się to sprawdza na warunki Warszawskie pewnie też będzie ok. 

  • Sympatycy
Opublikowano
Godzinę temu, Bachytek napisał:

Z ciekawosci az zapytam, po jakim miescie jezdzisz, w jakich godzinach (tu chce wyczuc jak mocno zakorkowane masz warunki) oraz w jakim stylu (lajt, bardzo agresywnie, tak „srednio)?

siedzialem na nim - taborecik to prawda. Ale tak jak pisalem, ja tym chce tylko po miescie jezdzic (Warszawa w godzinach szczytu). Na trasy mam motocykl turystyczny.

Jeżdżę po Poznaniu jak i w trasy. Styl jazdy spokojny, średni. Gdybym chciał jeździć agresywnie to być może dokonał bym innego wyboru.

Opublikowano
1 godzinę temu, Lucjan73 napisał:

Skoro piszesz że skuter ma być typowo do miasta to nie ma co musisz szukać coś na dużych kołach.  Cała Italia używa tego typu sprzętów w mieście i tam się to sprawdza na warunki Warszawskie pewnie też będzie ok. 

Racja. Włosi to przetestowali. Duże koła na miasto to jest to ! Sh300 i tym podobne...

Opublikowano
Skoro piszesz że skuter ma być typowo do miasta to nie ma co musisz szukać coś na dużych kołach.  Cała Italia używa tego typu sprzętów w mieście i tam się to sprawdza na warunki Warszawskie pewnie też będzie ok. 
Patrzylem np. Na sh 300i ale ja przy moich gabarytach wygladam na tym komicznie. No i schowek pod kanapa juz nie ten.

Jeżdżę po Poznaniu jak i w trasy. Styl jazdy spokojny, średni. Gdybym chciał jeździć agresywnie to być może dokonał bym innego wyboru.
przy Twoim stylu jazdy jakie masz spalanie w miescie oraz jakie w trasie i przy jakiej predkosci?
Opublikowano

Twoja  kasa, Twój wybór.  Jednak tak jak piszesz skuter ma być "wołem roboczym" i wozić Cię po mieście. Uważam że w takim wypadku kwestie nazwijmy to oględnie mówiąc estetyczne czy wizualnie schodzą na drugi plan, najważniejsze są walory czysto użytkowe i praktyczne.   Schowek - owszem pod siedzeniem jest mizerny ale jest opcja kufra i w przekroku masz miejsce na dodatkowy bagaż.  Oprócz Hondy SH która jest w tej klasie nr 1 jest jeszcze kilka innych sprzętów wartych uwagi np.  Kymco Pepole 300.

Opublikowano

Nowa SH300 ma mieć większy schowek pod kanapą. Poza tym jak pisze Lucjan73 Kymco People 300 o ile się nie mylę pokazał na jakiś targach tą maszynę i wyglądała super. I cena pewnie będzie niższa niż SH....

Opublikowano
14 godzin temu, Lucjan73 napisał:

Skoro piszesz że skuter ma być typowo do miasta to nie ma co musisz szukać coś na dużych kołach.  Cała Italia używa tego typu sprzętów w mieście i tam się to sprawdza na warunki Warszawskie pewnie też będzie ok. 

Włochy i Polskę dzieli jedna zasadnicza różnica - ulice. U nas są lepsze (wiem, że Wrocław ma jeszcze dużo kostki). IMHO Downtown jest ładniejszy, pojemniejszy i nie zamieniłbym go na SH/People ? Poza tym skoro kolega potrzebuje sprzętu do miasta to kupowanie czegokolwiek powyżej 300 ccm jest ekonomicznie i funkcjonalnie nieuzasadnione. Zresztą w sieci już sporo było o tym artykułów i wypowiedzi.

  • Sympatycy
Opublikowano

Wiadomo, że B650 pali więcej niż DT300. Nie prowadzę księgowości ile pali, jaka prędkość po prostu jadę. Po przejechaniu 260 km tankuje do pełna i koniec. Myślę, że warto zapłacić za paliwo np o ten jeden litr więcej za to wrażenia z jazdy, komfort itd. są bezcenne.

Opublikowano
Godzinę temu, kris02 napisał:

Wiadomo, że B650 pali więcej niż DT300. Nie prowadzę księgowości ile pali, jaka prędkość po prostu jadę. Po przejechaniu 260 km tankuje do pełna i koniec. Myślę, że warto zapłacić za paliwo np o ten jeden litr więcej za to wrażenia z jazdy, komfort itd. są bezcenne.

Dyskusja schodzi na poziom, czy kupić Suzuki Swift czy Grand Vitarę... Tu też pasuje "Myślę, że warto zapłacić za paliwo np o ten jeden litr więcej za to wrażenia z jazdy, komfort itd. są bezcenne." ? Święta prawda! :cheers:

Opublikowano
Dyskusja schodzi na poziom, czy kupić Suzuki Swift czy Grand Vitarę... Tu też pasuje "Myślę, że warto zapłacić za paliwo np o ten jeden litr więcej za to wrażenia z jazdy, komfort itd. są bezcenne."  Święta prawda! :cheers:

Cos w tym jest. Ja o B650 chcialem podpytac tak z ciekawosci co z reszta napisalem w pytaniu.

To aby ukrocic dywagacje - szukam 300-tki, na normalnych kolach bo:
- dynamika ok
- moim zdaniem idealna pojemnosc do miasta
- ma byc to „wol roboczy” i kufer ma znaczenie pod kanapa ma znaczenie
- nie chce sh300 i tym podobnych bo to malutkie a ja jestem duzy i ka maly kuferek.
- chce porownac Kymco DT300 i NDT350. Jedyne co jeszcze biore pod uwage, ale minimalnie bo raczej braknie budzetu ze wzglesu na to, ze to nowe modele to honda forza 300 (nowy model) i yamaha x max chodz nie mialem okazji jeszcze na niej nawet usiasc.

I na tenat skuterow z ostatniego myslnika zbieram opinie.
Opublikowano

Dodam jeszcze:

+ Kilka lat temu Kymco chwaliło sie na FB zdjęciem licznika Downtowna z przebiegiem ponad 100kkm, przyjechał na przegląd i dalej jeździł.

+ Części, plastiki to 1/2, 1/3 ceny skutera japońskiego.

+ DT300 ma dla wysokiego tylko pozycję krzesełkową (wygodną) i można też cofnąć na większych wertepach nogi do tyłu (szerokie podesty połączone z pasażerem) osiągając pozycję prawie jak na motocyklu - pomaga kręgosłupowi. W dłuższej trasie to też pomaga odpocząć nogom. W DT350 niestety już się tak nie da, poszli za ogólną linią "dizajnerskiego" trendu.

- Jak przesiadłem się na B650 to więcej motocyklistów zaczęło mnie zauważać na światłach - szacun wzrósł ? Może dla kogoś to ważne ?

Opublikowano

Cena owiewek jest nizsza niz w japonskich skuterach ale jeszcze wazna jest roznica, tym razem miedzy dt300 a ndt350, ze w nowszym jest tych owiewek wiecej (szczegolnie przod), i w razie W tez bedzie to wiekszy koszt niz w starszym bracie - to tez na plus dt300.

Opublikowano

A może po prostu poczekaj jeszcze chwilę aż zrobi się troszkę cieplej i przetestuj w terenie sprzęty które Cię interesują. Sam zobaczysz co dla Ciebie będzie najlepsze.

Opublikowano
A może po prostu poczekaj jeszcze chwilę aż zrobi się troszkę cieplej i przetestuj w terenie sprzęty które Cię interesują. Sam zobaczysz co dla Ciebie będzie najlepsze.

Tak, to prawda i taki mam zamiar - nie powiedzialem, ze juz jade po skuter. Na razie zbieram opinie od uzytkownikow + na przyszlosc dla kogos :)
Opublikowano
Dnia 22.01.2019 o 14:02, kris02 napisał:

Nie obawiaj się B650, posiadłem też DT300. Miałem też takie same obawy jak TY. Po przejechaniu pierwszych kilometrów do chwili obecnej normalnie BANANEK. Wyważenie skuta, kultura pracy silnika (2 cylindry), wykonanie, wyposażenie pozostawiło w bardzo dalekim polu DT 300. Jak masz możliwość to się nie zastanawiaj i zamieniaj.

W danych technicznych B650 szerokość całkowita 810 mm a DT 300 815 mm <szok> nie wiem, czy dobre źródła, bo to chyba niemożliwe?

  • Sympatycy
Opublikowano
Godzinę temu, Benek napisał:

W danych technicznych B650 szerokość całkowita 810 mm a DT 300 815 mm <szok> nie wiem, czy dobre źródła, bo to chyba niemożliwe?

Zgadza się.?

Opublikowano
W danych technicznych B650 szerokość całkowita 810 mm a DT 300 815 mm nie wiem, czy dobre źródła, bo to chyba niemożliwe?

Tak, ale szerokość na papierze to nie wszystko. Burgman jest dluższy, cięższy i mniej zwrotny.

W ten sposób patrząc to nowa honda goldwing ma tylko 11cm więcej niż kymco, a najlepsze do miasta będą szlifierki - zrywne, wąskie - czego chcieć więcej :)
Opublikowano

A to przypadkiem nie jest szerokość lusterek?  

Opublikowano

jeździłem po mieście GSXR 1000 K9 i GSXR 750 K7, dawały  lepiej radę w korkach niż DT 300

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...