Gość Cie?lik Opublikowano 23 Stycznia 2007 Opublikowano 23 Stycznia 2007 Buszujac po sieci znalazlem cos na wscieklych taxiarzy i wredne babcie Otoz zobaczecie sami : http://thrillingwonder.blogspot.com/2006/1...-empowered.html Nie wiem czy bylo ale pewnie ludzie zainteresowani wiedza . Wiec moze jednak wyslac grupowy list do Piaggio o wyprodukowanie kilku sztuk ?
Kacza Opublikowano 23 Stycznia 2007 Opublikowano 23 Stycznia 2007 Ciekawe ile takich jezdzi po polskich drogach ? czy tez tam innych Ale ladne cacko Pozdroo Kacza
asmo Opublikowano 23 Stycznia 2007 Opublikowano 23 Stycznia 2007 Dziewczyny by padly z wrazenia, gdyby zobaczyly takie "dzialo" miedzy nogami
W?ski Opublikowano 23 Stycznia 2007 Opublikowano 23 Stycznia 2007 Pancerne Vespy fiu, fiu ,fiu . Chyba raczej przeciwpancerne... Zaraz by się pojawiła "alejka" dla jedno?ladów w zakorkowanej Wawce !
Gość Katty Opublikowano 24 Stycznia 2007 Opublikowano 24 Stycznia 2007 to jest VESPA TAP Z 1956 roku pewnie wiecej moze napisac Ortos ale ja dodam,ze faktycznie taki model istnial i był używany w wojsku. Ciekawe czy nasz? Ose tez zrobili w wersji militarnej? pozdrowka
ERMI Opublikowano 24 Stycznia 2007 Opublikowano 24 Stycznia 2007 hehehe skuter na małych kółeczkach to zaprzeczenie mobilno?ci (choć pamiętam w jaki sposób włosi reklamowali vespę i lambrette) w wojsku jazda w terenie na pozycję wroga odpada. No chyba, że po dobrych drogach (czyli na pozycje zasadzek miejskich) bo nie podejrzewam aby mozna było strzelać z tego bezodrzutowego działa siedz?c na nim okrakiem. a jakby - to jakiego przyspieszenia dostawał skuterek - stawał się nie do trafienia przez przeciwnika. Ehhhh włoska fantazja... edit: Ortosku: hehehehehe można się popłakać ze ?miechu Włosi to faktycznie maj? fantazję hehehehe skuter desantowy. ciekawe czy jak już został wyrzucony z samolotu to mocno wybuchał??? Swoj? drog? to jakiego wroga mieli włosi w 2W| bo to był przecież kraj trochę zeschizowany po której stronie walczyć???
ortos Opublikowano 24 Stycznia 2007 Opublikowano 24 Stycznia 2007 ...te małe kółka były dlatego, że pierowzorem Vesp były "skutery" desantowe - zrzucane razem ze spadochroniarzami na tyłach wroga ... ortos
Geni Opublikowano 24 Stycznia 2007 Opublikowano 24 Stycznia 2007 Desantowy sprzęt taki, jak amerykański Cushman:
Gość cipiur Opublikowano 24 Stycznia 2007 Opublikowano 24 Stycznia 2007 Vespa 150 A.C.M.A. T.A.P. 50 (Troupes Aéro Portées) była zrobiona dla potrzeb wojsk francuskich w latach '56-'59. Pojazd ten był produkowany w dwóch wer. - różnica była w dodatkowym orurowaniu tylnej częsci skutera. Posiadała silnik 2T 149cc o mocy 5,5KM taki sam jak wer. cywilna w ramach ciekawo?ci posiadała koła 3,50 x8" waga całego pojazdu to ok 115kg ilo?c wyrpodukowanych sztuk ok 800 Pamiętajmy, że w 1950-60 na rynku jedno?ladów pojawił się ogólny bum skuterowy w tym miejscu nalezy nadmienić, że wiele firm nie zwi?zanych z rynkiem skuterowym produkowało skutery np. KTM, Triumpf, Mitstubishi, BSA, W tym miejscu należy nadmienić że firma Halrey Davidson również produkowała przez krótki okres skutery Harley Davidson Topper model AU oraz Topper model AH. Oba te skutery były produkowane w okresie 1957-'59 Pojazd ten posiadał silnik 2T o pojemno?ci 164cc silnik był konstrukcji HD. Tak więc nie ma się co dziwić, że w tym okresie były tworzone różne kombinacje i wizje konstruktorskie A tak dla tych wszystkich którzy twierdz?, że malutkie koła nie nadaj? się w teren trzeba przypomnieć, że w 1980 w rajdzie Paryż-Dakar startowało czterech uczestników Yvan Tcherniavsky, Bernard Tcherniavsky, Bernard Neimer, Marc Simonot na Vespa o pojemno?ci 200cm Wszystkie 4 Vespy ukończyły rajd - tak więc proszę Państwa czapki z głów przed małymi kołami. A tak jeszcze jako jedna ciekawostka w 86 też wystartowła kierowca Piaggio na Vespie T5 ale jako? wiele informacji na ten temat nie ma ale na własne oczy widziałem ta vespe na tegorocznej Eurovespa w Turynie Jak widać dla chc?cego nie ma nic trudnego nawet małe kólka niczemu nie przeszkodz?! pzdr! Cipiór Vespa Club Polska
ortos Opublikowano 24 Stycznia 2007 Opublikowano 24 Stycznia 2007 To wypowiedĽ Prezesa Mojego Klubu łu-bu-du łu-bu-du-bu... to ja mówiłem ortos v-ce prezes klubu/
dr.big Opublikowano 24 Stycznia 2007 Opublikowano 24 Stycznia 2007 A ja zawsze myslalem ze Lambretta i Vespa maja male kolka dlatego, ze po wojnie bylo dosyc duzo zapasow (i mozliwosci produkcji) kol lotniczych, ktore to wykorzystano w skuterze. Daltego byla mozliwa tak duza produkcja, bo kto skuter "wymyslil", tego nie wiem . PS. Lubie blaszane skutery, ale w dzisiejszym Dakarze Vespa nie mialaby szans na przejechanie tego dystansu (i tak jest nawet lepiej) .
Gość elwood_blues Opublikowano 24 Stycznia 2007 Opublikowano 24 Stycznia 2007 A ja zawsze myslalem ze Lambretta i Vespa maja male kolka dlatego, ze po wojnie bylo dosyc duzo zapasow (i mozliwosci produkcji) kol lotniczych, ktore to wykorzystano w skuterze. Bo to prawda - oprócz kół nawet elementy przedniego zawieszenia w Vespach pochodziły z samolotów.
Gość Raq Opublikowano 24 Stycznia 2007 Opublikowano 24 Stycznia 2007 ...bo kto skuter "wymyslil", tego nie wiem . mi też nie udało się trafić na taka informację poza tym,że podobno pierwsze skutery to DKW-Lomos z 1922r
Gość cipiur Opublikowano 24 Stycznia 2007 Opublikowano 24 Stycznia 2007 Zgadza się, że koła 8" pochodziły z samolotów i innych pojazdów wykorzystywanyh w lotnictwie. Ale trzeba zaznaczyć, że w 1955 w kultowym modelu Vespa GS 150 zastosowano pierwszy raz 10" koła i dopiero w GT 200 zastosowano 12". Nie zapomnijmy o ideii skutera - jest to mały miejski ?rodek transportu a duże koła to już niczym motocykl z przekrokiem Dlatego wole vespe od duzego skuta jad?c na Vespie czujesz cał? esencje skuteryzm na małych kółkach jazde można porównać do jazdy na twardej ramie w starych motocyklach ale kto co lubi Co do rajdu Paryż-Dakar najważniejsza jest technika oraz zaplecze techniczno- finansowe. Pzdr! Cipiór Vespa Club Polska
Gość cipiur Opublikowano 24 Stycznia 2007 Opublikowano 24 Stycznia 2007 mi też nie udało się trafić na taka informację poza tym,że podobno pierwsze skutery to DKW-Lomos z 1922r Informacja na temat pojawienia się skutera sa zbierzne obstawiam ze pierwszy skuter to byl rower z jakims silnikiem z oslonami na kola aby kobietom kiecki sie w kola nie wkrecaly. Kiedys próbuj?c rozwi?zać ten temta u nas na forum znalazlem informacje, że pierwszym oficjalnie nazwanym pojazdem jako skuter był Auto-Fauteuil (Francja 1902-22) Ciekawym skuterem - tak to można nazwać była hulajnoga z doczepionym silnikiem. "Pojazd" zaprojektowano w Wielkiej Brytanii w 1920 - Kingsbury Pzdr! Cipiór Vespa Club Polska
ERMI Opublikowano 24 Stycznia 2007 Opublikowano 24 Stycznia 2007 czapka zdjęta. jestem pod wrażeniem i zasokowany!!! ależ to ciekawe historyje panowie przedstawiacie - prosimy o jeszcze!!!
Gość cipiur Opublikowano 24 Stycznia 2007 Opublikowano 24 Stycznia 2007 To jeszcze jedna informacji dla posiadaczy maxi skuterów z pod znaku 3 kamertonów. Yamaha 175 SC-1 1960-'62 silnik 2T ~175 ccm moc ~10KM wielko?c koła: 3.50x10" Prawie jak T-max :) pzdr! Cipiór Vespa Club Polska
Gość Cie?lik Opublikowano 25 Stycznia 2007 Opublikowano 25 Stycznia 2007 jestem pod wrazeniem. chcialbym zobaczyc kazdy z tych sprzetow na wlasne oczy a ewentualnie nawet sie przejechac na ktoryms,(oczywiscie z nalezytym szacunkiem) Niby wszystko wiadomo a tu nagle takie bum. Ciekawy jestem jak wygladalaby sytuacja przy konfrontacji na jakims sporym dystansie... Vespy blaszane vs Vespy plastikowe bardzo bym chcial kiedys to zobaczyc.
Gość Raq Opublikowano 26 Stycznia 2007 Opublikowano 26 Stycznia 2007 [obstawiam ze pierwszy skuter to byl rower z jakims silnikiem z oslonami na kola aby kobietom kiecki sie w kola nie wkrecaly.Ciekawym skuterem - tak to można nazwać była hulajnoga z doczepionym silnikiem. "Pojazd" bardzo ciekawe informacje. jednakże ,czytaj?c Twój tekst zacz?łem sie zastanawiać nad tym co rozumiemy pod pojęciem skuter. W końcu powinien mieć pewne charakterystyczne cechy, prawda? Mam ?wiadomo?c kierunku produncentów i ł?czenia ?wiata skuterów ze ?wiatem motocykli, ale chodzi mi o te cechy, które nawet dla laika s? jasne: to jest chulajnoga z doczepionym silnikiem bo 1..... 2..... 3..... , a to jest skuter bo ....
dr.big Opublikowano 26 Stycznia 2007 Opublikowano 26 Stycznia 2007 Dla mnie "pierwszy" skuter ma swoja budowe (owszem !w00t ), ale ma tez blaszane oslony. Czyli tych "ram z silnikami" nie zaliczam do gatunku skutera. Ot, byly to takie proby na zasadzie: w ktora strone pojdzie ewolucja jednosladowa !w00t ... i co zostanie zaakceptowane.
dr.big Opublikowano 24 Maja 2019 Opublikowano 24 Maja 2019 Dnia 23.01.2007 o 20:18, Gość Cie?lik napisał: Buszujac po sieci znalazlem cos na wscieklych taxiarzy i wredne babcie Otoz zobaczecie sami : http://thrillingwonder.blogspot.com/2006/1...-empowered.html Nie wiem czy bylo ale pewnie ludzie zainteresowani wiedza . Wiec moze jednak wyslac grupowy list do Piaggio o wyprodukowanie kilku sztuk ? Ostatnio przeglądając ofertę Vesp widziałem ogłoszenie... Ładny stan, oczywiście zdemilarytyzowana, cena 20 tysi €. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się