Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Bój sie Vespy.... Czyli Vespa na Polskie drogi ;)


Gość Cie?lik

Rekomendowane odpowiedzi

hehehe skuter na małych kółeczkach to zaprzeczenie mobilno?ci (choć pamiętam w jaki sposób włosi reklamowali vespę i lambrette) w wojsku jazda w terenie na pozycję wroga odpada. No chyba, że po dobrych drogach (czyli na pozycje zasadzek miejskich)

bo nie podejrzewam aby mozna było strzelać z tego bezodrzutowego działa siedz?c na nim okrakiem.

a jakby - to jakiego przyspieszenia dostawał skuterek - stawał się nie do trafienia przez przeciwnika. Ehhhh włoska fantazja...

edit:

Ortosku:

hehehehehe :lol: można się popłakać ze ?miechu Włosi to faktycznie maj? fantazję hehehehe skuter desantowy.

ciekawe czy jak już został wyrzucony z samolotu to mocno wybuchał???

Swoj? drog? to jakiego wroga mieli włosi w 2W| bo to był przecież kraj trochę zeschizowany po której stronie walczyć???

Odnośnik do komentarza

Vespa 150 A.C.M.A. T.A.P. 50 (Troupes Aéro Portées) była zrobiona dla potrzeb wojsk francuskich w latach '56-'59. Pojazd ten był produkowany w dwóch wer. - różnica była w dodatkowym orurowaniu tylnej częsci skutera.

Posiadała silnik 2T 149cc o mocy 5,5KM taki sam jak wer. cywilna w ramach ciekawo?ci posiadała koła 3,50 x8" waga całego pojazdu to ok 115kg ilo?c wyrpodukowanych sztuk ok 800

Pamiętajmy, że w 1950-60 na rynku jedno?ladów pojawił się ogólny bum skuterowy w tym miejscu nalezy nadmienić, że wiele firm nie zwi?zanych z rynkiem skuterowym produkowało skutery np. KTM, Triumpf, Mitstubishi, BSA,

W tym miejscu należy nadmienić że firma Halrey Davidson również produkowała przez krótki okres skutery Harley Davidson Topper model AU oraz Topper model AH. Oba te skutery były produkowane w okresie 1957-'59 Pojazd ten posiadał silnik 2T o pojemno?ci 164cc silnik był konstrukcji HD.

Tak więc nie ma się co dziwić, że w tym okresie były tworzone różne kombinacje i wizje konstruktorskie

A tak dla tych wszystkich którzy twierdz?, że malutkie koła nie nadaj? się w teren trzeba przypomnieć, że w 1980 w rajdzie Paryż-Dakar startowało czterech uczestników Yvan Tcherniavsky, Bernard Tcherniavsky, Bernard Neimer, Marc Simonot na Vespa o pojemno?ci 200cm

Vespa-1980-01web.jpg

Vespa-1980-02web.jpg

006web.jpg

Wszystkie 4 Vespy ukończyły rajd - tak więc proszę Państwa czapki z głów przed małymi kołami.

A tak jeszcze jako jedna ciekawostka w 86 też wystartowła kierowca Piaggio na Vespie T5 ale jako? wiele informacji na ten temat nie ma ale na własne oczy widziałem ta vespe na tegorocznej Eurovespa w Turynie

EV_W%B3ochy_2006_164.jpg

Jak widać dla chc?cego nie ma nic trudnego nawet małe kólka niczemu nie przeszkodz?! :lol::D

pzdr!

Cipiór

Vespa Club Polska

Odnośnik do komentarza

A ja zawsze myslalem ze Lambretta i Vespa maja male kolka dlatego, ze po wojnie bylo dosyc duzo zapasow (i mozliwosci produkcji) kol lotniczych, ktore to wykorzystano w skuterze. Daltego byla mozliwa tak duza produkcja, bo kto skuter "wymyslil", tego nie wiem :lol: .

PS. Lubie blaszane skutery, ale w dzisiejszym Dakarze Vespa nie mialaby szans na przejechanie tego dystansu (i tak jest nawet lepiej) :D .

Odnośnik do komentarza
Gość elwood_blues
A ja zawsze myslalem ze Lambretta i Vespa maja male kolka dlatego, ze po wojnie bylo dosyc duzo zapasow (i mozliwosci produkcji) kol lotniczych, ktore to wykorzystano w skuterze.

Bo to prawda - oprócz kół nawet elementy przedniego zawieszenia w Vespach pochodziły z samolotów.

Odnośnik do komentarza

Zgadza się, że koła 8" pochodziły z samolotów i innych pojazdów wykorzystywanyh w lotnictwie. Ale trzeba zaznaczyć, że w 1955 w kultowym modelu Vespa GS 150 zastosowano pierwszy raz 10" koła i dopiero w GT 200 zastosowano 12".

Nie zapomnijmy o ideii skutera - jest to mały miejski ?rodek transportu a duże koła to już niczym motocykl z przekrokiem :)

Dlatego wole vespe od duzego skuta jad?c na Vespie czujesz cał? esencje skuteryzm :) na małych kółkach jazde można porównać do jazdy na twardej ramie w starych motocyklach ale kto co lubi :)

Co do rajdu Paryż-Dakar najważniejsza jest technika oraz zaplecze techniczno-

finansowe. :)

Pzdr!

Cipiór

Vespa Club Polska

Odnośnik do komentarza

mi też nie udało się trafić  na taka informację poza tym,że podobno pierwsze skutery to DKW-Lomos z 1922r

Informacja na temat pojawienia się skutera sa zbierzne obstawiam ze pierwszy skuter to byl rower z jakims silnikiem z oslonami na kola aby kobietom kiecki sie w kola nie wkrecaly.

Kiedys próbuj?c rozwi?zać ten temta u nas na forum znalazlem informacje, że pierwszym oficjalnie nazwanym pojazdem jako skuter był Auto-Fauteuil (Francja 1902-22)

Auto-Fauteuil%2003.jpg

Auto-Fauteuil.jpg

Ciekawym skuterem - tak to można nazwać była hulajnoga z doczepionym silnikiem. "Pojazd" zaprojektowano w Wielkiej Brytanii w 1920 - Kingsbury

Kingsbury.jpg

Pzdr!

Cipiór

Vespa Club Polska

Odnośnik do komentarza

To jeszcze jedna informacji dla posiadaczy maxi skuterów z pod znaku 3 kamertonów.

Yamaha 175 SC-1 1960-'62

silnik 2T ~175 ccm

moc ~10KM

wielko?c koła: 3.50x10"

Yamaha%20175%20SC-1.jpg

Prawie jak T-max :):)

pzdr!

Cipiór

Vespa Club Polska

Odnośnik do komentarza

jestem pod wrazeniem. chcialbym zobaczyc kazdy z tych sprzetow na wlasne oczy a ewentualnie nawet sie przejechac na ktoryms,(oczywiscie z nalezytym szacunkiem)

Niby wszystko wiadomo a tu nagle takie bum. Ciekawy jestem jak wygladalaby sytuacja przy konfrontacji na jakims sporym dystansie... Vespy blaszane vs Vespy plastikowe bardzo bym chcial kiedys to zobaczyc.

Odnośnik do komentarza
[obstawiam ze pierwszy skuter to byl rower z jakims silnikiem z oslonami na kola aby kobietom kiecki sie w kola nie wkrecaly.

Ciekawym skuterem - tak to można nazwać była hulajnoga z doczepionym silnikiem. "Pojazd"

bardzo ciekawe informacje.

jednakże ,czytaj?c Twój tekst zacz?łem sie zastanawiać nad tym co rozumiemy pod pojęciem skuter.

W końcu powinien mieć pewne charakterystyczne cechy, prawda?

Mam ?wiadomo?c kierunku produncentów i ł?czenia ?wiata skuterów ze ?wiatem motocykli, ale chodzi mi o te cechy, które nawet dla laika s? jasne:

to jest chulajnoga z doczepionym silnikiem bo 1..... 2..... 3..... , a to jest skuter bo ....

Odnośnik do komentarza

Dla mnie "pierwszy" skuter ma swoja budowe (owszem !w00t ), ale ma tez blaszane oslony. Czyli tych "ram z silnikami" nie zaliczam do gatunku skutera. Ot, byly to takie proby na zasadzie: w ktora strone pojdzie ewolucja jednosladowa !w00t ... i co zostanie zaakceptowane.

Odnośnik do komentarza
Dnia 23.01.2007 o 20:18, Gość Cie?lik napisał:

Buszujac po sieci znalazlem cos na wscieklych taxiarzy i wredne babcie :) Otoz zobaczecie sami : http://thrillingwonder.blogspot.com/2006/1...-empowered.html

Nie wiem czy bylo ale pewnie ludzie zainteresowani wiedza :). Wiec moze jednak wyslac grupowy list do Piaggio o wyprodukowanie kilku sztuk ?

Ostatnio przeglądając ofertę Vesp widziałem ogłoszenie... Ładny stan, oczywiście zdemilarytyzowana, cena 20 tysi €.

 

vespa_gun.jpg

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...