keri Opublikowano 5 Maja 2018 Opublikowano 5 Maja 2018 Witajcie nie wiem czy pisze w dobrym dziale Ale szukam Burka 400 K7 Z Tychów lub niedalekiej okolicy. Chce posłuchać pracy CVT podczas jazdy. Zajmie to Max 20 min. Gdyby ktoś był chętny pomóc proszę o wiadomość w tym temacie
zucio1 Opublikowano 5 Maja 2018 Opublikowano 5 Maja 2018 Troszkę nie w temacie, ale jeżeli możesz to jaki masz problem z pracą cvt? Może umieścisz filmik , to sam bym porównał, bo po wymianie całego napędu też nie wiem, czy pracuje dobrze.
keri Opublikowano 5 Maja 2018 Autor Opublikowano 5 Maja 2018 Wiesz co ja nie wiem czy jest jakiś problem. Rozbierałem to może ze 4 razy sprawdziłem wszystko co możliwe jednak nie widziałem tam nieprawidłowości. Skuter ma przelatane 23k km i napęd rolki sprzęgło wariator są jak nowe, pasek jak nowy żadnego luzu na wale korbowym zero luzu wzdłużnego na wałku zdawczym, lekki luz na przekładni Ale to norma w przekladniach zębatych. A jak jadę to coś się trzaska szczyrka czy jakoś tak. W suzuki powiedzieli mi że one tak mają Ale mogą mi to sprawdzić za 360zł OMG. Za 360 niech szczyrka aż się coś rozpiermandoli haha Na filmiku nic nie zobaczysz tylko pod obciążeniem słychać to klepanie
Krzychu13 Opublikowano 5 Maja 2018 Opublikowano 5 Maja 2018 Godzinę temu, keri napisał: Witajcie nie wiem czy pisze w dobrym dziale Ale szukam Burka 400 K7 Z Tychów lub niedalekiej okolicy. Gdyby ktoś był chętny pomóc proszę o wiadomość w tym temacie Możemy się umówić lub spotkać w czwartek w Chudowie (w ten prawdopodobnie pojadę). U mnie też coś tam słychać jakiś świst gdy jadąc zwolnię gaz , a gdy dodam gazu przy np. 100-120 to też jakieś dziwne odgłosy, ale nie porównywałem z innymi burkami.
keri Opublikowano 5 Maja 2018 Autor Opublikowano 5 Maja 2018 Ja to raczej nie pojadę do Chudowa z uwagi na pracę. Nie ma się co przejmować jak jeździ przyspiesza to jest ok. Szczególnie że mój 165 wyciąga to chyba nie jest z nim najgorzej.
mkapilkr Opublikowano 5 Maja 2018 Opublikowano 5 Maja 2018 1 godzinę temu, keri napisał: Skuter ma przelatane 23k km i napęd rolki sprzęgło wariator są jak nowe To nie może być prawdą w tym sprzęcie - albo zostało wymienione albo jesteś zadowolony z tego co masz Być może twoją przyczyną jest łożysko sprzęgła Miałem to w modelu K4 ale napędy są prawie identyczne też miałem kiedyś ten problem i z tego co pamiętam nikt nie potrafił mi pomóc nawet serwis SUZUKI LBN Ja do swojego jak się zawiozłem kupiłem poklei wszystko aż wyszło na to łożysko. Część numer 11 Ale czy po dłuższej przejażdżce jak postawisz skuter na stopkach centralnych i nogą zakręcisz kołem to słyszysz jakieś "chrobotanie " ?? PS. To nie musi być problemem o którym Ty piszesz .
keri Opublikowano 5 Maja 2018 Autor Opublikowano 5 Maja 2018 Eeee zwracałem uwagę na to łożysko igiełkowe (nawet dołożyłem mu smaru dla spokojnosci) ono nie dało by rady takich dźwięków wydawać. Po drugie ono jakoś wielce nie przenosi naprężeń w końcu do pomocy ma duże łożysko w pokrywie napędu, i to właśnie ono dostaje większość roboty do zrobienia jak nagle odwiniesz manete. Ale to mój pierwszy skuter więc mogę się mylić. Ps raczej nic nie chrobocze... W sumie kupię to łożysko przy następnej okazji wymienię dla spokoju
Klubowicze kenobi Opublikowano 5 Maja 2018 Klubowicze Opublikowano 5 Maja 2018 A sprzęgło rozebrałeś celem weryfikacji? Stan klinów i tulejek na korektorze. Łopatki sprzęgła - boczne zużycie na sworzniach i najważniejsze -stan gumowych tulejek-amortyzatorów w frezach łopatek. One tłumią wszelkie "zrywy i porywy" łopatek.
keri Opublikowano 6 Maja 2018 Autor Opublikowano 6 Maja 2018 Witaj nie nie rozbieralem sprzęgła wyglądało całkiem nieźle jednak nic mi nie pozostaje jak to zrobić, zamówię jutro to łożysko igielkowe i zabiorę się za to sprzęgło zobaczymy co z tego wyjdzie ps. Troszkę wyżej jest schemat sprzęgła podasz numery elementów na które mam zwrócić szczególną uwagę? Z góry dziękuję.
Klubowicze kenobi Opublikowano 6 Maja 2018 Klubowicze Opublikowano 6 Maja 2018 16 i 17. Gumki łopatek nie są zaznaczone (25). Widoczne są po zdemontowaniu kosza sprzęgła. Wystarczy zdjąć sprężynki łopatek i je odchylić, i będą widoczne. Łopatki powinny poruszać się z nieznacznym oporem jak gumki są "sprawne".
keri Opublikowano 9 Maja 2018 Autor Opublikowano 9 Maja 2018 Jak narazie wygląda to tak . Jakiej wielkości jest nasadka do nakrętki na sprzegle ? Pomiar wykazał 55mm Ale wolę się upewnić Wytarta szczelina ma około 1 mm moim zdaniem jeszcze się nada... wyciągnął na tym wariatorze 165 km/h
Sympatycy AndrzejMyslowiceS Opublikowano 10 Maja 2018 Sympatycy Opublikowano 10 Maja 2018 Sprzęgło masz piecioszczekowe , oryginalne jest trzy, czyli było wymienione. Kręcąc teraz kołem usłyszysz co się dzieje w przekładni, musi tam być olej przekladniowy. Tarcze masz w porządku. Wymagane jest przy montażu wario ustawienie przeciwtalerza tak jak było przed rozbiórka.
Użytkownicy Długi 1973 Opublikowano 10 Maja 2018 Użytkownicy Opublikowano 10 Maja 2018 Pięcioszczękowe nie koniecznie musi być nieoryginalne. Przez jakiś czas były dostępne trzy i pięcioszczękowe ori. Jak narazie wygląda to tak . Jakiej wielkości jest nasadka do nakrętki na sprzegle ? Pomiar wykazał 55mm Ale wolę się upewnić http://forum.burgmania.net/uploads/monthly_2018_05/20180509_195044.thumb.jpg.ad863ef12b64070376492a0565c4283d.jpg' alt='20180509_195044.thumb.jpg.ad863ef12b64070376492a0565c4283d.jpg'> Patrząc na te zdjęcia to napęd masz w stanie dobrym. A jak pasek? Pozdrawiam Radek
keri Opublikowano 10 Maja 2018 Autor Opublikowano 10 Maja 2018 Pasek ma 26mm właśnie kupiłem klucz i będę zabierał się za sprzęgło. 1 godzinę temu, AndrzejMyslowiceS napisał: Sprzęgło masz piecioszczekowe , oryginalne jest trzy, czyli było wymienione. Kręcąc teraz kołem usłyszysz co się dzieje w przekładni, musi tam być olej przekladniowy. Tarcze masz w porządku. Wymagane jest przy montażu wario ustawienie przeciwtalerza tak jak było przed rozbiórka. No to kanał bo nie zrobiłem żadnych cech :/ mysmyślałem że n8e ma to znaczenia. Teraz będę pamiętał dzięki za info. Witajcie ! kolejny dzień zmagań. Mianowicie wszystko rozebrane na moje oko nic (oprócz lekkiego zużycia talerzy) temu sprzęgłu nie było. łożyska były ok, oczywiście będą nowe, wszystkie oringi i simeringi zostają. parę fotek:
Klubowicze kenobi Opublikowano 10 Maja 2018 Klubowicze Opublikowano 10 Maja 2018 A jak stan tych gumek na łopatkach sprzęgła?
keri Opublikowano 10 Maja 2018 Autor Opublikowano 10 Maja 2018 Aby się do nich dostać należy zdjąć ten pierścień zabezpieczony tym i pięcioma zawleczkami ? Nie rozpiermandoli się coś jak to wyjmę?
keri Opublikowano 11 Maja 2018 Autor Opublikowano 11 Maja 2018 Parę fotek ze składania tego wszystkiego ( jeśli nikogo to nie interesuje proszę o wiadomość nie będę spamował ) Wrzucam również fotki łożysk które zakupiłem. To wielkie firmy KOYO w serwisie 150zł , zastąpiłem go łożyskiem firmy FAG o identycznych parametrach, To małe toczne firmy NTN w serwisie 95zł również zastąpiłem łożyskiem innej firmy o tych samych parametrach (z tą różnicą że jest kryte obustronnie) . Łożysko igiełkowe leci z oryginału koszt 145 zł. Do tego wysokiej jakości smar do łożysk wysokoobrotowych razem za 2 łożyska i smar 63 zł Niestety dopiero w środę będzie łożysko igiełkowe więc stoję z pacami do środy.
Sympatycy AndrzejMyslowiceS Opublikowano 11 Maja 2018 Sympatycy Opublikowano 11 Maja 2018 No fajnie, widzę że sobie radzisz doskonale. Zwróć uwagę jeszcze na zimmeringi w wario tam gdzie tuleja się przesuwa , uszkodzone powodują zacieranie się tulei a musi chodzić płynnie.
keri Opublikowano 11 Maja 2018 Autor Opublikowano 11 Maja 2018 1 godzinę temu, AndrzejMyslowiceS napisał: No fajnie, widzę że sobie radzisz doskonale. Zwróć uwagę jeszcze na zimmeringi w wario tam gdzie tuleja się przesuwa , uszkodzone powodują zacieranie się tulei a musi chodzić płynnie. Simeringi są w najlepszym porządku teraz walczę z wymianą tarczy tył chcecie relacje z przebiegu prac ?
Sympatycy KriSSo Opublikowano 11 Maja 2018 Sympatycy Opublikowano 11 Maja 2018 4 godziny temu, keri napisał: chcecie relacje z przebiegu prac ? Oczywiście - super i dzięki.
Klubowicze kenobi Opublikowano 12 Maja 2018 Klubowicze Opublikowano 12 Maja 2018 No i jak te gumki? Pościągaj te 5 sprężynek z łopatek. Nic się nie "rozpiermanoli". Przy okazji luz na sworzniach łopatek sprawdzisz. Jak to ściągnięte sprężynkami jest, to luzów żadnych nie zauważysz (a usłyszysz jak się kręci ).
keri Opublikowano 12 Maja 2018 Autor Opublikowano 12 Maja 2018 Wszystko wydaje się być w stanie idealnym... ciekawe.. z kolei zabrałem się za wymianę tarczy z tyłu i tu napodkałem wiele problemów, to że tarcza wyglądała jak żyletka wiedziałem już przy zakupie motocykla Ale przy okazji muszę wymienić łożysko w wahaczu plus uszczelniacze. Nie wiem w jakim stanie jest zacisk, jak ktoś wie to niech mi da cynk na co zwrócić uwagę przy wymianie klocków (oczywiście płyn też wymieniam). Po zdjęciu koła i uwolnieniu osi mam luz wzdłużny powiedzcie mi Czy może tak być luz około 1mm (ten luz kasuję się przy przywracaniu koła). Wymieniłem również olej w przekładni. Dam więcej fotek jak będę jutro w garażu spokojnej niedzieli Panowie Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
Klubowicze kenobi Opublikowano 13 Maja 2018 Klubowicze Opublikowano 13 Maja 2018 Luz ten skasuje się po przykręceniu nakrętki osi. Oczywiście odpowiednim momentem - 120N/m. Co do zacisków...najważniejsze by uszczelki tłoczków nie ciekły, tłoczki bez wżerów, uszkodzeń, stan sworzni szczęki, jarzma, szczelność gumek prowadnic i ich właściwe nasmarowanie.
keri Opublikowano 14 Maja 2018 Autor Opublikowano 14 Maja 2018 Witam Obiecane fotki z rozbiórki. przy okazji wymiany tarczy tył.. wymiana okładzin w zacisku (czyszczenie smarowanie zacisku), remont wahacza wymiana łożyska i simerów koszt 40 zł łożysko FAG , czyszczenie remont tłumika plus wymiana uszczelnienia (od cylindra i na łączeniu to od cylindra 20pare zł to na łączeniu 85zł).
Użytkownicy Długi 1973 Opublikowano 14 Maja 2018 Użytkownicy Opublikowano 14 Maja 2018 Jak wydech masz zdemontowany to wymień gumki, które idą na jego łączeniu z wahaczem. Wtedy uszczelka dłużej wytrzyma. PozdrawiamRadek
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się