Gość duke75 Opublikowano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2007 Wczoraj w o godzinie 7.30 rano w Krakowie skręcaj?c z Nowohuckiej w stronę mostu Kotlarskiego od strony tandety wywróciłem się jad?c maksymalnie 15-20 km/h. Jechałem ,jak zawsze w tym miejscu, bardzo ostrożnie i naglę skuter zacz?ł tańczyć. Musiał być lód jak ta lala bo nie mogłem opanować sprzęta choć walczyłem jak lew. Na szczęscie, dzięki niewielkiej prędko?ci, ltylko lekko zarysowałem owiewki na wysoko?ci "progu" i pobrudziłem dżiny. Pisze to wszystko zeby Was ostrzec, że mimo ogólnego ciepła trzeba uwazać bo rano lubi być bardzo ?lisko i nie chce nawet mysleć co by się stało gdybym na tak? szklankę wjechał 110km/h, a tyle jechał 5 minut wcze?niej. Pozdro P.S. Proszę, przejdĽcie do mojego przedostatniego posta w tym temacie!!! Odnośnik do komentarza
bogumilek Opublikowano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2007 wspolczuje. niby cieplo ale jednak to zima a to nie jest dobra pora roku dla jednosladow... Odnośnik do komentarza
Gość scottie Opublikowano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2007 Oj to spotkalo cie to samo co mnie !sciana Tez jechalem wolniutko bo wlasnie ruszalem :/ i tez tance szalone... dlatego wlasnie ja czekam az juz bedzie na tyle cieplo ze nie bede sie musial tego obawiac Odnośnik do komentarza
Administrator Artix Opublikowano 9 Stycznia 2007 Administrator Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2007 Przykra sprawa, no coz trzeba byc czujnym jak wazka. Ja mam niedaleko domu taka kaluze kontrolna, jesli cokolwiek sie na szkli lub jest zwyczajnie zamarznieta przechodze w tryb jazdy bardzo zachowawczej, jesli nie jest to znaczy ze nigdzie nie jest slisko, no przynajmniej nie ma lodu. Tak czy inaczej trzeba uwazac. Grunt ze sie podniosles i pojechales dalej i obys wyczerpal w tym roku juz limit pecha. Odnośnik do komentarza
dr.big Opublikowano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2007 Pech, wazne ze straty sa niewielkie. Nie lubie jezdzic regularnie zima -> po pierwsze pogoda !sciana , a po drugie opony przystosowane do jazdy powyzej 5°- 10°C. Ta roznice sie czuje obojetne czy przy hamowaniu, czy na zakretach. Nawet przy slonecznej pogodzie, suchej drodze i temp. okolo 10°C podloze moze okazac sie zdradliwe, na przyklad w miejscach zacienionych. Wiem, wiem, ogolnie znane "prawdy" ... Odnośnik do komentarza
ERMI Opublikowano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2007 bo do jazdy zim? służ? skutery - słusznie nazwane ?nieżnymi. Odnośnik do komentarza
Gość Melon Opublikowano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2007 Tak rzeczywi?cie przykre do?wiadczenie. Przy okazji zastanawiam się gdyby? tak jechał 110 km/h to może nie wpadłby? w po?lizg tylko przelaciał sił? rozpędu tę zamrznięt? czę?ć bez uszczerbku na sprzęcie? Odnośnik do komentarza
Gość Svempas Opublikowano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2007 Współczuje... Melon może i by sie nic nie stało... ja zeszłej zimy odtańczyłem lambade na wiadukcie przy 90 km/h. Uwierz że pomimo idealnie prostej drogi moto zachowuje sie jakby miało rame z plasteliny !OK Odnośnik do komentarza
Gość PCX Opublikowano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2007 Kierowca cały ... to najważniejsze. Skuter podda się renowacji i będzie jak nowy więc nie załamuj r?k ... Jak powiada stare przysłowie: Jak się NIE przewrócisz to się NIE nauczysz ... a do?wiadczenie jest bezcenne. Btw ... je?li chodzi o jazdę na lodzie ... zeszłej zimy ?migałem skutem po zamarzniętej tafli jeziora ... i taka jazda (w pełni kontrolowana) jest całkiem fajna !OK Odnośnik do komentarza
Gość Michal88 Opublikowano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2007 Kierowca jest najważniejszy... Ja mam przerysowanego i to solidnie Madisona po obu stronach, poprzedni wła?ciciel chyba wogóle nie umiał na nim jeĽdzić i o niego nie dbał. Wczoraj omijaj?c korek uliczny lekko mnie zarzuciło na pasach, od razu ciepło mi się zrobiło... Odnośnik do komentarza
Gość Cie?lik Opublikowano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2007 Wspolczucia, na szczescie udalo Ci sie wyjsc z tej sytuacji bez wiekszych szkod. To jest kolejny dowod na jakze szluszne oczy trzeba miec dookla d ... tylka. Odnośnik do komentarza
Gość duke75 Opublikowano 10 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2007 A tak przy okazji, nawet w lecie na suchej nawierzchni próbowałem złożyc się na łuku drogi przy prędko?ci jakie? 70 km/h przyzwyczajony,że motocyklem wchodzę tam z zamknietymi oczami a tu nagle skuter jak z gumy, poszedł małym slizgiem, zawężykował i wrócił na swój tor a ja o 250 ml moczu mniej w pęcherzu. Nie wiem czy te opony juz nie spełniaj? swej roli czy te małe kółka nie maj? takiej przyczepno?ci jak motocyklowe 17-stki. Odnośnik do komentarza
dr.big Opublikowano 10 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2007 Oczywiscie, w koncu kola mniejsze niz w moto, rama poprowadzona "z przekrokiem" nie daje takiej sztywnosci, slabsze zawieszenia, niezbyt idealna geometria nadwozia, slabsze opony, pojazd dostosowany do mniejszych predkosci max. Odnośnik do komentarza
Gość duke75 Opublikowano 11 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2007 Generalnie lubie łuki i wchodzenie w zakręty w dużym pochyleniu na motocyklu ale na tym skuterze(Skyliner 180/Majesty 180) czuje sie bardzo niepewnie. Na pewno macie porównanie do innych skuterów i motocykli więc wiecie czy to normalne czy nie ale pewniej czułem sie na Peugeocie Vivacity. Może przez to że Majesty jest dłuższy a koła maj? tę sam? wielko?ć. Często mam wrażenie że przednie koło mi u?lizguje. Nie wiem czy to wina opon czy samego skutera? Odnośnik do komentarza
Gość Svempas Opublikowano 11 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2007 Ja w YPce 125 miałem to samo... zawsze pierwsze "driftowało" przednie koło... taki rozkład mas... Odnośnik do komentarza
Administrator Artix Opublikowano 11 Stycznia 2007 Administrator Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2007 A tak z ciekowosci, jakie masz opony ? Odnośnik do komentarza
Gość duke75 Opublikowano 11 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2007 Pirellli (jutro zobacze jaki model) Odnośnik do komentarza
dr.big Opublikowano 12 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2007 (...)taki rozkład mas... Akurat w skuterze mozna swietnie kontrolowac (zmieniac) rozklad mas. Wiadomo, ze w 99% trzeba dociazyc przednie kolo. Nigdy (chyba?) nie jezdzilem na YP125, ale przy pokonywaniu zakretow trzeba pochylic sie nad kierownica i usiasc na samym koncu kanapy. Wtedy powinno byc lepiej, ale nie oczekujmy tu od razu osiagow zawieszenia sporta !holiday . Sam uslizg (jesli jest przewidywalny i zdaza sie dosyc czesto) moze byc spowodowany wlasnie niedociazeniem lub (i) lipna opona na przednim kole(tylnym). Ale jak napisalem, nie oczekujmy zbyt wiele !tut ... Odnośnik do komentarza
Gość Raq Opublikowano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 ...pewniej czułem sie na Peugeocie Vivacity. Może przez to że ...Nie wiem czy to wina opon czy samego skutera? Vivacity jest o polowę lżejszy, mniejszy, V-max i przyspieszenia mniejsze, a ma te same kola. rzeczywi?cie mogłe? mieć takie wrażenia. na szybszych zakrętach maj?c poprzednie, stare opony Pirelli zdarzało mi się lekko ze?lizgn?c z łuku. na tych samych zakrętach po zmianie opon na Michelin i pilnowaniu odpowiedniej warto?ci ci?nienia w oponach sutuacja uległa zmianie na zdecydowanie lepiej. wielko?ć koła daje o sobie znać - w końcu mniejsza powierzchia styku z asfaltem. poruszana kwestia siedzenia, ułożenia ciała, masy, ma dużo wieksze znaczenie przy szybkim pokonywaniu zakrętów na sqterze. ustawienie twardo?ci amorkow i nawierzchnia też jest nie bez znaczenia. choć nie wykluczam powodu wynikaj?cego z geometrii sqtera - tego akurat lub serii. a może miał jak?s przygodę u poprzedniego wła?ciciela np. czołowy krawężnik. karoseria cala a jakie? milimetry z pełnego rozstawu mogły uciec. Yp-ka to nie Dukat i ... nie oczekujmy tu od razu osiagow zawieszenia sporta ... IMO Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się